Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 17:36   #901
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Klopt.

Uitsluiten kunde zoiets nooit; maar ik wou er alleen op wijzen dat de toegang tot wapens nog vergemakkelijken (vrije wapendracht invoeren) zeker geen oplossing was eerder omgekeerd (zie maar het hoger aantal van dit soort en andere schietincidenten, in de VS v Amerika).
Je begaat een grote vergissing. In welke omstandigheid kun jij je het beste verdedigen tegen een bloeddorstige moordenaar uitgerust met een vuurwapen ?
- Als je zelf ongewapend bent ?
-Als je zelf OOK een vuurwapen in de hand hebt ?
Antwoord simpel en eerlijk op deze vraag en je zult zien wie er gelijk heeft.
Vuurwapens op zich zijn ongevaarlijk. Het hangt er enkel vanaf wie ze bezit. 99 % van de wapenbezitters schieten van hun hele leven niet op een andere mens.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:37   #902
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom dat, man ? Wil je afstrijden dat indien enkele tientallen jonge mensen op dat eiland zélf een wapen bij zich droegen toen deze moordenaar toesloeg, er waarschijnlijk minder slachtoffers gevallen waren ? Er is een goede kans dat die vent zelf een paar kogels door zijn kop gekregen zou hebben.
Of laat jij je misschien als zoals een mak schaap omverschieten, als je zelf een vuurwapen in de hand hebt ?
Meer wapens = meer gebruik van wapens. Kijk naar de VS.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:38   #903
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Heel Noorwegen boven de 18 heeft toegang tot vuurwapens, althans jachtwapens. In de woeste Noorse natuur op jacht gaan, is immers één van de nationale hobby's.
En dan is er nog het instituut "Heimevernet", Noorse ex-dienstplichtigen die na afloop van hun dienstplicht wapens en uniform mee naar huis krijgen, een paar keer per jaar oefenen, en die dienen om op lokaal niveau in geval van oorlog en crises de orde te handhaven, de vijand tegen te houden of te vertragen totdat de reguliere krijgsmacht die taak overneemt. Vaak worden leden van dat Heimevernet in vredestijd ook ingezet bij reddingsacties in de bergen en van dat soort dingen.

Er zijn in Noorwegen, net als in Zwitserland bijvoorbeeld, enorm veel vuurwapens in omloop, en slechts uiterst zelden gaat het mis.
Hoewel ik me best kan voorstellen dat er na aanleiding van deze gruweldaad nu nieuwe wetten ingevoerd, of oude wetten verstrengd zullen worden, zogenaamd om de veiligheid te verhogen, maar die in feite een ontwapening van de bevolking zal betekenen, zodat de heersende elites vrijere teugels krijgen om hun plannen door te voeren.

Pleiten voor een verstrenging van dat soort wetten is uiteindelijk levensgevaarlijk, want dat komt neer op jezelf, je lot geheel in handen van de overheid en heersende klasse leggen, en de geschiedenis heeft helaas al veel te vaak aangetoond dat overheden en heersende klassen het lang niet altijd goed voor hebben met de bevolking.
Je hebt spijtig genoeg 1000 % gelijk.
Oud 24 juli 2011, 17:38   #904
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waar ? Oh ja. Nogmaals en dan. Lees wat ik hierboven heb geschreven
Citaat:
Mijn daden zijn afschuwelijk maar noodzakelijk" zegt deze Noorse terrorist". Op die manier zegt hij dat hij de politieke verantwoordelijkheid opeist.
Net zoals jij, denkt hij dat het noodzakelijk is om de islam te bestrijden.
Oud 24 juli 2011, 17:40   #905
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Dank u om eens een keer te posten zonder uw "spambot" te gebruiken.
Ik post inderdaad regelmatig linkjes. Voor iemand als u heeft dat inderdaad geen zin. U noemt dat kul. Wat weet u eigenlijk over de islam. Hetgeen een prof deley en uw vrienden die moslim beweren te zijn je hebben zitten vertellen ? Zou u niet beter de teksten zelf gaan lezen om alzo te achterhalen wie het bij het rechte eind heeft ? Diegene die beweren dat de islam de tolerantie zelve is of diegenen die het tegenovergestelde zeggen. Er zijn er die gewoonweg zeggen dat de islam niet bestaat. Dat is natuurlijk nog simpelder.
Oud 24 juli 2011, 17:40   #906
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat (de Noren kenende), geen enkele partij het ontwapenen (jachtwapens) van de bevolking gaat goedkeuren.

Of ze zouden het nu moeten doen nu het nog vers in het geheugen zit, en dan nog! Dit gaat volgens mij nooit gebeuren.
Trouwens, iemand met slechte bedoelingen kan ALTIJD ergens een wapen kopen. Of je zou eerst de wereldwijde misdadigheid moeten uitroeien = onmogelijk.
Oud 24 juli 2011, 17:41   #907
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan, indien dit zo zou zijn, moet dan omwille van een gek de kritiek op de islam verstommen ? Ik weet het, er zijn er die dat heel graag zouden willen.
Ik heb ook kritiek op godsdienten in het algemeen. De meesten weten dat hier wel.
Alleen mag je je hele discours niet tot een karikaturale one-issue-spam degraderen.

Praat ook eens over wat anders, laat het thema je leven niet beheersen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:42   #908
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan, indien dit zo zou zijn, moet dan omwille van een gek de kritiek op de islam verstommen ? Ik weet het, er zijn er die dat heel graag zouden willen.

U schrijft gek en kritiek op in 1 zin.

Was hij gek? Dat zal het gerecht uitmaken, naar wat men nu ziet en hoort was hij niet gek.

Kritiek op Islam is ok, maar veralgemenen en strijden tegen elke moslim, het afschilderen van alle moslims als fanatiekelingen is eigenlijk misdadig in mijn ogen.

Laatst gewijzigd door J.B good : 24 juli 2011 om 17:42.
Oud 24 juli 2011, 17:43   #909
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb ook kritiek op godsdienten in het algemeen. De meesten weten dat hier wel.
Alleen mag je je hele discours niet tot een karikaturale one-issue-spam degraderen.

Praat ook eens over wat anders, laat het thema je leven niet beheersen!

Dank u, neem hier een voorbeeld aan smiley. Dit is wat ik noem GEZONDE kritiek.
Oud 24 juli 2011, 17:44   #910
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Was hij gek? Dat zal het gerecht uitmaken, naar wat men nu ziet en hoort was hij niet gek.

Kritiek op Islam is ok, maar veralgemenen en strijden tegen elke moslim, het afschilderen van alle moslims als fanatiekelingen is eigenlijk misdadig in mijn ogen.
Ook diegene die niet hysterisch meeroepen worden voorzien van scheldpartijen �* la "linkiewinkie poco dhimmie geitewollen sokken" enz...
Oud 24 juli 2011, 17:45   #911
Another Jack
Banneling

Standaard

Allez, zonder over islam te zeiken:

"Wat eet je graag, Smiley?"
Oud 24 juli 2011, 17:45   #912
smiley

Standaard

Citaat:
Net zoals jij, denkt hij dat het noodzakelijk is om de islam te bestrijden.
Nogmaals en dan. Het is inderdaad noodzakelijk de islam te bestrijden. Maar dat is niet hetzelfde als moordaanslagen plegen. U linkt het ene aan het andere terwijl het er niks mee te maken heeft. Nogmaals, die onmens is een zieke geest. Dit is hoe men de islam bestrijd.

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij geloven in geweldloosheid zowel fysiek als verbaal. Wij vragen enkel het recht om te rapporteren hoe de Islam door moslim geleerden zelf geïnterpreteerd wordt. Wij houden ons aan de naakte feiten die we halen uit boeken geschreven door moslims voor moslims. Wij willen moslims een spiegel voorhouden. In die spiegel is de Islam geprojecteerd.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder. http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 17:46.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:47   #913
smiley

Standaard

Citaat:
Allez, zonder over islam te zeiken:

"Wat eet je graag, Smiley?"
Speciaal omdat het haram is. Varkensvlees.
Oud 24 juli 2011, 17:47   #914
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele Citaten van Breivik. Ik lees regelmatig dezelfde kul hier op dit forum.

http://www.gelderlander.nl/voorpagin...t-manifest.ece
Klopt als een bus allemaal. Wat zijn moordpartij allesbehalve goedspreekt vanzelfsprekend. Ik zie trouwens het nut niet in om een 100-tal jonge gasten, autochtonen dan nog wel, te gaan omverschieten ?! En nog minder hoe dit te doen passen bij de anti multikulturele positie die hij inneemt...Zelfs al zouden het " linkse " jonge gasten zijn. De jeugd is de toekomst van het land. En een jonge mens zijn meningen kunnen veranderen.
Oud 24 juli 2011, 17:47   #915
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals en dan. Het is inderdaad noodzakelijk de islam te bestrijden. Maar dat is niet hetzelfde als moordaanslagen plegen. U linkt het ene aan het andere terwijl het er niks mee te maken heeft. Nogmaals, die onmens is een zieke geest. Dit is hoe men de islam bestrijd.
Dat weten we ondertussen wel.
U hebt het hetzelfde hier al 100? 200, 300 keer gepost?
Oud 24 juli 2011, 17:48   #916
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog eens dat zal het gerecht uitmaken, het valt trouwens op dat Breivik veel volgers heeft op zijn twitter pagina. Allemaal gekken? Ze schrijven dezelfde veralgemenende ziekmakende zever als jij hier.
Oud 24 juli 2011, 17:48   #917
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer wapens = meer gebruik van wapens. Kijk naar de VS.
Ik heb met de VS geen zaken.
Oud 24 juli 2011, 17:49   #918
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Speciaal omdat het haram is. Varkensvlees.
Zelfs met een vraag die niets met islam heeft te maken, herval je in je obsessie...

Iemand een vraag die niets met islam te maken heeft voor Smiley?
Oud 24 juli 2011, 17:50   #919
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs met een vraag die niets met islam heeft te maken, herval je in je obsessie...

Iemand een vraag die niets met islam te maken heeft voor Smiley?
Wat denk je van vrije wapendracht ?
Oud 24 juli 2011, 17:50   #920
smiley

Standaard

Citaat:

Zulk een massamoordenaar ga jij normaal noemen ?

Citaat:
Waarom ga je dan tegen mij te keer ? Toon mij 1 posting van mij waarin ik zit te veralgemenen of zit te strijden tegen iedereen die denkt moslim te zijn of zegt dat alle moslims fanatiekelingen zijn ? Waar zie jij ee nmisdaad in mijn postings. Je zou beter mijn postings eens lezen in plaats van het af te doen als kul. Het zijn dezelfde soort mensen die mensen die de islam bestrijden onterecht veralgemening of racisme en haatzaaierij zitten te verwijten (net zoals men een wilders onterecht voor de rechtbank sleurde) terwijl daar niks van aan is. Een ideologie is geen mens van vlees en bloed.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juli 2011 om 17:53.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be