![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij onlangs een mes gekocht om vliemekes hesp en salami en zo af te snijden, ... man dat is scherp, ...
het heeft een heel lang lemmet, en toen ik het de eerste keer gebruikte, kuiste ik dat dus af, en ja lap ritste tegen mijne vinger, zo scherp dat er eigenlijk alleen maar vel afgesneden was, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik gebruik Keramische messen van Kyocera. Het is zalig om mee te werken, ze zijn lichter, scherper en duurzamer dan welk metalen variant ook (ja ook in vergelijking met Global, etc...). Slijpen is eigenlijk niet nodig.
Je kan met een metalen mes gewoon niet de eigenschappen van een keramisch mes halen omdat het over een totaal ander materiaal gaat. Het is ongeveer 5-6 keer zo hard als staal en een pak lichter, en niet vatbaar voor roest/corrosie. Door die hardheid houdt het zijn scherpte veel en veel langer. ![]() Er zit wel een prijs aan. Een simpel groentenmes kost je 50 euro (ok je hebt die wel voor 10-15 jaar, zonder slijpen) en de chef's knives (ZrO2-WC composieten) gaan makkellijk richting 200 euro, maar dat zijn wel topmessen die je niet bot krijgt (hardheid ongeveer 10 keer die van gewoon staal). Een laatste tip: soms zie je keramische messen in de lidl/aldi liggen. Blijf er weg van. De truuk van dit materiaal (ZrO2) is stabilizatie door middel van kleine toevoegingen. Als dit niet goed wordt gedaan valt je mes gewoon uiteen in de vaatwasser. Dat gebeurt dus ook met deze goedkope messen. Tip 2: Gebruik stalen messen voor het uitbenen van wild en dergelijke. Laatst gewijzigd door Tavek : 17 juni 2011 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vleesmes dat ik gekocht heb was ook meer dan 50 € ik geloof dat ik aan een 75 zat, er was een gelijkaardig van Zwilling voor een 85 dacht ik.
Goeie messen zijn nu eenmaal duur, en die Keramische zeker en vast, maar die zijn hun geld dan ook meer als waard, maar ik vind dat goed als ge echt zo nen hobbykok zijt en er veel gebruik van maakt en de juiste snijtechnieken kent, anders is het ook wel wat weggesmeten geld. Ik moet alleen maar salami fileeren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt daar een kans gemist.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had ze wel zien staan in de folder maar eerlijk gezegd verwachtte ik er voor die prijs niet te veel van... Drie keer snijden, heft los en zo van die dingen. Afwachten maar, meestal komen zo'n aanbiedingen wel weer eens terug. Gisteren overigens in de Multi Home te Turnhout nog zo'n Sabatier vastgehad. Leek mij degelijk spul, stevig, goed in de hand liggend, redelijk geprijsd (iets van een 50 euro). De kans is groot dat ik me zo'n kleiner koksmes van Sabatier aan ga schaffen. Voor de grote blijf ik voorlopig nog bij die Lignum van Herder.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 juni 2011 om 11:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inbev drinken?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in Ekeren, in de kruidvat, "de Chef" van Sabatier, 20 cm lemmet, 5€ en 50% korting, 2.50€.
2.50€!!!
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 juli 2011 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er nu niet voor naar Ekeren komen maar zou dat mes dan ook niet in andere Kruidvaten te krijgen zijn?
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() ge moest eens weten !
keigezond eigenlijk ... ttz weer op t randje ze ... nu extreem aan t sporten (ttz extreem ... halve marathons en toestanden ![]() ![]() en met u ? heb ik iet gemist ? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 25 juli 2011 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet klagen... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |