Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 11:57   #421
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zelfs dat niet.

We waren er dan wel op vooruitgegaan.
Op iedere hoek van de straat een plaats waar we kroket uit de muur konden halen.
Of er had op ieder dorpsplein in Noord-Nederland een frituur kunnen staan...

Dat Vlaamse Calimerodenken ook altijd. Eigenlijk mag het geen verbazing wekken dat de Franstaligen als minderheid in België alles zo naar hun hand hebben kunnen zetten.

Laatst gewijzigd door SDG : 17 juli 2011 om 12:00.
SDG is offline  
Oud 17 juli 2011, 11:58   #422
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mens, België is één van de landen ter wereld met de hoogste levensstandaard, en de Vlaming is één van welvarendste mens ter wereld. Zo slecht was België nu ook weer niet zou ik zo zeggen.
Dankzij wie? Dankzij den Belg? Of dankzij de Vlaming?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:00   #423
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Die staan er, maar de friet is er niet te vreten.
Is goede frieten bakken dan zo moeilijk....... ?
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:00   #424
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
We leven hier nog beter dan in Nederland. Niet voor niets dat de Nederlanders massaal hier komen wonen, onze scholen komen bezoeken, lekker komen eten, beroep doen op onze Belgische geneeskundige zorgen en ga zo maar verder.

En dat komt omdat wij ook iets Latijns in ons hebben. De kunst van het leven is ons eigen, ver van de noorderlijke rigoureuze, saaie protestantse modus vivendi.
En dat doen ze weer in Vlaanderen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:00   #425
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De Belg ?
Henri1 is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:04   #426
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dankzij België in zijn geheel. Ook vóór de jaren '50 toen het industrieel zwaartepunt in Wallonië lag, was België een land waar men naar opkeek. En toen was Vlaanderen nog hoofdzakelijk een landbouwgebied. België heeft altijd internationaal genoten van een groot prestige. Nu is dit wat aan het tanen omdat we knoeiers hebben van politici die er niet veel van bakken. En ook het racistische VB heeft België en vooral de Vlamingen een slechte naam bezorgd in het buitenland. Vele mensen in het buitenland dachten dat elke Vlaming een racist was. Maar goed, het VB ligt nu op apegapen. En dat is prima.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 12:09.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:07   #427
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
We leven hier nog beter dan in Nederland. Niet voor niets dat de Nederlanders massaal hier komen wonen, onze scholen komen bezoeken, lekker komen eten, beroep doen op onze Belgische geneeskundige zorgen en ga zo maar verder.

