Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 23:04   #181
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Geen trol, een construct.
Nee hoor, 99% zeker geen construct, en zeker geen trol. Ga nu eens op islamitische fora kijken Alboreto, daar zit het vol met mensen die precies hetzelfde als Moslim! zeggen. Moslim! zijn pleidooien voor de invoering van de sharia e.d. zijn eigenlijk nog gematigd vergeleken met wat daar allemaal op die islamitische fora uitgekraamd wordt. Zouden dat ook allemaal constructs zijn? Of wil jij dat het een construct is, zodat je de vervelende waarheid niet onder ogen hoeft te zien?
Oud 17 juli 2011, 23:39   #182
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
wat bedoel je met construct en wat is een trol?
Een construct is iemand die zich voor iets voordoet dat hij niet is, en een trol iemand die enkel wil provoceren. Er zijn er die denken dat jij één of beide bent, maar ik niet. Ik denk dat je een échte moslim bent.
En dat is niet als compliment bedoeld.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 02:39   #183
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een construct is iemand die zich voor iets voordoet dat hij niet is, en een trol iemand die enkel wil provoceren. Er zijn er die denken dat jij één of beide bent, maar ik niet. Ik denk dat je een échte moslim bent.
En dat is niet als compliment bedoeld.

dus nog erger as een trol , trol is een scheldwoord da je tegen een autochtone sloerie zegt ! voor allachtone sloerie's ist gewoon KOPVOD
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 03:15   #184
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hoe goed is uw engels?
((..he said: The black dog is a devil.))

Satan heeft heel veel betekenissen in de islamitische tradities; kwaad bijvoorbeeld, het wordt vaak metaforisch gebruikt.

In de andere hadith gaat het om bepaalde soort van honden; ze waren besmettelijk, ziek ..
Japanse overheid laat 23.000 kippen afmaken na geval van vogelgriep
Dan heb ik een duivel met goede kantjes aan (berner sennen)
Na een gesprek dat ik onlangs gevoerd had met iemand had ik eigenlijk reeds bij het lezen van het onderwerp moeten weten dat het een religieus geïnspireerd debat ging worden. Er zijn andere onderzoeken ook die aantonen dat honden minder bacterieën hebben in hun muil dan mensen. Over je link,... er zijn inderdaad honden die bijten. Meestal bij baasjes die niet weten hoe met honden om te gaan net zoals er mensen zijn die op andere mensen slaan omdat ze niet weten hoe met die bepaalde persoon om te gaan. Ga jij dan elke mens verbieden om in de buurt te komen van iemand anders? Ga jij elke dakloze verbieden in Brussel te komen omdat hij/zij het centraal station laat stinken doordat men daar tegen de muren urineert? Aan sugar, nu weet ik waar je het stuk haalde van racisme. Je hebt gelijk dat het racisme is hoewel het evengoed een dierenliefhebber kan zijn die men zwaar op de tenen trapt.

Geen enkel geloof heeft het recht ons wetten op te leggen op basis van dat geloof.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 03:16   #185
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
dus nog erger as een trol , trol is een scheldwoord da je tegen een autochtone sloerie zegt ! voor allachtone sloerie's ist gewoon KOPVOD
Probeer het nog een beetje deftig te houden aub
Oud 18 juli 2011, 07:26   #186
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez vooruit, dan heb ik iets bijgeleerd. Als ik tegen mijn vriend zeg dat er bacterie in hem zit, dan begrijpt hij natuurlijk dat hij bacterie is.
De duivel kan vele vormen aannemen, of kan de islamitische duivel dat niet?

Citaat:
Ochame, dus ik mag niet proberen om daar een foto van een zwarte hond te potsen?
Jij wel waarschijnlijk. Eigen volk weetjewel.
Of misschien waren ze boos omdat ik ook een recept voor hutseput had gepost? In ieder geval was de foto van mijn Groenendaeler rapper verwijderd dan gezien.

Citaat:
Niets bijgeleerd behalve ((er is geen verschil tussen "er zit een duivel in de zwarte hond" en "de zwarte hond is een duivel)); voor de rest, ik ken het niet en geen moslim weet dat er een duivel in de zwarte hond zit.
tja, dat is dan jullie probleem zeker hé? Ge weet dan ook niet dat uw gebed ongeldig is als er een vrouw of een hond is voorbijgelopen? dat gaat u een heleboel punten kosten vrees ik.

Citaat:
Voor de rest, ik denk dat het zinloos is om daarover te chatten.
Ik weet niet of jij het verschil tussen een zwarte hond/zwarte honden en de zwarte hond(en) begrijpt.
onbepaald enkelvoud/meervoud, bepaald enkelvoud/meervoud?

Citaat:
En nee, jouw bewering ivm SAHIH bukhari klopt van geen kant. Er zijn altijd grote hadithwetenschappers geweest die bepaalde ahadiths uit SAHIH bukhari hebben weerlegd. En bovendien niet alle hadiths moeten letterlijk begrepen worden, laat staan toepassen.
och! leuke uitleg! dat is zoals "arabisch is niet vertaalbaar" en als je het vertaalt dan klopt de uitleg niet met wat je denkt dat er staat want het kan zijn dat er iets helemaal anders mee bedoeld wordt. Juist ja!

Citaat:
Wa belangrijk is is da ge der gene zorgen moe om make a ge ne zwarte hond hebt hé; niemand gaat da afmaken.
Ik mij ZORGEN maken? Ik gebruik mijn zwarte hond gewoon om de muzeljongetjes de stuipen mee op het lijf te jagen ja! Of de duivel er nu INzit of mijn hond de verpersoonlijking is van de duivel maakt daarbij geen enkel verschil: ze gaan lopen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 juli 2011 om 07:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 07:54   #187
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik woon in de stad. De stad zou wel properder zijn moesten er minder honden zijn. Honden in een stad zijn vies, het park ligt vol uitwerpselen, en de hondentoiletten verspreiden een vieze geur. Ik zou honden in de stad verbieden of zwaar taxeren zodat de nodige maatregelen kunnen genomen worden.
Denkt u dat dit een goed voorstel is?
Rondhangende jongeren, passen ook niet in mijn straatbeeld...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 08:07   #188
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Of misschien waren ze boos omdat ik ook een recept voor hutseput had gepost? In ieder geval was de foto van mijn Groenendaeler rapper verwijderd dan gezien.

tja, dat is dan jullie probleem zeker hé? Ge weet dan ook niet dat uw gebed ongeldig is als er een vrouw of een hond is voorbijgelopen? dat gaat u een heleboel punten kosten vrees ik.

och! leuke uitleg! dat is zoals "arabisch is niet vertaalbaar" en als je het vertaalt dan klopt de uitleg niet met wat je denkt dat er staat want het kan zijn dat er iets helemaal anders mee bedoeld wordt. Juist ja!

Ik mij ZORGEN maken? Ik gebruik mijn zwarte hond gewoon om de muzeljongetjes de stuipen mee op het lijf te jagen ja! Of de duivel er nu INzit of mijn hond de verpersoonlijking is van de duivel maakt daarbij geen enkel verschil: ze gaan lopen.
Nu snap ik ineens wel waarom heel die bus moslims alle kanten opstoven toen ze dien Berner zagen die ik bijhad...
Oud 18 juli 2011, 15:39   #189
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu snap ik ineens wel waarom heel die bus moslims alle kanten opstoven toen ze dien Berner zagen die ik bijhad...
Heb jij ook zo een schattig bernertje?
Oud 18 juli 2011, 22:30   #190
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Geen enkel geloof heeft het recht ons wetten op te leggen op basis van dat geloof.
Fantasitisch, maar jammer genoeg gebeurt dat altijd.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 22:43   #191
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De duivel kan vele vormen aannemen, dat is waar en dat geldt ook voor andere buitenaardse levende wezens zoals Djins.

Duivel in islamitische tradities kan niet alleen vele vormen aannemen, dus alleen worden, maar ook zijn. De mens is ook een duivel wanneer hij iets kwaad verricht en/of verkondigt. (Zie Quran 114 en Quran 6:112).

Citaat:
Dat is onzin, virtueel weet niemand wie je bent en wat jij aanbidt (=jouw religie).

Citaat:
Nee, dat weten we wel, maar wij begrijpen het ook niet op de manier de onwetenden dat begrijpen.

Dat is iets anders dan:
Er is geen verschil tussen "bacterie zit in persoon A" en "persoon A is bacterie".

Citaat:
Heel goed.

Citaat:
Dat is een vraag voor vertalingswetenschap en filosofie van vertaling.
Maar natuurlijk ga ik niet verder uitleggen wat ermee bedoelde dat er grote hadithwetenschappers zijn die hadiths uit SAHIH bukhari hebben weerlegd; of wat het betekent dat hadith geen Quran is.. enz. Dit is niet voor jou, niet nodig en in geen enkele discussie nodig.

Academisch en in een bepaalde dialoog tussen orientalisten, islamologen, islamkundigen eendeels en aan de andere kant islamitische geleerden en wetenschappers, is dat wel iets anders hé

Citaat:
Ik mij ZORGEN maken?
Inderdaad, als je er ene zwarte hebt, moet je er geen zorgen om maken.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2011 om 22:43.
Oud 18 juli 2011, 23:10   #192
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De duivel kan vele vormen aannemen, dat is waar en dat geldt ook voor andere buitenaardse levende wezens zoals Djins.
enkel personen met een halve hersencel 'geloven' in Djins
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 09:03   #193
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Als het uw bedoeling is hier haat tegen moslims te zaaien, dan bereikt u het tegenovergestelde. Uw venijnige en platvloerse opmerkingen maken dat ik - en ik sta hier niet beken als moslim-liefhebster - eerder sympathie voel voor meisjes met een hoofddoek.
Of is dat uw bedoeling? Is dit "reversed psychology"? Door op de meest gemene manier over hen te praten, sympathie los te krijgen?
Oud 19 juli 2011, 09:08   #194
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Heb jij ook zo een schattig bernertje?
Had,

Nu hebben we nen witte scheper, ook een serieus beestje,
Oud 19 juli 2011, 09:35   #195
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Duivel in islamitische tradities kan niet alleen vele vormen aannemen, dus alleen worden, maar ook zijn. De mens is ook een duivel wanneer hij iets kwaad verricht en/of verkondigt. (Zie Quran 114 en Quran 6:112).
Grappig, de duivel bestaat alleen als je er in gelooft.
Je zou dus beter ervoor ijveren die passages uit de Qoran te laten schrappen, dan verdwijnt de duivel vanzelf.
Oud 19 juli 2011, 09:47   #196
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een hadith te begrijpen moet men eerst onderzoeken of het verzonnen, zwak, juist, athentiek ... is of niet, verder wordt er naar de context gekeken en het waarom van "waren de honden geen natie van de naties..." naast het vers Quran 6:38 ((En er is geen levend wezen op aarde en geen vogel die met zijn vleugels vliegt, of het behoort tot gemeenschappen zoals die van jullie. En Wij hebben niets in het Boek veronachtzaamd en zij zullen allen bij hun Heer verzameld worden.)) en dan vergelijken met andere overleveringen in ahadiths (""pure zwarte hond"" met ""pure zwarte hond met twee witte vlekken op zijn voorhoofd"" bijvoorbeeld ), sira en geschiedenis in het algemeen .. de taal en het bepalen van een woord of het metafoor, idioom, beeldspraak vergelijking, synchronie, analogie en en en .. of symbool is .. enz. enz.
Hou jij je maar verder bezig met het gebazel dat die collectieve geestesziekte duizendvoudig in allerlei vormen heeft voortgebracht sinds de pedofeet (salami alibi walibi) zijn eerste aanhangers kreeg. Wij hebben ondertussen wel iets te doen dat dichter bij de realiteit aansluit. Maar kom niet om een uitkering bedelen. Het is al voldoende dat we aan jullie onzin wel aandacht moeten besteden, omdat jullie ons ermee lastig vallen. Als jullie obsessie voor de klinkklare onzin van antediluviale krankzinnigen jullie stadswijken evenzeer als jullie heimweelanden in de ellende stort, hou er dan mee op, of ga er mee door en ondervind de wet van oorzaak en gevolg zoals iedereen, tot je eraan bent gecrepeerd!

Maar we bewijzen jullie er geen dienst mee, en onszelf en onze kinderen nog veel minder, als we jullie en jullie collectieve waanzin artificieel in leven blijven houden.
Oud 19 juli 2011, 17:28   #197
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grappig, de duivel bestaat alleen als je er in gelooft.
Je zou dus beter ervoor ijveren die passages uit de Qoran te laten schrappen, dan verdwijnt de duivel vanzelf.
De koning of eerste minister verdwijnt ook als je die uit de grondwet laat schrappen.

De buitenaardse levende wezens zoals Satan en Djins bestaan in het echt en kunnen verschillende vormen van materie aannemen, een vorm die wij kennen bloed en vlees, cellen en atomen, een andere vorm die wij niet kennen, en een andere vorm die wij niet kunnen waarnemen (antimaterie bijvoorbeeld). Maar ja, als je niet in de grondwet gelooft, dan ga ik u niet proberen te overtuigen van het bestaan van België.

Laatst gewijzigd door porpo : 19 juli 2011 om 17:30.
Oud 19 juli 2011, 17:43   #198
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koning of eerste minister verdwijnt ook als je die uit de grondwet laat schrappen.

De buitenaardse levende wezens zoals Satan en Djins bestaan in het echt en kunnen verschillende vormen van materie aannemen, een vorm die wij kennen bloed en vlees, cellen en atomen, een andere vorm die wij niet kennen, en een andere vorm die wij niet kunnen waarnemen (antimaterie bijvoorbeeld). Maar ja, als je niet in de grondwet gelooft, dan ga ik u niet proberen te overtuigen van het bestaan van België.
Satan (vrede zij met hem) is gestorven in het jaar 632, maar leeft helaas voort in veler waandenkbeelden.
Oud 19 juli 2011, 17:44   #199
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De buitenaardse levende wezens zoals Satan en Djins bestaan in het echt
tuurlijk
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 17:45   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ga je die mensen dan ook afmaken omdat hun , door mensen geaccepteerde, functie verdwijnt?

Citaat:
De buitenaardse levende wezens zoals Satan en Djins bestaan in het echt en kunnen verschillende vormen van materie aannemen, een vorm die wij kennen bloed en vlees, cellen en atomen, een andere vorm die wij niet kennen, en een andere vorm die wij niet kunnen waarnemen (antimaterie bijvoorbeeld).
Even het oude testament ter hand nemende, Genesis. Satan/Lucifer/de duivel/de lichtbrenger was Allahs favoriete engel die in opstand kwam omdat ambitie nu eenmaal niet te stoppen is an sich.
Maar dat vergt religie.
Antimaterie is bewezen, gemaakt, gemeten en aangetoont. Dat vergt alleen door mensen gemaakte apparaten en meetinstrumenten.
Buitenaards leven is quasi een zekerheid. De omstandigheden waarin leven op aarde is ontstaan bestaan op een andere planeet ook. De kansberekening daarrond is sluitend.
Dat dat buitenaards leven met ons kan communiceren is weer een ander verhaal, de huidige wetenschap geeft het weinig kans, en als het kan met betere technologie , dan zit je weer met het idee van "voldoend geavanceerde technologie is hetzelfde als magie".

Laatst gewijzigd door maddox : 19 juli 2011 om 17:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be