Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 15:46   #861
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Waar de bedoeling van 11 september was om de westerse wereld op te zetten tegen de islam en vice versa, en met succes,

daar is Breivik, als ik dezen draad lees, duidelijk ook in geslaagd, namelijk het opzetten van links tegen rechts en omgekeerd, en de kloof te vergroten tussen mensen.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 15:49   #862
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Latent was die animositeit altijd wel aanwezig, maar nog nooit zo hevig als in deze draad.

Verklaart wellicht ook waarom België onbestuurbaar is ........
Oud 24 juli 2011, 15:54   #863
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Latent was die animositeit altijd wel aanwezig, maar nog nooit zo hevig als in deze draad.
Terrorisme wilt tweedracht zaaien. Natuurlijk was die animositeit ook al aanwezig in de maatschappij, net zoals er voor 9/11 ook al wel animositeit was tussen verschillende culturen en religies.

Maar het doel van terroristen is n�*et van grootschalige sympathie te winnen bij grote delen van de bevolking, maar om kloven te maken in de maatschappij, en zeker reeds bestaande kloven nog dieper te drijven.
Om 2 zijden van een maatschappelijk spectrum, zich nog dieper in de loopgraven van hun eigen gelijk te laten ingraven en dus te polariseren. En dat was wat ik hier nu zag gebeuren, ergo den terrorist krijgt zo te zien zijne zin.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 24 juli 2011 om 15:59.
Oud 24 juli 2011, 15:58   #864
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het is een vaststaand feit dat de zogeheten politieke correctheid een uitloper is van het cultureel marxisme zoals dat door de Frankfurter school gepropageerd werd en wordt.

Dat je mij daardoor nu aan die terrorist probeert te koppelen door me een "objectieve bondgenoot" te noemen, zegt veel. Over zowel jouzelf als het cultureel marxisme op zich.
Het zal wel niet lang meer gaan duren totdat eenieder die het waagt kritiek te hebben op zowel dat totalitaire cultureel marxisme/politieke correctheid als de even totalitaire islamitische ideologie, door de cultureel marxisten/politiek correcten als kindermoordenaars weggezet gaat worden. De tegenstand monddood maken is immers het geijkte middel om de eigen ideologie door te kunnen drijven. Aangezien termen als "racisme" door dezelfde cultureel marxisten al dusdanig misbruikt zijn dat het tegenwoordig zowat alle impact verloren heeft, komt het voorgenoemden natuurlijk uitstekend uit dat een gestoorde gek zulk een drama heeft aangericht. Nu kunnen de cultureel marxisten nieuwe termen aan het versleten repertoire toevoegen om mensen monddood proberen te maken, zoals "objectieve bondgenoot van die terrorist". Zoals gezegd zal ook iets als "potentiële kindermoordenaar" in datzelfde kader nog vaak en veel gebruikt gaan worden.

Nogmaals: It seeks to alter virtually all the rules, formal and informal, that govern relations among people and institutions. It wants to change behaviour, thought, even the words we use. To a significant extent, it already has. Whoever or whatever controls language also controls thought.
De cultureel marxisten doen mij denken aan de CIA die de Taliban bewapende : vroeg of laat krijg je dat als een boomerang terug in je gezicht !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:00   #865
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De cultureel marxisten doen mij denken aan de CIA die de Taliban bewapende : vroeg of laat krijg je dat als een boomerang terug in je gezicht !
Is wat ge hier zegt echter niet strijdig met uw forumhandtekening die pleit voor vrije wapendracht?
Oud 24 juli 2011, 16:03   #866
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Omdat Breivik en consorten (waaronder u) dat zeggen ??

Dat heb je zelf gedaan. Je vindt immers dat zijn motief "klopt".
Laster een eerroof is het die forummer als " consoort " van de moordenaar uit Oslo te bestempelen. Vuiltongerij, kwaadaardige onzin & zever, die het laatste restje geloofwaardigheid dat je nog had doet verdwijnen zoals autochtonen in Brussel.
Oud 24 juli 2011, 16:06   #867
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Is wat ge hier zegt echter niet strijdig met uw forumhandtekening die pleit voor vrije wapendracht?
Ik ben voor vrije wapendracht voor burgers, niet voor religieuze zotten in verre landen te bewapenen om in mijn plaats het vuile werk te gaan opknappen.
Oud 24 juli 2011, 16:08   #868
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
t' Is de schuld van het VB !! Goed bezig, dromer !
Het is de schuld van de onophoudende lastercampagne en veralgemeningen.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:10   #869
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Terrorisme wilt tweedracht zaaien. Natuurlijk was die animositeit ook al aanwezig in de maatschappij, net zoals er voor 9/11 ook al wel animositeit was tussen verschillende culturen en religies.

Maar het doel van terroristen is n�*et van grootschalige sympathie te winnen bij grote delen van de bevolking, maar om kloven te maken in de maatschappij, en zeker reeds bestaande kloven nog dieper te drijven.
Om 2 zijden van een maatschappelijk spectrum, zich nog dieper in de loopgraven van hun eigen gelijk te laten ingraven en dus te polariseren. En dat was wat ik hier nu zag gebeuren, ergo den terrorist krijgt zo te zien zijne zin.
En binnenkort krijgt hij de mogelijkheid zich uit te drukken voor de rechtbank, en in aanschijns van de hele wereld. Een gedroomde politieke tribune voor deze man die sommigen een beetje te snel wil afschilderen als een " gek ".
Hij is eerder een soort Ossama Bin Laden, maar die er dan helemaal alleen voorstaat.
Oud 24 juli 2011, 16:11   #870
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben voor vrije wapendracht voor burgers, niet voor religieuze zotten in verre landen te bewapenen om in mijn plaats het vuile werk te gaan opknappen.
religieuze zotten in verre landen zijn meestal ook burgers, in hun respectievelijke staten.

als een persoon als Breivik geen toegang tot vuurwapens zou hebben, zou het donderdag heel anders zijn uitgedraaid. Dus om uw quote te parafraseren:
Citaat:
doen mij denken aan de staat die al zijn burgers (stabiel zowel als labiel) bewapende : vroeg of laat krijg je dat als een boomerang terug in je gezicht !
Oud 24 juli 2011, 16:11   #871
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Het is de schuld van de onophoudende lastercampagne en veralgemeningen.
Je dwaalt !
Oud 24 juli 2011, 16:12   #872
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
religieuze zotten in verre landen zijn meestal ook burgers, in hun respectievelijke staten.

als een persoon als Breivik geen toegang tot vuurwapens zou hebben, zou het donderdag heel anders zijn uitgedraaid. Dus om uw quote te parafraseren:
Ja, want in Noorwegen bestaan geen wapentrafikanten natuurlijk, dat was ik vergeten ! ( luid hoongelach )
Oud 24 juli 2011, 16:13   #873
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:

Die tonnen meststof (gebruikt om de bom te maken)lijken me moeilijk tegen te houden. Bovendien hebben zeer veel mensen in Noorwegen een wapen (jacht).
Oud 24 juli 2011, 16:13   #874
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want in Noorwegen bestaan geen wapentrafikanten natuurlijk, dat was ik vergeten ! ( luid hoongelach )

Hier moet ik u gelijk geven.
Oud 24 juli 2011, 16:14   #875
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Je dwaalt !
Nee jij leest niet fatsoenlijk. Je waant.
Oud 24 juli 2011, 16:17   #876
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Ik heb een expert op tv horen verklaren dat dit een wereld van verschil uitmaakt. Of dat de dader alleen handelde of in groep (zoals jihadis). En die expert heeft gelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dader Oslo
3.21 7 Deadly mistakes to be avoided
1. Use single or duo cell system. Several larger hierarchical networks/groups have been
uncovered and brought down in both Europe and the US due to crucial mistakes that
could easily have been avoided. Typical mistakes can be affiliations with individuals on
government watch-lists, if you add the people from your group on Facebook etc. If you
even as much as give indications that you are up to something to people you know, you
are incriminating them (and thus, indirectly putting pressure on them to turn you in). A
few years ago a large military nationalist network was brought down in the US
(consisting of around 100 people). There were clear evidence that the individuals were
linked (evidence from informants, phone logs etc) and they all received harsh sentences.
The most rational approach would have been to create 50-100 cells and cutting contact
with each other completely (12-24 months prior to the assaults). Instead this group
worked as one big cell which made them very vulnerable. One key informant could bring
down the whole network. Obviously, you are immune to informants/treason if you work
alone.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 16:19   #877
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Die religieuze zotten in verre landen die ook burgers zijn moeten zich dan maar zelf bewapenen, het is niet aan de regeringen van andere landen om dit te doen ( vind ik ).
Mijn onderschrift staat voor het recht van de burgers in Europa om voor zichzelf wapens te kopen, en deze te dragen wanneer zij dit wensen, teneinde zich te verdedigen tegen ondermeer schietgrage fanatici, al dan niet moslim, extreem links of rechts of gewoon misdadig.
Trouwens, kijk even, moesten er op dat eiland tussen die honderden jonge mensen een stuk of 20 een automatisch pistool aan de gordel gehad hebben, zouden er vandaag misschien een heleboel minder slachtoffers geweest zijn. Dan zou de moordenaar misschien zelfs niet begonnen zijn aan zijn moordpartij !
Oud 24 juli 2011, 16:20   #878
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Die religieuze zotten in verre landen die ook burgers zijn moeten zich dan maar zelf bewapenen, het is niet aan de regeringen van andere landen om dit te doen ( vind ik ).
Mijn onderschrift staat voor het recht van de burgers in Europa om voor zichzelf wapens te kopen, en deze te dragen wanneer zij dit wensen, teneinde zich te verdedigen tegen ondermeer schietgrage fanatici, al dan niet moslim, extreem links of rechts of gewoon misdadig.
Trouwens, kijk even, moesten er op dat eiland tussen die honderden jonge mensen een stuk of 20 een automatisch pistool aan de gordel gehad hebben, zouden er vandaag misschien een heleboel minder slachtoffers geweest zijn. Dan zou de moordenaar misschien zelfs niet begonnen zijn aan zijn moordpartij !

Te veel lucky luke's gelezen?

Laatst gewijzigd door J.B good : 24 juli 2011 om 16:29.
Oud 24 juli 2011, 16:22   #879
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen he
Ik zei als hij geen toegang tot wapens had. wapentrafikanten verschaffen toegang tot wapens, ergo die mogelijkheid is automatisch uitgesloten uit mijn stelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Die tonnen meststof (gebruikt om de bom te maken)lijken me moeilijk tegen te houden. Bovendien hebben zeer veel mensen in Noorwegen een wapen (jacht).
Meststof klopt. Jachtgeweer klopt ook; echter zouden er m.i. met enkel een gewoon jachtgeweer ipv volautomatisch wapen, toch wel minder slachtoffers zijn gevallen? Kleinere capaciteit zowel qua snelheid (ook herlaadsnelheid), als qua magazijngrootte, enz, dan zou er toch meer mogelijkheid zijn geweest om te ontsnappen, zou ik denken.

Jachtgeweren zijn namelijk gemaakt om gewoon een paar beestjes te kunnen jagen, volautomatische wapens zijn gemaakt om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen neer te kunnen schieten.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 24 juli 2011 om 16:26.
Oud 24 juli 2011, 16:26   #880
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen he
Ik zei als hij geen toegang tot wapens had. wapentrafikanten verschaffen toegang tot wapens, ergo die mogelijkheid is automatisch uitgesloten uit mijn stelling.

Meststof klopt. Jachtgeweer klopt ook; echter zouden er m.i. met enkel een gewoon jachtgeweer ipv volautomatisch wapen, toch wel minder slachtoffers zijn gevallen? Kleinere capaciteit zowel qua snelheid (ook herlaadsnelheid), als qua magazijngrootte, enz, dan zou er toch meer mogelijkheid zijn geweest om te ontsnappen, zou ik denken.
Juist in dat geval zouden er minder zijn wat niet wegneemt dat hij wel meer bommen zou kunnen maken. Wat ook niet wegneemt dat hij een andere weg had kunnen zoeken om aan een wapen te kunnen geraken. Zoiets uitsluiten lijkt me bijna onmogelijk. De feiten zijn er. Noorwegen heeft net zoals andere landen bijna geen onderzoeken gedaan naar rechts extremisme. Laten we hopen dat daar nu verandering in komt.
Rechtse politici zoals Sarkozi en Angela Merkel geven toe aan het anti-moslim denken. Dit ten gunste van de rechtse politiek, net zoals de pers trouwens. Ze moedigen het extremistische en de anti-immigranten propaganda aan. In het geval van Noorwegen, had de Conservatieve Partij al een coalitieregering klaar met Fremskrittspartiet (Noorse vlaams belang) als de huidige linkse coalitie werd verslagen bij de volgende verkiezingen zou deze dus mee in de regering zitten!

Laatst gewijzigd door J.B good : 24 juli 2011 om 16:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be