![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook? | |||
Ik ook |
![]() ![]() ![]() |
56 | 61,54% |
ik niet |
![]() ![]() ![]() |
29 | 31,87% |
ik weet het eigenlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,59% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je eigenlijk een idee waar je het precies telkens weer over hebt? Je doet het klinken alsof er voor elk van de 1500000 RVA-ingeschreven een niet-ingevulde vacature in een knelpuntberoep ligt te wachten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rest heeft deel-uitkeringen in andere statuten ca 1000000 Site RVA Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2011 om 01:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister-President
|
![]() Het ging over pensioenen dacht ik.
"Het leger en de magistratuur verdelen de toppensioenen in de openbare sector onder elkaar. Dat blijkt uit een top 20 die De Tijd opstelde op basis van de statistieken voor 2010 van de PDOS, de dienst die het gros van de ambtenarenpensioenen onder zijn hoede heeft. Helemaal bovenaan staan de magistraten van het comité P, de instelling die voor het parlement de politiediensten controleert. Die mandaten zijn fel begeerd. Met gemiddeld 5.788 euro bruto per maand krijgt een gepensioneerde magistraat van het comité P ruim drie keer zoveel als de gemiddelde gepensioneerde ambtenaar. De gemiddelde gepensioneerde werknemer moet het met zes keer minder stellen, de modale zelfstandige op rust met acht keer minder." Bron: de Morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verdienste per dag kinderen 1 dollar, volwassenen 2 dollar. Verdienste secretaresse IMF 250.000 $ per jaar. En ga dan eens kijken in Bangalore waar de hoofdzetels van deze bedrijven staan. Sillicon Valley is dan peanuts. Dit is de plaats die alle Westerse politici bezoeken. De vervuiling door de grote oliemaatschappijen in Nigeria en bijna alle Zuid-Amerikaanse staten worden niet in rekening gebracht bij deze kapitalistische instellingen. Niet diegenen die verantwoordelijk zijn voor alle mistoestanden in de wereld worden ter verantwoording geroepen, maar de ''grasvretende bevolking''. Nog enkele decennia rechts beleid en wij behoren daar ook toe. Jammer dan voor onze kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Monsanto doet er ook geen goed aan of de rozenkwekers in Afrika enz. enz.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://vdab.be/trends/vacatureanalyse.shtml BTW als deze lijst niet kan ingevuld worden door de 1500000 rva-ingeschrevenen, dan moeten we hier toch eens dringend over nadenken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men ons wil vergelijken op internationaal niveau, dan moet men deze meetellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedere keer laten die gasten de meest voor de hand liggende reden achterwege. En maar afgeven op de werkende mensen... ![]()
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval zullen we, om ons te verdedigen hiertegen, harder en langer, moeten gaan werken. Het ballonnetje van de innovatie is ondertussen ook wel doorgeprikt, nu dat de aziaten ook al kunnen lezen en schrijven (en uiteraard innoveren, en daarbij onder hun afgestudeerden veel meer techniekers hebben dan wij, en ze nog intelligenter blijken ook...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is inderdaad de indruk die gewekt moet worden ; De reden waarom prepensioen ingevoerd is daarmee niet gewijzigd, de reden waarom dat prépensioen van de werkende mens (de veelverdieners zullen wel buiten schot blijven) onder druk staat is ook niet gewijzigd. Beiden vloeien voort uit winstbejag.
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die cijfers zijn internationaal vergelijkbaar.(400000) Ook de totaalcijfers van alle uitkeringen (1450000) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je hem goed leest, ontkracht hij totaal jouw genagel op altijd dezelfde nagel van de zogenaamde oninvulbaarheid van de knelpunt-beroepen. Herlees nog eens nauwkeurig, zoniet zal ik zelf moeten citeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet winst is het probleem, wel macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn betoog is dan ook dat er iets grondig mis is, met gans het systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meng niet. Ik zeg alleen dat winst geen probleem is, daar deze, vroeg of laat, onder de één of andere vorm, toch terugkeert in de maatschappij. Maar dat macht wel een probleem is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier leren nog veel pubers Latijn en Grieks. Dat zou moeten beperkt worden. Technologie is hét wapen om onze welvaart te verdedigen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een geleuter.
Natuurlijk is het een probleem dat er bij ons mensen zijn gelijk ex-minister Vandenbossche die zo schandalig veel verdienen; en elders, vooral in ontwikkelingslanden er mensen zijn die daar nog eens een duizendvoud van maken, op kap van de allerarmsten, met kindarbeid erbij. De oplossing daarvan lijkt me allemaal niet zo simpel. Voor sommige oplossingen voor problemen dichter bij ons, lijkt het wel simpeler. Een bruggepensioneerde kreeg gewoonweg toestemming om vanaf zijn 50° (zo ongeveer) te rentenieren, op kosten van de sociale zekerheid en de belastingbetaler. En als het deels op kosten is van de vroegere werkgever, dan heeft die vroegere werkgever ook minder centen over voor ... het scheppen van nieuwe banen, of het redden van banen in nevenfilialen ... Dat zijn volgens mij ontoelaatbare toestanden. (niet in het minst omdat er zo'n discriminatie is tussen ouderen die gewoon werkloos worden zonder recht op brugpensioen, en anderen). Dus nogmaals, de grove onrechtvaardigheden in Peru of in Bangladesh zijn geen rechtvaardiging om hier de sociale zekerheid maar te laten plunderen. (op individueel vlak heb ik niets tegen de m/v die er gebruik van maakt; ik heb wel iets tegen het systeem dat zoiets voorziet; en tegen politici die er niet tegen durven optreden).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |