![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed bereide aardappelen hebben ook geen saus nodig. Maar inderdaad, ieder zijn meug. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een mossel vraagt mosselgroenten en mosselkruiden op zijn minst. Wilde speciaal doen ze stomen in witte wijn of dergelijke. De saus is bijzaak, maar als ge dan toch saus maakt, maakt ge ze best met het mosselsap vers. Die dan in die kruiden gestoomd zijn. Enfin dat vind ik he. En dat vinden velen... het gaat hier om een restaurant he... hij moet hier zo wa iedereen zijn smaakskes aftasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Welke kruiden moet ik dan gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
FF serieus, welke kruiden moet ik dan wel gebruiken voor mijn mosselen? Ik zeg hier eerlijk, ik ben al veel mosselen gaan eten, en al veel zelf gemaakt. Maar met die knor mosselkruiden waren ze wel heel goed.... Hoe stel ik dus mijn kruiden zelf samen om tot een betere smaak te komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Selder. Veel selder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Selder is geen kruid, dat is een groente
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part geen indien voldoende groenten gebruikt wordt. Hierboven zie ik alvast enkele suggesties staan. Zelf stoof ik de groenten voor ik de mosselen toevoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ergens gezegd dat dat een kruid is???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag dus: hoe stel ik die kruiden zelf samen zonder zo'n zakje mosselkruiden te pakken. En nogmaals, selder is geen kruid, dat is een groente... Selderijzout ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ik vroeg achter kruiden, gij gaf selder he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meer heeft dat echt niet nodig. Ook als e ze rauw eet...een draai van de pepermolen is voldoende . Probeer dat maar eens. Die knorr kruiden zijn op zich niet slecht ,maar je proeft de echte smaak van de mosselen niet meer
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik spoel de mosselen goed, ontdoe ze van haar, alle knobbels eraf en kook ze zonder water toe te voegen. Al het sap dat de mosselen afgeeft is dus hetgene waarop ik stoom. Afgrijselijk voor die beesten maar ik opteer voor smaak. Ik voeg dus nix water toe. Ik kook ze levend en laat ze het sap zelf lossen. Ik spoel ze wel in peper zodat ze alle vuiligheid uitspeken. Geloof me, ik heb minstens al vijfhonderd maal mosselen klaargemaakt... maar toen ik da knor zakske probeerde wast echt hééééééééééééél goed. Niet zo goed als ik in bepaalde restaurants at, maar for at home boven het cullinaire. Maarja da is smaken dat verschillen zeker? ![]() Ik eet trouwens geen mosselen rauw, liever een coquille dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefst natuur of met (veel) curry of op pikante wijze (paprika's, pili pili, peper, ...)
Geen witte wijn, bier, provencaalse saus, look, ... dat is allemaal niet nodig. Eventueel nog een mosterdsausje met mayonaise voor de mossels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Wat zijn nu de mosselkruiden dat een kok op restaurant gebruikt? Ik weet het nog altijd niet he mannen/vrouwen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal misschien de volgende maal mijn knor zakske eens nalezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Peper en zout is voor mij al voldoende.