Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2011, 16:15   #101
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van de site van Vlaanderen :
Omdat de Vlaamse Regering voluit gaat voor nieuwe en schone technologieën, wordt de aankoop van wagens op aardgas (CNG ) gestimuleerd. Dat geldt ook voor LPG-wagens. Er wordt een correctiefactor op de CO2-uitstoot toegepast zodat hiervoor minder BIV zal moeten betaald worden. Wagens op LPG en aardgas stoten immers minder schadelijke stoffen uit. Met het oog op de lokale luchtkwaliteit is in stedelijke omgevingen het gebruik van benzine-, LPG- of aardgaswagen te verkiezen.
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...=1308719334205
CNG is idd nog milieuvriendelijker als LPG/ en of Benzine.
Moesten er genoeg CNG-pompen zijn zou ik niet twijfelen...

Belachelijk wel dat ze dat stimuleren op zo´n hypocriete manier.
Ze weten heel goed dat er maar 4-5 openbare CNG-tankstations zijn in Be.

En LPG komt ook niet echt van de grond, zolang ze de diesel al meer dan 20 jaar lang overdreven blijven promoten en oversubsidiëren.

En dan maar klagen over het grote fijnstofprobleem in de stedelijke gebieden;
en ook daarom die onnozele 90 kmh-smog op de snelwegen = Belgenmop

Euronormen en EU-richtlijnen betreft de gevaarlijkheid van fijnstof en NOx bestaan al sinds 1988 ! of zelfs eerder

http://www.google.be/search?sourceid...npark+fijnstof

De overdreven verdieselijking van het Belgisch voertuigenpark is de politiekers hun eigen schuld. En bij mijn weten zaten de Groenen en Ecolo ook in de regering Verhofstad I. En de Sossen-Spirit zijn ook geen haar beter betreft milieu tijdens Verhofstad II.

Citaat:
Na de mislukte poging tot kabinetsdeelname benadrukte Verhofstadt het sociale karakter van de liberale partij meer. In 1999 kreeg Verhofstadt een nieuwe kans, doordat de CVP, nu CD&V, een zwaar verlies leed na de dioxinecrisis, een affaire die was uitgelekt mede door zijn toedoen. Verhofstadt slaagde er in om de socialistische en de groene partijen rond zijn persoon te verenigen en werd premier van een kabinet met de VLD, sp.a, MR, PS, Agalev (nu bekend als Groen!) en Ecolo, de eerste paars-groene regering. Met de regering Verhofstadt I brak een nieuwe periode aan in de Belgische politiek

Citaat:
Vicepremier en Mobiliteit en Transport Isabelle Durant Ecolo
Vicepremier, Consumentenzaken, Volksgezondheid en Leefmilieu Magda Aelvoet Agalev
Verhofstadt II – een sociaal project
Na de afstraffing van de groenen vormde Verhofstadt een tweede regering, nu een paarse coalitie zonder de groene partijen, met VLD, sp.a, Spirit, MR en PS. Het centrale thema van deze regering was de werkgelegenheid.

Citaat:
Leefmilieu en Pensioenen Bruno Tobback (sp.a) (vanaf 18 juli 2004)
Mobiliteit en Sociale Economie Bert Anciaux (Spirit) (tot 18 juli 2004)
Mobiliteit Renaat Landuyt (sp.a) (vanaf 18 juli 2004)
Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling Freya Van den Bossche (sp.a) (tot 18 juli 2004)
En maar kostelijke wetenschappelijke studies maken waar geen politieker naar luistert.
Ook daar verknoeien ze belastingsgeld, tzal wel bezigheidstherapie zijn, comme toujours in Absurdistan.

Citaat:
http://www.tmleuven.be/project/autoe...port170408.pdf
AUTO EN GEZONDHEID EINDRAPPORT

Rapport in opdracht van: Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspectenonderzoek - viWTA
Vlaams Parlement 1011 Brussel

10 januari 2008
...
onderaan blz 72: [...
De huidige gemiddelde bussen stoten het minst fijn stof uit per pkm in vergelijking met trein of auto.
De emissies van bussen per persoonkm zijn wel sterk afhankelijk van de bezettingsgraad. In de tabel rekenden we met een bezettingsgraad van 14 personen. Moest de bezettingsgraad verlagen naar bijvoorbeeld 7, dan verdubbelen de emissies per persoonkm. Op dat ogenblijk heeft de bus geen noemenswaardig voordeel meer ten opzichte van de wagen. Daarnaast spreekt de literatuur ook over een omwegfactor van 1.3 voor busverkeer. Een omwegfactor slaat op het feit dat een bus niet altijd de kortste weg voor de verplaatsing van de busreiziger neemt. De bus wil vooral zoveel mogelijk attractiepolen aandoen. Een omwegfactor van 1.3 houdt dan in dat een busreis gemiddeld 30% langer is dan de reis die men te voet, per fiets of met de wagen zou maken. Het cijfer in de tabel houdt geen rekening met deze omwegfactor.

De huidige gemiddelde auto en passagierstrein stoten ongeveer evenveel fijn stof uit per pkm. Voor de auto gaat het om een uitlaat en niet-uitlaatemissies. Voor de trein gaat het nagenoeg uitsluitend om nietuitlaatemissies.

blz 73
De gemiddelde auto en gemiddelde bus verbergen echter een meer genuanceerde realiteit.
...
Een benzine en een LPG-auto zijn veel properder dan een dieselwagen en ook properder dan een dieselbus.

De benzinewagen is op de fiets na het properste vervoermiddel. Dit komt omdat de verbranding van diesel (in een auto en een bus) steeds gepaard gaat met de uitstoot van fijn stof en NOx. ...]
In Californische ballingsgebieden en Zwitserse steden zijn dieselbussen zelfs verboden. In agglomeratie Los Angeles rijden al een paar jaar alle >1200 bussen op CNG.

Absurdistan-Be en Vlaanderen koopt nog steeds vervuilende dieselbussen voor in de steden.

Onze debiele promotie van het fijnstofprobleem door dieselwagens:

1. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol

- leidde tot: geleidelijke afschaffing accijnscompenserende belasting op 4 jaar, januari 2008 volledig afgeschaft

2. http://nl.wikipedia.org/wiki/An_Inconvenient_Truth (onze politiekers (Verhofstadt en x-Sossen) gingen naar de cinema oktober 2006...)
Citaat:
An Inconvenient Truth Distributie Paramount Classics
Uitgebracht België: 11 oktober 2006
- leidde tot de 5%/15% CO2-premies vanaf 1 juli 2007 voor > 95%-voornamelijk dieselpersonenwagens:
http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...derale-premies

3. de brandstofaccijnzen en het cliquetsysteem zijn ook nog bijkomend járenlang steeds in het nadeel geweest van de milieuvriendelijkere brandstoffen.

Nuff said.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 16:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 17:02   #102
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat hangt zuiver af van het fijn stof e.d. dat niet of nauwelijks meetelt.
Het telt wel degelijk mee want het wordt op basis van CO2+Euronorm bepaald.

Citaat:
Zo milieuvriendelijk is die "groen" BIV.


Dat hangt niet af van een groen gedachtengoed. Dat is wat men ons probeert wijs te maken. Groen is duur. Dat is de boodschap die men wil brengen.
Ah, is groen niet duur dan? Lol, iedereen die zijn elektriciteitsfactuur heeft zien stijgen om buurman's zonnepanelen te betalen zal het graag horen

Citaat:
LPG is groen en niet duur. Waarom staat daar een extra rijtaks op?
Er staat geen extra rijtaks op; je gaf zelf al aan dat je korting krijgt dus wat zit je hier te zagen?

Citaat:
Het bezit van een auto is niet milieubelastend. Waarom wordt het bezit dan getaxeerd?
Wil je een auto bezitten zonder te vervuilen, vraag dan gewoon geen nummerplaat aan en je betaald ook geen BIV. Wat is het probleem?

Citaat:
Ja, jij mag dat niet graag hebben. maar maak ons dan geen blaaskes wijs over kost en kilometers.
Ik maak dan ook geen blaaskes wijs. 't Is niet omdat jij je in je gat gebeten voelt omdat niet iedereen content is over LPG, dat een ander daarom blaaskes vertelt.

Again, wat let je om met LPG rond te tuffen? Heb ik je dat verboden of zo dat je daar zo gefixeerd op bent? Stoort het je zo dat anderen er een andere mening op nahouden?

Ipv zo te janken over LPG, overtuig me dan eens van de voordelen tov mijn diesel? Klaarblijkelijk acht je jezelf toch in staat beter dan mezelf te kunnen inschatten wat in mijn situatie beter is, dus leef je uit en overtuig me eens.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 19:29   #103
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "artisjok"
Dat hangt zuiver af van het fijn stof e.d. dat niet of nauwelijks meetelt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Het telt wel degelijk mee want het wordt op basis van CO2+Euronorm bepaald.
Artisjok heeft gelijk het telt nauwelijks mee, ge kronkelt rond de pot met uw naakt euronormcijfertje, het is toch duidelijk wat @ artisjok bedoelt en schrijft ? BIV is toch ook bedoelt voor nieuw ingeschreven wagens, meestal nieuwe wagens. En nieuwe wagens van hetzelfde bouwjaar hebben meestal dezelfde Euronorm, momenteel is dat euronorm 5.

Wacht, wslk bedoelt ge dit: ?
koopt men toch een Euronorm 4 (nieuwe wagen uit de stock) ipv een verkrijgbaar identiek splinternieuw model Euronorm 5 (gelijke brandstofsoort) dan begrijp ik dat goed dat men eventueel door een eenmalig hogere BIV bestraft wordt, want die wslk met veel meer korting gekochte wagen uit de stock heeft een euronorm-cijfer lager, en is daardoor (in principe) vervuilender.


Tenminste de grenswaarden van de gevaarlijkste emissies PM en NOx zouden moeten meetellen bij eenzelfde euronorm, als het om milieu zou gaan.

Dit zijn twee VW Golfs Euronorm 4, bekijk de cijfers volgens de officiele ECE- meetcycyclus:


CO2 : ocharme 0,86 dat van benzine, maar dat zal bij de BIV serieus geld kosten... zie pdf onderaan.
CO : ~ 0,4 dat van benzine
NOx + HC: 5 maal meer als benzine.
enkel NOx : 4,6 maal meer als benzine
PM : wslk > 50 maal* meer als benzine (enkel massa, toxiteit is nog veel hoger).

(1,4 TSI is benzine directe injectie met homogeen* mengsel)

En die wetenschappelijk links die hier staan bevestigen die cijfers:
Citaat:
PUBLICATIE VAN DE HOGE GEZONDHEIDSRAAD nr. 8603
De milieueffecten van het verkeer op de gezondheid 4 mei 2011
3. BELEID MET IMPACT OP DE GEZONDHEID
3.1 Lucht
Dieselmotoren stoten tot 50 keer meer fijn stof uit per kilometer dan benzinemotoren (de Kok et al., 2006) en tot 5 keer meer NOX, ze zijn dan ook verantwoordelijk voor de hogere NO2-concentraties (Fierens, 2008).
Of wacht to the point, link van wagens van dezelfde Euronorm, prijzen nieuwe BIV 2012:
Overtuig me dan eens aan de hand van ~ dezelfde auto´s (vb Golf, Astra, C30 ) benzine vs diesel waar met de grenswaarden rekening gehouden wordt, ik zie dat echt niet aan de hoogte van de BIV, gij wel ?

http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf

Zoals ge ziet bij Opel VW en Volvo is de prijs van de BIV puur op de CO2 bepaald, kan moeilijk anders want de Euronorm is *wslk* identiek...
van *deze 2 * ben ik quasi zeker:
VW Golf 1896 cc, 81 kW, Diesel : 132 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 275,13 €
VW Golf 1390 cc, 90 kW, Benzine: 138 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 287,91 €
275,13 €/132 CO2 = 2,0843#
287,91 €/138 CO2 = 2,0863# ... dat lijkt zeker dezelfde euronorm

Volvo C30 1560 cc 80 kW Diesel: 119 CO2 BIV: oud 123 €, nieuw: 201,74 €
Volvo C30 1560 cc 74 kW Benzine: 167 CO2 BIV: oud 123 €, nieuw: 649,34 €
201,74 €/ 119 CO2 = 1,695
649,34 €/ 167 CO2 = 3,89 !

van *deze niet* ofwel... is het wslk per trappen CO2 per 10 g/km CO2.
lijkt wel of tussen 130-139# dezelfde verhouding €/CO2 is
dan tussen 140-149# enz...
hoe lager hoe gunstiger, maar wat ik niet begrijp er is toch al een CO2-premie oder de 115 en 105 g/km waar vele zelfs middenklasse dieselwagens �* BMW 320 d ED van profiteren.
http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...derale-premies

En ook de zuinigste kleine benzinewagens hebben het moeilijk onder die 115 te geraken zelfs onder de 120 g/km CO2, meestal nipt erboven, met een start-stop en wat snufjes geraken ze wel nipt onder de 120 CO2.
(enkel de supermini´s geraken er)

Ik vraag me af wat ze met die hybride sportwagens gaan doen die vlot 320 kmh halen en 70 g/km CO2 -geen tikfout- uitstoten op hun praktijkvreemde meetcyclus waar ze 100% van hun accu´s kunnen profiteren tot ze wat gas moeten geven om die accu´´s weer op te laden... (Porsche xxx )

Citaat:
Der Verbrauch des Porsche 918 Spyder wird mit 3,0 Liter auf 100 Kilometer angegeben. Der CO2-Ausstoß liegt analog bei 70 g/km. Dennoch soll der 918 in 3,2 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h beschleunigen und über 320 km/h schnell sein. Die Nordschleife des Nürburgrings soll er in unter siebeneinhalb Minuten bewältigen können - mithin schneller als der Porsche Carrera GT, der sieben Minuten und 32 Sekunden benötigte
http://www.auto-motor-und-sport.de/e...o-3555223.html



CO2 is rechtevenredig met het verbruik, dat betaalt de benzinewagenbestuurder al dik en dubbel aan de pomp, per liter hé.
Hogere prijs ENKEL wegens hogere accijnzen + taksen + BTW.

Waarom dan nog de BIV 2012 ook nog eens in het nadeel van de benzinewagens ? -bij gelijke Euronorm wel te verstaan -.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:15   #104
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik ben geen kuddedier nee, dat klopt . Zeker niet wanneer die kudde bestaat uit klagers en zagers, die zich vooral bezig houden met kijken naar wat een ander heeft, om vervolgens schande te spreken over éénieder die meer heeft en te janken dat ze dat ook willen. België is zo'n land; een geluk dat er massa's andere, betere landen zijn .

Dus inderdaad, ik ben geen man van het volk. Te saai, te grijs, te afhankelijk en te sikkeneuterig. Ik doe liever mijn eigen ding.
Manneke, waar leest gij te zien dat ik klaag op wat een ander heeft?
Ik klaag op het feit hoe duur dit leven wordt met al die belachelijke taksen. Geld binnenrijven via omwegen, de kiezers links laten liggen en toch hun politiek agenda voort zetten. De hoofdstad van Europa laten verloederen en gewoon verder zakken vullen. Dat is mijn probleem, niet wat mijn medeburger heeft. Ik ben blij voor allen die zich nog de luxe kunnen veroorloven. Laat dat geweten zijn.

Jammer dat sommige mensen altijd de bal helemaal scheef trappen naast de bedoeling. Ik doe dat ook soms, maar nooit zal ik mezelf een situatie anders voorschetsen om iemand anders af te breken.
Maar bon, ik zal maar mijn tong tussen mijn voortanden plaatsen en de bal laten schieten. Wie zou er dan ook nog achter lopen in dit geval?
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:16   #105
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
WIe rijdt er overigens met een Dacia ?
droog maar erop!
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:28   #106
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Artisjok heeft gelijk het telt nauwelijks mee, ge kronkelt rond de pot met uw naakt euronormcijfertje,
Gezien uw lap tekst die ge post, maar die verder weinig te maken heeft met wat één van beiden zegt, verwacht ik niet dat ge door hebt waar ik zou kronkelen Micele

Citaat:
het is toch duidelijk wat @ artisjok bedoelt en schrijft ? BIV is toch ook bedoelt voor nieuw ingeschreven wagens, meestal nieuwe wagens. En nieuwe wagens van hetzelfde bouwjaar hebben meestal dezelfde Euronorm, momenteel is dat euronorm 5.
Arti zit vast in een "mijn LPG mag niet duurder worden"-doctrine, nothing more nothing less, en tracht dat nog wat te versterken door dat nieuwsberichtje over de grote BMW-diesel versus de kleine Dacia-naft (waarvan je zelf ook aangaf dat die Dacia inderdaad "ondermaatse" motoren gebruikt) door te trekken naar alle naft versus all diesel. Combineer dat met een ongezonde afkeer voor "de rijkere medemens die wel eens wat minder zou moeten gaan betalen dan de minder rijke", en je krijgt de posts uit dit topic. Easy.


