Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2011, 13:19   #641
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is maar allemaal praat voor de vaak jongens en meisjes. De Wever zei heel duidelijk dat VOKA zijn baas is. En hij meende dat ook nog. En dus en bijgevolg, Olijke Bart en zijn Vrolijke Voka Vrienden zullen ons sociaal systeem eens duchtig gaan afbouwen moesten ze het ooit voor het zeggen krijgen.

En wat kunnen we daar nu op zeggen?? Heel eenvoudig: no passaran!
Pasaran democraticamente

Citaat:
De Wever zei heel duidelijk dat VOKA zijn baas is.
Bewijs?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 13:45   #642
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik oordeel over wie ik wil, dat spreekt voor zich

En het antwoord op de gestelde vraag of de reactie op wat er gezegd wordt, blijft ontbreken .
Is het je bedoeling duidelijk te maken dat je je eigen standpunten eigenlijk zelf niet wil toepassen en dat je hier enkel bent om anderen de les te lezen?
U weigert te antwoorden op het waarom enkel armen solidair moeten zijn en waarom u het normaal vindt dat veelverdieners op de solidariteit tussen armen teren om hun systeem draaiend te houden. En voornamelijk waarom het zo gevoelig ligt bij de veelverdieners wanneer armen aan hen een klein beetje solidariteit vragen?
Het enige u daartegen inbrengt zijn (on)persoonlijke opmerkingen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 19 juli 2011 om 14:01.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 13:45   #643
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niet voor niks dat de N-VA ijvert voor een meer soepele procedure voor werkgevers om werknemers te kunnen ontslaan.
Mensen met een beetje vertand begrijpen dat dit één van de weinige mogelijkheden is om de tewerkstelling te verhogen...

Van slinks links kan men dat natuurlijk niet verwachten...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 14:01   #644
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zo redeneren al de dictators Dude, zowel groot als klein.

mag ik vinden dat de massa ietsje wakkerder mag worden en niet steeds in dezelfde val van mooipraterij loopt?
Het kan er bij mij moeilijk in dat werkende mensen - nu dat was met het economisch programma van het vb weinig anders in hun hoogdagen, hun sociaal luik was al evenzeer afgestemd op de veelverdieners - zich opnieuw laten vangen aan zulk discours. Bij vb waren het de vreemdelingen en de kansarmen, bij de nva zijn het de walen en de kansarmen en onderwijl wordt ons sociaal weefsel vernietigd.
Oud 19 juli 2011, 14:03   #645
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mag ik vinden dat de massa ietsje wakkerder mag worden en niet steeds in dezelfde val van mooipraterij loopt?
Het kan er bij mij moeilijk in dat werkende mensen - nu dat was met het economisch programma van het vb weinig anders in hun hoogdagen, hun sociaal luik was al evenzeer afgestemd op de veelverdieners - zich opnieuw laten vangen aan zulk discours. Bij vb waren het de vreemdelingen en de kansarmen, bij de nva zijn het de walen en de kansarmen en onderwijl wordt ons sociaal weefsel vernietigd.
Die dictator was gericht naar Sfax en zijn redenering van 'mijn wil is wet'.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 14:05   #646
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou U eens kunnen uitleggen waar het ter wereld beter is dan hier... niettegenstaande het hier nog geweldig kan verbeterd worden... door o.a. responsabilisering van luilinks...

Geef eens een opsomming... Ook graag enkele voorbeelden van landen waar U prachtig systeem van 'volksdemocratie' ooit iets bewezen heeft...
Oud 19 juli 2011, 14:08   #647
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou U eens kunnen uitleggen waar het ter wereld beter is dan hier... niettegenstaande het hier nog geweldig kan verbeterd worden... door o.a. responsabilisering van luilinks...

Geef eens een opsomming... Ook graag enkele voorbeelden van landen waar U prachtig systeem van 'volksdemocratie' ooit iets bewezen heeft...

Kan jij eens uitleggen waarom men dan ons sociaal vangnet naar de kloten zou moeten doen? Je spreekt uzelf tegen lansken.
Oud 19 juli 2011, 14:12   #648
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij eens uitleggen waarom men dan ons sociaal vangnet naar de kloten zou moeten doen? Je spreekt uzelf tegen lansken.

Geef toch maar eens enkele voorbeelden...
Oud 19 juli 2011, 14:14   #649
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
werknemers gemakkelijker kunnen ontslaan, om de tewerkstelling te verhogen, is nog zo'n voltreffer :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=643
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 14:24   #650
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Mensen met een beetje vertand begrijpen dat dit één van de weinige mogelijkheden is om de tewerkstelling te verhogen...

Van slinks links kan men dat natuurlijk niet verwachten...
Vertand...

Bedoel je het gebit van vleesetende dinosauriërs?

Van die zou je het natuurlijk wel eens kunnen verwachten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juli 2011 om 14:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 14:30   #651
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U weigert te antwoorden op het waarom enkel armen solidair moeten zijn en waarom u het normaal vindt dat veelverdieners op de solidariteit tussen armen teren om hun systeem draaiend te houden.
Ik zie niet in waarom ik zou moeten antwoorden op jouw vragen, wanneer jij het niet nodig vindt te antwoorden op mijn vragen. Geef een antwoord op de vraag die ik je stel ipv met tegenvragen af te komen, en je zal ook een antwoord krijgen.

Citaat:
En voornamelijk waarom het zo gevoelig ligt bij de veelverdieners wanneer armen aan hen een klein beetje solidariteit vragen?
Ik zie niet in waarom ik zou moeten antwoorden op jouw vragen, wanneer jij het niet nodig vindt te antwoorden op mijn vragen. Geef een antwoord op de vraag die ik je stel ipv met tegenvragen af te komen, en je zal ook een antwoord krijgen.

Citaat:
Als je me te persoonlijk vindt, het driehoekje is je vriend. De mods mogen dan bepalen of ik te persoonlijk ben. Tot zolang: als je grootste weerwoord tegen lastige vragen een klagend, langgerekt "jij speelt niet mooi mee" is, dan zou ik weinig zeggen over anderen hun inbreng.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 14:35   #652
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
U weigert te antwoorden op het waarom enkel armen solidair moeten zijn en waarom u het normaal vindt dat veelverdieners op de solidariteit tussen armen teren om hun systeem draaiend te houden. En voornamelijk waarom het zo gevoelig ligt bij de veelverdieners wanneer armen aan hen een klein beetje solidariteit vragen?

Onze 'elite' beweren dat sommige mensen meer moeten verdienen dan andere mensen omwille van hun "vaardigheden" verdienen ze een grotere monetaire erkenning. Zij beweren dat rijke mensen harder werken, maar de waarheid is dat hun werkvolk harder werkt. De banen voor gewone mensen zijn net zo belangrijk in vergelijking met de banen voor rijke mensen. Rijke mensen zijn profiteurs, deze mensen buiten het gewone volk uit. Ze hebben de controle over het kapitalistische systeem. De elite leden van de samenleving maken genadeloos misbruik van het economische systeem voor hun persoonlijk gewin.

Hebzucht is een natuurlijk aspect van het kapitalisme met als gevolg dat ze het grootste deel van het geld dat hun loonslaven creëeren voor zich houden en deze slaven laten vechten voor de kruimeltjes. Door te kijken naar het bezit van deze Elite, de winsten van de miljardairs en miljonairs over de hele wereld kan je duidelijk zien hoe dom mensen zijn en hoe gemakkelijk het is om ze uit te buiten.
Oud 19 juli 2011, 14:43   #653
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die dictator was gericht naar Sfax en zijn redenering van 'mijn wil is wet'.

hadden we door mijn reactie was dan ook voor het volk dat zich steevast laat ringeloren door dictators en nadien loopt te wenen "we wisten van niet beter".

Laatst gewijzigd door the_dude : 19 juli 2011 om 14:43.
Oud 19 juli 2011, 15:17   #654
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
hadden we door mijn reactie was dan ook voor het volk dat zich steevast laat ringeloren door dictators en nadien loopt te wenen "we wisten van niet beter".
Lees mijn onderschrift.
Oud 19 juli 2011, 15:18   #655
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is erg belangrijk dat ons sociaal systeem niet naar de kloten geholpen wordt.
Daarom is het van het grootste belang om het systeem betaalbaar te houden.
En van voor ogen te houden dat 'toveren onmogelijk is'.

Zoals onze huidige vakbonden en (voornamelijk Franstalige) sossen nu bezig zijn, zal het sociaal systeem gegarandeerd binnen de kortste keren een Griekse griep krijgen.

Zoals klein-links daarover zit te lullen (maar in feite door niemand ernstig genomen wordt; daarom kwaken ze dan maar wat over de flaminganten, dan krijgen ze tenminste een schouderklopje van de belgicisten ...) hebben we voorbeelden gezien: lege winkels, lege bakkerijen, met toch lange wachtrijen; hier en daar een Lada, maar de nomenclatura ... olala ...

Centrum-rechts is de beste garantie voor een betaalbare en uitgebalanceerde, verantwoordelijke sociale politiek !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 15:32   #656
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is erg belangrijk dat ons sociaal systeem niet naar de kloten geholpen wordt.
Daarom is het van het grootste belang om het systeem betaalbaar te houden.
En van voor ogen te houden dat 'toveren onmogelijk is'.

Zoals onze huidige vakbonden en (voornamelijk Franstalige) sossen nu bezig zijn, zal het sociaal systeem gegarandeerd binnen de kortste keren een Griekse griep krijgen.

Zoals klein-links daarover zit te lullen (maar in feite door niemand ernstig genomen wordt; daarom kwaken ze dan maar wat over de flaminganten, dan krijgen ze tenminste een schouderklopje van de belgicisten ...) hebben we voorbeelden gezien: lege winkels, lege bakkerijen, met toch lange wachtrijen; hier en daar een Lada, maar de nomenclatura ... olala ...

Centrum-rechts is de beste garantie voor een betaalbare en uitgebalanceerde, verantwoordelijke sociale politiek !!

Fout schoofzakje, zoals meerdere mensen volg je gewoon dat wat ze u wijsmaken.

België zit niet in slechte papieren en bovendien verdienen ze een stevige brok aan de lening die de grieken hebben gekregen. Los van dat feit, zijn de commentatoren van onze politici en media over de crisis die Griekenland bankroet heeft gemaakt, puur ter bescherming van zichzelf. De Grieken 'alle Grieken', arm en rijk zijn volgens hun lui, corrupt, onbekwaam, inefficiënt, enz. en dus de schuld voor "hun eigen" crisis.

Dezelfde, vaak racistische, stereotypen worden toegepast op de miljoenen Grieken die protesteerden tegen hun politieke en economische elites en de bezuinigingsmaatregelen. Net zoals in Ierland worden de arbeiders verplicht om te betalen voor de crisis die hun 'elite' heeft veroorzaakt.

Terwijl de demonstranten duidelijk de rijke elites in Griekenland en in de financiële wereld aanduiden als de daders, staat de Griekse regering met behulp van een nationalistisch kader klaar om te proberen het volk aan hun kant te krijgen en op te zadelen met een verantwoordelijkheidsgevoel, "de Grieken moeten hun riem aanhalen, ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje, ze moeten dit doen voor het welzijn van hun natie ". ?????

Hetzelfde proces wordt gebruikt in Ierland, met het nationalisme wordt aangeroepen ("we zijn allemaal in hetzelfde schuitje") en uit het buitenland worden deze nationalistische stereotypen op vergelijkbare wijze gebruikt om de Ierse arbeidersklasse af te schilderen als("lui, inefficiënt, corrupt, te veel betaald, incompetent en hebzuchtig ") met hetzelfde hulpmiddel snoeren ze het protest de mond. Dit is onderdeel van een gezamenlijke inspanning om de schuld te ontlopen, en andderen te laten opdraaien!!

De Gouden Cirkel van het internationale financiële kapitaal is het volk opzadelen met nationalistische onzin!!!
Oud 19 juli 2011, 15:58   #657
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout schoofzakje, zoals meerdere mensen volg je gewoon dat wat ze u wijsmaken.
...
Schoofie bijft pertang hardnekkig denken dat hij wel gelijk heeft.
Van jouw (propaganda-)boeren moet Schoofie geen eieren hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 16:02   #658
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schoofie bijft pertang hardnekkig denken dat hij wel gelijk heeft.
Van jouw (propaganda-)boeren moet Schoofie geen eieren hebben.
Het gaat dan ook niet om u en uw zelfvoldane onzin.
Oud 19 juli 2011, 16:05   #659
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En leg verder nu eens echt uit wat er verkeerd is in hetgeen ik zeg. Of weerleg het. Tot hiertoe heb je dat nog steeds niet gedaan.
Idem voor jou.
Je moet dus kijken naar de verhouding werkenden - niet-werkenden.

Belastingen verschuiven van belasting op loon naar belasting op kapitaal is geen extra belasting.
Jij weerlegt ook niet. Je knipt de stukken weg bij het citeren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=501
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 16:20   #660
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Idem voor jou.
Je moet dus kijken naar de verhouding werkenden - niet-werkenden.

Belastingen verschuiven van belasting op loon naar belasting op kapitaal is geen extra belasting.
Jij weerlegt ook niet. Je knipt de stukken weg bij het citeren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=501
Dat is echt wel degoutant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be