![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Wel die wees mij erop dat er geen "God figuur" is zoals we dat willen.
Zelfs die "hierboven" "goddelijke" daden verrichten voor ons, hebben nooit het gelaat van God gezien. U en ik krijgen dat volgens hem ook nooit te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Wij hebben ze dus ontdekt maar niet uitgevonden. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 13 juli 2011 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Of we zien dat niet
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Echter die wetten impliceren helemaal geen god. Het universum is zoals het is. Was het universum anders geweest, dan was het leven ook anders geweest. Maar god heeft hier helemaal niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wie was dan wel de oorzaak van het universum? Besef jij wel dat diegene die de "big bang" willen bewijzen hiermee ook het bestaan van God willen bewijzen? Ik wil hier heus niet extreem overkomen hoor, iedereen gelooft wat zij willen. Maar er moet toch IETS zijn geweest dat alle logica overstijgt? Dat niet te verklaren valt en dus niet te bewijzen valt. Want ga eens terug naar het begin, helemaal terug, waar kom je uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We kunnen op dit moment teruggaan tot een miljardste miljardste van een seconde voor de big bang, alles daarvoor is nog onderhevig aan onderzoek.
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik doe daar tenminste niet hypocriet over. Want ik geef het tenminste toe niet te weten. Wel weerleg ik mijn gevoel, en ik hou hier niemand voor gek. Ik staaf hier niets, ,ik speculeer. Als ik het wist, was discussie toch overbodig ? ![]() We kunnen door de LHC teruggaan, maar niemand die kan bewijzen dat de LHC correct is. We zijn intussen wel nog niet zeker dat de big bang de oorzaak van het bestaan is he. Niets is zeker. Maar diegene die wat willen bewijzen, sluiten God helemaal niet uit. Maar God is tegenwoordig zo'n alomvattend woord geworden dat je hem maar beter uitsluit. Enkel om maar te vermijden gelinkt te worden aan islam of aan het katholieke. Er is zo'n Aziatische wetenschapper die een ruime kijk heeft over God, ik denk dat deze aansluit op Einstein's visie over God. Weet het niet zeker, ik ken ze niet persoonlijk, ik verneem enkel noties van hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien... als god er eerder was dan de oerknal, wie was er dan voor god? Je verplaatst enkel het probleem. Voor fysici begint het universum bij de big bang, wat ervoor was is relatief onbelangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als het voor u weinig zin had, zou je wegblijven uit godsdienst en levensovertuigingen he. Enfin, mijn mening he. Volgens mij doet het er voor u wel toe. Gij hoopt bevestiging te vinden. Bidden werkt, en dat is trouwens wetenschappelijk bewezen. U heeft toch nog veel vragen voor een ongelovige, wie was er voor God? God! Wie was er voor die oerknal? God! Want voor die oerknal (wat nog niet eens bewezen is) knal kon zeggen waren er miljarden jaren verstreken. Maar God is oneindig, dat wil zeggen, God kent geen begin, noch een einde. God kent geen tijd. Ie was er altijd al. Wat ervoor het universum was is relatief onbelangrijk, maar toch even relatief belangrijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Special pleading. Het universum mag niet oneindig zijn, maar god om de een of andere reden wel. Kan u mij uitleggen waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het universum oneindig is, ik zeg dat God dat is. Waarom wil je dat ik je dit uitleg? Waarom wil jij dat ik je dat uitleg? Om mij erop aan te vallen of in de hoop iets te lezen dat je bevalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Goed, ik zeg dat het universum altijd heeft bestaan, alhoewel we niet kunnen bepalen wat er voor de oerknal was. God is compleet irrelevant in dit verhaal aangezien zijn al dan niet bestaan geen enkele invloed heeft onze observaties van de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'Bidden werkt', is een wetenschappelijke aanneembare mogelijkheid. Want het onderbewustzijn is tot meer in staat dan de wetenschap verklaren kan/durft. 2. De werkelijkheid is echter dat dit universum echter ergens vandaan moet komen. Waar vandaan? Waarschijnlijk is dit universum als een lichtbolletje in een sterrenstelsel. Alleen is dat lichtbolletje dan een universum rondom meerdere universa. Zoals de sterren in onze melkweg. Zover zijn we nog niet, pure speculatie van me. Maar hoe je het draait of keert. Er moet ergens een beginpunt zijn, en dat beginpunt is VOOR MIJ ontstaan uit oneindigheid. Ik en jij kunnen dat niet verklaren, geen wetenschapper die dat verklaren kan. Dus ik neem vrede met God. God is de schepper van dit al. God is de oneindigheid dat er altijd al was, en waaruit alles verder komt. Logischer kan niet. Want het moet ergens vandaan komen, en hoe meer je terug gaat in tijd, hoe meer je de oneindigheid moet erkennen om "peace of mind" te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vraag me bovendien nog altijd af waarom skyman uit oneindigheid kan komen en het universum niet? Zit daar een logica achter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
God toch? Hoe praat ik naast DE kwestie? Of praat ik naast de kwestie van U? Dan moet je toch eens zeggen hoe. Je moet me goed lezen, ik vernoemde geen opperwezen betreft bidden. Ik kaartte het onderbewustzijn aan. Citaat:
De big bang is niet HET Begin. Het zou het begin van dit universum zijn. Niet HET Begin met hoofdletter ![]() Citaat:
Wees gewoon eerlijk tegenover jezelf, je gevoel. Het universum kan er nu eenmaal niet altijd zijn geweest, omdat het universum geschapen is. Zie bv hoe zonnestelsels geschapen worden. Dan kan je dus evengoed zeggen: Een zonnestelsel was er altijd al. Terwijl een sterrenstelsel dit geschapen heeft. En dan kan je gaan zeggen, jamaar sterrenstelsels waren er altijd al. Waarop je kan gaan zeggen, zwarte gaten waren er altijd al. Enzovoort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb ook liever niet dat u mij beledigt. Ik geloof niet in god totdat er bewijs is. Bewijs dat hij niet bestaat is er genoeg: kruistochten, conquistadores, vangheluwe, neonazi paus etc etc... Citaat:
Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 13 juli 2011 om 22:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Enkel wou ik doortasten hoe jouw kijk naartoe God was. Mijn uitleg is heel duidelijk: Als je niet gelooft in God is dat nu eenmaal uw persoon en dat hoort zo te zijn. Ik zou helemaal niet willen dat wij allemaal dezelfde zijn. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat uw gevoel omgeslagen is. Ge hebt jaren op god liggen bleiten, maar god toonde zich niet, nu uit u frustratie. Wat mag! Begrijp me niet verkeerd. Maar laat ons wel een eerlijk debat houden he, zonder rekening met het ego te houden. Fuck the ego. Ik heb meer gelezen van je dan je ooit dacht uit te schrijven ![]() Je hebt gebeden, ze zijn niet verhoord, je hebt vooral gebeden in tijden dat jij het nodig vond en God antwoorde niet. Nu ben je pissed off omdat je je uitgesloten voelt. Maar dat werkt zo niet. Citaat:
Het ontstaan van het universum heeft een hele tijd gevergd. Dit kan niet zomaar spontaan altijd aanwezig zijn geweest. Een boom was eerst zaad, dat kon ontkiemen door regen. Maar het zaad is daar gebracht door zwaartekracht. Allemaal krachten die miljarden jaren vereisten om dat zaadje eindelijk te brengen waar het hoort te zijn. Het is U dat vaststeekt met God te personaliseren, terwijl God evengoed een manifestatie van Energie is. Stop misschien eens met God te personaliseren, ik ben geen moslim he. Laatst gewijzigd door Alienation : 13 juli 2011 om 23:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt misschien geen antwoord van God gekregen, maar ik heb alles van god gekregen en ik krijg alles van god, direct of indirect via diens schepsels en wetten die hij in de natuur en mens schept. Ik ga dit laatste natuurlijk niet als bewijs aanhalen, dit is iets meer voor mystici en blijft privé. Voor mij besta je niet, of misschien wel? Ik kan het niet zeker weten, theoritiqsch wel. Ik weet wel zeker dat er een entiteit is met bepaalde eigenschappen die deze reactie heeft geplaatst. Met sofistiek kan ik deze entiteit ontkennen of beweren dat ik het niet weet (kan weten) of die al dan niet bestaat omdat ik de reactie met ICT-Techniek kan verklaren; wat ik nog niet kan verklaren ligt aan mijn kennis, en ICT-Techniek evolueert dus op een dag ga ik alles (of meer) kunnen verklaren. Geen opperwezen, forumlid/Effect nodig om deze reactie te verklaren. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2011 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |