Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 11:16   #661
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het doet er niet toe of hij alleen gehandeld heeft.
Jawel. Dan weten ze of ze er nog ene moeten oppakken en zolang opsluiten als wettelijk kan.
Als ze met 2+ waren, vind ik het toch geen toffe gedachte dat der nog ene van vrij rondloopt.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 11:20   #662
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Haten ? Haat jij het vb ?

U bent de Tiran die oproept tot haat. Uw haat tegenover de Moslims is al lang duidelijk.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 11:21   #663
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet er niet toe of hij alleen gehandeld heeft. De motivatie om het te doen is wat telt en die wordt geïnspireerd door rechts-extremisme.
Fout. Hij had zijn eigen 'ideologie' in elkaar geflanst. Zijn beweegredenen zaten in zijn hoofd alleen.

Citaat:
Behring was niet de eerste rechts-extremistische nutcase en zal ook niet de laatste zijn.
Nutcases lopen overal rond. In alle lagen van de bevolking en in alle politieke strekkingen.

Citaat:
De extremistische moslimfundamentalisten zijn ook nutcases. Anders doe je zoiets niet. En zij doen het in groep. So what! Ook zij worden aangezet door een ontspoorde visie
Een ontspoorde visie. Wil je nu beweren dat zij de islam verkeerd hebben begrepen en dat 'profeet' mohammed geen nutcase was en de verdraagzaamheid zelve ? Het verschil met die ene nutcase is dat de laatsgenoemde nutcase een hele groep aanhangers (roversbende) achter zich had weten te scharen met de belofte op oorlogsbuit en sexslavinnen en indien zij tijdens hun raids zouden sneuvelen zijn iet moetsen vrezen want dat hun daar dan eveneens een hoerenkast wachtte van 72 maagden.

Het omgekleerde is net waar. Vandaar het waarschuwen en het verzet tegen de islam.
http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Oud 24 juli 2011, 11:22   #664
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
U bent de Tiran die oproept tot haat. Uw haat tegenover de Moslims is al lang duidelijk.
Ik verzet mij tegen een ideologie. Niet tegen brave mensen die denken dat ze moslim zijn. In uw blinde haat tegen al wie zich ook maar tegen de islam verzet, ziet u dat niet in.

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.
http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 11:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 11:26   #665
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verzet mij tegen een ideologie. Niet tegen brave mensen die denken dat ze moslim zijn. In uw blinde haat tegen al wie zich ook maar tegen de islam verzet, ziet u dat niet in.

Ik heb geen haat Smiley. Wat jij hier doet is echter wel een uiting van 0,0 respect naar de doden die in Noorwegen gevallen zijn. U komt hier zeveren en zeiken over Moslims in deze draad. Waarom doe je dat in deze draad? Wat is uw punt? U hebt geen punt, u wil gewoon het onderwerp misbruiken!
Oud 24 juli 2011, 11:41   #666
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie sleurt er nu een "Vlaamse partij" bij?
De dader:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knack
Ook in de tekst: enkele 'Belgische kanttekeningen'. Hij somt de politieke partijen op, zelfs de Duitstalige. De meeste partijen zet hij in het lijstje van 'politieke partijen die het multiculturalisme steunen'.

De Belgische kerncentrales, tot de proefreactoren in Mol toe, figureren dan weer op de lijst potentiële nucleaire doelwitten. Helemaal op het einde haalt hij nog de Vlaamse Militanten Orde (VMO) aan, bij de 'gefaalde militante organisaties'.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 11:53   #667
smiley

Standaard

Citaat:
Ik heb geen haat Smiley. Wat jij hier doet is echter wel een uiting van 0,0 respect naar de doden die in Noorwegen gevallen zijn. U komt hier zeveren en zeiken over Moslims in deze draad. Waarom doe je dat in deze draad? Wat is uw punt? U hebt geen punt, u wil gewoon het onderwerp misbruiken!
Daar heb ik tevoren reeds op geantwoord. Als mensen over de islam (het vb en wilders enz) blijven zeiken in deze draad doe ik dat ook. En ik heb het volste respect voor de slachtoffers. Ik verafschuw zulk een moordaanslagen. Het is deze afschuw tegenover dergelijke moordaanslagen die mij had aangezet om de islam beter te leren kennen, tevoren dacht ik net zoals jij dat de islam zoiets was als het christendom. Je hebt enkele radicalen maar die doen net het tegenovergestelde als wat de 'profeet' in zijn woorden en daden als voorbeeld had gesteld. Ik heb mijn ogen opengetrokken. Bertje anciaux zijn centrum speciaal opgericht om de Vlaming de islam te leren kennen met zijn 'leugentjes om best wil' kan dat niet veranderen. Ik kan immers zelf wel de islamitische bronteksten lezen. Ik heb niemand nodig die mij een leugenachtige suikerversie van de islam voor zit te schotelen.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 11:57.
Oud 24 juli 2011, 11:56   #668
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Citaat:
Ook in de tekst: enkele 'Belgische kanttekeningen'. Hij somt de politieke partijen op, zelfs de Duitstalige. De meeste partijen zet hij in het lijstje van 'politieke partijen die het multiculturalisme steunen'.

De Belgische kerncentrales, tot de proefreactoren in Mol toe, figureren dan weer op de lijst potentiële nucleaire doelwitten. Helemaal op het einde haalt hij nog de Vlaamse Militanten Orde (VMO) aan, bij de 'gefaalde militante organisaties'.

offtopic:
Hmm bizar, de VRT gebruikt gedeeltelijk exact dezelfde bewoordingen... zijn ze hier van elkaar aan't plagieren?

Citaat:
De tekst bevat ten slotte nog enkele "Belgische passages": zo lijst hij de politieke partijen op, tot de Duitstalige toe. De meeste partijen vinden we in het lijstje "politieke partijen die het multiculturalisme steunen".

De Belgische kerncentrales, tot de proefreactoren in Mol toe, figureren dan weer op de lijst potentiële nucleaire doelwitten. Helemaal op het einde vinden we de Vlaamse Militanten Orde (VMO) bij de "gefaalde militante organisaties".
(http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0724_noorwegen)

Ook afgezien van de identieke zin (met bewoordingen die mij afgekeken lijken en niet 'spontaan' net hetzelfde geschreven zouden kunnen worden) ligt de opbouw en verwoording wel héél dicht op elkaar, alsof ze een paar woordjes hebben vervangen zodat de plagiaat niet zou opvallen, interessant
(gelijk men als middelbarescholier teksten van het internet plukt en dan lichtjes 'herformuleert' zodat de meester der niet achter zou komen)

Allez soit wslk niet zo relevant, maar ik vond het opvallend genoeg om mij de bewoordingen nog te herinneren van wat ik deze morgend bij VRT had gelezen, om er toch ff een opmerking over te maken

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 24 juli 2011 om 11:57.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 11:57   #669
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet er niet toe of hij alleen gehandeld heeft. De motivatie om het te doen is wat telt en die wordt geïnspireerd door rechts-extremisme. Behring was niet de eerste rechts-extremistische nutcase en zal ook niet de laatste zijn. De extremistische moslimfundamentalisten zijn ook nutcases. Anders doe je zoiets niet. En zij doen het in groep. So what! Ook zij worden aangezet door een ontspoorde visie.
Rechts-extremisme is een fout woord, want eigenlijk was het een extreme liberaal. Wel interessant. Een filosofie die zichzelf steeds beroept op geweldloosheid brengt nu zo iemand voort. (alhoewel, die man moet wel knettergek geweest zijn, dus wat kan je van zo iemand leren?)
Oud 24 juli 2011, 12:00   #670
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ke Nan heeft er tenminste een realistische kijk op.

De man, Behring, is een nutcase zonder weerga, en jammer genoeg heeft zijn afschuwelijke daad nog eens duidelijk gemaakt dat dit op elk moment in ieder EU land hetzelfde kan gebeuren.
Het doet ons pas beseffen hoezeer aangrijpend zoiets is wanneer een dergelijke slachting in eigen kring wordt aangericht.

De honderden autobommen in Irak en Afghanistan en voorheen Libanon met per geval hetzelfde resultaat, wordt door dezelfde klagers van nu met een schouderophalen afgedaan.

Het soort terrorisme gepleegd door Behring-Breivik is een dagelijks gebeuren in het Midden-Oosten en niemand die daar nog een pagina aan vuil maakt.

Maar nu gebeurt het in eigen kring en vallen slachtoffers - volstrekt onschuldige - door een man die nu zelf gebruik maakt van exact dezelfde meedogenloze middelen als zijn gedoodverfde tegenstanders.

Een bomaanslag met 200 slachtoffers in Bagdad zijn nog maar 5 regels waard in het plaatselijke advertentiekrantje. Niemand die zich druk maakt dat daar ook mensen zijn die familie, kinderen en vrienden verliezen door dezelfde meedogenloze hand die ook die van Behring-Breivik bestuurde en tot zijn daad bracht. Een zot? Allerminst. Hij heeft heel goed nagedacht en met volle overtuiging zijn daad begaan evenals die andere lieden die dagelijks autobommen plaatsen alsof het kerstcadeautjes zijn.

Zoals ik al eerder schreef betwijfel ik ten zeerste of de politiek iets uit deze afschuwwekkende daad gaat leren.

De andere kant, die in het Midden-Oosten, in ieder geval niet. Daar gaan ze rustig door met hun dodelijk handwerk gericht tegen eigen volk, eigen familie en vrienden.

Zelfkritiek is iets dat politici, in het bijzonder de hedendaagse, volkomen vreemd is. En dat blijkt.
Oud 24 juli 2011, 12:00   #671
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb ik tevoren reeds op geantwoord. Als mensen over de islam (het vb en wilders enz) blijven zeiken in deze draad doe ik dat ook. En ik heb het volste respect voor de slachtoffers. Ik verafschuw zulk een moordaanslagen. Het is deze afschuw tegenover dergelijke moordaanslagen die mij had aangezet om de islam beter te leren kennen, tevoren dacht ik net zoals jij dat de islam zoiets was als het christendom. Je hebt enkele radicalen maar die doen net het tegenovergestelde als wat de 'profeet' in zijn woorden en daden als voorbeeld had gesteld.

Het aanhalen van Wilders is zeer terecht, daar Breivik openlijk Wildersfan was. Hij is ook een rechtse extremist. Hij was een actief lid van de racistische Fremskrittspartiet, die momenteel 20% haalt in de peilingen. Hij is een tegenstander van het multi-culturalisme en venijnig anti-moslim zoals jij. Hij heeft banden tot in de Verenigde Staten 'Tea Party' en sprak zijn steun uit voor het Engels Defence League en de nederalandse Dutch deafence league.
Oud 24 juli 2011, 12:05   #672
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Rechts-extremisme is een fout woord, want eigenlijk was het een extreme liberaal.
Kijk eens aan, Breiviks geestesgenoten proberen zich eruit te spartelen door de bedrieglijke semantische toer op te gaan. Kunt u Breivik quoten wanneer hij zegt dat hij GEEN rechtse extremist is en WEL een liberaal? Of kletst naar gewoonte weer eens uit uw nek?
Oud 24 juli 2011, 12:06   #673
smiley

Standaard

Citaat:
Het aanhalen van Wilders is zeer terecht, daar Breivik openlijk Wildersfan was. Hij is ook een rechtse extremist. Hij was een actief lid van de racistische Fremskrittspartiet, die momenteel 20% haalt in de peilingen. Hij is een tegenstander van het multi-culturalisme en venijnig anti-moslim zoals jij. Hij heeft banden tot in de Verenigde Staten 'Tea Party' en sprak zijn steun uit voor het Engels Defence League en de nederalandse Dutch deafence league.
Neen dat is het juist. Men wil deze draad misbruiken om het verzet van Wilders en anderen tegen de islam als 'slecht' of 'verkeerd' of 'racistisch' te rangschikken terwijl dat dit juist een grote vergsissing is. Dankzij de zogenaamde 'verdraagzamen' groeit de ummah jaar na jaar aan op allerlei manieren. Het ware gelaat van de islam zal u pas echt leren kennen zodra de ummah in aantal groot genoeg is. Maar dan is het wel te laat om nog verzet te plegen. Als u niet begrijpt wat ik bedoel leer de islam kennen vanuit de bronteksten (niet vanuit het centrum voor islam speciaal opgercht door prof de ley van de univ Gent om de islam in onze contreeien vaste voet aan de grond te doen krijgen) en kijk naar al de landen waar dat de ummah groot genoeg in aantal is of is geworden. Dan zal je hopelijk begrijpen wat ik bedoel.

De Karel Martels van vandaag zet men achter een cordon sanitair. Niet echt verstandig. Islam is immers geen 'religie'. Religie is maar een stukje van de islam.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 12:08.
Oud 24 juli 2011, 12:09   #674
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
blahblahblahblahblah Het ware gelaat van de islam blahblahblahblahblah
Hier en nu gaat het over het ware gelaat van UW ideologie. Komt eerst daarmee eens in het reine.
Oud 24 juli 2011, 12:09   #675
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat is het juist. Men wil deze draad misbruiken om het verzet van Wilders en anderen tegen de islam als 'slecht' of 'verkeerd' of 'racistisch' te rangschikken terwijl dat dit juist een grote vergsissing is. Dankzij de zogenaamde 'verdraagzamen' groeit de ummah jaar na jaar aan op allerlei manieren. Het ware gelaat van de islam zal u pas echt leren kennen zodra de ummah in aantal groot genoeg is. Maar dan is het wel te laat om nog verzet te plegen. Als u niet begrijpt wat ik bedoel leer de islam kennen vanuit de bronteksten (niet vanuit het centrum voor islam speciaal opgercht door prof de ley van de univ Gent om de islam in onze contreeien vaste voet aan de grond te doen krijgen) en kijk naar al de landen waar dat de ummah groot genoeg in aantal is of is geworden. Dan zal je hopelijk begrijpen wat ik bedoel.

Uwobsessie is meer dan duidelijk, je zet eigenlijk het werk van Breivik verder. Buiten het geweld dan.

U weet toch dat deze gek het ook op België gemunt had? Hij wou hier de kerncentrale's opblazen! U gaat nu waarschijnlijk weer verder met uw gezeik over de moslims!
Oud 24 juli 2011, 12:11   #676
smiley

Standaard

Nutcase en moordenaar van Pim fortuyn Volkert Van der Graaf was een linkse extremist. De meeste aanslagen (rode armee fraction enz) zijn gepleegd door links extremisten. Gelieve op te houden deze draad te misbruiken tegen Wilders en co.
Oud 24 juli 2011, 12:15   #677
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Nutcase en moordenaar van Pim fortuyn Volkert Van der Graaf was een linkse extremist. De meeste aanslagen (rode armee fraction enz) zijn gepleegd door links extremisten. Gelieve op te houden deze draad te misbruiken tegen Wilders en co.

Hij volgde dezelfde ideologie als wilders en co. Dus het vergelijk is er, al zal iedereen wel weten dat niet elke rechtsdenkende persoon in staat is tot geweld. Wat nu wel duidelijk is geworden is dat er eveneens geweld uit die hoek verwacht kan worden. Plannen om kerncentrale's op te blazen zijn niet mals.
Oud 24 juli 2011, 12:18   #678
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien moet u eens ophouden om in dezelfde termen als Breivik op te roepen tot haat:
Citaat:
De Karel Martels van vandaag zet men achter een cordon sanitair. Niet echt verstandig. Islam is immers geen 'religie'. Religie is maar een stukje van de islam.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reuters
the video called "Knights Templar 2083"
Citaat:
Daarna ondertekend hij met zijn Engelse alter ego Andrew Berwick en dicht hij zich drie titels toe: Justiciar Knight Commander, tempelier van Europa en tempelier van Noorwegen.

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 juli 2011 om 12:19.
Oud 24 juli 2011, 12:24   #679
smiley

Standaard

Citaat:
Uwobsessie is meer dan duidelijk, je zet eigenlijk het werk van Breivik verder. Buiten het geweld dan.
Ik weet niks van breivik. Ik zie wat u tracht te doen u zou beter ophouden mensen met die gek te vereenzelvigen. U doet alsof het verzet tegen de islam fout zou zijn. Alsof het verzet tegen het nazisme destijds fout was.

Citaat:
U weet toch dat deze gek het ook op België gemunt had? Hij wou hier de kerncentrale's opblazen! U gaat nu waarschijnlijk weer verder met uw gezeik over de moslims!
Jij bent goed snik. U zit vast in uw linkse denken. Niet verwonderlijk na de tientallen jaren van propaganda tegenover al wie ook maar tegen de isalm durft te ageren.

De fatwa tegen Urbain Vermeulen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html

Filmpjes over het nazisme (het nationaal socialisme) verscheen regelmatig op tv. Kijk eens wat er toen gebeurde en dan maakte men de link of wilde men de link maken met al wie iets (terecht tegen de islam had. Voor ww2 werden diegenen die zich tegen het nazisme uitlieten niet als 'nazifoob' in de hoek gezet ! Integendeel. Maar kijk wat er nu gebeurd...

De goede Duitser
http://hoeiboei.blogspot.com/2009/07...-duitsers.html

Leest u wel wat ik schrijf ? ? Sinds ik de islam heb leren kennen wil ik de mensen waarschuwen aangezien de overheid de mensen sinds de jaren 80 niet meer correct over de islam zit te informeren. Waarschijnlijk om verschillende redenen, uit elektoraal gewin (misplaatst respect) moslims naar de mond praten, saoudi Arabie zou de olirekraan durven dichtdraaien als men de islam al te zeer durft te bekritiseren, om de zogenaadme 'integratie' te bevorderen, uit vrees dat jihadis brussel nog erger gaan afbreken dan nu reeds het geval is (vandaar oo kdat de betoging tegen de islamisering destijds van thielemans niet door mocht gaan) en om het vb te bestrijden.

Wat jullie 'verdraagzamen' domweg aan het doen zijn is de ummah in ons land helpen groeien in plaats van moslims de islam uit hun hoofd te praten praten jullie praten zelfs autochtonen de islam in (met dank aan linda bogaert).

Citaat:
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 12:39.
Oud 24 juli 2011, 12:26   #680
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet niks van breivik. Ik zie wat u tracht te doen u zou beter ophouden mensen met die gek te vereenzelvigen.
U lijkt er nochtans heel sterk op, in alles wat u zegt, in uw ideologie, in uw obsessie voor de islam enzovoort. Als u hem dus een gek noemt, dan moet u zich over uzelf ernstig zorgen beginnen maken...

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 juli 2011 om 12:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be