En dat komt omdat wij ook iets Latijns in ons hebben. De kunst van het leven is ons eigen, ver van de noorderlijke rigoureuze, saaie protestantse modus vivendi.
Is typisch Vlaams: een mix van bourgondisch en tegelijk 'verantwoord' leven met de daartoe nodige inzet. Dat laatste ontbreekt totaal bij de latino's.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:09   #428
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dankzij België in zijn geheel. Ook vóór de jaren '50 toen het industrieel zwaartpunt in Wallonië lag, was België een land waar men naar opkeek. En toen was Vlaanderen nog hoofdzakelijk een landbouwgebied. België heeft altijd internationaal genoten van een groot prestige. Nu is dit wat aan het tanen omdat we knoeiers hebben van politici die er niet veel van bakken. En ook het racistische VB heeft België en vooral de Vlamingen een slechte naam bezorgd in het buitenland. Vele mensen in het buitenland dachten dat elke Vlaming een racist was. Maar goed, het VB ligt nu op apegapen. En dat is prima.
Waw de Vlaming is voor de eigen belgicisten plots niet meer een racist. We vorderen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:10   #429
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Dankzij België in zijn geheel. Ook vóór de jaren '50 toen het industrieel zwaartepunt in Wallonië lag, was België een land waar men naar opkeek. En toen was Vlaanderen nog hoofdzakelijk een landbouwgebied. België heeft altijd internationaal genoten van een groot prestige. Nu is dit wat aan het tanen omdat we knoeiers hebben van politici die er niet veel van bakken. En ook het racistische VB heeft België en vooral de Vlamingen een slechte naam bezorgd in het buitenland. Vele mensen in het buitenland dachten dat elke Vlaming een racist was. Maar goed, het VB ligt nu op apegapen. En dat is prima.
We spreken over dit moment, want we leven nu? Dankzij wie dan? Den Belg of de Vlaming?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:10   #430
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waw de Vlaming is voor de eigen belgicisten plots niet meer een racist. We vorderen!
Neen neen. Dat heb ik nooit gezegd. Niet alle Vlamingen zijn racisten. Maar er zijn er heel wat in Vlaams-nationalistische milieus. Dat zult u het toch met me eens zijn veronderstel ik.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 12:11.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:12   #431
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De Belg ?
Allez, Rikske, je kent die toch, dat uitstervend exemplaar waarvan men er een stel van probeert te vangen om in een kweekprogramma te steken om de soort te bewaren en van uitsterven te redden!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:15   #432
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Neen neen. Dat heb ik nooit gezegd. Niet alle Vlamingen zijn racisten. Maar er zijn er heel wat in Vlaams-nationalistische milieus. Dat zult u het toch met me eens zijn veronderstel ik.
Zoals er communistjes zitten in de linkse broederschappen ... en dat zijn sociaalracisten.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:16   #433
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Maar je steekt als belgicistjes uit gemak ELKE Vlaams-nationalist in het racistisch hokje.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:20   #434
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die staan er, maar de friet is er niet te vreten.
Is goede frieten bakken dan zo moeilijk....... ?
Blijkbaar want ook in Vlaanderen lijkt die kunst verloren te gaan... het wordt steedss moeilijker om GOEDE fritten te vinden. De meester frituren kennen er de ballen van.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:23   #435
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral het FDF is racistisch. Véél racistischer dan het VB. En je kan er donder op zeggen dat alle leden dezelfde ideeën hebben. Van het VB kan je zulks NIET zeggen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:25   #436
Josswa
Lokaal Raadslid

Josswa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Vooral het FDF is racistisch. Véél racistischer dan het VB. En je kan er donder op zeggen dat alle leden dezelfde ideeën hebben. Van het VB kan je zulks NIET zeggen.
Josswa is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:29   #437
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht

Dat Vlaamse Calimerodenken ook altijd. Eigenlijk mag het geen verbazing wekken dat de Franstaligen als minderheid in België alles zo naar hun hand hebben kunnen zetten.
Je gaat Henri toch niet als een Vlaming beschouwen hoop ik. Dergelijk affront k�*n je ons niet aandoen.
robert t is offline  
Oud 17 juli 2011, 12:50   #438
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Pieter Breughel had het probleem al lang door.....

http://www.antwerps.be/tekst/304/wan...hel-in-brussel

... en wist ook dat de sleutel voor de vrijheid erbij lag
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.jpg
Bekeken: 117
Grootte:  30,0 KB
ID: 81889
'Twee aapjes' Breugel 1562
Het laatste schilderij van Breugel voor hij Antwerpen verliet.
In de jaren 1560 zaten Breugels landgenoten vol wrok over het feit dat ze in de boeien waren geslagen door de Spaanse autoriteiten. Maar de sleutel heeft hij toch niet gevonden denk ik.
Oud 17 juli 2011, 12:55   #439
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Bijlage 81889
'Twee aapjes' Breugel 1562
Het laatste schilderij van Breugel voor hij Antwerpen verliet.
In de jaren 1560 zaten Breugels landgenoten vol wrok over het feit dat ze in de boeien waren geslagen door de Spaanse autoriteiten. Maar de sleutel heeft hij toch niet gevonden denk ik.
Jawel, wij hebben hem gevonden: Bartje. Nu nog int gat steken en omdraaien: krak, weg Belziek en Franse autoriteiten

Vlaanderen vrij.!!
Oud 17 juli 2011, 12:58   #440
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hierin moet ik u terleurstellen. Het racisme en vreemdelingenhaat zitten diep ingebakken bij een zeker Vlaams-nationalisme. En als u me niet gelooft, wil ik u wel een tekst laten lezen van de Vlaams-nationalistische krant Volk en Staat, het partijblad van het VNV, tekst uit de jaren '30.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 13:00.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be