Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 19:11   #241
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ik vraag me af of de CD&V door heeft dat in een kwakkel-hervorming stappen de halve doodsteek voor hun was bij de afgelopen verkiezingen...

Gaan ze nu voor het genadeschot?
Ja
BWarrior is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:14   #242
Josswa
Lokaal Raadslid

Josswa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Allemaal goed en wel maar sedert dinsdag 12 juli, niet toevallig na de Vlaamse feestdag, heeft hij nooit meer gezegd dat hij er niet instapt zonder NVA.

U kent wellicht de tekst "Formateur moet terugkeren naar evenwichtige BHV-voorstellen van Wouter Beke". Ook daarin staat niks van niet in de regering te stappen zonder de NVA.

Voor mij hoeft dit ook niet. De CD&V is natuurlijk vrij om voor een regering te kiezen zonder de NVA. Daarom zijn het aparte partijen.
Die mail heeft hij gestuurd op 13 juli. Ik zal eens wat duidelijkheid vragen, ik zal je het antwoord wil PM'en in de loop van de maand.
Josswa is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:14   #243
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar ziet u de CD&V regeren?
In zijn dromen of glazen bol...
Oud 15 juli 2011, 19:14   #244
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Inzake de stelling dat een regering vormen duur zal betaald worden voor degenen die dit doen:

Dat valt nog te bezien. De kiezer heeft een korte termijn geheugen.

Stel dat BHV gesplitst wordt. Hoeveel Vlamingen zullen in 2014 nog weten welke prijs daarvoor betaald werd. Weinigen geloof mij gerust.

Laatst gewijzigd door Oberon : 15 juli 2011 om 19:16.
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:16   #245
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Op de radio zei Beke dat de Franstalige partijen nu op papier moeten zetten dat ze hun beloftes gaan houden.

Hieruit valt af te leiden dat er "beloftes" (lees: tegemoetkomingen aan de eisen van Beke) gemaakt zijn. Het staat natuurlijk iedereen vrij te geloven dat één van die beloftes was om N-VA er alsnog bij te nemen

M.a.w.: Beke gaat dus onderhandelen zonder de N-VA.
Gij moet eens goed journaal kijken. Beke heeft alleen toegelicht zijn standpunt en de rest met er weer eens een nachtje over slapen.
Oud 15 juli 2011, 19:17   #246
Oberon
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Gij moet eens goed journaal kijken. Beke heeft alleen toegelicht zijn standpunt en de rest met er weer eens een nachtje over slapen.
Natuurlijk, een bocht nemen doet men heel voorzichtig. Zoniet gaat men uit de bocht. Dit is afgelopen dagen bewezen in de Tour.
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:18   #247
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ja
Allez, geniet van je laatste 4 uur op het forum...

Hoogstens blijkt immers dat de deur op een kier staat, dat staat uiteraard niet gelijk met "capituleren".

Hopelijk voor jou gebeurt er nog iets in de komende 4 uur (NOT !)
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:20   #248
Oberon
Partijlid

Standaard

Heeft BWarrior iets beloofd indien de CD&V niet meegaat?
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:25   #249
Josswa
Lokaal Raadslid

Josswa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet weten,

Binnen de week heb je trouwens antwoord van mij, niet binnen de maand.
Josswa is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:35   #250
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...t-worden.dhtml

Wie graag de nederlandse tekst leest over hetgeen wat FDF na het overleg met Beke vertelde.
matthias999 is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:37   #251
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, die heeft idd iets beloofd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=157847&page=3

Laatst gewijzigd door stropke : 15 juli 2011 om 19:42.
stropke is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:37   #252
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hallo, Josswa welkom in dit tranendal.

Dat die Belgische kruisvaarder idiote opmerkingen maakt zijn wij hier gewoon. Niet op letten. Hij heeft beloofd dat als vandaag niet zou blijken dat de CD&V capituleerde hij nooit meer zou posten.

Daarom vragen wij allen ootmoedig : Beke geen tjevendraai a.u.b. Doe een woordje voor ons, geteisterde forummers en en passant ook voor de vele Vlamingen.

Met dank.
Kijk, zou het mogelijk zijn om dat "wij" toontje achterwege te laten ? Ik denk dat het fair is om te zeggen dat iedereen hier post voor zijn eigen rekening, en op een politiek forum zijn verschillende meningen de norm en vrij evident. Ga maar over "wij" praten in je stamcafé, op familiefeestjes of desnoods in je lokale partijlokaal, op de weide in diksmuide, het zangfeest of het sint-maartensfonds.
Maar niemand heeft het godverdomde recht om op een open medium zoals hier een "wij" sfeertje te maken.

peter1962 is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:41   #253
Oberon
Partijlid

Standaard

Wat mij betreft moet BWarrior zich niet aan zijn belofte houden. Het plezante aan een forum is de diversiteit in meningen.

Hij mag morgen wel ootmoedig toegeven dat hij te vlug hoera schreeuwde. Anderzijds wat nog niet is kan volgende week nog komen. Misschien krijgt hij na verloop van voldoende tijd toch nog gelijk.

Laatst gewijzigd door Oberon : 15 juli 2011 om 19:42.
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:42   #254
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Kijk, zou het mogelijk zijn om dat "wij" toontje achterwege te laten ? Ik denk dat het fair is om te zeggen dat iedereen hier post voor zijn eigen rekening, en op een politiek forum zijn verschillende meningen de norm en vrij evident. Ga maar over "wij" praten in je stamcafé, op familiefeestjes of desnoods in je lokale partijlokaal, op de weide in diksmuide, het zangfeest of het sint-maartensfonds.
Maar niemand heeft het godverdomde recht om op een open medium zoals hier een "wij" sfeertje te maken.

Niemand houdt u tegen om met Bwarrior op msn te zitten chatten, maar hier ging hij deze nick wegdoen...
manta is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:44   #255
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft moet BWarrior zich niet aan zijn belofte houden. Het plezante aan een forum is de diversiteit in meningen.

Hij mag morgen wel ootmoedig toegeven dat hij te vlug hoera schreeuwde. Anderzijds wat nog niet is kan volgende week nog komen.
Volgende week heeft hij toch al weer enkele nieuwe nick's, waarschijnlijk heeft hij er zelfs al een paar extra opzij staan om niet op te vallen met een nieuwe registratiedatum...
manta is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:46   #256
BWarrior

Standaard

Citaat:
Volgende week heeft hij toch al weer enkele nieuwe nick's, waarschijnlijk heeft hij er zelfs al een paar extra opzij staan om niet op te vallen met een nieuwe registratiedatum...
Ze zijn alvast geregistreerd.
BWarrior is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:46   #257
Oberon
Partijlid

Standaard

Citaat:
Juist daarom. Ootmoedig toegeven dat hij te vlug van leer trok zal hem moeilijker vallen dat onder een andee naam te posten.

Laat ons BWarrior niet het onderwerp van deze topic maken.

Laatst gewijzigd door Oberon : 15 juli 2011 om 19:47.
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:49   #258
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom. Ootmoedig toegeven dat hij te vlug van leer trok zal hem moeilijker vallen dat onder een andee naam te posten.

Laat ons BWarrior niet het onderwerp van deze topic maken.
VLwarrior kennende zal hij deze draad snel achterwege laten en alle opmerkingen erover naast zich neerleggen nu blijkt dat de CD&V vandaag niet mee in 't onderhandelingsbootje zit...
manta is offline  
Oud 15 juli 2011, 19:50   #259
BWarrior

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel maar sedert dinsdag 12 juli, niet toevallig na de Vlaamse feestdag, heeft hij nooit meer gezegd dat hij er niet instapt zonder NVA.

U kent wellicht de tekst "Formateur moet terugkeren naar evenwichtige BHV-voorstellen van Wouter Beke". Ook daarin staat niks van niet in de regering te stappen zonder de NVA.
zeer juist.
BWarrior is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:56   #260
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Ik heb hier het godverdomde recht de wij-vorm te gebruiken als ik het heb over de geteisterde forummers die reeds maandenlang het getrol van deze kruisvaarder verdragen en beleefd blijven bij zijn onzin.

Wie ben jij, pietje, om mij mijn mening te ontzeggen ? Ik heb geen stamcafé, geen partijlokaal, ik kom niet op een weide in Diksmuide of op een zangfeest en voor het sint-maartensfonds ben ik te jong. Dat zijn anderen. Je weet wel "zij".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be