![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Het probleem verschuiven dus. Niet oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() ho; ik denk als auto's de helft minder verbruiken dat ze zeker de helft minder vervuilen. Dus de grootste vermindering in vervuiling kun je rabiaat doen door de CO2 te takseren. En de brandstof CO2 gerelateerd taxeren.
Als iederen de helft minder CO2 produceert halveer je al de output van de diesels. Dus op zich is 50% van het probleem en 50% van het stof weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
Mijn dada is de CO2 Uwe dada is het sociaal perspectief. Ik zeg ecologie en sociaal zijn gaan niet samen en ik denk dat als je een taks nu eens herorienteert naar de CO2 dat je meer resultaat zult boeken dan met dat jaloezieprincipe; Jaloezie takseren komt erop neer dat je de rijke minder zijn rijkdom laat etaleren. CO2 takseren wil zeggen dat je effectief iets doet voor het milieu. Als een socialist beweert mee te heulen met de groene, moeten ze toch dringend hun 'sociale' fantasietjes laten varen. Die BIV gaat in de CO2 richting dus vind ik die BIV goed. PUNT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
Ik schrijf dat de vervuiling (fijn stof en andere giftige stoffen) nauwelijks in rekening gebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.483
|
![]() Citaat:
Daarbij moet je vervuiling nog eens indelen in gassen en stoffen naargelang gevaarlijkheid voor de mens. En dat wordt HELEMAAL niet gedaan (CO2 staat zelfs niet onder Euronorm-schaadstoffen, is ook enkel een broeikasgas goed voor de plantjes. ![]() En bij de Euronormgrenzen, en ook bij de (omgerekende) CO2 zelf wordt de motor nooit echt belast, aangezien het om een rollenbanktest gaat waar zéér trage optrektijden en snelheden gereden worden. Let vooral op de tijdschaal... 2/3 van de rollenbanktest -780 op 1180 sec- en 30 kmh tot max 50 kmh - kan een geoefende fietser die auto zelfs volgen. Zéér kortstondig of ca enkele % rijden ze boven 100- fractie 120 kmh... waar tegenwoordig zelfs de mini´s vlot 170 kmh halen. Citaat:
Citaat:
Bronnen genoeg: Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2011 om 18:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.483
|
![]() Neen, alle gevaarlijke stoffen en uitlaatgassen, daar is CO2 niet bij.
Lees nog eens Paul welke dada de Wereldgezondheidorganisatie heeft en welk e gevaarlijke stof helemaal bovenaan staat, een stuk boven passief roken, NEGEER je dat weer ? Waar staat CO2 ergens ? Al Gore-cinema was in 2006 Paul. ![]() Citaat:
![]() Het roetdeeltjesdiagram (50 x meer als benzine) ken je al naargelang toerental. ![]() Bij lage toerentallen in hoogste versnelling verbruiken die dieselauto´s het minste of het minste CO2 is dat dan evenredig met NOX of PM ? Oordeel zelf. Citaat:
En moest je het nog altijd niet gemerkt hebben, de modernste benzinemotoren (downsizing directe injectie) evenaren al enkele jaren de modernste dieselmotoren qua CO2-uitstoot. Want een liter dieselverbranding geeft ~ 13 % meer CO2-uitstoot als benzine. Dus als een benzine 13 % meer verbruikt stoot hij evenveel CO2 uit. De rollenbanktest-CO2 bevoordeeld de diesel meer als de benzine, in de praktijk of dagelijks testverbruik op de openvare weg ligt de benzine significant korter bij de diesel als die genormde CO2-uitstoot tijdens die fel bekritiseerde* rollenbanktest weergeeft. * Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2011 om 19:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
en tussen haakjes arti na een paar jaar begin ik u al te kennen toch En co2 gaat over fossiele brandstoffen en hoe kun je beter de economie vergoenen dan door de fossiele brandstoffen te takseren
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 juli 2011 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
Wat jullie nu zeggen is dat die elektische voertuigen met range extnder meer vervuilen dan hun normale broertjes? ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En de vervuiling komt niet alleen door het verbruik, maar door de productie en de kortere levensduur van het voertuig. Daarnaast is een hybride enkel zuining en milieuvriendelijk bij korte afstanden en in stadsverkeer. Iemand die dus op het platte land woont en open wegen heeft, vervuilt meer als hij een hybride gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De uitstoot word namelijk gemeten bij stadsverkeer en bij kruissnelheid en daar een gemiddelde van genomen. Een BMW heeft bij stadsverkeer een hoge uitstoot, doch een zeer lage als hij op kruissnelheid kan rijden. Maar de kruissnelheid van een BMW ligt boven de maximum toegestane snelheid op de meeste openbare wegen in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
1° een auto produceren vraagt nooit meer energie dan hij verbruikt en een auto van 2000kg produceren vraagt bvb 2000kg grondstoffen en 1000kg energie. een hybride van 1300kg produceren vraagt 1300kg grondstoffen en 700kg energie, om het te simplifieren, wat jij bedoelt is dat de exotische metalen in de batterij ergens nog een vervuilend aspect hebben, ok, dat verhaal ken ik en begrijp ik, nu je moet nu eens uitereken hoeveel van die exotische metalen daarin zitten, de lithium dat is wel in een batterijpack van 20kg bvb 5kg 2° een auto die 200.000km rijdt met 12.000liter of 18000euro diesel vervuilt toch 2 keer meer dan een auto die 6.000liter of 9000euro verbruikt. En die 60g, is een auto die nog amer 3000liter verbruikt of 4000euro en wat jij vertelt is dat die auto meer vervuilt ??? 3° gezien het een plugin hybride is, en je hangt uw PLUGIN aan uw ZONNNEPANELEN, dan rij je ELEKTRISCH op ZONNEENERGIE, dan heb je weldegelijk 40km pendelen of de gemiddelde rit van een belg die hij elke dag doet... die je volledig ELEKTRISCH CO2 vrij doet... Leg nu nog eens uit dat dit meer vervuilt; Het zou mij verwonderen dat die lithium gaat verantwoordelijk zijn voor een vervuiling die groter is dan die 9000liter petroleum die jij nog wilt verbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
De diesel is al duur genoeg om de mens zuinig te doen rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() HIer is een PERFECT document die illustreert wat het verbruik is en wat je bereikt met technology, met Deutche grundligheid
http://www.ifeu.org/verkehrundumwelt...e%20paper).pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Een hybride of eender welk ander voertuig heeft een energiebron nodig. Nu elektriciteit is een propere energie op papier. Echter om stroom op te wekken heb je een energiedrager nodig. Bij de hybride is die energiedrager diesel of benzine. Een hybride moet daarbij dus niet enkel zijn elektrische aandrijving meesleuren, maar ook zijn eigen fossiele brandstof stroomcentrale. Werk je met een plug in, dan zit je met een andere centrale die uitstoot veroorzaak. Nu, zonnepanelen zijn voor het oog milieuvriendelijk, doch hun productie en latere verwerking is zwaar vervuilend. Heel het verhaal rond CO² gaat over de natuurlijk opgesloten CO² en niet over de natuurlijke productie van CO². Het probleem van de CO² ligt trouwens minder bij de productie door mens en dier, dan bij het vernielen van de omzetbronnen van CO² naar zuurstof door de mens. Voor men dus begint met de uitstoot aan te pakken, zou men moeten beginnen met de vernieling van vruchtbare grond moeten aanpakken. Plaats langs snelwegen bomen, maak van niet gebruikte bouwterreinen groene zones, bouw de dakken van de huizen zodanig dat je hangtuinen krijgt, vervang lichtreklame door planten, ach, trek het je niet aan. Men zit te zeveren over CO² uitstoot door auto's en werpt ondertussen miljoenen joel aan propere energie door riolering en via vuilbak. Door het verbieden van kleine windmolens, door het verbieden van kleine waterkrachtcentrales. Vervuiling pak je aan bij de bron en niet ergens bij de verbruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Benzine kost 0.10 Euro al de rest zijn taksen. Maar de overheid heeft enkel controle op het gebruik van fossiele brandstoffen en op massaproductie van energie en kan dus enkel via deze zijn kas vullen. En daar draait het om, de zakken van de politici vullen en al de rest is onzin die gebruikt word om ze te kunnen blijven vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.483
|
![]() Citaat:
Op basis van zulke D-studies is de verkeerstaks voor recent ingeschreven dieselpersonenwagens in Duitsland gemiddeld bijna 4,75 maal hoger (enkel basisbedrag per 100cc) als een vergelijkbare benzinewagen. Met het CO2-aandeel wordt eerder zeer bepekt rekening gehouden, zie voorbeeld. Vinden we zoiets in de Belgische BIV of -Verkeerstaks of -accijnzenpolitiek weer ? Neen eerder het tegendeel. Leve de vervuilende Be-diesel !!! ![]() ![]() Dus Be-"verkeerstakspolitiek" = totale BS betreft milieu, dieselland-Be stikt meer en meer in de fijnstof en NOx, dit om mogelijk verwaarloosbare procenten CO2 te sparen, ook nog slecht voor de plantengroei. ![]() En de zomer is kouder als normaal. ![]() rap vrij vertaald, aktuele Duitse verkeerstaks/jaar. Het gaat wel niet om een BIV -bestaat in D niet- maar wel om een Duits principevb. om aan te tonen hoe in D de ergste schadelijke vervuiler meer taks betaald, en NIET minder. (Echt auto-vb onderaan) Citaat:
Citaat:
Ik reken het even voor je uit voor identieke ´kleine auto´s ´, bvb een moderne Volkswagen Polo 105 PK benzine , tov een moderne Polo 105 PK diesel, beide Euronorm 5; enkel officiële cilinderinhoud en CO2 heeft men nodig. Prestaties en gemiddeld verbruik citeer ik ook. Citaat:
Cilinderinhoud (cc) 1,2 / 1197 = 11 x 2 = 22 € Kohlendioxid-Steuer bis 120 g CO2 pro km frei, jedes weitere g CO2 2,00 €: CO2 uitstoot (g/km) 124 = 4 boven 120 gCO2 = 4x2 = 8 € Verkeerstaks voor deze 105 PK Benzine = 30 € verkeerstaks per jaar ! Citaat:
Cilinderinhoud (cc) 1,6 / 1598 = 15 x 9,5 € = 142,5 €. Kohlendioxid-Steuer bis 120 g CO2 pro km frei : CO2 uitstoot (g/km) 109 = onder 120 g dus 0 € of vrij van extra CO2-taks. Zuschlag von 1,20 € pro 100cm³ für Fahrzeuge ohne Rußfilter der Stufe PM5: De dieselmotor euronorm 5 heeft een roetfilter: dus 0 € De Polo diesel betaald 142,5 € verkeerstaks per jaar. Of de dieselauto betaald hier 6,5 x meer verkeerstaks als de perfect vergelijkbare benzineauto, in Duitsland ingeschreven. Pak nu je Belgisch BIV-tabelletje maar eens... ![]() Onder de 115 g/km CO2 krijgt de diesel al extra 3 %-CO2 premie aankoopsprijs cadeau bij aankoop = bvb al 600 € bij aankoop van een 20.000 €-Polo diesel; bij de Polo benzine 0 € dan het tabelletje om het verschil tussen 124 g CO2-benzine en 109 g CO2-diesel. http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf extrapoleerd/omgerekend: - 124 g CO2 = 230,00 € Polo Benzine 105 PK - 109 g CO2 = 157,26 € Polo Diesel 105 PK Dus bij aankoop al 1,5 maal meer BIV in het nadeel van de milieuvriendelijkste motor. En dan nog een ~ 600 € cadeau. En dan nog... De Belgische wereld op zijn domme dieselkop.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 12:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
Taksen op CO2 bij verwarming, zou idemdito mensen verplichten om huizen te isoleren, en zou zonder subsidies een pak technologie rendabel maken En CO2 is geen vervuiling op zich, de vervuiler pak je bij de bron aan door zijn emissie te takseren. De emissie moet je niet uitdrukken in g/km, maar in g/liter Dat is inderdaad een dikke fout in het emissieverhaal, want stel dat je een auto maakt die nog 1liter/100km verbruik, kan hij op die g/km verhaal perfect 6 keer meer roet braken dan die 6l/100km wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.512
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.483
|
![]() vervolg, het vb van de VW Polo even uitgerekend naar VW Golf´s met gelijke cilinderinhoud:
Citaat:
Golf Diesel is de 2.0 TDI, versie 170 PK Waarom voert Duitsland zulke milieupolitiek ? Zie link Duitse studie @ Paul. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2011 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |