Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 18:09   #61
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik zal je even quoten, Cynara. Just in case

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat komt omdat er een wet naaktlopen verbiedt, tenzij op daarvoor speciaal voorzien plaatsen.

Er is geen enkele wet die bikini's verbiedt, monokini, badpakken, lakens of djellaba's.

Maar ik ga volledig met je akkoord: een apart stuk moslimstrand.

Maar dan wil ook GEEN ENKELE moslim nog zien op het strand voor normale mensen, geen geile blikken terwijl de zever uit zijn mond loopt, zoals ik verleden week nog in de Handelsstraat mocht meemaken (nee, niet bij mij, wel bij mijn dochter, die volledig bedekt voor me liep). Dus gr�*�*g uw apartheidsstrand, dan zijn wij tenminste van jullie geile toestanden verlost. Ik vind het namelijk ook vervelend en ongewenst om telkens de andere kant te moeten opkijken en net te doen of ik zie die geile blikken niet (anders zijn we racist zie je).
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 18:13   #62
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is dan uw probleem?
Die ene kilometer waar je in je bloot pietje moet rondlopen?
Niet het ideale weer ervoor nu. Hij kan een "valling" krijgen...
Oud 25 juli 2011, 18:23   #63
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
brute pech redwasp, ik zie op kilometers afstand als iemand homo is en dan werkt het totaal niet hoor, jij mag je lokken tot op de grond laten groeien en er gebeurt niks met me.
kun je dat niet iets stiller posten? straks hoort mijn lieveling het nog. dan ben ik meteen mijn goed argument kwijt.

vrede,

redwasp
Oud 25 juli 2011, 18:56   #64
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vrouwen zitten anders in elkaar. Ik denk dat een man snel geneigd zou zijn om wild te worden van een naakte vrouw dan een vrouw van een man. Nu spreek ik over mezelf. Ik weet niet hoe andere vrouwen daarover denken.
Mwoah, ik ken genoeg vrouwen die ook wel "wild" zouden worden bij het zien van een naakte man. Of een naakte vrouw ook, for that matter .

Point is: ik vind het gewoon ridicuul dat hij zo overduidelijk met twee maten en gewichten werkt voor man en vrouw, en zo duidelijk twee verschillende moralen er op nahoudt voor beiden.

Citaat:
Excuseer hoor, we hangen dezelfde religie aan maar we delen niet altijd dezelfde mening.
Dat dacht ik wel; maar 't was dan ook heel expliciet aan zijn adres gericht.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 18:58   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Je kent het toch "de eerste blik is toegelaten de tweede is van sheitan", ik vraag me af wat je dan in vraag stelt en welke definitie je bedoelt? Naaktheid komt voor so what ik doe een voorstel omdat ik vind dat de maatschappij van iedereen is. Als mensen gescheiden naar het zwembad willen vind ik dat ok net als mensen samen willen zwemmen vind ik dat ok, zo'n hallal strand lijkt me in dat kader een eerlijk voorstel. Voor iedereen wat wils dus.
Als de maatschappij van iedereen is, dan is dat eerder een pleidooi om nudisme overal toe te laten. Kan iedereen er op het strand overal bijlopen zoals hij/zij dat wil. Jij in je whatever een moslim hoort te dragen volgens jou, anderen in een badpak, nog anderen in een bikini (of iets dat daar voor door kan gaan) en nog anderen naakt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 20:40   #66
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praktiserende moslims voelen zich nogal ongemakkelijk bij een bikkini dress code of mono kini, daarom zou het leuk zijn moesten we een plek hebben waar we niet steeds naar de grond moeten kijken, en waar we onze kinderen kunnen meenemen.
Is er eigenlijk iets waar praktiserende moslims zich niet ongemakkelijk bij voelen ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 20:46   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jek labas is zoiets als 'ey gaat alles wel goed met u?'
Hoe kom je op dit idee?
Hoe komt het toch dat ik niet verwonderd ben dat die zgn 'moslim' je niet begrijpt?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juli 2011 om 20:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 20:51   #68
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoe komt het toch dat ik niet verwonderd ben dat die zgn 'moslim' je niet begrijpt?
Zelfs jij begreep me, nietwaar?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 25 juli 2011 om 20:51.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 21:05   #69
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent het toch "de eerste blik is toegelaten de tweede is van sheitan", ik vraag me af wat je dan in vraag stelt en welke definitie je bedoelt? Naaktheid komt voor so what ik doe een voorstel omdat ik vind dat de maatschappij van iedereen is. Als mensen gescheiden naar het zwembad willen vind ik dat ok net als mensen samen willen zwemmen vind ik dat ok, zo'n hallal strand lijkt me in dat kader een eerlijk voorstel. Voor iedereen wat wils dus.
Dus moet er in Saoedi-Arabië en andere islamitische landen ook een naaktstrand komen zodra er enkele Westerlingen wonen die nudist zijn.
Voor elk wat wils, nietwaar.
Oud 25 juli 2011, 21:09   #70
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Is er eigenlijk iets waar praktiserende moslims zich niet ongemakkelijk bij voelen ?
Oud 25 juli 2011, 21:14   #71
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs jij begreep me, nietwaar?
Me too ... anta habibi

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 21:15   #72
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Me too ... anta habibi
Hoe schattig, heb je dat ook geleerd tijdens de missies bij het lossen van een bom?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 21:16   #73
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naaktstranden behoren niet vanouds tot de maatschappelijke voorkeur in ons land. Is er plaats voor hallal stranden aan onze vlaamse kust? Dat wil zeggen enkel met aura bedekt toegelaten. En wat het boerkaverbod betreft (dat beter niqab verbod zou heten) naaktlopen in de stad is strafbaar maar het mag op sommige stranden, daarom zou ik pleiten voor de oprichting van een hallalstrand voor het hele gezin en voor iedereen die liever bedekt het strand bezoekt. Graag uw mening?
Mag ik dan voor mij en de mijnen een haram-strand waar ik verschoond blijf van ingepakte hoofddoeken en bijhorende opdringerige testosteronknaapjes?
Oud 25 juli 2011, 21:28   #74
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe schattig, heb je dat ook geleerd tijdens de missies bij het lossen van een bom?
Ik heb nog nooit een bom gelost van zijn leven
Sommige flarden van talen pik je op tijdens missies ja.
Zo ken ik ook wat Lingala dat wordt gesproken in Kinshasa.

Blij dat je het schattig vindt

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 23:35   #75
JorisTaeleman
Vreemdeling

Standaard

Je hebt het recht om op een strand "Hallalgewijs" te gaan zitten en de dag door te brengen, net zoals mensen het recht hebben hun dag niet op die manier door te brengen, ieder strand is dus in feite al Hallal, want je hebt de vrijheid Hallal te zijn op dat strand.

En die naaktstranden zijn er juist gekomen zodat sommige mensen die naakt niet goed kunnen verdragen, hier ook niet moeten met geconfronteerd worden. Ik denk dat je Hallaggewoonten op een openbaar strand misschien ook bij sommige mensen negatieve reacties zal teweeg brengen, maar ik denk dat het voor die mensen wel niet zo moeilijk zal zijn de weinig schunnige Hallal-taferelen te verdragen.

Je kan dus eigenlijk stellen dat naturisten gediscrimineerd worden op onze stranden (en op straat). Dat terwijl moslims het recht hebben Hallal te zijn op een strand (en op straat), zo lang het natuurlijk in overeenstemming is met de mensenrechten, of toch alvast met de algemeen aanvaarde "Belgische" mensenrechten...
Volkomen tegen Hallalstrand dus, haha...

Laatst gewijzigd door JorisTaeleman : 25 juli 2011 om 23:39.
JorisTaeleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 23:44   #76
JorisTaeleman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Praktiserende moslims voelen zich nogal ongemakkelijk bij een bikkini dress code of mono kini, daarom zou het leuk zijn moesten we een plek hebben waar we niet steeds naar de grond moeten kijken, en waar we onze kinderen kunnen meenemen.
Als bepaalde moslimogen dat niet aan kunnen, vind ik dat zeer jammer voor hen, maar ik ben voor tolerantie en tegen het feit dat we ons moeten schikken naar mensen die nu eenmaal niet zo tolerant zijn... VERDRAAGZAAMHEID, en dan blijven sommige mensen nog steeds beweren dat de radicale islam alles te maken heeft met links gedachtegoed??? Het enige linkse wat me meteen opkomt bij de islam is het "Aan de armen geven", dat misschien wel ja.

Laatst gewijzigd door JorisTaeleman : 25 juli 2011 om 23:45.
JorisTaeleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 23:47   #77
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JorisTaeleman Bekijk bericht
Als bepaalde moslimogen dat niet aan kunnen, vind ik dat zeer jammer voor hen, maar ik ben voor tolerantie en tegen het feit dat we ons moeten schikken naar mensen die nu eenmaal niet zo tolerant zijn... VERDRAAGZAAMHEID, en dan blijven sommige mensen nog steeds beweren dat de radicale islam alles te maken heeft met links gedachtegoed??? Het enige linkse wat me meteen opkomt bij de islam is het "Aan de armen geven", dat misschien wel ja.
heb je het over de verplichte zakat? Die dient enkel om aan de ISLAMITISCHE armen te geven, en telt zelfs niet als het besteed wordt aan ongelovige kaffers, ook al zijn het medeslachtoffers van de tsunami.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 23:54   #78
FDM
Banneling

Standaard

ok MO zodra jij het voor mekaar krijgt dat wij in saoudi-arabie in bikini mogen ronddartelen krijg jij hier een halalstreepje zand
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 00:42   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar Saudi Arabië ? Iran ? Nova Zembla ? In dat laatste zal je ook weinig naaktlopers tegen komen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 00:46   #80
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn plaatsen in de wereld genoeg maar ik woon in Vlaanderen, maar toch bedankt om me naar oorlogsgebied te willen sturen
Ga dan naar de Gobi Woestijn, daar is geen oorlog, en daar gaan ook geen nudisten op vakantie...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be