![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoelang ga jij ons geduld nog op de proef stellen Filosoof ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker Humane wetenschappen , dat is volgens mij een richting van willen maar niet kunnen. Dan is de richting Techniek-wetenschappen (in de laatste twee jaren 6 uur wiskunde , 6 uur natuurkunde en 6 uur scheikunde ) of industriële wetenschappen (8 uur wiskunde) in TSO van een hoger niveau.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Waarom wel? Er bestaat al TO (nog zo'n compleet overbodig vak, maar kom), waar de - door de bank genomen - linkerhanden van het ASO kennis kunnen maken met de grondbeginselen van de techniek. Wat ga je ze anders nog bijgeven? Mechanica? Lassen? Gaan we dan de lassers ook acht uur wiskunde geven? Of meer talen? Dan krijg je studenten die over allerlei zaken een minimale kennis hebben en nergens in uitblinken.
Zoals eerder al gesteld moet zowel het TSO als het BSO gewoon opgewaardeerd worden. Dat moet niet zozeer in die scholen gebeuren, maar vooral in de hoofden van de ouders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel Latijn-wiskunde klassen kunnen daar een puntje aan zuigen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De richting Techniek-Wetenschappen in TSO , scoort in A 1 , stukken beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fortuinen vragen: we komen alweer uit op hetzelfde van altijd: GELD Die ASO-ers zijn dan wel jaloers op die TSO-ers die goed hun brood verdienen, niettegenstaande ze die geminachte TSO gedaan hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Economie-Talen is ook zoiets. Die talen zijn waardeloos voor economie, aangezien er slechts één keer bij Engels een economische woordenschat werd aangeleerd, en dat was de (wijze) keuze van de leerkracht zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
TSO moet opgewardeerd worden maar niet ten koste van eender welke ASO richting. Ik den dat Latijn vooral handig is bij het studeren van bepaalde talen en zo heeft het dus ook zijn nut. Net zoals Humane een volwaardige richting is die zeker zijn functie heeft (voor de richting psychologie die er op volgt aan de universiteit studeer je wel 5 jaar. Volgens mij is het een voordeel voor iemand die zeker weet ook daarin te willen verder gaan. Ik geef je wel gelijk dat HW spijtig genoeg vaak wordt gezien als laatste strohalm om in ASO te blijven, maar deze verlaten ook even snel weer de richting dan ze zijn gekomen. Dit is trouwens ook de reden van het slecht imago van HW doordat er elk jaar weer instromers zijn moet de rest ook het grootste deel weer opnieuw zien. Een probleem dat je in een Lat-Grieks bijvoorbeeld veel minder zal hebben doordat het watervalsysteem van daaruit vertrekt. TO is handig voor jongeren die ASO hebben gekozen maar door dit soort vakken toch doorkrijgen dat ze liever technisch zouden worden onderwezen.
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
3 uur psychologie en 3 uur Cultuur (politiek,recht, media, filosofie, enz...) 3 uur wiskunde waarin gekozen wordt om statistiek extra aan bod de laten komen (een school kan bepaalde onderwerpen kiezen binnen een lessenpakket).
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humane is inderdaad meestal de simpelste richting in het ASO, maar wel algemeen vormend, en meestal wel een goeie voorbereiding op hogeschool. TW en IW zijn technische richtingen en horen in TSO thuis. Het idee dat ASO 'hoger' is dan TSO vind ik compleet achterhaald. Er mogen gerust richtingen in TSO zijn die zwaarder zijn dan sommige richtingen in ASO.
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() als men ziet dat ALLE technische studies als knelpuntberoep zijn opgenomen, dan denk ik niet dat hier discussie over mogelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |