![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Maar vindt U dan niet dat gescheiden stranden de kloof van samenleven niet vergroot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou je kinderen afschermen van naaktheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ze bllijven ons maar met dat imbecielengeloof lastig vallen, terwijl wij maar 65 km strand hebben, en zij over de hele Sahara beschikken!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat het de kloof juist minder groot maakt, de verschillen erkennen en benoemen maakt de kloof minder groot omdat de oevers solider worden en de kloof benoemt zeg maar. Ik ben in Maleisie geweest, dat land is interessant op een bepaald vlak, de staat (islamitisch) heeft zelfs hindoebeelden geschonken aan de hindoegemeenschap (die als arbeiders kwamen), zie je het al gebeuren in Belgie? In west europa zijn de gastarbeiders welkom als ze hun cultuur verruilen voor de westerse cultuur. Die moslims daar staan vanuit hun eigen cultuur sterker in hun schoenen en verwelkomen de andere oever omdat ze die nodig hebben en er bestaat een samenleving onder de bevolking maar dan vanuit een duidelijke eigenheid. Intercultureel, dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet zijn. In west europa lijkt het soms nog op de middeleeuwen want zolang niet iedereen doet wat de meerderheid vindt, is die niet aangepast, niet geintegreerd en gevaar voor de maatschappij etc.. De wereld kan verenigd zijn in respect voor elkaar zonder dat er maar 1 soort manier van zijn bestaat (en onze maatschappij is nu eenmaal een geglobaliseerde) maar de wereld kan niet verenigt zijn in 1 soort manier van zijn. En voor onze maatschappij is dat niet anders. Dus om een lang verhaal kort te maken, als mensen mijn voorstel zien als een opdringen van mijn cultuur aan de hun is dat enkel omdat ze een vijandig beeld hebben van mijn cultuur en omdat ze hun cultuur willen opdringen. Deze maatschappij is ziek, alleen als er maar een soort manier van zijn is kunnen we samenleven? Het zal niet lukken. Ik geloof ook niet in een multiculureel model voor de maatschappij waar iedereen multi is, dat is een ramp. Ik geloof wel dat iedereen vanuit zijn eigen volwaardige eigenheid het beste kan brengen van zichzelf als en slechts als hij/haar zichzelf mag zijn. Dat wil niet zeggen dat iedereen elkaar graag moet hebben. Ik verwacht echt niet dat iedereen de islam begrijpt of goedkeurt. Dat is een mythe van het multiculturele. Het gaat om plaats maken voor iets wat je niet snapt of niets mee te maken hebt. Dat kan evengoed deel uitmaken van een cultuur. Geen schild en vriend meer dus. De westerse maatschappij is de matrix of achtergrond maar niet de normaliteit want dat is discirminerend. Ik denk dat westeuropa (kijk maar naar noorwegen) eens dringend aan introspectie moet doen ipv zulke voortstellen afschieten als oorlogsverklaringen. In de media wordt die man niet eens echt als een terrorist genoemd. Blijkbaar kunnen alleen moslims terroristen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag is "waarom" je vindt dat kinderen niet in aanraking mogen komen met (quasi-)naaktheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België staat toe dat er moskeeën gebouwd worden. Dat is toch ook een aanvaarden van de islamitische cultuur? Overigens is Maleisië dan wel goed bezig maar is dat met andere islamitische landen hetzelfde? Ik herinner me daar een voorvalletje in Afghanistan ... ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kunt geen twee totaal verschillende maatschappijen over dezelfde kamp scheren omdat ze een gemeenschappelijk element hebben. Maar ik verwacht niet dat u alice er ook maar iets van snapt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans legt de Maleisische overheid wel verschillende beperkingen op aan niet-moslims.
Het is wel zo dat Maleisië een zeer tolerante samenleving is in het algemeen. Natuurlijk moet men wel in het achterhoofd houden dat er nog altijd een zeer belangrijk (+35%) deel van de bevolking (en kiezers) niet-moslims zijn en dat Maleisië als land al eeuwenlang in contact staat met hindoeïsme, boeddhisme, christen- en jodendom naast de islam.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Worden jullie kinderen niet naakt geboren?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementslid
|
![]() natuurlijk wel ma die beginnen direct jullie kleren te pikken
Laatst gewijzigd door Moslim! : 26 juli 2011 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar net zoals Maleisië een voorbeeld kan zijn van een tolerante islamitische staat, kan België gerust een voorbeeld zijn van een tolerante - euh - "iets andere" staat. De harde feiten: 50% van de Belgen gelooft niet in goden en 90% is er niet intens mee bezig. Het is daarom lastig om politieke beslissingen te verantwoorden op religieuze gronden als het draagvlak voor de legitimiteit van religieuze verantwoordingen volledig is weggevaagd.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard, dat is democratie. Maar dat hadden jullie toch al lang begrepen?
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een meerderheid van de moslims zie ik nog niet zo gauw een islamitisch kalifaat nastreven hier. Het zijn meestal brave jongens en meisjes. Ook bij iets als "hallalstranden" heb ik mijn twijfels wat betreft het draagvlak onder moslims in België, zelfs als ze 60% van de bevolking zouden uitmaken. ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 26 juli 2011 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Sorry snerror je hebt me niet betrapt op een gebrekkig begrip van democratie. Vraag maar aan iedereen op mijn negeerlijst of ze ook UITERAARD mag een hallal strand als er meer moslims zijn zullen antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie is de dictatuur van de dommen, en dat word nu steeds duidelijker.