Citaat:
Wacht, wslk bedoelt ge dit: ?
koopt men toch een Euronorm 4 (nieuwe wagen uit de stock) ipv een verkrijgbaar identiek splinternieuw model Euronorm 5 (gelijke brandstofsoort) dan begrijp ik dat goed dat men eventueel door een eenmalig hogere BIV bestraft wordt, want die wslk met veel meer korting gekochte wagen uit de stock heeft een euronorm-cijfer lager, en is daardoor (in principe) vervuilender.


Tenminste de grenswaarden van de gevaarlijkste emissies PM en NOx zouden moeten meetellen bij eenzelfde euronorm, als het om milieu zou gaan.

Dit zijn twee VW Golfs Euronorm 4, bekijk de cijfers volgens de officiele ECE- meetcycyclus:


CO2 : ocharme 0,86 dat van benzine, maar dat zal bij de BIV serieus geld kosten... zie pdf onderaan.
CO : ~ 0,4 dat van benzine
NOx + HC: 5 maal meer als benzine.
enkel NOx : 4,6 maal meer als benzine
PM : wslk > 50 maal* meer als benzine (enkel massa, toxiteit is nog veel hoger).

(1,4 TSI is benzine directe injectie met homogeen* mengsel)

En die wetenschappelijk links die hier staan bevestigen die cijfers:


Of wacht to the point, link van wagens van dezelfde Euronorm, prijzen nieuwe BIV 2012:
Overtuig me dan eens aan de hand van ~ dezelfde auto´s (vb Golf, Astra, C30 ) benzine vs diesel waar met de grenswaarden rekening gehouden wordt, ik zie dat echt niet aan de hoogte van de BIV, gij wel ?

http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf

Zoals ge ziet bij Opel VW en Volvo is de prijs van de BIV puur op de CO2 bepaald, kan moeilijk anders want de Euronorm is *wslk* identiek...
van *deze 2 * ben ik quasi zeker:
VW Golf 1896 cc, 81 kW, Diesel : 132 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 275,13 €
VW Golf 1390 cc, 90 kW, Benzine: 138 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 287,91 €
275,13 €/132 CO2 = 2,0843#
287,91 €/138 CO2 = 2,0863# ... dat lijkt zeker dezelfde euronorm

Volvo C30 1560 cc 80 kW Diesel: 119 CO2 BIV: oud 123 €, nieuw: 201,74 €
Volvo C30 1560 cc 74 kW Benzine: 167 CO2 BIV: oud 123 €, nieuw: 649,34 €
201,74 €/ 119 CO2 = 1,695
649,34 €/ 167 CO2 = 3,89 !

van *deze niet* ofwel... is het wslk per trappen CO2 per 10 g/km CO2.
lijkt wel of tussen 130-139# dezelfde verhouding €/CO2 is
dan tussen 140-149# enz...
hoe lager hoe gunstiger, maar wat ik niet begrijp er is toch al een CO2-premie oder de 115 en 105 g/km waar vele zelfs middenklasse dieselwagens �* BMW 320 d ED van profiteren.
http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...derale-premies

En ook de zuinigste kleine benzinewagens hebben het moeilijk onder die 115 te geraken zelfs onder de 120 g/km CO2, meestal nipt erboven, met een start-stop en wat snufjes geraken ze wel nipt onder de 120 CO2.
(enkel de supermini´s geraken er)

Ik vraag me af wat ze met die hybride sportwagens gaan doen die vlot 320 kmh halen en 70 g/km CO2 -geen tikfout- uitstoten op hun praktijkvreemde meetcyclus waar ze 100% van hun accu´s kunnen profiteren tot ze wat gas moeten geven om die accu´´s weer op te laden... (Porsche xxx )






CO2 is rechtevenredig met het verbruik, dat betaalt de benzinewagenbestuurder al dik en dubbel aan de pomp, per liter hé.
Hogere prijs ENKEL wegens hogere accijnzen + taksen + BTW.

