Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 17:03   #21
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dat Vlaanderen volgens u een lelijk land is, is natuurlijk een reden om België te behouden. Lelijke landen hebben geen bestaansrecht! Pech voor u, België wordt al jaren het lelijkste land ter wereld genoemd, het behouden van België zal Vlaanderen er niet schoner doen uitzien.

Inderdaad. Engels zou er misschien wel bij mogen. Alhoewel ik me afvraag of Ename wel zo'n internationaal publiek aantrekt.

Proficiat. Wat bewijst dat ene voorbeeld nu eigenlijk?

Ik vind het triest dat Belgicisten de Vlaams-nationalisten altijd verwijten de andere bevolkingsgroep te haten. Ik stel gewoon dat Vlaanderen een beter bestuursniveau is dan België, ik haat de Walen helemaal niet. Ik haat hun politici wel, dat is een feit.

Je moet durven 'springen' is populair de laatste tijd, ik kan het u enkel aanraden.
Oud 26 juli 2011, 17:13   #22
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 17:22   #23
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaanderen moet ook dringend iets minder bekrompen handelen: verleden jaar de opgravingen bezocht aan de Schelde in Ename. Zeer goeie uitleg op zeker zo'n 10 borden.... uitsluitend in het Nederlands. Arm Vlaanderen dacht ik toen.

U vindt het bekrompen dat er bij regionale opgravingen, in een boerendorp als Ename, (nota bene 10!) informatie borden staan, maar verdorie enkel in het Nederlands.

Stel u voor dat er een verdwaalde bus toeristen van Cornwall of het Ruhrgebied passeerde, dan moesten ze deze info toch minstens in het Engels of het Duits kunnen raadplegen.

Wees blij dat er überhaupt informatieborden (meervoud!) stonden..
poekieJ is offline  
Oud 26 juli 2011, 17:33   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht

U vindt het bekrompen dat er bij regionale opgravingen, in een boerendorp als Ename, (nota bene 10!) informatie borden staan, maar verdorie enkel in het Nederlands.

Stel u voor dat er een verdwaalde bus toeristen van Cornwall of het Ruhrgebied passeerde, dan moesten ze deze info toch minstens in het Engels of het Duits kunnen raadplegen.

Misschien hoort hij u niet, misschien is hij zijn koffers aan het pakken om te verhuizen naar het viertalig land van Saint-Hubert.
Oud 26 juli 2011, 17:35   #25
nete
Partijlid

Standaard

Een komma kritiek op het Heilig Land Vlaanderen en je wordt al direct aan de schandpaal genageld. Direct maar verhuizen is de boodschap. Zwakke argumentatie als je het mij vraagt.

Voorlopig staat er nog niet bij dat ik me in het onafhankelijk Vlaanderen mag verwachten om in een concentratiekamp gestoken te worden....
Oud 26 juli 2011, 17:36   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Een komma kritiek op het Heilig Land Vlaanderen en je wordt al direct aan de schandpaal genageld. Direct maar verhuizen is de boodschap. Zwakke argumentatie als je het mij vraagt.

Voorlopig staat er nog niet bij dat ik me in het onafhankelijk Vlaanderen mag verwachten om in een concentratiekamp gestoken te worden....
nazi-concentratiekampen

Dat ontbrak nog...
Oud 26 juli 2011, 17:41   #27
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb u een repliek gegeven, maar u heeft hem gewoon gewoon geciteerd, zonder erop te antwoorden.

Een verwijzing naar de nazi's moet er natuurlijk altijd bij ...

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 17:44   #28
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ja, ik vind dat bekrompen.
De laatste jaren voor het eerst ook eens Doornik en Bergen bezocht. Elke denkbare bezienswaardigheid staat er uitgelegd in minstens twee talen (FR en NL), soms in nog een paar meer.
En je repliek is tekenend: Duitse en Engels toeristen mogen er per ongeluk "verdwalen", zolang je het vermaledijde woord "Frans" of "Franstalig" maar niet moet schrijven.
Oud 26 juli 2011, 17:48   #29
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste jaren voor het eerst ook eens Doornik en Bergen bezocht. Elke denkbare bezienswaardigheid staat er uitgelegd in minstens twee talen (FR en NL), soms in nog een paar meer.
En je repliek is tekenend: Duitse en Engels toeristen mogen er per ongeluk "verdwalen", zolang je het vermaledijde woord "Frans" of "Franstalig" maar niet moet schrijven.
Doornik/Bergen tegenover Ename ... Hmm, iets zegt me dat die vergelijking niet opgaat.

Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 17:56   #30
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hewel, moest ik jonger zijn, ik zou twijfelen. Ik zou daar alleszins niet in het meest verzuurde en geregelneefde land ter wereld terecht komen.
Ze zullen rap zuur kijkals ze hun boontjes zel gaan moeten doppen, zonder les flamins
giserke is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:01   #31
me gusta
Burger

me gusta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:04   #32
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:

Hij heeft geen enkel idee hoeveel die dingen kosten om te maken, zeker als je het model mag gaan aanpassen.

En dan vind hij vlaanderen bekrompen terwijl hij zelf een heel gewest afrekent op Ename.

als hij eens naar Brugge,Gent,Antwerpen,leuven gaat ... En ga daar de anderstalige bordjes gaat tellen, tegen volgende maand ben je misschien terug.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:05   #33
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk moet er altijd iemand zijn het vlaams-nationalisme gelijkstelt aan het nazisme. Als u beide ideologien naast elkaar legt zult u grote verschillen ontdekken.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 26 juli 2011 om 18:05.
Maikel Joosten is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:06   #34
me gusta
Burger

Standaard

Citaat:
Bergen is de provincie hoofdstad van Henegouwen en dat ga jij gaan vergelijken met Ename.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:08   #35
me gusta
Burger

Standaard

Overigens dat bekrompen vlaanderen heeft bijna al zijn officiële websites in 4 talen in tegenstelling tot die van Engeland,Wallonië, Frankrijk,...
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:14   #36
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Natuurlijk moet er altijd iemand zijn het vlaams-nationalisme gelijkstelt aan het nazisme. Als u beide ideologien naast elkaar legt zult u grote verschillen ontdekken.
Wat is de relevantie van dat laatste zinnetje buiten een open kasteelpoort intrappen?
SDG is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:15   #37
me gusta
Burger

Standaard

Dat mensen het een beetje beu worden dat Nazisme ofwel wordt gebanaliseerd of dat ze vergeleken worden met nazies.
me gusta is offline  
Oud 26 juli 2011, 18:38   #38
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Wat is de relevantie van dat laatste zinnetje buiten een open kasteelpoort intrappen?
Omdat een vriend van mij van duitse afkomst is maar al tweede generatie vlaming is. Zijn grootvader was duitser en heeft tijdens de tweede wereldoorlog gevochten in de wehrmacht. Nu dat laatst bekend werd dat ik en hij vlaams nationalistische ideeën hebben werd hij voor nazi uitgescholden. Hij kan als geen ander weten wat het verschil is tussen nazisme en vlaams-nationalisme
Oud 26 juli 2011, 19:15   #39
nete
Partijlid

Standaard

Geen haar op mijn hoofd die hier nazi sympathieën wil aanhalen. Ik gruwel van nazisme en ik ben zeker 99,9 % Vlamingen eveneens.
Mijn excuses, het had er niet mogen staan.

Ik wou enkel verwijzen waar extreem nationalisme, extremisme en haat tegen een bevolkingsgroep van uw eigen land kunnen toe leiden.
Als je sommige heetgebakerde posters op dit forum bezig ziet zou je soms toch gaan twijfelen.

Laatst gewijzigd door nete : 26 juli 2011 om 19:16.
nete is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:15   #40
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

excuses aanvaard

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 26 juli 2011 om 19:16.
Maikel Joosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be