Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat denken jullie?
Dit lijkt me een goed idee. 4 12,12%
Dit lijkt me geen goed idee. 28 84,85%
Ik heb hier helemaal geen mening over. 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 09:36   #101
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Liever aansluiten bij Frankrijk dan bij Nederland.
t'Is warmer in Frankrijk, he.
En daarom warmt het hier ook op, zeker? Moet er nog zand zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 09:41   #102
JanJanssens
Partijlid

Standaard Vlaams in Frankrijk ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
60% van de Fransen zien een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk wel zitten.
Ik vraag me af of er veel verschil zou zijn indien het gans België zou zijn? Ik denk dat er nog meer warm zouden lopen met dat idee.

Ik begin meer en meer ook in deze optie te geloven: indien België niet meer langer draait (zoals het zijn moet) dan kan het maar beter in Frankrijk opgaan.
Beter dat dan dat Vlaanderen alleen achterblijft, of erger nog: door die protestantse Hollanders ingelijfd wordt.

Maar er moet één grote voorwaarde zijn: de plaatselijke talen en dialecten moeten behouden blijven. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo zal zijn: sterker nog: ik geloof dat dit de Nederlandse taal, en beter nog: de dialecten beter zal vrijwaren naar de toekomst toe.

We zijn dan niet meer dat kleine landje, maar één groot land. Vlaanderen heet dan Département Flandre, enz.

Wat er met de Koninklijke familie moet gebeuren, tja dat weet ik niet. Dat is het enige wat me wat tegenhoudt: wat met die mensen? Ik stel voor dat Zij voor eeuwig hun titels behouden behalve die van Koning natuurlijk. Het Hoofd, nu de Koning en later Zijn oudste Zoon, wordt Duc de Brabant. De Tweede Zoon Comte de Flandre bv. En ze blijven protocollaire rollen vervullen om onze départementen te vertegenwoordigen. Dat lijkt me een faire oplossing.

Wat denken jullie daarvan?

Hier een link:http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rankrijk.dhtml
Onnozelaar, ik woon al 9 jaar in Frankrijk en de fransen zijn 99,9999 % franstalig. Ik bedoel de echte fransen. Die 24 bretoenen, 12 basken en 3 vlamingen die er nog hun taal spreken maken geen verschil uit. In Frans-Vlaanderen is het Vlaams er, in het verleden, door de overheid gewoon uitgeroeid.

Om hier werk te vinden moet ge al minimum geschoold zijn op het niveau "Bac + 6" anders kunt ge ergens gaan schooien om een SMIG jobke te vinden aan EUR 1200 bruto per maand.

In de steden kunt ge beter arabisch, swahili, lingala of een ander oega-boega taaltje leren.

Tenzij ge belachelijk rijk zijt en U een van de weinige prive-scholen kunt permitteren, zullen Uw kinderen hier in een doorsnee-school zelfs geen behoorlijk Frans meer leren.

Ondernemen in Frankrijk: als ge de truken niet kent, zijt ge op voorhand verloren aan belastingen en sociale bijdragen.

Waarom ik dan hier blijf ? Ik kan het mij veroorloven, oud genoeg om niet meer te werken, ben het nu gewoon in het zuiden en heb met die belachelijke belgische politiek niets meer te maken. Ben ook vertrokken omwile van het eeuwige rotweer daar boven.

Naast de kwestie, maar ook plezant: in "Olland" zei een jaar geleden een of andere politieker in hun parlement: "Ok, nu dat onze kinderen weten hoe een tulp zich voelt, mogen ze dan ook, eindelijk, eens iets nuttigs leren" ?

Jan.
JanJanssens is offline  
Oud 24 juli 2011, 09:42   #103
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met alle respect, maat dat doet er in deze discussie niet toe.
We blijven gewoon Belgen met alle voor- en nadelen die daaraan verbonden zijn.
België is dood, Rikske! Word eens wakker!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 09:46   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
België is dood, Rikske! Word eens wakker!
Juist na, daarom is België nu op weg naar een nieuwe Federale regering waar uw vriendje B.DW zichzelfs uitgeroepen heeft tot "Non Grata"
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2011, 09:47   #105
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom warmt het hier ook op, zeker? Moet er nog zand zijn!
Je kan de ironie niet aan?
Oud 24 juli 2011, 09:48   #106
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist na, daarom is België nu op weg naar een nieuwe Federale regering waar uw vriendje B.DW zichzelfs uitgeroepen heeft tot "Non Grata"
dat is wel een gebruikelijke term voor politiek anders denkenden bij jullie in het zuiden nietwaar? Oh, iemand heeft een andere mening, laten we maar een cordonnetje maken.
Hollander is offline  
Oud 24 juli 2011, 09:49   #107
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dat is wel een gebruikelijke term voor politiek anders denkenden bij jullie in het zuiden nietwaar? Oh, iemand heeft een andere mening, laten we maar een cordonnetje maken.
Na 400 dagen uitnodigen en proberen kan je niet echt spreken van cordonnetjes hé.
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:00   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... De Oranjes leven met het volk, de Coburgs er tegen!
Ik heb uw bijdrage een beetje verbeterd

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:09   #109
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Na 400 dagen uitnodigen en proberen kan je niet echt spreken van cordonnetjes hé.
Je haalt bewust alles uit zijn context, Rikske! De Wever had neen gezegd tegen de nota-Di Rupo zoals die voorlag, en als enige fundeerde hij zijn beslissing! De tekst is intussen al aangepast en er is dus een nieuwe situatie ontstaan, maar wordt nu zelfs niet meer aan N-VA voorgelegd, wat duidelijk te kennen geeft dat het enkel de bedoeling was om de N-VA buitenspel te zetten. Ze zijn wat blij dat ze het politieke spelletje zo kunnen spelen hebben, maar het zal hen zuur opbreken: er komt geen federale meer die voldoende hervormingen zal doorvoeren om de doorsnee Vlaming het gevoel te geven dat hij weer niet voor de zoveelste keer gejost is! Het politieke spelletje dat men nu speelt, is de aanzet tot het verdwijnen van dit land: iedereen zal gefrutreerd achterblijven na een paar weken onderhandelen en dat zal de basis zijn van de splitsing: ze zullen tot het besef komen dat ze niet meer overeenkomen tenzij de partien van één van de landsdelen ( en je weet al het welke) volledig overstag gaan en dan bij de volgende verkiezingen een pandoering van jewelste krijgen! En dan heb ik het nog maar zuiver over het institutionele gehad! Er is geen weg terug!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:10   #110
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb uw bijdrage een beetje verbeterd
Bedankt! Ik neem er vrede mee!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 juli 2011 om 10:22.
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:12   #111
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je kan de ironie niet aan?
Toch wel, nu ik weet dat je het zo bedoelde!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:13   #112
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België nu op weg naar een nieuwe Federale regering
Oud 24 juli 2011, 10:25   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je haalt bewust alles uit zijn context, Rikske! De Wever had neen gezegd tegen de nota-Di Rupo zoals die voorlag, en als enige fundeerde hij zijn beslissing!
Trouwens, beekske had ook neen gezegd. Maar dan neen, maar. En dan maakte de Keunink zich kwaad op Beekske. Niet op BDW. En toen, ja sire, dieper sire, ik voel het goed ! En daarom mocht Beekske nu aan tafel zitten en BDW niet.
Oud 24 juli 2011, 10:30   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
Onnozelaar, ik woon al 9 jaar in Frankrijk en de fransen zijn 99,9999 % franstalig. Ik bedoel de echte fransen. Die 24 bretoenen, 12 basken en 3 vlamingen die er nog hun taal spreken maken geen verschil uit. In Frans-Vlaanderen is het Vlaams er, in het verleden, door de overheid gewoon uitgeroeid.

Om hier werk te vinden moet ge al minimum geschoold zijn op het niveau "Bac + 6" anders kunt ge ergens gaan schooien om een SMIG jobke te vinden aan EUR 1200 bruto per maand.
De reden is dan wel dat ge als ge in Frankrijk BAC+6 hebt, ge ongeveer op hetzelfde niveau zit als iemand die zijn humaniora heeft afgewerkt in Vlaanderen he. Tenzij ge van het speciale circuit Grandes écoles komt natuurlijk, dan zit ge echt wel bij de crème.

Citaat:
Tenzij ge belachelijk rijk zijt en U een van de weinige prive-scholen kunt permitteren, zullen Uw kinderen hier in een doorsnee-school zelfs geen behoorlijk Frans meer leren.
Dat is juist, tenzij ge in de sjieke wijken woont waar de scholen wel goed zijn, en U inderdaad voorbereiden op les grandes ecoles, en er geen Finnen in de klas zitten die de les verstoren.

Maar zo duur zijn die prive scholen niet zulle. Mijne kleine gaat daar ook. Een paar honderd euro in de maand.

Citaat:
Ondernemen in Frankrijk: als ge de truken niet kent, zijt ge op voorhand verloren aan belastingen en sociale bijdragen.
Mmmm, zal wel het enige land niet zijn waar dat zo is. Maar ja, het schijnt dat in de mate dat de personenbelasting hier vrij laag is, de bedrijfslasten wel heel hoog zijn. Kan er niet van meespreken, heb geen bedrijf.
Oud 24 juli 2011, 10:40   #115
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Tijd om een Vlaams equivalent van de ETA uit de grond te stampen?
Je bedoelt waarschijnlijk ETA militar
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 juli 2011, 10:45   #116
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens Henri, op welke DATUM (ongeveer is goed) heeft Bart/NVA de kans gekregen met tijd genoeg, zoals vele anderen er een kregen, om een regering samen te stellen? Wanneer MOCHT hij van de Franstaligen aan zet komen?

NOOIT

Dus "zichzelf" buiten spel zetten en 400 dagen niks doen... zwaar uit de bocht, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:05   #117
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeg eens Henri, op welke DATUM (ongeveer is goed) heeft Bart/NVA de kans gekregen met tijd genoeg, zoals vele anderen er een kregen, om een regering samen te stellen? Wanneer MOCHT hij van de Franstaligen aan zet komen?

NOOIT

Dus "zichzelf" buiten spel zetten en 400 dagen niks doen... zwaar uit de bocht, nietwaar?
Indien we 'zelfbegoocheling' als onverstandig en dus verwerpelijk gedrag kunnen beschouwen - ik ben alleszins voorstander van deze benadering van het fenomeen - dan mogen we die mantra waarmee de tegenstanders van de heer De Wever proberen zichzelf gerust te stellen en hun geweten te sussen inderdaad als 'zwaar uit de bocht' bestempelen.

Zélf beschouw ik het gewoon als belachelijke praat voor de vaak, en ik heb de indruk dat ik lang niet de enige ben.

Wie nu nóg niet heeft gezien wat voor vuil spel de PS-maffia - die altijd wel een horde niet-Franstalige en zelfs enkele 'koninklijke' handlangers kan inschakelen - met de kiezer heeft gespeeld, zal het wellicht NOOIT zien.

Tegenwoordig vraag ik mij enkel nog af of dat dan een kwestie is van NIET KUNNEN of NIET WILLEN.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:21   #118
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een anti-vlaamse regering waar de vlaming weer het zwarte schaap gaat van zijn. Wat hier al sinds 1830 het geval is.
matthias999 is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:26   #119
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat met uw 5.000 posts.
Dank u. ik wou die aan jou besteden
Inno is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:26   #120
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

NOOIT

Eddy, zet je oogkleppen af en kijk eens goed rond.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be