Waarom dan nog de BIV 2012 ook nog eens in het nadeel van de benzinewagens ? -bij gelijke Euronorm wel te verstaan -.
Feel free om jezelf te overtuigen Micele. Het hele onderwerp boeit me niet genoeg om zelfs nog maar een flard van je cijfertjes te lezen op een luie zondagavond en met mijn buik vol en rond gegeten . De enige reden waarom ik in dit onderwerp mee ben gegaan, is omdat de media zo dom is om een Dacia (goedkoop door oa gebruik van minder efficiëntie motoren) tegenover BMW (gekend om efficiëntie) te gaan zetten, en omdat the likes of Arti domweg meegaan in die idiote "naft is per definitie altijd beter dan diesel"-redeneringen. Dat eerste heb je zelf al zwart op wit toegegeven, en ook van dat tweede weet je goed genoeg dat het zo is. Dat je me de verschillen tussen een nieuwe dieselmotor versus een nieuwe benzinemotor niet moet gaan uitleggen, zal je hopelijk wel al door hebben, net zoals ik wel doorheb dat ik jou niet het verschil tussen een oude naft en een moderne diesel moet gaan uitleggen.

Verder zal heel die affaire me worst wezen. Dat die nieuwe heffing groen is of niet, maakt me geen lor uit. Ik heb hoogstens leedvermaak met al die nobele, progressieve, groen-denkende mensjes die nu moord en brand schreeuwen omdat hun eigen portefeuille geraakt wordt (al dan niet terecht).
Sure, leedvermaak is evil; call me bad for all I care .

(en uiteraard, for those who want: noem het afdruipen, mijn kar keren, niets meer te zeggen hebben, opgeven of whatever rocks your boat. Als je daar beter door slaapt, moet je dat vooral doen )

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 juli 2011 om 20:29.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:30   #107
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Manneke, waar leest gij te zien dat ik klaag op wat een ander heeft?
Voel je je aangesproken door wat ik daar zeg dan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:35   #108
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voel je je aangesproken door wat ik daar zeg dan?
Ahja want ge quote het bij mijn tekst. Wij waren toch in discussie gegaan over iets heel anders en plots begin jij een heel ander betoog. Waar wordt er gesproken over wat andere mensen hebben? En waarom springt ge ineens op die hak als de tak over de taks gaat?
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:38   #109
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ahja want ge quote het bij mijn tekst. Wij waren toch in discussie gegaan over iets heel anders en plots begin jij een heel ander betoog. Waar wordt er gesproken over wat andere mensen hebben? En waarom springt ge ineens op die hak als de tak over de taks gaat?
Een heel ander betoog? "ik reageer gewoon op uw "gij zijt geen man van het volk gij".
Dat ben ik inderdaad niet en ik zou het niet willen zijn ook. Why would I want to be that?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:43   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
, net zoals ik wel doorheb dat ik jou niet het verschil tussen een oude naft en een moderne diesel moet gaan uitleggen.
Als ge het maar weet , want al die > 20 jaar oude naftjes met geregelde katalysator (Euronorm 1) worden niet geweerd in Duitse binnensteden.

Redelijk recente moderne diesels (Euronorm 4, zonder roetfilter) mogen die stadscentra niet binnen.
Dat is pas milieupolitiek.

Ik ga me in 2012 een Porsche 918 Hybride kopen dan krijg ik een kleine 5000 € terug van de belastingsbetaler en er bovenop betaal ik de minimum BIV of helemaal geen.
Tja de (multi)miljonairs van tegenwoordig moeten van Muyters rekentalent wat profiteren.
Tenslotte kost die Porsche al enkel 130.000 € aan BTW hé, en z´n normaal verbruik zal zo bij 14-18 liter liggen. Echt zuinig voor z´n prestaties.

Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel. Euhmm, sorry dat is geen echte BMW...

I feel free
.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 20:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:45   #111
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als ge het maar weet , want al die > 20 jaar oude naftjes met geregelde katalysator (Euronorm 1) worden niet geweerd in Duitse binnensteden.

Redelijk recente moderne diesels (Euronorm 4, zonder roetfilter) mogen die stadscentra niet binnen.
Dat is pas milieupolitiek.

Ik ga me in 2012 een Porsche 918 Hybride kopen dan krijg ik een kleine 5000 € terug van de belastinsgbetaler en er bovenop betaal ik de minimum BIV of helemaal geen.
Tja de (multi)miljonairs van tegenwoordig moeten van Muyters rekentalent wat profiteren.
Tenslotte kost die Porsche al enkel 130.000 € aan BTW hé, en z´n normaal verbruik zal zo bij 14-18 liter liggen. Echt zuinig voor z´n prestaties.

Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel.

Feel free.
Good taste in technique, bad taste in cars
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:47   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Good taste in technique, bad taste in cars
Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel. Euhmm, sorry dat is geen echte BMW...

I feel free


Psst ik heb een echte BMW.

Een 911 is zeker niet te versmaden.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 20:48   #113
Alienation
Minister
 
Alienation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 3.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een heel ander betoog? "ik reageer gewoon op uw "gij zijt geen man van het volk gij".
Dat ben ik inderdaad niet en ik zou het niet willen zijn ook. Why would I want to be that?
Omda wij in een front de enige weermacht zijn tegen al die politici.
__________________
A man of heart!
http://www.youtube.com/watch?v=rb9yvxmg7ik
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 21:15   #114
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik blijf zitten met mijn vraag hoe die nieuwe BIV dan wordt berekend.
De Tijd kan een tabel met voorbeelden publiceren. Waar halen ze die vandaan?

Andere vragen, los van de eerste, zijn natuurlijk:
-> waar dient die BIV eigenlijk voor als je al BTW heft bij de aanschaf van het voertuig, en daar bovenop een jaarlijkse verkeersbelaastingheft en daar bovenop accijnsen + BTW op de brandstoffen int?
-> en wat is de zin ervan om daar een Vlaamse belasting van te maken?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 22:02   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik blijf zitten met mijn vraag hoe die nieuwe BIV dan wordt berekend.
De Tijd kan een tabel met voorbeelden publiceren. Waar halen ze die vandaan?
Geen idee. Gelukkig is dat absurd voorstel nog niet door het Vlaams Parlement.

Citaat:
Andere vragen, los van de eerste, zijn natuurlijk:
-> waar dient die BIV eigenlijk voor als je al BTW heft bij de aanschaf van het voertuig, en daar bovenop een jaarlijkse verkeersbelaastingheft en daar bovenop accijnsen + BTW op de brandstoffen int?
-> en wat is de zin ervan om daar een Vlaamse belasting van te maken?
Vroeger was de BTW nog 25 % op de gewone auto´s en 33 % op de auto´s en/of > 150 din PK/ > 3000 cc, die extra 8 % was een soort luxe-BTW.

Toen moest -van de EU denk ik- er een eenmaking van de BTW zijn, of die 33 % moest 25 % worden.

En dat zou een gat in de Federale staatskas geweest zijn, dan hebben ze dat maar gecompenseerd met een achterpoortje, een BIV voor alle auto´s, zelfs op tweedehands of ´meerderhands´. Het liefst voor de staatskas veranderd die auto elk jaar van eigenaar. Natuurlijk moesten de kleinste auto´s amper iets betalen. De BIV was tenslotte ter compensatie van die 8% meer op de "luxe auto´s".

Nu geldt de BIV zelfs 15 jaar in trappen naargelang kW/cc, x-jaren eerder was dat 10 jaar, en dan nog is er een minimum BIV van 61,5 €. Alles was goed om die Maastrichtnorm te halen, Be moest zijn schulden afbouwen, ook op de kap van de autobestuurder.

Nu dat de BIV een Vlaamse Fiscaliteit is, kan Vlaanderen doen wat ze wil onder het mom van milieu. Zelfs de absurdse dingen. Betalen doen we toch.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 22:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 22:49   #116
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
WIe rijdt er overigens met een Dacia ?
Qua motorisatie moet je bij Dacia geen wonderen verwachten maar voor zeer weinig geld heb je een volledig nieuwe veilige en BETROUWBARE wagen. Volgens diverse automagazines doen die Dacia's het eigenlijk uitstekend. Wagens zonder al te veel toeters en bellen. En wie koopt er een Dacia .. simpel mensen die niet veel geld willen uitgeven aan een wagen. Mijn grootvader heeft altijd goede zaken gedaan het geld kwam vlotjes binnen maar hij vertikte het om veel geld uit te geven aan een wagen dus hij reed altijd met Lada's waar hij zeer tevreden over was . Er zijn enorm veel mensen die maandelijks hoge sommen afbetalen voor hun wagen .. mja afbetalen voor een ding dat na x aantal jaar niets meer waar is slim is dat niet he . En wie koopt er nu een auto op afbetaling ? Tenzij je 0 % intrest moet betalen dan kan dat wel aantrekkelijk zijn. Anders ..
__________________
“Every generation needs a new revolution.”

Laatst gewijzigd door Frost : 17 juli 2011 om 22:51.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 23:30   #117
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel. Euhmm, sorry dat is geen echte BMW...

I feel free


Psst ik heb een echte BMW.

Een 911 is zeker niet te versmaden.
Porsche heeft enkele modellen die mij niet bevallen, maar al bij al is het een genot om met een Porsche te rijden. Zelf met een Boxster is het al zeer aangenaam rijden. Geen enkele autoliefhebber zal niet onder de indruk zijn van een Porsche.

En 'echte' BMW's zijn schaars geworden tegenwoordig. Enkele echte high-end modellen zijn nog de moeite, maar dan nog. Het erg hoge gewicht van veel BMW's is niet echt bevorderlijk voor het rijplezier. Het middensegment van BMW armoede troef hé. Het zijn kleurloze wagens geworden voor saaie bankiers Als bezitter van een E30 M3 hobbywagen is het niet moeilijk om te weten wat een echte BMW is .
__________________
“Every generation needs a new revolution.”

Laatst gewijzigd door Frost : 17 juli 2011 om 23:33.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 08:38   #118
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een 911 is zeker niet te versmaden.
Zijn topwagens, zeker. Maar 'k heb het niet zo voor hun design. Als ik geld teveel heb om aan een kar te spenderen, dan zal het Aston Martin zijn. Great design vind ik dat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 08:52   #119
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Het telt wel degelijk mee want het wordt op basis van CO2+Euronorm bepaald.
Bij die CO2 wordt het in geen geval meegeteld.
Bij de euronorm wordt het nauwelijks meegeteld.
Ik vroeg je of je weet hoe die euronorm berekend wordt. Je weet het dus niet.

Citaat:
Ah, is groen niet duur dan? Lol, iedereen die zijn elektriciteitsfactuur heeft zien stijgen om buurman's zonnepanelen te betalen zal het graag horen
We betalen het subsidie-systeem; we betalen niet die groene technologie.
De Vlaamse regering (wat we zelf doen doen we beter) heeft er voor gekozen om investeringen in zonnepanelen te belonen met enorme rentes.
Waarom heeft ze er niet voor gekozen om zelf te investeren?

Citaat:
Er staat geen extra rijtaks op; je gaf zelf al aan dat je korting krijgt dus wat zit je hier te zagen?
Nee, zeker! Ik betaal 150 euro extra rijtaks omdat mijn wagen op LPG rijdt. Jaarlijks. Ik gaf aan dat er korting is op BIV voor LPG.
Weet je eigenlijk wat rijtaks en BIV is?


Citaat:
Wil je een auto bezitten zonder te vervuilen, vraag dan gewoon geen nummerplaat aan en je betaald ook geen BIV. Wat is het probleem?
Het probleem is dat ze een belastingverhoging verkopen als "groen" terwijl die belasting helemaal niet groen is.

Citaat:
Ik maak dan ook geen blaaskes wijs. 't Is niet omdat jij je in je gat gebeten voelt omdat niet iedereen content is over LPG, dat een ander daarom blaaskes vertelt.
Dan moet je mij niet wijsmaken dat kost en kilometers je criteria zijn.

Again, wat let je om met LPG rond te tuffen? Heb ik je dat verboden of zo dat je daar zo gefixeerd op bent? Stoort het je zo dat anderen er een andere mening op nahouden?

Citaat:
Ipv zo te janken over LPG, overtuig me dan eens van de voordelen tov mijn diesel? Klaarblijkelijk acht je jezelf toch in staat beter dan mezelf te kunnen inschatten wat in mijn situatie beter is, dus leef je uit en overtuig me eens.
Het stoort me dat een brandstof die groen en goedkoop is niet meer gepromoot wordt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 10:40   #120
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan moet je mij niet wijsmaken dat kost en kilometers je criteria zijn.
Edoch zijn ze dat wel . Maar zoals gezegd, persoonlijke voorkeuren mogen die criteria gerust doorkruisen.

Citaat:
Het stoort me dat een brandstof die groen en goedkoop is niet meer gepromoot wordt.
Feel free om er zelf eens iets aan te doen. Je betoog hier is alvast niet de goeie manier.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be