Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 juli 2011, 12:41   #281
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
goed, bij ons is de taal blijkbaar minder belangrijk voor de nationaliteit, maar we hebben voorbeelden hé.

wie kon genieten van de Vlaamse jobkorting? iedere Vlaming. Definitie: iedereen die in het Vlaams Gewest woonde.
Brussel hoort dus niet bij Vlaanderen.
azert is offline  
Oud 19 juli 2011, 15:02   #282
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Chanteuse australienne d'origine sicilienne"
"Pays d'origine : Australie"
Bron : http://fr.wikipedia.org/wiki/Tina_Arena

Wat op haar identiteitskaart staat, weet ik niet en ik weet niet of ze bij Franse verkiezingen mag stemmen.
Een Amerikaan die de Franse nationaliteit heeft gekregen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Littell
Weyland is offline  
Oud 19 juli 2011, 16:16   #283
steven44
Schepen

Standaard

nu niet meer nee
met al die franstaligen in brussel
steven44 is offline  
Oud 19 juli 2011, 22:56   #284
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ondanks wat alle moslimshaters hier denken, de immigratie in Vlaanderen is vrij beperkt en zal ook binnen de 20-30 jaar niet zo groot zijn dat de immigratie ervoor kan zorgen dat een gebied anderstalig wordt.

wat niet wilt zeggen dat we er geen werk van moeten maken, maar dat gebeurt ook, alleen nog net iets te weinig.
Anderstaligen in Vlaanderen worden begeleid om Nederlands te spreken en dat doen ze ook, beter en beter zelf. Het is vooral de volgmigratie dat een probleem is en dat kan aangepakt worden.

Waar ik het had over migranten in 'de betwiste gebeden', bedoelde ik voor de goede orde de Franstalige Belgen die naar de Rand en Zuidelijk Oost Vlaanderen migreren.

Zij zullen niet rusten voordat BHV bij de Franstaligheid behoort.

Over migranten in de grootste delen van Vlaanderen, geen zorg voor wat betreft de Nederlandse taal. Zij spreken dat immers al beter dan de gemiddelde dialectvlaam.
Het is voorts voor de Franstaligen niet te hopen dat zij ooit met de kinderen van de huidige migranten van Antwerpen of Genk aan een tafel moeten zitten en onderhandelen.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 19 juli 2011, 23:23   #285
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar ik het had over migranten in 'de betwiste gebeden', bedoelde ik voor de goede orde de Franstalige Belgen die naar de Rand en Zuidelijk Oost Vlaanderen migreren.

Zij zullen niet rusten voordat BHV bij de Franstaligheid behoort.

Over migranten in de grootste delen van Vlaanderen, geen zorg voor wat betreft de Nederlandse taal. Zij spreken dat immers al beter dan de gemiddelde dialectvlaam.
Het is voorts voor de Franstaligen niet te hopen dat zij ooit met de kinderen van de huidige migranten van Antwerpen of Genk aan een tafel moeten zitten en onderhandelen.
Dan gaan ze véééééél koffie mogen drinken. De rand is en blijft Vlaams - pech voor de froncofacisten...
Oud 19 juli 2011, 23:28   #286
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De rand is en blijft Vlaams - pech voor de froncofacisten...
Jammer dat je de discussie niet hebt gevolgd hier.

Een van de vragen namelijk is , wat dat is , Vlaams?

Kun je bv niet Vlaams en Franstalig zijn?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 juli 2011 om 23:28.
Oud 19 juli 2011, 23:33   #287
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Natuurlijk, als men maar bereid is om in de openbare sfeer NL te gebruiken.

Maar dat veranderd het feit niet dat de zes Vlaams grondgebied zijn en zullen blijven - en elke FR die het probeert af te pakken brengt het einde van Belgie dichter bij.
Oud 19 juli 2011, 23:35   #288
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurlijk wel, zolang je alle contacten met de overheid in het Nederlands onderhoudt.

Edit: en ik vermoed dat voor culturele subsidies e.d. het gebruik van het Nederlands een vereiste is (als dat niet zo is, dan mag men dat gaan invoeren), dus dan zullen die Franstaligen - als ze nog culturele groeperingen e.d. willen vormen - het Nederlands moeten hanteren.

Laatst gewijzigd door Nebur : 19 juli 2011 om 23:36.
Nebur is offline  
Oud 19 juli 2011, 23:39   #289
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Tuurlijk wel, zolang je alle contacten met de overheid in het Nederlands onderhoudt.

Edit: en ik vermoed dat voor culturele subsidies e.d. het gebruik van het Nederlands een vereiste is (als dat niet zo is, dan mag men dat gaan invoeren), dus dan zullen die Franstaligen - als ze nog culturele groeperingen e.d. willen vormen - het Nederlands moeten hanteren.
alleen als ze Vlaamse subsidies willen, hé, wat ze met hun eigen tijd en geld doen, is hun zaak... Uiteraard zal inmenging in de interne politiel door een vreemde mogendheid niet getolereerd worden... geen subsidies uit de francophonie zonder Vlaamse toestemming dus...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 19 juli 2011 om 23:40.
Salvadorii is offline  
Oud 19 juli 2011, 23:50   #290
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alleen als ze Vlaamse subsidies willen, hé, wat ze met hun eigen tijd en geld doen, is hun zaak...
Dat bedoelde ik inderdaad. Culturele groeperingen leven echter vaker wel dan niet bij de gratie van overheidssubsidies.

Citaat:
Uiteraard zal inmenging in de interne politiel door een vreemde mogendheid niet getolereerd worden... geen subsidies uit de francophonie zonder Vlaamse toestemming dus...
Dat lijkt me evident. Duitsland bemoeit zich ook niet met de culturele beleving van de Duitstaligen in de Elzas.
Nebur is offline  
Oud 19 juli 2011, 23:52   #291
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze véééééél koffie mogen drinken. De rand is en blijft Vlaams - pech voor de froncofacisten...
Hoe Vlaams zou Vlaanderen zijn indien het grotendeels Franstalig en een Frans departement zou zijn (met enkel landelijke gemeentes waar enkele ouderen nog het charmante Vlaamse patois spreken) ?

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 juli 2011 om 23:59.
Weyland is offline  
Oud 19 juli 2011, 23:53   #292
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edit: en ik vermoed dat voor culturele subsidies e.d. het gebruik van het Nederlands een vereiste is
Vlaamse tv > 85 % Engels
Vlaamse radio 90 % Engels

Heel wat Vlaams belastinggeld dus naar anderstalig cultuur. En de prikkel voor Vlaamse artiesten om liefst Engels of Frans te gebruiken. Dat gaat zeker niet veranderd worden voorlopig. De commerciele belangen wegen in Vlaanderen altijd zwaarder dan de culturele.

Citaat:
...dus dan zullen die Franstaligen - als ze nog culturele groeperingen e.d. willen vormen - het Nederlands moeten hanteren.
Hoezo moet Axelle Red Nederlands hanteren. Denk je dat gek is?
Oud 19 juli 2011, 23:56   #293
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse tv > 85 % Engels
Vlaamse radio 90 % Engels

Heel wat Vlaams belastinggeld dus naar anderstalig cultuur. En de prikkel voor Vlaamse artiesten om liefst Engels of Frans te gebruiken. Dat gaat zeker niet veranderd worden voorlopig. De commerciele belangen wegen in Vlaanderen altijd zwaarder dan de culturele.

Hoezo moet Axelle Red Nederlands hanteren. Denk je dat gek is?
Axelle Red is geen culturele groepering. Zij krijgt volgens mij bovendien ook geen Vlaamse subsidies.
Nebur is offline  
Oud 19 juli 2011, 23:57   #294
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Hoe Vlaams zou Vlaanderen zijn indien het grotendeels Franstalig en een Frans departement zou zijn (met enkel landelijke gemeentes waar enkele oudere nog het charmante Vlaamse patois spreken) ?
Ach, 'Vlaams' , het is een ras he, volgens velen. Wat maakt het dan uit wat voor taal je spreekt?
Ook een Franstalig Vlaanderen zou dus best nog 'Vlaams' zijn.

Ps: Er is geen significant politicus in Vlaanderen die de term 'Vlaams' wil vervangen door 'Nederlands'.
Oud 19 juli 2011, 23:59   #295
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Axelle Red is geen culturele groepering. Zij krijgt volgens mij bovendien ook geen Vlaamse subsidies.
Mis.

Elke keer dat Axelle Red op de Vlaamse radio wordt gedraaid (en dat is vaak), rinkelt bij mevrouw de kassa.

De Vlaamse belastingbetaler financieert haar eigen verfransing zoals mijn, Franstalige, buurman altijd vrolijk en terecht opmerkt.
Oud 20 juli 2011, 00:04   #296
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis.

Elke keer dat Axelle Red op de Vlaamse radio wordt gedraaid (en dat is vaak), rinkelt bij mevrouw de kassa.

De Vlaamse belastingbetaler financieert haar eigen verfransing zoals mijn, Franstalige, buurman altijd vrolijk en terecht opmerkt.
Dat zijn helemaal geen subsidies ... U begrijpt het punt niet. Laat me het duidelijk maken:

'Axelle Red' is een commerciële entiteit.

Met 'culturele groepering' bedoel ik een culturele bijeenkomst zonder winstoogmerk. Ik speel bijvoorbeeld zelf in een harmonie, en wij krijgen subsidies van de Vlaamse overheid. De Franstaligen in Zuid-Oost-Vlaanderen en de Rand mogen gerust ook hun harmonie oprichten, maar als ze daar het Frans als voertaal zullen hanteren, zullen ze welgeteld nul de botten euro's krijgen van de Vlaamse overheid.
Nebur is offline  
Oud 20 juli 2011, 00:05   #297
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ps: Er is geen significant politicus in Vlaanderen die de term 'Vlaams' wil vervangen door 'Nederlands'.
Het zou zelfs zijn politieke carrière nekken (tenzij hij een andere partij vertegenwoordigd, wellicht, en pas begint), zo diep zijn we al gevallen. Mensen weten bovendien niet meer wat Nederlands betekent. Vlaanderen in diens moderne vorm is even oninteressant als België, naar mijn mening. De Nederlanders, de Duitsers, de Fransen, ja die zijn nog 'cool'.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juli 2011 om 00:06.
Weyland is offline  
Oud 20 juli 2011, 00:12   #298
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik inderdaad. Culturele groeperingen leven echter vaker wel dan niet bij de gratie van overheidssubsidies.
In Blgoland wel - in de VS bvb helemaal niet...
Oud 20 juli 2011, 00:23   #299
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn helemaal geen subsidies ... U begrijpt het punt niet.
Belastinggeld in betalen de vorm van het betalen van auteursrechten aan artiesten, componisten en maatschappijen zijn wel degelijk subsidies.

De Vlaamse overheid zou kunnen besluiten (quota airplay) om die subsidies vrijwel uitsluitend uit te keren aan Nederlandstalige artiesten. Zij doet dit echter niet , maar keert tientallen miljoenen uit aan Engels- en Franstalige artiesten.

Ook is er een veel grotere indirecte subsidiestroom door de gratis promotie die Engels en Franstalifge artiesten van de Vlaamse overheid krijgen.

Dat is een keuze die het eigen volk heeft gemaakt.

Citaat:
Met 'culturele groepering' bedoel ik een culturele bijeenkomst zonder winstoogmerk. Ik speel bijvoorbeeld zelf in een harmonie, en wij krijgen subsidies van de Vlaamse overheid. De Franstaligen in Zuid-Oost-Vlaanderen en de Rand mogen gerust ook hun harmonie oprichten, maar als ze daar het Frans als voertaal zullen hanteren, zullen ze welgeteld nul de botten euro's krijgen van de Vlaamse overheid.
Belgie wemelt van de Engelstalige bandjes en Franstalige rappers die bestaan van subsidies, direct of indirect , van de Vlaamse belastingbetaler.

Daar is niets illegaals aan. Dat is een keuze van het eigen volk.
Oud 20 juli 2011, 00:31   #300
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belastinggeld in betalen de vorm van het betalen van auteursrechten aan artiesten, componisten en maatschappijen zijn wel degelijk subsidies.

De Vlaamse overheid zou kunnen besluiten (quota airplay) om die subsidies vrijwel uitsluitend uit te keren aan Nederlandstalige artiesten. Zij doet dit echter niet , maar keert tientallen miljoenen uit aan Engels- en Franstalige artiesten.

Ook is er een veel grotere indirecte subsidiestroom door de gratis promotie die Engels en Franstalifge artiesten van de Vlaamse overheid krijgen.

Dat is een keuze die het eigen volk heeft gemaakt.
Dat versnelt de verfransing echter niet. Auteursrechten vallen niet onder de subsidies waar ik op doel.

Citaat:
Belgie wemelt van de Engelstalige bandjes en Franstalige rappers die bestaan van subsidies, direct of indirect , van de Vlaamse belastingbetaler.

Daar is niets illegaals aan. Dat is een keuze van het eigen volk.
Leest u eigenlijk wat ik schrijf? Ik heb het over culturele groeperingen, een rapper valt daar niet onder.

Conclusie: wat baten kaars en bril ...
Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be