Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 18:02   #21
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat het nog lang mag duren, deze nachtmerrie
Indeed.
Alhoewel het onvermijdbare einde nu toch mag naderen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 18 juli 2011 om 18:02.
Anselmo is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:02   #22
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Wij zijn 1 land en dan is dat normaal dat men elkaar helpt. Je gooit je vrouw toch ook niet buiten als ze minder dan jou verdient?
En als Vlaanderen minder inkomsten krijgt (wat in de toekomst mogelijk is), dan moet Wallonië zonder klagen bijspringen.
LOL, wie heeft jou wijsgemaakt dat de Franstaligen ooit gaan bijspringen?
sjarel is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:03   #23
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!? Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen! Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.

Nu dat er eindelijk een greintje hoop is op een akkoord, komt de CD&V met een "NON!". *zucht*

Kunnen ze niet gewoon verkiezing na verkiezing organiseren, totdat al hun geld op is? Dan beseffen ze tenminste wat ze aan het doen zijn met Belgie, Vlaanderen, or whatever.

De dag dat extremisten iets te zeggen krijgen gaat alles kapot.
Dat CD&V 'non' zegt tegen het akkoord, betekent alleen maar dat er een einde gesteld wordt aan de Belgische nachtmerrie.
Ernst Niessen is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:03   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn 1 land en dan is dat normaal dat men elkaar helpt.
Inderdaad, hoog tijd dat Wallonie ophoudt met dwarsliggen.

Citaat:
Je gooit je vrouw toch ook niet buiten als ze minder dan jou verdient?
Nee, maar wel als ze onterecht steeds veeleisender wordt en daar niks voor in de plaats geeft.

Citaat:
En als Vlaanderen minder inkomsten krijgt (wat in de toekomst mogelijk is), dan moet Wallonië zonder klagen bijspringen.
Die kans hebben ze in het verleden gehad en niet benut. Sta me toe om weinig vertrouwen te hebben dat dat in de toekomst anders zal zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:03   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In begin zei ik in gesprekken dat het NVA streng maar fair was. Nu geloof ik dat het een stel kleine kinderen zijn die veel te veel ineens willen en als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze lopen. En dan komt die "Het is de schuld van die en die...". Na 400 dagen, komaan zeg...
Vooral dat veel te veel willen gaat ze nekken. Zoiets moet je in stappen gebeuren.
Raar dat niemand de PS ooit verwijt dat ze teveel willen. Maar als je de Nota van Di Rupo leest kan je er het Communistisch Manifest naastleggen en je zal amper het verschil zien. N-VA heeft met de Nota De Wever een duidelijke ondergrens getrokken, wie dat niet respecteert staat het vrij om een regering zonder N-VA te vormen. Het is niet de N-VA die voortdurend staat te roepen dat N-VA in de regering MOET zitten he? Wel waar zitten ze, zij die 83% van de kiezers vertegenwoordigen, maar geen regering kunnen vormen en daarom maar een regelrechte verrottingsstrategie voeren?
Citaat:
En aan de reacties op artikels te lezen, denken meer en meer mensen zoals mij.
Oh? Zijn al die dubbelnicks van jou dan?
fonne is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:04   #26
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn 1 land en dan is dat normaal dat men elkaar helpt. Je gooit je vrouw toch ook niet buiten als ze minder dan jou verdient?
Juist ja, maar die hulp komt al 180 jaar vanuit één enkele kant: Vlaanderen.
En je gelooft toch nooit dat Wallonie ons wilt financieren als wij het minder goed hebben??

Laatst gewijzigd door matthias999 : 18 juli 2011 om 18:04.
matthias999 is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:05   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de peilingen te zien, denken meer en meer mensen zoals de N-VA.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:05   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Inderdaad. Gelukkig is VB de enige partij met parlementsleden die extremistisch is.
Je vergeet PS, CdH, FDF/MR en Ecolo nog.
fonne is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:06   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je vergeet PS, CdH, FDF/MR en Ecolo nog.
En ook aan Vlaamse kant zijn er nog enkele, de VLD op kop.
Distel is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:11   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn 1 land en dan is dat normaal dat men elkaar helpt.
Dat wij één land zouden zijn is iets waar ik niet voor gekozen heb, integendeel. En het is trouwens ook iets waar de Walen nooit voor gekozen hebben: die hebben altijd al gedroomd van het 'rattachement' met Frankrijk, al vanaf 1792.
Ik ken maar één land en dat heet Vlaanderen.
Citaat:
Je gooit je vrouw toch ook niet buiten als ze minder dan jou verdient?
Als mijn vrouw al MIJN geld uitgeeft, mij in het openbaar zit uit te schelden en dan nog voortdurend thuis beveelt wat IK te doen en te laten heb, dan zou ze rap op straat staan. Zelfs als ze meer zou verdienen dan ik.
Citaat:
In de bijzonder onwaarschijnlijke veronderstellng dat het ooit zo ver zou komen dat er één Eurocent van Wallonië naar Vlaanderen zou vloeien, kan ik je één ding garanderen: die dag houdt België op te bestaan. De Franstaligen lieten in de 19de eeuw de hongerende Vlamingen gewoon creperen terwijl ze Vlaanderen leegzogen om de Waalse industrie uit de grond te stampen.
fonne is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:13   #31
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In begin zei ik in gesprekken dat het NVA streng maar fair was. Nu geloof ik dat het een stel kleine kinderen zijn die veel te veel ineens willen en als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze lopen. En dan komt die "Het is de schuld van die en die...". Na 400 dagen, komaan zeg...
Vooral dat veel te veel willen gaat ze nekken. Zoiets moet je in stappen gebeuren.
Nu wordt hij mooi. Nergens heeft de N-VA verklaart "Het is de schuld van die en die ...". Ze heeft inhoudelijk de nota afgewezen, niet gezegd dat het de schuld van Di Rupo is (De Wever zei dat als dit het beste is wat de PS te bieden heeft, we met een groot probleem zitten). Het zijn de andere partijen die zeggen dat het de schuld is van N-VA en in mindere mate van CD&V (al wordt dat nu natuurlijk niet meer gezegd, de CD&V moet verleid worden (dixit Gennez)). U draait de dingen om.

Citaat:
Aan de peilingen te zien, zuigt u dit uit uw duim. N-VA zou ruim de 30% overschrijden (vorige keer 28%). Laat ons verkiezingen houden, dan weten we het meteen. We vragen aan de kiezer of hij na 400 dagen 'onderhandelen' nog steeds bij zijn mening blijft. Democratie.

Laatst gewijzigd door Nebur : 18 juli 2011 om 18:14.
Nebur is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:16   #32
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Nu wordt hij mooi. Nergens heeft de N-VA verklaart "Het is de schuld van die en die ...". Ze heeft inhoudelijk de nota afgewezen, niet gezegd dat het de schuld van Di Rupo is (De Wever zei dat als dit het beste is wat de PS te bieden heeft, we met een groot probleem zitten). Het zijn de andere partijen die zeggen dat het de schuld is van N-VA en in mindere mate van CD&V (al wordt dat nu natuurlijk niet meer gezegd, de CD&V moet verleid worden (dixit Gennez)). U draait de dingen om.

Aan de peilingen te zien, zuigt u dit uit uw duim. N-VA zou ruim de 30% overschrijden (vorige keer 28%). Laat ons verkiezingen houden, dan weten we het meteen. We vragen aan de kiezer of hij na 400 dagen 'onderhandelen' nog steeds bij zijn mening blijft. Democratie.
en dankzij het afwijzen van zijn nota is dat al +/- 40 % geworden. Reken dan nog eens de pak extra kiezers uit die zich alweer bedrogen voelen door GROEN! SPA, VLD en CD&V en je komt algauw tot aan de 50 %...
matthias999 is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:16   #33
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Veel te veel ineens? In de nota EDR staat er gewoon niks voor de NVA
Fuck NVA. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Bart kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.
Oud 18 juli 2011, 18:19   #34
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Aan de peilingen te zien, denken meer en meer mensen zoals de N-VA.
Peilingen? Sinds wanneer zijn peilingen verkiezingen. De mensen zijn het zo beu dat ze zelfs niet meedoen aan politieke peilingen. Ik heb trouwens nog nooit meegedaan aan een peiling.

Waarom zouden we trouwens nog op NVA moeten stemmen? Je krijgt toch 100% kans op...NIETS. Na 400 dagen is het toch wel duidelijk, slimme. En als je me niet gelooft, dan moet je het maar aan Filip Dewinter vragen. Wie? Je weet wel, die fossiel met 1 wenkbrauw.

Laatst gewijzigd door nickb : 18 juli 2011 om 18:21.
nickb is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:21   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fuck NVA. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Bart kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.
De Wever wil helemaal geen akkoord, is ook nooit zijn bedoeling geweest. Zie jij De Wever of Weyts "getrouwheid aan de koning" zweren, bij een aanstelling als (eventueel) minister ???
Zoiets zou hun "die hard"-achterban nooit aanvaarden.
Pietje is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:21   #36
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit is dan Vlaanderen anno 1810.
De 'belgicisten' zakken van 90% naar 80% in de verkiezingen en weigeren een regering te vormen zolang de oppositie niet haar programma wijzigt. De anti-democratie is in je bourgeois hoofd geschoten met dit soort uitspraken. Shame on you, de machteloosheid en gebrek aan verbeelding druipt ervan af, dat komt ervan als je teveel marihuana politiek bedrijft van ons kent ons.
Conscience is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:21   #37
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Democratie bah. Dat is iets gevaarlijks.
sjarel is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:25   #38
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
En de PS en die andere partijen hebben niets te verwijten zeker? Als zij toen zijn nota (waar al een handvol vlaamse toegevingen instonden) hadden geaccepteerd in plaats van hem binnen het halfuur zonder te lezen in de prullenmand wierpen dan zaten we hier nu niet zo en hadden we allang een regering.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 18 juli 2011 om 18:25.
matthias999 is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:25   #39
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fuck PS. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Elio kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck sp.a. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Caroline kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck CD&V. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Wouter kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck cdH. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Joëlle kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck Groen!. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Wouter kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck Ecolo. Ze hebben 400 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Jean-Michel kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck Open VLD. Ze hebben 166 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Alexander kan nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Fuck MR. Ze hebben 166 dagen de tijd gehad om een akkoord te bereiken. Ik heb nog nooit zo'n losers meegemaakt. Die Didier en Charles kunnen nog geen oud vrouwtje de straat helpen oversteken.

Laatst gewijzigd door Nebur : 18 juli 2011 om 18:28.
Nebur is offline  
Oud 18 juli 2011, 18:25   #40
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoezo? Waarom doen ze allemaal constant alle moeite van de wereld om BDW géén initiatief te geven om tot een akkoord te bereiken.
BDW heeft 11 dagen initiatief gekregen en een (betere) nota geschreven dan de anderen terwijl die daar 100 dagen ofzo voor nodig hadden.
BDW kreeg een NON zonder dat zijn nota gelezen werd, zonder uitleg achteraf.

Het is dus volgens jou de schuld van BDW dat de 83% anderen niet tot een akkoord komen?
De opwarming van de planeet is ook de schuld van BDW?
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be