Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 13:44   #121
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom het aantal moslims effect heeft. Het gaat ook over wat die moslims willen.

Een meerderheid van de moslims zie ik nog niet zo gauw een islamitisch kalifaat nastreven hier. Het zijn meestal brave jongens en meisjes. Ook bij iets als "hallalstranden" heb ik mijn twijfels wat betreft het draagvlak onder moslims in België, zelfs als ze 60% van de bevolking zouden uitmaken.

klopt maar ik bedoelde dus als er meer vraag zou zijn naar hallastranden.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 13:49   #122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik ben in Maleisie geweest, dat land is interessant op een bepaald vlak, de staat (islamitisch) heeft zelfs hindoebeelden geschonken aan de hindoegemeenschap (die als arbeiders kwamen), zie je het al gebeuren in Belgie? In west europa zijn de gastarbeiders welkom als ze hun cultuur verruilen voor de westerse cultuur. Die moslims daar staan vanuit hun eigen cultuur sterker in hun schoenen en verwelkomen de andere oever omdat ze die nodig hebben en er bestaat een samenleving onder de bevolking maar dan vanuit een duidelijke eigenheid.
Die GAST-arbeiders moeten dan ook terug naar huis als het werk gedaan is. Hadden ze dat hier ook maar gedaan, dan hoefden ze zich natuurlijk ook niet aan te passen. maar als ze zich met heel hun dorp hier komen vestigen, dan lijkt het me toch aangewezen om zich aan te passen.

Citaat:
Intercultureel, dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet zijn. In west europa lijkt het soms nog op de middeleeuwen want zolang niet iedereen doet wat de meerderheid vindt, is die niet aangepast, niet geintegreerd en gevaar voor de maatschappij etc..
Och ja, Abou Jahjah pleitte ook voor het - naar het o zo geprezen Libanees model - opdelen in getto's. in Libanon werkte dat prima zolang de christelijke meerderheid de controle kon uitvoeren. Hoever ze nu staan met de tolerante moslimmeerderheid weten we.

Citaat:
. Dus om een lang verhaal kort te maken, als mensen mijn voorstel zien als een opdringen van mijn cultuur aan de hun is dat enkel omdat ze een vijandig beeld hebben van mijn cultuur en omdat ze hun cultuur willen opdringen.
Ik dring niks op! U kan terug naar huis indien je wil, dit land IS mijn thuis.

Citaat:
Deze maatschappij is ziek, alleen als er maar een soort manier van zijn is kunnen we samenleven? Het zal niet lukken. Ik geloof ook niet in een multiculureel model voor de maatschappij waar iedereen multi is, dat is een ramp. Ik geloof wel dat iedereen vanuit zijn eigen volwaardige eigenheid het beste kan brengen van zichzelf als en slechts als hij/haar zichzelf mag zijn.
waarom ga je dan niet in op mijn voorstel om jullie een stukje hallalstrand te bieden maar dan de rest van het strand moslim-vrij te houden, net zoals de rest van het strand naakt-vrij is.

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat iedereen elkaar graag moet hebben. Ik verwacht echt niet dat iedereen de islam begrijpt of goedkeurt. Dat is een mythe van het multiculturele. Het gaat om plaats maken voor iets wat je niet snapt of niets mee te maken hebt. Dat kan evengoed deel uitmaken van een cultuur. Geen schild en vriend meer dus. De westerse maatschappij is de matrix of achtergrond maar niet de normaliteit want dat is discirminerend. Ik denk dat westeuropa (kijk maar naar noorwegen) eens dringend aan introspectie moet doen ipv zulke voortstellen afschieten als oorlogsverklaringen. In de media wordt die man niet eens echt als een terrorist genoemd. Blijkbaar kunnen alleen moslims terroristen zijn.
gedraagt U zich altijd zo als je ergens te gast zijt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 13:55   #123
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Die GAST-arbeiders moeten dan ook terug naar huis als het werk gedaan is. Hadden ze dat hier ook maar gedaan, dan hoefden ze zich natuurlijk ook niet aan te passen. maar als ze zich met heel hun dorp hier komen vestigen, dan lijkt het me toch aangewezen om zich aan te passen.
Beetje kort door de bocht vind ik. Heel de oorzaak daarvan ligt bij het beleid van onze overheid.

Maar héél de oorzaak hé. Ik durf dat gerust zo stellen.
Citaat:
Ik dring niks op! U kan terug naar huis indien je wil, dit land IS mijn thuis.
Aan derdegeneratieburgers kun je moeilijk vragen op te krassen of ze "gast" noemen...

Je moet eens naar het zuiden van de VS gaan en zien hoe Spaans daar aan een opmars bezig is - en dat hangt ook samen met mores.
Oud 26 juli 2011, 13:59   #124
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als u in een democratie een voorstel doet, moet u er ook tegen kunnen dat de anderen dat mogelijk niet aanvaarden. Oplossing : stemmen. Ik ben alvast tegen.
België staat toe dat er moskeeën gebouwd worden. Dat is toch ook een aanvaarden van de islamitische cultuur? Overigens is Maleisië dan wel goed bezig maar is dat met andere islamitische landen hetzelfde? Ik herinner me daar een voorvalletje in Afghanistan ...

Hier alvast een staaltje van iemand die in Thailand WOONT.
Het gaat over zuid-Thailand, de grens met Maleisië.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...139324#p139324
Oud 26 juli 2011, 14:01   #125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan derdegeneratieburgers kun je moeilijk vragen op te krassen of ze "gast" noemen...
derde, vierde, vijfdegeneratie burgers met een Marokkaans of Turks paspoort? Ik noem voor hen die heimweelanden nog steeds "thuis".
Of denk je dat ze ginds gaan eisen dat de maatschappij zich moet gaan aanpassen aan hun wensen?
Oud 26 juli 2011, 14:08   #126
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Worden jullie kinderen niet naakt geboren?
De jongetjes, en soms zelfs de meisjes, worden volgens hen zelfs niet naakt genoeg geboren: de zenuweinden in de voorhuid, die een cruciale rol spelen in het seksuele genot van de man, moeten er per se worden afgeknipt.

Maar dan wel moeilijk gaan doen over de halve of hele naaktheid van een ander natuurlijk, op andermans strand. Terwijl er zoveel plaats is in hun eigen Sahara.
Oud 26 juli 2011, 14:19   #127
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier alvast een staaltje van iemand die in Thailand WOONT.
Het gaat over zuid-Thailand, de grens met Maleisië.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...139324#p139324
Thailand kent dan ook serieuze religieuze spanningen, maar een deel van de oorzaak ligt bij de overheid.

Overigens zou je als Vlaamsgezinde niet tegen de vraag voor meer autonomie in Thailand kunnen zijn.

Oud 26 juli 2011, 14:21   #128
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
derde, vierde, vijfdegeneratie burgers met een Marokkaans of Turks paspoort? Ik noem voor hen die heimweelanden nog steeds "thuis".
Of denk je dat ze ginds gaan eisen dat de maatschappij zich moet gaan aanpassen aan hun wensen?
Ok, goed punt, maar kom toch even terug naar mijn vergelijking met hispanics in de VS.
Oud 26 juli 2011, 14:30   #129
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Thailand kent dan ook serieuze religieuze spanningen, maar een deel van de oorzaak ligt bij de overheid.

Overigens zou je als Vlaamsgezinde niet tegen de vraag voor meer autonomie in Thailand kunnen zijn.

van zodra religie in het spel is gaat het niet over meer autonomie, maar meer controle over anderen.
Oud 26 juli 2011, 14:46   #130
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet neen, ik vind niet dat iedereen hetzelfde moet (kan) zijn om samen te kunnen leven. Verschillen hoeven niet vijandig tov elkaar te staan. Ik denk dat de maatschappij zoveel mogelijk moet tegemoet komen aan de wensen van al haar burgers al liggen die ver uit elkaar ipv iedereen in het standaard keurslijf te persen.
Een variant op je eerdere "de maatschappij is van iedereen"-betoog.
Zoals ik je al aangaf: dat betoog is eerder een pleidooi om nudisme overal toe te laten. Jij gaat een maatschappij opdelen in kleine hokjes die dan elk hun eigen wensen in vervulling moeten zien gaan. Dat maakt een maatschappij de facto onwerkbaar.

Die Belgische kusttrook kan dan concreet opgedeeld worden in hallalstranden, naakstranden voor iedereen, naakstranden voor enkel vrouwen (ik wil niet dat mannen naar me kijken), naakstranden voor ouderen (ik wil niet geconfronteerd worden met jonge lichamen zonder aftakeling), naakstranden voor mooie mensen (ik wil geen lelijke mensen zien, dat is niet smakelijk), stranden voor mensen die enkel bikini's willen zien, stranden voor mensen die enkel badpakken willen zien, stranden voor mensen die niet gestoord willen worden door kinderen, stranden voor zij die het geloof van het spaghettimonster aanhangen en enkel met een vergiet op hun kop willen rondlopen, en ga zo maar verder met elke willekeurige combinatie die er maar is te bedenken. Heel werkbaar...

Citaat:
Die normaliteit bestaat niet, is tijdsgebonden en toch moeten we er ons aan aanpassen??? dat is gewoon eng. Het is niet omdat we een andere levensstijl hebben dat ik haatdragend ben tov die andere levensstijl, ik heb wel mijn mening en die zou volgens de officiele versie evenwaardig zijn in de neutrale zone (objectief) maar is beter volgens mijn subjectief standpunt (anders zou ik een andere levensstijl kiezen).
Jij mag een andere levensstijl hebben en een andere mening hebben (in zover die in lijn ligt met relevante regels en wetten); maar daar zal het dan ook bij blijven. Anderen hebben zich niet te conformeren aan jouw levenstijl en/of mening.

Citaat:
Ik vind de meeste reacties bijzonder kleingeestig en vooral veel te zwaar beladen. Ik ben een burger van dit land die een voorstel doet en wordt door de sociale inquisitie afgeschoten omdat ik me moet 'aanpassen'... Wat voor een samenleving is dat? Dat noem ik geen samenleven, dat noem ik gebrek aan begrip voor de medemens en geen respect voor het recht op eigenheid.
Again: jij hebt recht op je eigen mening en levensvisie, en het staat je vrij die te beleven. Anderen hebben recht op hun mening en levensvisie. Op basis van jouw mening en levensvisie een restrictief beleid gaan voeren naar anderen toe, d�*t is pas een toonbeeld van een gebrek aan respect.

Zoals al gezegd: naaktheid op een naakstrand is toegelaten, het is niet verplicht. Als jij naar een naaktstrand gaat en gewoon in badkledij gekleed blijft, dan gaat geen mens je daar op aanspreken, tenzij je er als ordinaire lurker/voyeur bent.

Citaat:
Ik denk zelfs dat het de kloof juist minder groot maakt, de verschillen erkennen en benoemen maakt de kloof minder groot omdat de oevers solider worden en de kloof benoemt zeg maar. Ik ben in Maleisie geweest, dat land is interessant op een bepaald vlak, de staat (islamitisch) heeft zelfs hindoebeelden geschonken aan de hindoegemeenschap (die als arbeiders kwamen), zie je het al gebeuren in Belgie? In west europa zijn de gastarbeiders welkom als ze hun cultuur verruilen voor de westerse cultuur. Die moslims daar staan vanuit hun eigen cultuur sterker in hun schoenen en verwelkomen de andere oever omdat ze die nodig hebben en er bestaat een samenleving onder de bevolking maar dan vanuit een duidelijke eigenheid.
Mag een moslima daar trouwen met een hindoe zonder enige aanpassing van de godsdienst? Zonee, waar is dan dat respect voor de eigenheid van de anderen?

Citaat:
Intercultureel, dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet zijn. In west europa lijkt het soms nog op de middeleeuwen want zolang niet iedereen doet wat de meerderheid vindt, is die niet aangepast, niet geintegreerd en gevaar voor de maatschappij etc..
De wereld kan verenigd zijn in respect voor elkaar zonder dat er maar 1 soort manier van zijn bestaat (en onze maatschappij is nu eenmaal een geglobaliseerde) maar de wereld kan niet verenigt zijn in 1 soort manier van zijn.
Dat klopt. Houdt dat respect dan niet in dat de andere moet kunnen zijn wie hij/zij is?
Mogen homo-moslims op jouw hallal-strand komen? Mag sugar als moslima in badpak op jouw strand? Zonee, waar is dan jouw respect voor zij die anders zijn?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:52   #131
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet neen, ik vind niet dat iedereen hetzelfde moet (kan) zijn om samen te kunnen leven. Verschillen hoeven niet vijandig tov elkaar te staan. Ik denk dat de maatschappij zoveel mogelijk moet tegemoet komen aan de wensen van al haar burgers al liggen die ver uit elkaar ipv iedereen in het standaard keurslijf te persen. Die normaliteit bestaat niet, is tijdsgebonden en toch moeten we er ons aan aanpassen??? dat is gewoon eng. Het is niet omdat we een andere levensstijl hebben dat ik haatdragend ben tov die andere levensstijl, ik heb wel mijn mening en die zou volgens de officiele versie evenwaardig zijn in de neutrale zone (objectief) maar is beter volgens mijn subjectief standpunt (anders zou ik een andere levensstijl kiezen). Ik vind de meeste reacties bijzonder kleingeestig en vooral veel te zwaar beladen. Ik ben een burger van dit land die een voorstel doet en wordt door de sociale inquisitie afgeschoten omdat ik me moet 'aanpassen'... Wat voor een samenleving is dat? Dat noem ik geen samenleven, dat noem ik gebrek aan begrip voor de medemens en geen respect voor het recht op eigenheid.

Ik denk zelfs dat het de kloof juist minder groot maakt, de verschillen erkennen en benoemen maakt de kloof minder groot omdat de oevers solider worden en de kloof benoemt zeg maar. Ik ben in Maleisie geweest, dat land is interessant op een bepaald vlak, de staat (islamitisch) heeft zelfs hindoebeelden geschonken aan de hindoegemeenschap (die als arbeiders kwamen), zie je het al gebeuren in Belgie? In west europa zijn de gastarbeiders welkom als ze hun cultuur verruilen voor de westerse cultuur. Die moslims daar staan vanuit hun eigen cultuur sterker in hun schoenen en verwelkomen de andere oever omdat ze die nodig hebben en er bestaat een samenleving onder de bevolking maar dan vanuit een duidelijke eigenheid. Intercultureel, dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet zijn. In west europa lijkt het soms nog op de middeleeuwen want zolang niet iedereen doet wat de meerderheid vindt, is die niet aangepast, niet geintegreerd en gevaar voor de maatschappij etc..
De wereld kan verenigd zijn in respect voor elkaar zonder dat er maar 1 soort manier van zijn bestaat (en onze maatschappij is nu eenmaal een geglobaliseerde) maar de wereld kan niet verenigt zijn in 1 soort manier van zijn. En voor onze maatschappij is dat niet anders. Dus om een lang verhaal kort te maken, als mensen mijn voorstel zien als een opdringen van mijn cultuur aan de hun is dat enkel omdat ze een vijandig beeld hebben van mijn cultuur en omdat ze hun cultuur willen opdringen. Deze maatschappij is ziek, alleen als er maar een soort manier van zijn is kunnen we samenleven? Het zal niet lukken. Ik geloof ook niet in een multiculureel model voor de maatschappij waar iedereen multi is, dat is een ramp. Ik geloof wel dat iedereen vanuit zijn eigen volwaardige eigenheid het beste kan brengen van zichzelf als en slechts als hij/haar zichzelf mag zijn. Dat wil niet zeggen dat iedereen elkaar graag moet hebben. Ik verwacht echt niet dat iedereen de islam begrijpt of goedkeurt. Dat is een mythe van het multiculturele. Het gaat om plaats maken voor iets wat je niet snapt of niets mee te maken hebt. Dat kan evengoed deel uitmaken van een cultuur. Geen schild en vriend meer dus. De westerse maatschappij is de matrix of achtergrond maar niet de normaliteit want dat is discirminerend. Ik denk dat westeuropa (kijk maar naar noorwegen) eens dringend aan introspectie moet doen ipv zulke voortstellen afschieten als oorlogsverklaringen. In de media wordt die man niet eens echt als een terrorist genoemd. Blijkbaar kunnen alleen moslims terroristen zijn.
Hier krijgen moslims toch geld van de staat om hun moskeeën naar wens te bouwen? Dat is toch soortgelijk als wat men in Maleisië heeft gedaan voor de hindoes.

Wij erkennen de islam. En afgelopen jaren is er heel wat gebeurd om allochtonen meer kansen op de arbeidsmarkt te geven.

Dit kan je toch niet ontkennen?

Verder begrijp ik uw post wel, maar je moet de reacties van enkelen niet op een hele maatschappij smijten. Het is niet omdat je hier felle tegenwind krijgt met verwijten dat je dat daarom overal gaat krijgen.
Ik ben nog altijd tegen. Want als we culturen gescheiden gaan houden, kan je niet meer van samenleven praten.
Inclusief die zwembaden, die dag vrouwen, die dag de heren. Daar kan ik me helemaal niet in vinden.
Wel begrijp ik dat de islam beschermend is over de vrouwen, daar heb ik zelfs respect voor als dit correct gebeurd. Maar hier heb je nu eenmaal de grondwet die meer van toepassing is dan de koran. En hier is iedereen gelijkgesteld (man/vrouw). Waarom ze dan in godsnaam apart laten zwemmen?
Mag een moslim dan niet zwemmen met zijn vrouw en andere koppels? Als dat niet mag, dan is het maar beter niet te gaan zwemmen in het westen zeker?
Oud 26 juli 2011, 16:07   #132
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Hier krijgen moslims toch geld van de staat om hun moskeeën naar wens te bouwen? Dat is toch soortgelijk als wat men in Maleisië heeft gedaan voor de hindoes.

Wij erkennen de islam. En afgelopen jaren is er heel wat gebeurd om allochtonen meer kansen op de arbeidsmarkt te geven.

Dit kan je toch niet ontkennen?

Verder begrijp ik uw post wel, maar je moet de reacties van enkelen niet op een hele maatschappij smijten. Het is niet omdat je hier felle tegenwind krijgt met verwijten dat je dat daarom overal gaat krijgen.
Ik ben nog altijd tegen. Want als we culturen gescheiden gaan houden, kan je niet meer van samenleven praten.
Inclusief die zwembaden, die dag vrouwen, die dag de heren. Daar kan ik me helemaal niet in vinden.
Wel begrijp ik dat de islam beschermend is over de vrouwen, daar heb ik zelfs respect voor als dit correct gebeurd. Maar hier heb je nu eenmaal de grondwet die meer van toepassing is dan de koran. En hier is iedereen gelijkgesteld (man/vrouw). Waarom ze dan in godsnaam apart laten zwemmen?
Mag een moslim dan niet zwemmen met zijn vrouw en andere koppels? Als dat niet mag, dan is het maar beter niet te gaan zwemmen in het westen zeker?
Natuurlijk ontken ik dat niet maar het is niet van harte dat kunt u evenmin ontkennen. Ik vind het jammer dat mensen zo geobsdeerd doen over islam en moslims.
Er zijn naar ik gehoord heb in frankrijk al jaren gescheiden zwembaden voor joden. Het kan dus toch zonder veel tumult? Ik verwacht niet dat iemand dat goed of slecht vindt. Is dat zo nodig om daar een uitgesproken tegenstander van te zijn enkel omdat je het zelf niet wilt. Waarom is een extra optie zo'n probleem? We kunnen apart zwemmen er zijn voldoende zwembaden die een mannen uur en vrouwen uur hebben en ook gemengd uur. Maar ik vind het jammer dat daar zoveel weerstand tegen is. Wie zou er nu echt lijden onder een hallalstrand? Ik lijd toch ook niet onder een nudistenstrand, ik vind het juist goed, dat iedereen kan doen waar die zin in heeft binnen het stalen kader van de wet. Dus zeg nu zelf, u zegt we moeten samenleven etc,, maar u vindt dat als ik niet op uw manier kan samenleven dat ik maar beter niet kan gaan zwemmen in het westen dat is toch een unilaterale manier van samenleven? Vb ik ben niet voor gemengd zwemmen maar daarom wil ik dat toch niet verbieden, ik ben ermee gelukkig als ik apart kan zwemmen.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 26 juli 2011 om 16:09.
Oud 26 juli 2011, 16:16   #133
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Worden jullie kinderen niet naakt geboren?
Nee nee, zijn al helemaal gekleed, geschoeid en zelfs gehandboeid.

D'as gemakkelijker voor de Polies, ziede!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 16:18   #134
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een variant op je eerdere "de maatschappij is van iedereen"-betoog.
Zoals ik je al aangaf: dat betoog is eerder een pleidooi om nudisme overal toe te laten. Jij gaat een maatschappij opdelen in kleine hokjes die dan elk hun eigen wensen in vervulling moeten zien gaan. Dat maakt een maatschappij de facto onwerkbaar.
Die Belgische kusttrook kan dan concreet opgedeeld worden in hallalstranden, naakstranden voor iedereen, naakstranden voor enkel vrouwen (ik wil niet dat mannen naar me kijken), naakstranden voor ouderen (ik wil niet geconfronteerd worden met jonge lichamen zonder aftakeling), naakstranden voor mooie mensen (ik wil geen lelijke mensen zien, dat is niet smakelijk), stranden voor mensen die enkel bikini's willen zien, stranden voor mensen die enkel badpakken willen zien, stranden voor mensen die niet gestoord willen worden door kinderen, stranden voor zij die het geloof van het spaghettimonster aanhangen en enkel met een vergiet op hun kop willen rondlopen, en ga zo maar verder met elke willekeurige combinatie die er maar is te bedenken. Heel werkbaar...

Jij mag een andere levensstijl hebben en een andere mening hebben (in zover die in lijn ligt met relevante regels en wetten); maar daar zal het dan ook bij blijven. Anderen hebben zich niet te conformeren aan jouw levenstijl en/of mening.

Again: jij hebt recht op je eigen mening en levensvisie, en het staat je vrij die te beleven. Anderen hebben recht op hun mening en levensvisie. Op basis van jouw mening en levensvisie een restrictief beleid gaan voeren naar anderen toe, d�*t is pas een toonbeeld van een gebrek aan respect.

Zoals al gezegd: naaktheid op een naakstrand is toegelaten, het is niet verplicht. Als jij naar een naaktstrand gaat en gewoon in badkledij gekleed blijft, dan gaat geen mens je daar op aanspreken, tenzij je er als ordinaire lurker/voyeur bent.

Mag een moslima daar trouwen met een hindoe zonder enige aanpassing van de godsdienst? Zonee, waar is dan dat respect voor de eigenheid van de anderen?

Dat klopt. Houdt dat respect dan niet in dat de andere moet kunnen zijn wie hij/zij is?
Mogen homo-moslims op jouw hallal-strand komen? Mag sugar als moslima in badpak op jouw strand? Zonee, waar is dan jouw respect voor zij die anders zijn?
Waarom maakt dat de facto de maatschappij onwerkbaar? Vindt u dat de maatschappij er nu aangenaam uit ziet? Als er een significante vraag zou zijn om de stranden op te delen in al die zaken die u noemt dan moet daar naar geluisterd worden vind ik.

Een badpak is niet hallal en ik weet niet of suqar daar graag in rond zou lopen dat moet je haar eerst vragen. Homoseksualiteit ook harram voor zover ik weet.
Je moet eens aan een hindoe vragen of die met een moslima mag trouwen. Maar neen u kent ongetwijfeld de sharia over dat onderwerp: het is een moslima niet toegestaan om met een niet moslim te trouwen.
Oud 26 juli 2011, 16:20   #135
Alienation
Minister

Standaard

Ik begrijp je. Ik zou ook gelukkig zijn moest ik een stukje strand voor me alleen krijgen zodat ik kan zwemmen in mijn eentje, op de manier die ik kies. Maar ik leef hier niet alleen he. Ik heb mij te schikken aan de regels en breek ik ze, is de kans er dat ik een boete krijg.
Zo mag mijn hond niet op het stand voor 18h. Ik kan misschien een hondenstrand aanvragen, maar de kans dat ik dat krijg is nihil.

Een vrouw mag gekleed komen op het strand in de kleren die zij kiest (behalve boerka met het verbod). Inclusief de man.
Waarom is het dan voor U zo belangrijk wat een ander draagt om te kunnen genieten van uw dagje strand?
Oud 26 juli 2011, 16:26   #136
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik begrijp je. Ik zou ook gelukkig zijn moest ik een stukje strand voor me alleen krijgen zodat ik kan zwemmen in mijn eentje, op de manier die ik kies. Maar ik leef hier niet alleen he. Ik heb mij te schikken aan de regels en breek ik ze, is de kans er dat ik een boete krijg.
Zo mag mijn hond niet op het stand voor 18h. Ik kan misschien een hondenstrand aanvragen, maar de kans dat ik dat krijg is nihil.

Een vrouw mag gekleed komen op het strand in de kleren die zij kiest (behalve boerka met het verbod). Inclusief de man.
Waarom is het dan voor U zo belangrijk wat een ander draagt om te kunnen genieten van uw dagje strand?
U leeft hier niet alleen maar wel alleen met uw groep. In welk opzicht linkt u mij met de wet overtreden.

Omdat het fitna is.
Oud 26 juli 2011, 16:29   #137
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
U leeft hier niet alleen maar wel alleen met uw groep. In welk opzicht linkt u mij met de wet overtreden.

Omdat het fitna is.
Ik zeg net dat als ge "halal" gekleed naar een strand gaat, ge geen regel breekt.
Misschien ben ik slecht in voorbeelden geven, mijn excuses.

Wel vraag ik me af waarom het zo belangrijk voor je is wat een ander op het strand draagt.
Stoor je je daar werkelijk aan, koopt ge toch beter een onbewoond eiland?
Oud 26 juli 2011, 16:33   #138
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Een 'Westers' naaktstrand lijkt mij sowieso veel gezelligger dan een 'Oosters' Burkastrand. Kwestie van mentaliteit en traditie neem ik aan?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 16:39   #139
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Een 'Westers' naaktstrand lijkt mij sowieso veel gezelligger dan een 'Oosters' Burkastrand. Kwestie van mentaliteit en traditie neem ik aan?
ja
Oud 26 juli 2011, 16:42   #140
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Er is ook een medische factor.
We maken vitamine D aan door zonlicht.
Als je continu met kleren aan rond loopt, krijg je niet genoeg van die vitamine.
Stellen dat moslims met hun vreemde kledij een chronisch gebrek aan deze vitamine zouden hebben, is kort door de bocht.
Maar ons lichaam heeft zonlicht nodig. Meteen ook de reden dat mensen massaal naar het strand trekken om daar 'bij te laden'.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be