![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 19 juli 2011 om 20:58. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
Iedereen moet vrij zijn te geloven wat die wil of niet te geloven wat die wil.
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zie je niet dat je jezelf tegenspreekt? Eerst zeg je dat je op dezelfde lijn als ik zit, dan kom je af met godsdienstvrijheid. Heb je je vergist ofzo?
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Ik dacht dat je bedoelde 'niet toegelaten op scholen'. Nu denk ik dat ge gewoon 'niet toegelaten' bedoelt. Met dat eerste ben ik het eens, met dat tweede niet. Zoals gezegd: Ik ben het niet eens met vele godsdiensten en religies, maar ik verdedig het recht op godsdienstvrijheid, inclusief het recht om geen religie aanhangig te zijn.
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dat brengt ons trouwens bij een ander probleem, want in het al eerder genoemde grote "racisme op Politics.be"-topic ben je van alles en nog wat "racisme", "discriminatie", en "aanzetten tot haat en geweld" aan het noemen, maar je wilt een boek dat boordevol zulke zaken en oproepen staat, die wekelijks in vele moskeeën nog eens herhaald worden bovendien, wel onder de noemer godsdienstvrijheid laten vallen. De vrijheid van meningsuiting wil je beknotten, maar als het religieus getint is, moet van jou alles maar kunnen. Progressief hoor. Doet dat nu niet zeer, constant in zo'n spagaat zitten?
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Even recapituleren; - Aanzetten tot haat en geweld zou verboden moeten zijn - Check - Mijn openingspost is haatzaaiend en zet aan tot geweld - Check - De Koran zet dus aan tot haat en geweld - Check - Moslims / De Koran mogen dus aanzetten tot haat en geweld omdat het een deel van hun godsdienst is - Check - Ik mag dat niet, omdat ik geen godsdienst heb - Check Raar he?
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Dergelijke teksten worden sowieso dagelijks voorgelezen in moskees, ook in België...
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
Je kan godsdienst niet verbieden, het gaat ondergronds en wordt strijdbaar. Ze zijn moeilijker te controleren en je hebt er geen vat meer op. ...Daar zijn ze zelfs in Moskou vanaf gestapt. Als je een tweedeling in de maatschappij wil vergroten moet je zoiets doen en dat het niet helpt hebben we ook al in het oude Rome kunnen zien waar het christendom eeuwenlang ondergronds is gedwongen.
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De teugels moeten wel strak aangehouden worden en d�*t is nu net niet 't geval bij islam. Decennialang is 't katholicisme verguisd (gemogen) worden, met als gevolg dat in onze contreien niemand meer onder 'n religieus juk moet leven, althans niet onvrijwillig, islam mag en moet op dezelfde manier behandeld worden als destijds - en nog steeds - 't katholicisme verguisd m�*g en k�*n worden. Ook d�*t is vrijheid van godsdienst; de vrijheid om géén enkele godsdienst aan te moeten hangen, niet vervolgd worden om n�*et te geloven, de vrijheid om gevrijwaard te worden van reli-zotternij, de vrijheid om er niet te pas en onpas mee geconfronteerd te moeten worden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alhoewel wettelijk verboden mogen ze zelfs straffeloos oproepen tot het vermoorden van ongelovigen en homo's.
Laatst gewijzigd door daiwa : 19 juli 2011 om 23:47. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister
|
De mond snoeren en ze ondergronds de boel laten verrotten tot de zweer openbarst en er niet meer haatmeningen worden geuit maar daden gesteld? Is dat beter voor U? Dat lijkt mij niet de ideale oplossing.
|
|
|
#38 |
|
Europees Commissaris
|
Dus we laten ons gijzelen uit angst voor erger?
|
|
|
#39 |
|
Minister
|
We kunnen radicale mensen het land uitzetten, net zoals we beledigende filmpjes vooraf kunnen verbieden. Of we respecteren wel de vrijheid van meningsuiting, dat kan ook. Besef wel, eens je begint met verbieden is het hek van de dam!
|
|
|
#40 | |||
|
|
Citaat:
Probeer de discussie een beetje volwassen te houden wil je? Citaat:
Citaat:
Deze teksten op zich horen niet op een forum te staan. Niet noodzakelijk. Zoals ik al eerder heb aangetoond hebben meerdere godsdienstige werken van in die tijd zulke stipulaties, ook de christelijke. Moeten we dan alle christelijke werken verbieden? Moeten we dan alle godsdienstige werken verbieden? Moeten we misschien een grote boekenverbranding organiseren voor werken die ons niet aanstaan. Kijk, vergelijk het met 'Kuifje in Congo'. De zaken die daar in staan zouden vandaag niet kunnen, maar ge moet het werk zien in de tijd dat het geschreven is, en daar niet zo neurotisch over doen. Willen de godsdiensten die werken aanpassen naar deze tijd, zoveel te beter. Willen ze dat niet? Meh ... zolang ze die enkele passages niet gaan promoten en in de realiteit gaan omzetten lig ik er niet wakker van. En zoals de aanwezige Moslima van dienst al schreef nemen ze dat met een kilootje zout.
|
|