![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
lees de qur'an als geheel en onderzoek daarin hoe de kwestie van het geweld op verschillende manieren wordt benaderd, omdat er in de werkelijkheid heel veel verschillende mogelijke situaties zijn. de qur'an ziet geweld altijd als het laatste redmiddel. zowel de fundamentalisten uit mijn eigen religie als de fundamentalisten uit de christelijke en atheistische tradities isoleren telkens dezelfde verzen uit hun context en interpreteren die alsof ze algemene geldigheid hebben. overigens vind ik jouw reactie nogal vreemd. ik stelde vast dat er al ontelbare keren expliciet afstand genomen werd van het terrorisme. dat alle moslims in de straat dat doen (op een hele kleine minderheid heethoofden na), dat alle imams van bijna alle mosleeën (jaja, weer diezelfde minderheid) het doen en dat alle geleerden die door de grote islamitische universiteiten erkend zijn dat doen. alle niet fundamentalistische moslims (de overgrote meerderheid) veroordeelt terrorisme. dat ontkennen is, zoals ik reeds stelde, ofwel een gevolg van doofheid en blindheid, ofwel van leeghoofdige koppigheid. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#342 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Met andere woorden; het lijkt me het waarschijnlijkst dat we met een zeer labiel persoon te maken hebben, in combinatie met dat hij speciaal iets tegen de sociaal-democraten heeft. Citaat:
"Overigens proberen de sociaal-democraten in diverse persverklaringen en toespraken nu al politieke munt uit dit drama te slaan, en dat vind ik nogal onsmakelijk. Dit drama komt namelijk op een ogenblik dat de linkse partijen, en met name de gisteren getroffen sociaal-democraten, op een historisch laag niveau in de peilingen staan, en over zeven weken zijn er verkiezingen in Noorwegen. Ik durf te wedden dat bij de volgende peilingen de sociaal-democraten politiek garen spinnen en opeens ophoog schieten door alle stemmen die uit sympathie gegeven gaan worden. Cynisch bekeken komt dit alles de Noorse sociaal-democraten op politiek vlak heel erg goed uit." Dat is gewoon de standaardreactie van de politiek na zulke drama's. Vanaf dat zoiets bekend wordt, wordt er door alle politieke partijen bekeken of en hoe er politiek munt uit geslagen kan worden. Denken dat dat niet zo is, is gewoon naïef. Leg liever uit waarom dat volgens jou zever zou zijn, in plaats van stompzinnig te gaan schelden.
![]() |
![]() |
#343 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik beweer hiermee niet dat atheïsten ongelukkig zijn. veel van mijn atheïstische vrienden voelen zich bevrijd en heel gelukkig door hun vrijzinnig atheïsme. ik beweer ook niet dat niet gelovigen niet tot naastenliefde in staat zijn. ik heb in mijn leven al ontelbare keren heel ontroerd mogen merken hoe sommige atheïsten zich met ziel en lijf inzetten voor het welzijn van anderen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#344 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#345 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss eerst een keertje goed lezen wat er staat en dan tot idiote conclusies komen. Ik ben helemaal niet bezig met een discussie over schuld, ik merk enkel op dat men daar net als hier een probleem heeft met sommige moslimmigranten en dat zulks in het hoofd van de dader(s) als een extra kan tellen in het opbouwen naar de trigger toe. Er zullen een pak meer aspecten in z'n leven zijn die uiteindelijk tot deze daad hebben gedreven maar om daar achter te komen hebben ze tijd nodig. Dat u enkel met oogkleppen op klaarstaat om dit gebeuren te gebruiken in un haatcampagne tegen een Vlaamse partij moet u weten, ik kan het niet meer dan zielig noemen... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik vind dit een beetje een griezelige opmerking. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#348 |
Minister
|
![]() Leg eens uit hoe kinderen, onbeschreven bladen, "volksverraders" kunnen zijn?
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Ik kan u wel zeggen dat ik eerder dan afgrijzen opwinding voelde toen die vliegtuigen in die torens in de US vlogen. Toen voelde ik me daar een beetje beschaamd bij maar als je ziet wat de US erna weer nog allemaal hebben uit gespookt ben ik over die schaamte ondertussen wel heen en zie ik geen mensen maar symboliek. En ik kan me dus voorstellen dat hier een paar tientallen forumleden (en een paar duizenden HLN'ers en co) nu duidelijk is dat een sossenkamp of zoiets is aangevallen opwinding en geen afgrijzen voelen. Ik betwijfel echter of ze daar voor uit gaan komen. Hypocrisie en niet eerlijkheid is een eigenschap van conservatieven die de dingen pas des mensen noemen nadat ze zelf betrapt zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan is het per definitie een gek, iemand met afwijkend gedrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Minister-President
|
![]() Als atheïste heb ik een enorme afkeer van alles wat geloof aanhangt.
En of het nu een Moslim was, of een Christen, voor mijn part een Hare Krishna..... het zal mij worst wezen. Ik heb de fotoreportage bekeken op HLN.be , ik heb de getuigenissen gelezen van de overlevenden, ik heb de nieuwsbeelden gezien.....en ik vind het afschuwelijk. Die jongeren zijn koudweg afgemaakt als opgejaagd wild.....wie zoiets doet is gewoon een beest, en meer dan gek of ziek in zijn kop. Religie ,politieke voorkeur,links of rechts ,afkomst of huidskleur heeft hier voor mij niks mee te maken. En Drosophilla, voor wat het waard is..... deze aanslag doet mij ,een Vb-er,walgen en ik veroordeel deze dan ook. Of dacht je dat leden van het Vlaams Belang nu massaal juigend de straat optrekken? (Iets wat bepaalde mensen in ons land wel deden ten tijde van 9/11)
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Linxen" dus: een ligitiem doel in de ogen van extreemrechts. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juli 2011 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*bloggers want IMHO is dat gewoon een "vrije pseudo" die door méér dan één mens wordt gebruikt. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juli 2011 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de keel om te doen als dat hun doel (wat dat doel dan ook mag wezen) ten goede kan komen. En hetzelfde geldt voor de extremisten van gelijk welke godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de keel om te doen als dat hun doel (wat dat doel dan ook mag wezen) ten goede kan komen. En hetzelfde geldt voor de extremisten van gelijk welke godsdienst. |
|
![]() |
![]() |