![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Er moet een mentaliteitswijziging komen. TSO is in veel gevallen moeilijker dan ASO en toch wordt dat gezien als vuilbak voor wie buist op ASO. Een zéér slechte ingesteldheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik schat de T.S.O. varianten van economie-talen, zoals boekhouden-informatica, ook veel nuttiger in dan economie-talen zelf. Dat laatste is echt een waardeloze richting op vlak van economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze ongelijkheid zal je volgens mij nooit kunnen wegwerken. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 juli 2011 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "vak" techniek, wat is dat ? Mechanica, elektriciteit, scheikunde,...? Het begrip "techniek" is zo uitgebreid dat een paar uurtjes in het ASO nooit volstaan om "minder vaak" beroep te doen op een technieker die bv A2 elektronika volgde gedurende de laatste 4 jaar van het TSO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die loodgieter mist dan wel iets, want dan kan 'm geen nieuwe kraan verkopen terwijl het gewoon iets was dat wat los zat.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik veel meer intelligentie gezien bij ASO'ers die ik ontmoette. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 juli 2011 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het was ook een provinciale school, en daar is de mentaliteit wellicht anders dan in een stedelijke school. Dat kan wellicht één der redenen geweest zijn. De school heette het PITO in Stabroek. Ik zou mijn kinderen er nooit naartoe sturen. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 25 juli 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Maar wat maakt hen dan 'nerds' buiten hun gebrek aan sociale vaardigheid?
Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 juli 2011 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Seuten' als je dat woord liever hebt, dat is tenminste een Nederlands woord. Ik ben geen pestkop, maar het beviel me niet in een klas te zitten waar iedereen kleiner was dan ik komende uit een klas waarmee ik wèl kon opschieten in ASO (het jaar ervoor). Nog erger was het dat het niveau wel degelijk hoger was in die ASO-klas. Mensen gingen meer uit. Mensen leerden meer. Mensen waren sociaal vaardiger. Alles viel weg toen ik naar TSO ging (en dat was omdat ik één jaar slecht presteerde op ASO, en dat omwille van een slechte periode; ik zou me herpakt hebben mocht ik ASO blijven volgen).
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 juli 2011 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn huisdokter heeft trouwens techniek wetenschappen gedaan. Ik zie niet onmiddellijk iemand die humane heeft gedaan slagen voor het ingangsexamen geneeskunde. Als je gaat vergelijken met Latijn wiskunde in ASO , dan heb je wel gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben afgestudeerd als elektronicus, en ze bieden mij een job als lasser (!) omdat een elektronicus beter is dan niets. Dat toont aan hoe wanhopig men op zoek is. TSO zal zeer zwaar gepromoot moeten worden bij de intelligente jeugd. Als dit niet gebeurt binnen enkele jaren gaat het nefaste gevolgen hebben op onze economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor TSO scholen . Ge hebt nu eenmaal scholen met naam en faam en vuilbakscholen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat me opviel. Onze klas was voor 95% mannelijk. Die TW klas slechts voor 60% tot 70%. Misschien zijn gemengde klassen beter dan minder gemengde ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() vreemd genoeg heb ik altijd in klassen gezeten waar nooit ruzie was.
![]() |