Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 16:43   #21
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Praktiserende moslims voelen zich nogal ongemakkelijk bij een bikkini dress code of mono kini, daarom zou het leuk zijn moesten we een plek hebben waar we niet steeds naar de grond moeten kijken, en waar we onze kinderen kunnen meenemen.

Die plaats bestaat ! Mooie stranden, en allemaal moslims ! Ik stel dan ook voor dat je je als de bliksem naar ginds rept.

Oud 25 juli 2011, 16:44   #22
eno2
Banneling

Standaard

Ik vind het stuitend hallal- vrouwen gekleed een zeebad te zien nemen en hun hallal-mannen in zwembroek
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:44   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
maar wel aan een nudistenminderheid?
Ja, wel aan een nudistenminderheid. Waarom zou je je moeten schamen voor je naaktheid? Iedereen wordt zo geboren hoor; of dacht je dat jouw fabuleuze grote schepper nog nooit een bloot lijf gezien heeft?

Het verschil met dat naaktstrand is trouwens dat dat een "clothing optional"-zone is. Er is geen enkele verplichting om daar naakt te zijn. Wat jij vraagt is het tegenovergestelde mét exclusieven.

Citaat:
Is het zo logisch om iemand die bedekking verkiest boven naaktheid te beschuldigen van dat die niet zelf nadenkt maar op z'n geslachtsorgaan gericht is?
Ja dat is logisch.
Wat is jouw grote probleem met naaktheid? Kan je je dan niet meer inhouden? If so, dan denk je inderdaad met je geslachtsorgaan.

Citaat:
Het is trouwens nogal een grove belediging
Vrouwen in zomerse kledij die door praktiserende moslims uitgescholden worden voor slet, hoer en meer van dat fraais, beschouwen dat ook als een grove belediging.
En quite frankly: dat is een nog veel grotere belediging dan wat ik hier neerschreef.

Citaat:
maar dat zal wel mogen omdat u geleerd heeft zelf na te denken.
Moet je eens proberen, zelf nadenken... Geloof dat aanzet om zelf na te denken, mag gerust aangemoedigd worden. Geloof dat enkel op dogma's steunt, is een pest voor elke maatschappij.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:45   #24
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Die plaats bestaat ! Mooie stranden, en allemaal moslims ! Ik stel dan ook voor dat je je als de bliksem naar ginds rept.

er zijn plaatsen in de wereld genoeg maar ik woon in Vlaanderen, maar toch bedankt om me naar oorlogsgebied te willen sturen
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:48   #25
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn plaatsen in de wereld genoeg maar ik woon in Vlaanderen, maar toch bedankt om me naar oorlogsgebied te willen sturen
Tja, dat heb je nu eenmaal met gebieden die door moslis geregeerd worden. Dat is meestal oorlogsgebied. Vreemd.
Oud 25 juli 2011, 16:50   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik een vrouw was zou ik er een dragen
Je bent dus niet consequent met je eigen regeltjes.
Als vrouwen hetzelfde kunnen doen als mannen want betreft het kijken/bewonderen van het andere geslacht (en dat kunnen ze en dat doen ze ook), dan is het maar niet meer dan normaal dat ook mannen hun rol daarin spelen door zicht te bedekken (inclusief hoofddoek).
Oud 25 juli 2011, 16:51   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naaktstranden behoren niet vanouds tot de maatschappelijke voorkeur in ons land. Is er plaats voor hallal stranden aan onze vlaamse kust? Dat wil zeggen enkel met aura bedekt toegelaten. En wat het boerkaverbod betreft (dat beter niqab verbod zou heten) naaktlopen in de stad is strafbaar maar het mag op sommige stranden, daarom zou ik pleiten voor de oprichting van een hallalstrand voor het hele gezin en voor iedereen die liever bedekt het strand bezoekt. Graag uw mening?
Jullie hebben toch al de hele Sahara?
Oud 25 juli 2011, 16:52   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vrij simpel, overtuig een kustgemeentebestuur om een stukje strand/duinen ter beschikking te stellen voor hen die "zedig en kuis" willen genieten van de frisse zeelucht.

Er zijn nog een aantal CD&V'ers van den ouwe stempel burgervader langs de kust voor zover ik weet.

En als't een liberaal is, die luisterd wel naar't geritsel van de €100 biljetten.
Oud 25 juli 2011, 16:53   #29
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat is jouw grote probleem met naaktheid? Kan je je dan niet meer inhouden? If so, dan denk je inderdaad met je geslachtsorgaan.

Vrouwen in zomerse kledij die door praktiserende moslims uitgescholden worden voor slet, hoer en meer van dat fraais, beschouwen dat ook als een grove belediging.
En quite frankly: dat is een nog veel grotere belediging dan wat ik hier neerschreef.

Moet je eens proberen, zelf nadenken... Geloof dat aanzet om zelf na te denken, mag gerust aangemoedigd worden. Geloof dat enkel op dogma's steunt, is een pest voor elke maatschappij.
Aangezien ik goede resulaten haal aan de universiteit zal mijn denken wel voldoende autonoom zijn om zelf te kunnen bepalen om voor een religieus leven te kiezen boven een seculier.

Ik heb helemaal geen probleem met naaktheid. Ik kan me inhouden hoor dat heeft er niet zoveel mee te maken. Ik bewaar mijn naaktheid alleen voor mijn vrouw. Naaktheid is iets dat we bewaren omdat we schaamte hebben. We mogen ons niet zomaar tonen, dat is onze religie nu eenmaal hate it or like it not my problem.
Die moslims die je noemt dienen hun ogen neer te slaan en dat uitschelden is hun eveneens niet toegelaten. Misschien dat je dit hun de volgende keer moet zeggen. Waarom beledig je mij omdat iemand anders nog iemand anders heeft uitgescholden...?
Oud 25 juli 2011, 16:53   #30
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
maar wel aan een nudistenminderheid? Is het zo logisch om iemand die bedekking verkiest boven naaktheid te beschuldigen van dat die niet zelf nadenkt maar op z'n geslachtsorgaan gericht is? Het is trouwens nogal een grove belediging maar dat zal wel mogen omdat u geleerd heeft zelf na te denken.
Dat komt omdat er een wet naaktlopen verbiedt, tenzij op daarvoor speciaal voorzien plaatsen.

Er is geen enkele wet die bikini's verbiedt, monokini, badpakken, lakens of djellaba's.

Maar ik ga volledig met je akkoord: een apart stuk moslimstrand.

Maar dan wil ook GEEN ENKELE moslim nog zien op het strand voor normale mensen, geen geile blikken terwijl de zever uit zijn mond loopt, zoals ik verleden week nog in de Handelsstraat mocht meemaken (nee, niet bij mij, wel bij mijn dochter, die volledig bedekt voor me liep). Dus gr�*�*g uw apartheidsstrand, dan zijn wij tenminste van jullie geile toestanden verlost. Ik vind het namelijk ook vervelend en ongewenst om telkens de andere kant te moeten opkijken en net te doen of ik zie die geile blikken niet (anders zijn we racist zie je).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juli 2011 om 16:59.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:57   #31
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is onze religie nu eenmaal hate it or like it not my problem.
I hate it; not your problem.

Mijn religie is alle aanhangers van de pedofeet vzmh naar een hallalstrand in Mohammedanië te sturen, hate it or like it not my problem.
Oud 25 juli 2011, 16:57   #32
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je bent dus niet consequent met je eigen regeltjes.
Als vrouwen hetzelfde kunnen doen als mannen want betreft het kijken/bewonderen van het andere geslacht (en dat kunnen ze en dat doen ze ook), dan is het maar niet meer dan normaal dat ook mannen hun rol daarin spelen door zicht te bedekken (inclusief hoofddoek).
Mannen en vrouwen zijn niet het zelfde. Vrouwen hebben dezelfde opwinding als mannen maar zitten anders in elkaar. Mannen hun awra is van knieen tot navel vrouwen mogen alleen gezicht en handen tonen. Dat is mijn godsdienst en er zijn nogal wat mensen die deze godsdienst hebben in ons land en daarom mijn vraag voor een hallal strand. Ik vind dat iedereen thuis mag zijn, de neutrale zone van ambtenarij etc moet neutraal zijn maar is ze dat wel als er gediscrimineerd wordt voor moslims?
Oud 25 juli 2011, 16:58   #33
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik een vrouw was zou ik er een dragen
waarom doe je het dan nu niet? Ik geil namelijk op mannelijk hoofdhaar. Blijkbaar is dat voor jullie normaal om te geilen op vrouwelijk hoofdhaar dus moeten ze het bedekken;

Wel, ik vind ook dat jij je hoofdhaar moet bedekken want als ik je bespring is het jouw fout.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:05   #34
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Naar de grond kijken? Sorry hoor, maar wat doe je dan tijdens de zomermaanden als je op straat loopt?
als de lente in het land is, en de mannen weer blote kuiten en kortgemouwde t-shirts dragen, doe ik eerlijk waar regelmatig pogingen om niet zomaar al dat schoons aan te staren. het is een verdomd moeilijke oefening, eerlijk gezegd. god heeft zoveel schoonheid geschapen, soms wil een mens die schepper bewonderen door te genieten van al die schoonheid.

vrede,

redwasp
Oud 25 juli 2011, 17:07   #35
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom doe je het dan nu niet? Ik geil namelijk op mannelijk hoofdhaar. Blijkbaar is dat voor jullie normaal om te geilen op vrouwelijk hoofdhaar dus moeten ze het bedekken;

Wel, ik vind ook dat jij je hoofdhaar moet bedekken want als ik je bespring is het jouw fout.
oef, ben ik even blij dat ik mijn pots draag.

bedankt overigens voor die bekentenis. ik heb nu eindelijk een goed excuus wanneer mijn vriendje nog eens zaagt (schreef ik "zaagt"? ik bedoelde natuurlijk "vriendelijk suggereert") dat ik er te ayatollah achtig uitzie met mijn kufi en mijn baard.

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 25 juli 2011 om 17:08.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:09   #36
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mensen met de Koran al dan niet doen is hun eigen verantwoordelijkheid.
Dat is een feit. Iemand die dus geen voorstander is van het negeren van naakttoestanden is verantwoordelijk voor zijn daden. Niemand heeft zich te bemoeien met een keuze die iemand in zn leven maakt.
Citaat:
Ik pleit voor een hallal strand ik eis niets.
Dat was duidelijk, bro.
Citaat:
Jammer dat je mannen beschuldigt van iets dat vrouwen net zo goed doen.
Ik bedoelde het niet verkeerd. Ik heb namelijk meer last van mannen die je een hele tijd staan te begluren dan vrouwen.
Vrouwen mogen van mij kijken naar wie ze willen, ik heb daar geen last van.
Trouwens, we zijn toch allen verantwoordelijk voor onze eigen daden, zoals je hierboven mooi schreef.

Citaat:
Ik ben in Saoudi geweest en heb me daar niet anders gedragen dan hier.
In Saoudie heb je minder last van naaktheid. Daar dragen de meeste vrouwen een boerka of niqaab. Dus hier dien je je sowieso 'anders' te gedragen aangezien naaktheid daar niet normaal is.
Citaat:
Dat mag ook niet want je vreest Allah en niet de mensen, de regels gelden overal.
Dat is zo.
Citaat:
Als iemand zegt ik sla mijn blik niet neer maar ik weet dta ik het zou moeten doen, dan is dat begrijpelijk (wie is perfect??)
Dat klopt. Maar wij hanteren blijkbaar een verschillende definitie. Ogen neerslaan betekent voor mij dat ik niet sta te staren naar iemand. Ik vind het ook niet fijn dat iemand mij zou aangapen. Over doenya gesproken, misschien moeten we maar eens beseffen dat naaktheid voorkomt, hier en elders. Aan jou, om er gepast op te reageren.
Citaat:
maar als je zegt dat het niet moet maar mag dan ga je rebelleren tegen het woord van Allah.
Dat heb ik niet gezegd. Ik stel wel bepaalde zaken in vraag net als de 'oeloema dat doen. Vragen stellen is gezond.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:11   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naaktstranden behoren niet vanouds tot de maatschappelijke voorkeur in ons land. Is er plaats voor hallal stranden aan onze vlaamse kust? Dat wil zeggen enkel met aura bedekt toegelaten. En wat het boerkaverbod betreft (dat beter niqab verbod zou heten) naaktlopen in de stad is strafbaar maar het mag op sommige stranden, daarom zou ik pleiten voor de oprichting van een hallalstrand voor het hele gezin en voor iedereen die liever bedekt het strand bezoekt. Graag uw mening?
Gast .... serieus.....
Ik vraag me ernstig af wat jij hier doet.
Ik bedoel dan : in het westen. Als het allemaal tegen jouw principes is, waarom donder je dan niet gewoon terug op ?
Ik bedoel maar, ik ga in Frankrijk ook niet liggen zeiken dat er te weinig frietkramen in het straatbeeld zitten.
Als je zo hallal bent, wat doe je hier dan ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:13   #38
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Gast .... serieus.....
Ik vraag me ernstig af wat jij hier doet.
Ik bedoel dan : in het westen. Als het allemaal tegen jouw principes is, waarom donder je dan niet gewoon terug op ?
Ik bedoel maar, ik ga in Frankrijk ook niet liggen zeiken dat er te weinig frietkramen in het straatbeeld zitten.
Als je zo hallal bent, wat doe je hier dan ?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 17:14   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien ik goede resulaten haal aan de universiteit zal mijn denken wel voldoende autonoom zijn om zelf te kunnen bepalen om voor een religieus leven te kiezen boven een seculier.
Universitair student zijn en dan nog zo'n onzin komen uitkramen. Het is niets om fier op te zijn.

Citaat:
Ik heb helemaal geen probleem met naaktheid. Ik kan me inhouden hoor dat heeft er niet zoveel mee te maken.
Goed, dan is er dus geen probleem.

Citaat:
Ik bewaar mijn naaktheid alleen voor mijn vrouw.
Mooi, jij doet dat en dat is je volste recht. Niemand vraagt je dan ook daar bloot te gaan rondlopen. Anderen kiezen daar niet voor, en ook dat is hun volste recht.

Citaat:
Naaktheid is iets dat we bewaren omdat we schaamte hebben.
Jij hebt schaamte. 't Is niet omdat jij schaamte hebt, dan anderen evenzeer zo'n kinderlijk gedrag moeten vertonen.

Citaat:
We mogen ons niet zomaar tonen, dat is onze religie nu eenmaal hate it or like it not my problem.
Het is wel degelijk jouw probleem. Niemand vraagt jou om jezelf te tonen; niet en plein public, niet op een gewoon strand en niet op een naaktstrand. Dat jij dat ook niet van anderen wil zien, is echter jouw probleem. Het is jouw religie, niet die van hen. Hate it or like it, it is your problem. Wil je dat bij anderen niet zien, ga dan niet naar een strand, of en zwembad, of domweg naar een stad op een zomerse dag.

Citaat:
Die moslims die je noemt dienen hun ogen neer te slaan en dat uitschelden is hun eveneens niet toegelaten. Misschien dat je dit hun de volgende keer moet zeggen. Waarom beledig je mij omdat iemand anders nog iemand anders heeft uitgescholden...?
Jij bent diegene die je aangevallen voelt. Ook dat is jouw probleem. Mocht er voor jou helemaal geen grond van waarheid zitten in wat ik zeg, dan zou je je in de eerste plaats niet aangevallen voelen.

Maar goed, als je je beledigd voelt: ik reageer omdat jij hier dergelijke idiote dingen post. Idiote dingen waarbij mijn eerste reactie inderdaad er eentje is waarbij ik denk dat je weer zo'n geval bent dat zich niet kan beheersen. Wil je die reactie niet, post dan ook niet op een publiek forum.
Oud 25 juli 2011, 17:20   #40
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg neen. Dat zou de kloof alleen maar vergroten tussen moslims en niet moslims. Het naaktstrand in Beveren is goed afgelegen en alleen daar mag je naakt rondlopen. Als je naar een strand zoals Oostende of Blankenberge gaat, kan je bedekt rondlopen of in bikini. Monokini is denk ik wel toegestaan.

Ik denk dat het dus beter is dat we allemaal samen hetzelfde strand delen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be