Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 12:09   #321
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee zeker.
2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.
Augustus 1956 was een keerpunt in de immigratie uit het Zuiden van Italië. In deze periode van hoogconjunctuur ontstond er onevenwicht op de arbeidsmarkt. In verschillende sectoren groeide een dringend gebrek aan ongeschoolde arbeidskrachten. De activiteiten verplaatsten zich meer naar de zware industrie in het algemeen, naar de grote steden waar vooral de bouwsector volop actief was, naar de havengebieden, de textiel, de persoonsverzorging ...
Hiervoor werden nieuwe wervingslanden gecontacteerd: eerst Spanje en Griekenland, nadien Marokko en tenslotte Turkije.
Tussen de landen van herkomst en het gastland werden bilaterale overeenkomsten gesloten : afspraken over de rechten van de inwijkelingen in verband met de arbeidskaart, het verblijf en de sociale zekerheid.
In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België.
"

De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie.
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc.

Tja.. logisch dat wie totaal geen toekomst heeft in eigen land ingaat op een aanbod waardoor je binnen één generatie uit de armoede bent, maar dat betekende natuurlijk niet dat je moest blijven, zowel migratie als het definitief vestigen was de keuze van die mensen zelf, om te ontsnappen aan armoede en mee te genieten van de rijkdom hier.
Maar laten we bij het onderwerp blijven, de bomaanslag in Oslo..verschrikkelijk gewoon..door een christelijke fundamentalist..weet iemand of hij tot een groep behoorde die achter zijn gedachtengoed stond of was het iemand die volkomen op eigen initiatief handelde?
Je moet toch totaal gestoord zijn om zo iets te doen, verschikkelijk gewoon...erg voor al die families die mensen verloren..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:10   #322
Oblique
Banneling

Standaard

Ik zou zeggen: bel de nationale veiligheidsdienst en laat sommige extreem rechtse forummers alvast schaduwen.

Het is snel gebeurd, met zulke zieke geesten.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:12   #323
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

michael parenti schrijft:

het is niet omdat vatikaan en media iemand heilig verklaren, dat die persoon daarmee immuun zou zijn voor de ziekte van het fundamentalisme.

vrede,

redwasp

Ik daag u uit, redwasp:

ga jij je luilekkerleven hier opgeven om je te gaan vestigen tussen de armsten onder de armsten in Calcutta??

Ten eerste heb ik vragen van de objectiviteit van je link.

Ten tweede was Moeder Theresa een erg oude vrouw toen zij stierf, ze zou nu meer dan 100 zijn: in hoeverre was zij in staat een objectieve mening te vormen over de wereld buiten haar wereld, de sloppenwijken in Calcutta? Internet was er toen nog niet, neen.

Je mag zeggen van M. Theresa wat je wilt, maar je kan nooit omheen het feit dat zij haar eigen leven heeft weggecijfert ten dienste van de armsten.
Ik zou het nooit doen, nee.

En laten we nu aub haar niet meer in dit vreselijk topic vernoemen, hoe is het mogelijk dat het zover is gekomen?
Oud 23 juli 2011, 12:15   #324
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

pinochet? franco? musolini? P2?

ik kan toch wel een aantal voorbeelden van dodelijk extreem rechts geweld tegen de eigen bevolking. zeker wanneer een geflipte persoon uit het extreem rechtse kamp ineens een deel van dat eigen volk als verraders gaat zien.

vrede,

redwasp

Tja we kunnen dit ook van linkse kant bekijken:: Stalin, Zedong, ....

Ze kunnen we bezig blijven.
Oud 23 juli 2011, 12:16   #325
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik kijk naar het voorbeeld die een 'profeet' van een of andere religie stelde. ik kijk naar de levenswijze van die profeet. Naar woorden en daden. Daarna kijk ik naar de volgelingen van die 'religie' en of die daden werkelijk in overeenstemming zijn tot wat de 'profeet' deed en verkondigde. Niks meer en niks minder.
U kijkt bijzonder selectief. U negeert wat niet past in uw haatkraam.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:18   #326
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Die vraag stel ik me ook. Ik vind het nogal bizar dat een extreemrechts iemand zijn eigen volk op gruwelijke wijze gaat uitmoorden. Dat gaat regelrecht tegen de extreemrechtse doctrines in, en al helemaal als het om kinderen gaat. Extreemrechts gedachtegoed gaat immers uit van meer kinderen, niet van minder.
Inderdaad, waar zat die mens met zijn hoofd toen hij 90 onschuldige mensen ging afslachten?

Citaat:
Cynisch bekeken komt dit alles de Noorse sociaal-democraten op politiek vlak heel erg goed uit.
ja, ze zijn daar echt met hun gat in de boter gevallen.

Serieus, gij stomme kloot. Hou uw mond eens voor je zo'n zever verkoopt.
Oud 23 juli 2011, 12:18   #327
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
U kijkt bijzonder selectief. U negeert wat niet past in uw haatkraam.
Mijn haatkraam ? Ik baseer mij enkel op feiten. U duidelijk niet.
Oud 23 juli 2011, 12:18   #328
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar jongen toch, uw haat tegenover 't VB maakt uw postings echt wel waardeloos. 't Is echt op het xenofobe af...
Maak een draadje ergens op het forum om uw haat tegen het VB te spuien maar laat dat uit een topic als het deze achterwege. Al is't alleen al voor de kinderen die daar in't lijkenhuis liggen...
U komt hier binnengestormd als een dolle koe, zonder de moeite te nemen na te gaan waar ik het over heb.
(En overigens: ik ben van vrouwelijken kunne.)

Laatst gewijzigd door drosophila : 23 juli 2011 om 12:18.
Oud 23 juli 2011, 12:19   #329
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Laten we wel wezen. Of het nu het christendom is, of andere zieke denkbeelden, aan elk geloof/ideologie kleeft bloed.
Oud 23 juli 2011, 12:20   #330
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik zit hier vol ongeloof naar de VRT te kijken...
Al 15 minuten uitzending over een terroristische aanslag.
Al 15 minuten en nog altijd is het niet de fout van het VB...

Wat scheelt er met de VRT?

Of is het de fout van de NVA?

Op VTM was het wél prijs hé...daar visten ze de televisieadovokaat Vermassen op om te "bewijzen" dat het tegen de moslims was....
Oud 23 juli 2011, 12:23   #331
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik zit hier vol ongeloof naar de VRT te kijken...
Al 15 minuten uitzending over een terroristische aanslag.
Al 15 minuten en nog altijd is het niet de fout van het VB...

Wat scheelt er met de VRT?

Of is het de fout van de NVA?

Op VTM was het wél prijs hé...daar visten ze de televisieadovokaat Vermassen op om te "bewijzen" dat het tegen de moslims was....
Minder zuipen.
Oud 23 juli 2011, 12:26   #332
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
U komt hier binnengestormd als een dolle koe, zonder de moeite te nemen na te gaan waar ik het over heb.

Ik storm helemaal niet binnen, ik zie enkel dat u telkens op ongepaste wijze het VB er bij haalt, en dat is laag, onnodig en vooral niet bij het topic passend.
Dat men hier een minidiscussie over islam/christendom heeft tussen de postings door zou nog ietwat met het topic te maken kunnen hebben , men kan niet ontkennen dat de samenleving in Oslo en omstreken op een negatieve manier in aanraking komt met moslimmigranten en dat zulks een eventuele extra aanleiding was om in het hoofd van de dader(s) de boel overhoop te zetten.
Citaat:
(En overigens: ik ben van vrouwelijken kunne.)
Bron, bewijs???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:31   #333
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik storm helemaal niet binnen, ik zie enkel dat u telkens op ongepaste wijze het VB er bij haalt, en dat is laag, onnodig en vooral niet bij het topic passend.
Dat men hier een minidiscussie over islam/christendom heeft tussen de postings door zou nog ietwat met het topic te maken kunnen hebben , men kan niet ontkennen dat de samenleving in Oslo en omstreken op een negatieve manier in aanraking komt met moslimmigranten en dat zulks een eventuele extra aanleiding was om in het hoofd van de dader(s) de boel overhoop te zetten.
Lap, het is zover. "Eigenlijk feitelijk is de aanslag de schuld van de moslims". Wat een verachtelijke klootzak bent u toch.

Citaat:
Bron, bewijs???
Dat plezier gun ik u niet.
Oud 23 juli 2011, 12:32   #334
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ben eigenlijk aan het wachten op het eerste eerlijke forumlid die hier die aanslag komt goedkeuren omdat dat weer 100 linkiewinkie poco's minder zijn die in zijn zakken gaan zitten. Hier hangen wel een paar tientallen posters rond waarvan ik die eerlijkheid verwacht.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:37   #335
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Welk boek ?
Dat ene boek dat u 24 uur op 24 bezighoudt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:39   #336
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

!!!

en ja evenwel voor het niveau op dit forum...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:46   #337
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik daag u uit, redwasp:

ga jij je luilekkerleven hier opgeven om je te gaan vestigen tussen de armsten onder de armsten in Calcutta??
er is hier genoeg sociale miserie. gelukkig zijn er in calcutta zelf ook mensen die actie voeren voor sociale verbetering. theresa was meestal tegen sociale actie. liefdadigheid was haar enige antwoord op armoede. politieke en sociale actie tegen de structuren die armoede veroorzaken waren taboe.

Citaat:
Ten eerste heb ik vragen van de objectiviteit van je link.
hij geeft duidelijk zijn bronnen op. trouwens, niet de auteur is belangrijk maar wat hij schrijft.

Citaat:
Ten tweede was Moeder Theresa een erg oude vrouw toen zij stierf, ze zou nu meer dan 100 zijn: in hoeverre was zij in staat een objectieve mening te vormen over de wereld buiten haar wereld, de sloppenwijken in Calcutta? Internet was er toen nog niet, neen.
de opmerking over de contacten met rechtse dictators en andere reactionair en conservatief gespuis gaan over een periode van lang voor ze stierf. ze was toen nog relatief jong. overigens bleef ze tot het einde van haar leven constant op reis door de hele wereld. haar laatste reizen brachten haar trouwens in contact met de duurste en modernste medische apparatuur. hoewel ze voor de armen in calcutta alleen sterfhuizen oprichtte waarin zij aan ziekte konden wegteren, liet ze zichzelf wel in de beste hospitalen van deze wereld behandelen.

de kritiek over haar methodes gaat percies over de manier waarop ze werkte in 'haar wereld'. een journalist interviewde een uitgetreden zuster:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.texnews.com/1998/religion/morph0117.html
To Mother Teresa, suffering in this life was the pathway to God's grace, according to Shields. The more a person suffers, according to Mother's theology, the more God is pleased and will bestow grace upon the world.

Shields then charges that primitive methods were used to treat the poor and dying who came to the Houses of Charity for some kind of deliverance from their suffering. This occurred, Shields says, in spite of the millions of dollars sitting in banks all over the world.
het gaat dus niet op om te beweren dat ze zo oud was dat ze geen besef meer had van de wereld buiten haar sloppenwijk.

Citaat:
Je mag zeggen van M. Theresa wat je wilt, maar je kan nooit omheen het feit dat zij haar eigen leven heeft weggecijfert ten dienste van de armsten.
ik zie ze zichzelf al wegcijferen in het dure hospitaal in californië waar ze het laatste jaar van haar leven behandeld werd. en al dat zichzelf wegcijferen in de dure hotels waar ze op har tournee rond de wereld telkens opnieuw logeerde. dit is de nieuwe rock en roll variant van zichzelf wegcijferen. daar kan sint bruno met zijn kartuizers nog iets van leren.

Citaat:
En laten we nu aub haar niet meer in dit vreselijk topic vernoemen, hoe is het mogelijk dat het zover is gekomen?
daar ben ik het mee eens. ik wou alleen illustreren dat zij inderdaad een pak fundamentalistischer is dan het beeld dat media en kerk van haar presenteren.

het was blijkbaar een andere christen fundamentalist die de aanslagen pleegde.

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 23 juli 2011 om 12:50.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 12:49   #338
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk aan het wachten op het eerste eerlijke forumlid die hier die aanslag komt goedkeuren omdat dat weer 100 linkiewinkie poco's minder zijn die in zijn zakken gaan zitten. Hier hangen wel een paar tientallen posters rond waarvan ik die eerlijkheid verwacht.
Komaan, doe niet zo belachelijk, welk mensn die naam waaardig keurt moord op jongeren en onschuldigen goed?
Oud 23 juli 2011, 12:49   #339
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Laten we wel wezen. Of het nu het christendom is, of andere zieke denkbeelden, aan elk geloof/ideologie kleeft bloed.
juist. en ieder geloof/ideologie heeft ook grootse dingen voortgebracht.

het gebrek aan geloof/ideologie heeft overigens ook zowel bloederigheid als grootsheid voortgebracht.

misschien zijn beide extremen wel gewoon heel eigen aan onze soort.

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 12:54   #340
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

juist. en ieder geloof/ideologie heeft ook grootse dingen voortgebracht.

het gebrek aan geloof/ideologie heeft overigens ook zowel bloederigheid als grootsheid voortgebracht.

misschien zijn beide extremen wel gewoon heel eigen aan onze soort.

vrede,

redwasp
De vraag is wat religie mensen vandaag de dag nog te bieden heeft, volgens mij niets meer...ze bestrijden als collectieve waanzin lijkt me geen slecht plan, afschaffen dus binnen onderwijs en erop toezien dat niemand onder de leeftijd van achttien door religie wordt ingepalmd.. je kind is dus bij geboorte per fenititie ongelovig, tot de leeftijd van achttien, dan ben je oud genoeg om voor je waanzin te kiezen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be