Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Geef je standpunt over de multiculturele samenleving.
De voordelen van een multiculturele samenleving zijn groter dan de nadelen. 13 17,11%
De nadelen van een multiculturele samenleving zijn groter dan de voordelen. 63 82,89%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 09:52   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
wie dringt er het Westen een multiculturele samenleving op , waarbij een gedeelte van de multicul moslim is ???? links toch denk ik .... en ja verschillende geloven en culturen kunnen nu eens botsen he !
Je vergist je, het is niet links, die goedkope werkkrachten (en hun familie) naar hier haalden.
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc.

Het is niet omdat jij niet gelukkig bent met een multiculturele samenleving, dat jij het recht zou hebben om jou visie op te dringen aan de anderen.
Zeker niet middels terreuraanslagen, zoals in Noorwegen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:58   #42
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vergist je, het is niet links, die goedkope werkkrachten (en hun familie) naar hier haalden.
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc.

Het is niet omdat jij niet gelukkig bent met een multiculturele samenleving, dat jij het recht zou hebben om jou visie op te dringen aan de anderen.
Zeker niet middels terreuraanslagen, zoals in Noorwegen.
op dat eerste punt heb je gelijk , MAAR het is nu wel links die ons vandaag den dag de multicul wil opdringen ..... vanalles en nog wat om nog meer nieuwe "belgen" naar hier te halen , een laks asiel en migratie beleid , iets wat zelfs niks met beleid te maken heeft

ik dring mijn visie aan niemand op , maar links probeert mij wel multicul op te dringen !!!! met welk recht ???????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:17   #43
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn inziens zijn het eerder degenen die haat zaaien en racisme verspreiden die zouden kunnen medeverantwoordelijk zijn.
Ik denk eerder dat beide kampen, zowel links als rechts, dit in de hand werken.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 11:31   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
op dat eerste punt heb je gelijk ,
Wil je dit doorvertellen aan je geestesgenoten, zodat er kan gestopt worden met het herhalen van deze halsstarrige onwaarheid.
Citaat:
MAAR het is nu wel links die ons vandaag den dag de multicul wil opdringen .....
Die multiculturele samenleving is er. Dat is een feit.
We moeten nu proberen om die zo goed mogelijk te organisren, tot meerdere eer en glorie van alle inwoners.

Citaat:
vanalles en nog wat om nog meer nieuwe "belgen" naar hier te halen , een laks asiel en migratie beleid , iets wat zelfs niks met beleid te maken heeft
Vertel me concreet waar je nu op doelt.

Citaat:
ik dring mijn visie aan niemand op , maar links probeert mij wel multicul op te dringen !!!! met welk recht ???????
De multiculturele samenleving is een feit. Maak er het beste van.
Oud 25 juli 2011, 13:05   #45
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

De multiculturele samenleving is een feit. Maak er het beste van.
Ik denk dat de multi-etnische samenleving een feit is. Niet meer niet minder, en onder bepaalde voorwaarden kunnen we idd proberen om er het beste van te maken. Hopelijk.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 13:55   #46
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie dringt er het Westen een multiculturele samenleving op , waarbij een gedeelte van de multicul moslim is ???? links toch denk ik .... en ja verschillende geloven en culturen kunnen nu eens botsen he !
Dus, omdat ik vrienden heb van verschillende afkomsten, huidskleuren en met verschillende meningen, ben ik verantwoordelijk voor een rechtse terrorist die linkse jongeren vermoord?

Ik dring helemaal niks op, ik aanvaard gewoon dat er in elke samenleving mensen rondlopen met verschillende afkomst, huidskleur en enorm uiteenlopende meningen.

Is dat zo erg?
Oud 25 juli 2011, 13:57   #47
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ik denk eerder dat beide kampen, zowel links als rechts, dit in de hand werken.
Zou je dat ook zeggen moest de dader een Arabische moslim geweest zijn?
Oud 25 juli 2011, 14:10   #48
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Zou je dat ook zeggen moest de dader een Arabische moslim geweest zijn?
Ja even goed.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:52   #49
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op dat eerste punt heb je gelijk , MAAR het is nu wel links die ons vandaag den dag de multicul wil opdringen ..
voornamelijk omdat de mensen die de oorspronkelijke verantwoordelijkheid dragen, zich niet geconfronteerd willen zien met deze verantwoordelijkheid.
Btw dat kortzichtig links rechts denken zorgt er enkel voor dat de verantwoordelijken hun verantwoordelijkheid kunnen blijven ontduiken. Het kapitaal verhuist mensen, kapitaal zorgt ervoor dat er "vrij" verkeer van mensen is (kwestie van de financiële slavernij schoon te bewoorden).
Indien wij ophielden met ons tegen elkaar te laten opzetten, dan zouden we onze pijlen misschien kunnen richten naar hen die ons deze situatie brachten (en voor zover ik kan zien zullen blijven brengen want humaan inzicht is die gasten niet echt gegeven).
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:56   #50
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vermoed, ben haast zeker dat mijn buren 'n overheid die dit niet doet, zouden toejuichen!

Geen enkele van mijn buren zou daar 'n probleem mee hebben en zich niet meer thuis voelen, ze zijn - zoals ik reeds aangaf - perfect geïntegreerd, hebben respect voor de cultuur van 't land en willen hùn cultuur niet opdringen.

Al die zaken die je opsomt uit wiki, hebben zij niet nodig;

geen dubbele nationaliteit, geen overheidssubsidie voor belangenverenigingen, gebedshuizen, ontmoetingsplaatsen en kranten, televisie en radio-omroepen in minderheidstalen;

Acceptatie van diversiteit in kleding, zoals de hoofddoek en de keppel, op scholen, in het leger en bij overheidsdiensten;

Positieve discriminatie; een vorm van discriminatie waarin niet de kwaliteiten, maar de etnische achtergrond van een persoon een grote rol spelen in de hoop de sociale positie van de etnische groep waartoe de persoon behoort te verbeteren. Dat gebeurt vaak omdat minderheden ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde beroepsgroepen, bijvoorbeeld omdat ze geen eerlijke kans krijgen.

Erkenning van feestdagen voor minderheden;

Acceptatie van de bouw van religieuze gebouwen, bijvoorbeeld een moskee.

Het gedogen of erkennen van religieuze rechtspraak of gewoonterecht; bijvoorbeeld de sharia-rechtbanken in Groot-Brittannië.

Ze zijn daar, en daar ben ik heel zeker van, volkomen tégen zelfs!
Net als ik trouwens.

U merkt waarschijnlijk dat geen enkele van mijn buren mohamedaan is, die zouden daar wel last van kunnen hebben en zich niet (meer) thuis voelen.

Inderdaad, dit wou ik duidelijk maken. Hoe paradoxaal het ook klinkt, het “multicultureel” sprookje kan een kans maken als we stoppen met multicultureel denken en handelen. Elk west-Europees land moet terug zijn eigen landelijke normen en waarden in ere herstellen en verdedigen. De inwoners van je straat behoren voor een groot stuk tot landen die vallen onder de noemer westerse beschaving. De cultuurverschillen tussen de mensen van de westerse beschaving zijn zo klein dat er veel minder problemen optreden. Hun christelijke/Joodse/humanistische/seculiere opvoeding heeft hun geleerd om zich correct te gedragen. Als ze naar een ander land immigreren dan beseffen ze ten volste dat ze de verantwoordelijkheid hebben om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving.

Bij de mensen uit de islamitische landen krijg je een gans ander verhaal. Deze cultuur staat niet alleen haaks op onze westerse cultuur, maar ook op de universele mensenrechten. Deze landen blinken uit in het onderdrukken van minderheden en het aanbidden van de totalitaire ideologie islam. Ze zijn niet klaar om opgenomen te worden in ons “multicultureel” sprookje. Door hun opvoeding blinken ze uit in arrogantie, machogedrag, racisme, onverdraagzaamheid, geweld, vrouwonderdrukking, imperialisme, anti-democratie en godsdienstwaanzin. Die mensen maken dankbaar gebruik van onze multiculturele waanzin. Ze krijgen momenteel het gevoel dat het opdringen en vasthouden van hun islamitische waarden en normen een zaak is die wij willen. Terwijl onze multiculturele waanzin zijn oorsprong vindt in het obsessief bestrijden van nationalisme en het doodzwijgen van de noden van de autochtone bevolking. Het is ontspoord naar een klimaat waar de minderheid belangrijker is, waar een vreemdeling de norm is, waar anders goed is en vertrouwd slecht. Het erfgoed waar onze voorouders keihard voor gevochten hebben wordt niet naar waarde geschat.

Als we stoppen met de multiculturele waanzin te omarmen - onze eigen cultuur te verloochenen - dan zal dat resulteren in een strengere asiel – en immigratie wetgeving. De nationaliteit Belg zal alleen bekomen kunnen worden als je de nationaliteit Belg waard bent. De massale instroom van vreemdelingen zal drastisch verminderen. En de vreemdelingen die hier zijn komen voor de eenvoudige keuze, aanpassen of wegwezen.

7 maanden geleden plaatste ik deze draad:

Citaat:
Zijn de pamperaars en de landverraders de schuld van een toekomstige burgeroorlog?

Ik geloof dat bepaalde landen klaar zijn voor een “multiculturele” samenleving. Landen die al een tijd democratisch leven, met dezelfde welvaart en waar de bevolking het juk van eender welke godsdienst van zich afgeworpen heeft m.a.w. waar de cultuurverschillen niet te groot zijn. Tussen die landen de grenzen opensmijten lijkt me een logische en haalbare stap. Een land moet ook zijn grenzen voor iedereen kunnen sluiten als overbevolking de leefbaarheid drastisch vermindert.

Via asiel misbruik, schijnhuwelijken, gezinsherenigingen en regularisaties van illegalen krijgen veel landen mensen binnen die niet klaar zijn voor een multiculturele samenleving. Omdat ze een democratisch systeem niet gewoon zijn, ongeschoold zijn en onder het juk leven van een godsdienst. Het verschil in cultuur is gewoon te groot. Ze worden misschien aangetrokken door onze welvaart die grotendeels te danken is aan onze instelling, zeg maar cultuur. Maar eenmaal ze daar van kunnen genieten, hebben ze de neiging om de kip met de gouden eieren te slachten. Ze voelen zich verloren in onze hypermoderne beschaving. En als tegenreactie proberen ze hun ouderwetse cultuur hier op te bouwen. En nu komen de pamperaars en de landverraders op de proppen. Uit zo gezegde “goede bedoelingen” gaan ze stap voor stap mee in dat proces. Ze gaan er van uit dat die vreemdelingen op die manier zich hier meer thuis voelen. Ze beschouwen het als een noodzakelijke tussenstap om te integreren. Ze vergeten daarbij dat bij elke toegeving de oorspronkelijke bevolking zich meer en meer niet thuis voelt door al die veranderingen. De autochtonen hebben meer dan wie ook recht op hun identiteit. Het lijkt me logisch dat hun recht op behoud van hun cultuur groter is dan mensen die er bij komen. Als je naar een ander land trekt weet je dat je voor een stuk moet afscheid nemen van het vertrouwde en bekende. Jij maakt die keuze, de bevolking van het land waar je naar toetrekt maakt die keuze niet.

Ik beschouw Europa als een tikkende tijdbom. Het is maar een kwestie van tijd voor een oude en een nieuwe cultuur overgaat naar de frontale botsing. We zouden dit nu nog kunnen vermijden door een keihard asiel/immigratie beleid te voeren. Op die manier geef je de nieuwe inwoners tijd om zich aan te passen. Je geeft ook andere landen, die er niet klaar voor zijn meer tijd om op het juiste (zelfde?) niveau te geraken. Eenmaal ze daar zijn, kunnen ze aansluiten.
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148321

Sindsdien zoek ik naar het inzicht dat nodig is om mensen wakker te laten worden. Met vallen en opstaan start ik draden die dat moeten bewerkstellen. De islamitisering van west-Europa is het ergste wat we onze kinderen en kleinkinderen kunnen aandoen. Als je dit aankaart bots je regelrecht op de linkse kerk. Uiteindelijk zijn zij degene die de poorten van de EU openhouden, multiculturele kritiek in de taboesfeer steken en de islam omarmen. Sindsdien probeer ik de linkse kerk te begrijpen. Door het begrijpen leer ik hun beweegredenen. Eenmaal als je hun beweegredenen kent kan je gefundeerde kritiek leveren op hun gedachtegang. Sindsdien ben ik verketterd geweest, zoals vele andere klokkenluiders op dit forum. Het is een last die ik wil dragen en hoe meer appels van de linkse kerk vallen, hoe gelukkiger ik word. Want de mensen die zich kunnen loswerken van de linkse kerk zullen meehelpen aan een land dat onze kinderen en kleinkinderen verdienen. Een land waar ze zich thuis voelen met onze normen en waarden. In dat land is er geen plaats voor de totalitaire ideologie islam.

Laatst gewijzigd door bf62 : 25 juli 2011 om 16:58.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:00   #51
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, neen en nog eens neen! Dat is één van de grote misvattingen die onderandere veel Belangers er op nahouden.

De oorzaak van de multicul ligt in 2 zaken: de heersende ideologie in het Westen + haar economisch systeem. En dat is NIET links! De heersende ideologie is een vorm van liberalisme (al ontkennen liberalen het graag) en het economisch systeem is kapitalisme. D�*�*r ligt de oorzaak van de multicul. De gastarbeiders zijn destijds door het patronaat en de medeplichtige politiek naar hier gehaald, NIET door links. Links heeft er pas nadien z'n wagonnetje aan vastgehangen om een nieuw kiespubliek aan te boren.

Alhoewel marxisten internationalistisch van aard zijn, was het voormalige Oostblok vééééééél minder etnisch vermengd en waren er veel minder vreemdelingen dan in het kapitalistische West-Europa.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:09   #52
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Voordelen ?
Oud 25 juli 2011, 17:37   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Inderdaad, dit wou ik duidelijk maken. Hoe paradoxaal het ook klinkt, het “multicultureel” sprookje kan een kans maken als we stoppen met multicultureel denken en handelen. Elk west-Europees land moet terug zijn eigen landelijke normen en waarden in ere herstellen en verdedigen. De inwoners van je straat behoren voor een groot stuk tot landen die vallen onder de noemer westerse beschaving. De cultuurverschillen tussen de mensen van de westerse beschaving zijn zo klein dat er veel minder problemen optreden. Hun christelijke/Joodse/humanistische/seculiere opvoeding heeft hun geleerd om zich correct te gedragen. Als ze naar een ander land immigreren dan beseffen ze ten volste dat ze de verantwoordelijkheid hebben om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving.

Bij de mensen uit de islamitische landen krijg je een gans ander verhaal. Deze cultuur staat niet alleen haaks op onze westerse cultuur, maar ook op de universele mensenrechten. Deze landen blinken uit in het onderdrukken van minderheden en het aanbidden van de totalitaire ideologie islam. Ze zijn niet klaar om opgenomen te worden in ons “multicultureel” sprookje. Door hun opvoeding blinken ze uit in arrogantie, machogedrag, racisme, onverdraagzaamheid, geweld, vrouwonderdrukking, imperialisme, anti-democratie en godsdienstwaanzin. Die mensen maken dankbaar gebruik van onze multiculturele waanzin. Ze krijgen momenteel het gevoel dat het opdringen en vasthouden van hun islamitische waarden en normen een zaak is die wij willen. Terwijl onze multiculturele waanzin zijn oorsprong vindt in het obsessief bestrijden van nationalisme en het doodzwijgen van de noden van de autochtone bevolking. Het is ontspoord naar een klimaat waar de minderheid belangrijker is, waar een vreemdeling de norm is, waar anders goed is en vertrouwd slecht. Het erfgoed waar onze voorouders keihard voor gevochten hebben wordt niet naar waarde geschat.

Als we stoppen met de multiculturele waanzin te omarmen - onze eigen cultuur te verloochenen - dan zal dat resulteren in een strengere asiel – en immigratie wetgeving. De nationaliteit Belg zal alleen bekomen kunnen worden als je de nationaliteit Belg waard bent. De massale instroom van vreemdelingen zal drastisch verminderen. En de vreemdelingen die hier zijn komen voor de eenvoudige keuze, aanpassen of wegwezen.

7 maanden geleden plaatste ik deze draad:

Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148321

Sindsdien zoek ik naar het inzicht dat nodig is om mensen wakker te laten worden. Met vallen en opstaan start ik draden die dat moeten bewerkstellen. De islamitisering van west-Europa is het ergste wat we onze kinderen en kleinkinderen kunnen aandoen. Als je dit aankaart bots je regelrecht op de linkse kerk. Uiteindelijk zijn zij degene die de poorten van de EU openhouden, multiculturele kritiek in de taboesfeer steken en de islam omarmen. Sindsdien probeer ik de linkse kerk te begrijpen. Door het begrijpen leer ik hun beweegredenen. Eenmaal als je hun beweegredenen kent kan je gefundeerde kritiek leveren op hun gedachtegang. Sindsdien ben ik verketterd geweest, zoals vele andere klokkenluiders op dit forum. Het is een last die ik wil dragen en hoe meer appels van de linkse kerk vallen, hoe gelukkiger ik word. Want de mensen die zich kunnen loswerken van de linkse kerk zullen meehelpen aan een land dat onze kinderen en kleinkinderen verdienen. Een land waar ze zich thuis voelen met onze normen en waarden. In dat land is er geen plaats voor de totalitaire ideologie islam.
Ik deel dit standpunt.

De heersende elite creëert 't klimaat waarin 't kwaadaardige zaad 'n voedingsbodem vindt en kan kiemen tot massamoord!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:56   #54
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen, neen en nog eens neen! Dat is één van de grote misvattingen die onderandere veel Belangers er op nahouden.

De oorzaak van de multicul ligt in 2 zaken: de heersende ideologie in het Westen + haar economisch systeem. En dat is NIET links! De heersende ideologie is een vorm van liberalisme (al ontkennen liberalen het graag) en het economisch systeem is kapitalisme. D�*�*r ligt de oorzaak van de multicul. De gastarbeiders zijn destijds door het patronaat en de medeplichtige politiek naar hier gehaald, NIET door links. Links heeft er pas nadien z'n wagonnetje aan vastgehangen om een nieuw kiespubliek aan te boren.

Alhoewel marxisten internationalistisch van aard zijn, was het voormalige Oostblok vééééééél minder etnisch vermengd en waren er veel minder vreemdelingen dan in het kapitalistische West-Europa.
En waarom wil dan vooral de PS en SP de grenzen zo wijd mogelijk openhouden? Wie is tegen de verstrenging van de immigratiewetten? toch wel de PS en SP zeker?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 18:10   #55
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En waarom wil dan vooral de PS en SP de grenzen zo wijd mogelijk openhouden? Wie is tegen de verstrenging van de immigratiewetten? toch wel de PS en SP zeker?
Ontkent Jo toch niet? De salonsocialisten profiteren gewoon.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 18:30   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ontkent Jo toch niet? De salonsocialisten profiteren gewoon.
Waarvan profiteren de salonsocialisten gewoon?
Als een leugen genoeg herhaald wordt; begint men het te geloven; en wordt het plots waarheid.
Oud 25 juli 2011, 18:31   #57
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarvan profiteren de salonsocialisten gewoon?
Als een leugen genoeg herhaald wordt; begint men het te geloven; en wordt het plots waarheid.
Salonsocialisten profiteren van een groeiend bevolkingsaandeel van allochtone origine, die als kiesvee dienen.
Oud 25 juli 2011, 18:32   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Concreet tegen welke verstrenging van welke immigratiewetten zijn de PS en de SP toch wel zeker?
Oud 25 juli 2011, 18:34   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Salonsocialisten profiteren van een groeiend bevolkingsaandeel van allochtone origine, die als kiesvee dienen.
Dan stemmen mensen van allochtone origine verhoudingsgewijs meer voor de socialisten dan voor de andere partijen.
Kan je dat aantonen? Heb je een bron?
Oud 25 juli 2011, 18:38   #60
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan stemmen mensen van allochtone origine verhoudingsgewijs meer voor de socialisten dan voor de andere partijen.
Kan je dat aantonen? Heb je een bron?
http://www.foyer.be/spip.php?page=ar...&id_rubrique=6
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be