![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() En die hele KKK ook allemaal gekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan zolang niet wachten, honderd jaar, om dat te verifiëren. De psychiatrie dient sinds de invoering van het begrip verminderde verantwoordelijkheid vooral om moordenaars lichte of geen straffen op te leggen. Psy is totalitaire staten totalitair gebruikt, geen relevantie hier. Gekte B. is nog niet bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zit het met uw ervaring?
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hij had 6 ton mest gekocht, maar IIRC zat er in de bom uiteindelijk maar 500 kilo.
![]() |
![]() |
#165 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
De laatste zondag was er een docu op canvas/lichtpunt; A la guerre comme �* la guerre van Lode Desmet. Het was een duidelijk voorbeeld van hoe militairen met een sociaal/ethisch conflict kunnen kampen als zij met een gevecht worden geconfronteerd. Daaruit kunnen we samenvatten dat de gebeurtenissen in Oslo niet te vergelijken zijn met militairen in een gevecht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat me trouwens niet om wat ik al dan niet geleerd heb, het gaat om om de attitude van ondermeer de draadopener om dergelijke moordpartijen gewoon af te schrijven als de daden van eenzame gekken. Instelling die in mijn ogen kortzichtig en gevaarlijk is.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zoudt kunnen proberen te onderzoeken wat de maatschappijen/gemeenschappen/landen die dergelijke moordpartijen vaker produceren dan andere, gemeen hebben.
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn uw woorden, en voor uw leugens bent u alleen verantwoordelijk.
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Het feit dat hij wat geknipt en geplakt heeft van het internet en dit alles in een lijvig pdf-document gegoten heeft, maakt op mij geen enkele indruk en maakt hem niet minder knettergek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Het is gevaarlijk niet te willen inzien tot wat een normaal mens in staat is en dus waarom we moeten opletten voor door gedreven polarisatie. Voor je het weet zijn we weer vertrokken voor een rondje genocide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat zelf je gezond verstand werken. Bekijk hem. Hoor wat hij zegt in zijn dagboek. Lees over zijn levensloop. Doorblader zijn manifest. En werp tenslotte een oog op de details van zijn moordende raid. Zo iemand kan niet zomaar "gek" zijn. In een bepaalde zin misschien wel gestoord, maar dat zijn we allemaal.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je dan de details van de moordende raid bekijkt: verkleed als politieman, bewust zoveel mogelijk jongeren doodschieten, eerste de mooie meisjes eruit kiezen etc. etc. Twijfel je dan niet even?
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal doden heeft geen invloed op de vraag of hij gek is of niet. Enkel de manier waarop kan me aan het twijfelen brengen.
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat je het helemaal niet gek vind dat jij word neergeknald omwille van iemand zijn overtuigingen
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Maar wie is er dan het gekst ? Iemand die met een lepel 20 mensen vermoordt, of iemand die 5 mensen met een pistool vermoordt ? Is iemand die 7 mensen doodkietelt normaler dan iemand die 5 mensen levend opeet ? Of is iemand die 10 mensen wurgt te vergelijken met iemand die 3 mensen van de brug afduwt ? Allemaal ingewikkeld hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja wel even, maar als ik dan bedenk wat de nazi's deden (kindjes in 'douches' lokken en ze dan vergassen) of de taliban (kindjes ophangen) etc etc kan ik er mij niet van afmaken met 'zot in de kop'.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 27 juli 2011 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat is NIET wat ik bedoelde met lessen die we kunnen leren uit deze moordpartij. Ik zie de Oslo-slachting eerder in de rij van andere moordpartijen, in Amerikaanse scholen bijvoorbeeld, of in dat winkelcentrum in Nederland, of in Amersfoort, of zelfs gewoon mannen die hun gezin uitmoorden. De gemeenschappelijke noemer is imho uitsluiting, waarop sommige kwetsbare individuen die zich tegen de muur geduwd voelen reageren met extreem tegengeweld.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 19:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Neen, daar zijn allemaal rationele verklaringen voor mogelijk. Ik twijfel natuurlijk wel want ik ben geen psychiater en ik ken die mens niet en wat is gek zijn, maar ik wil ook niet dat zo maar iedereen onmiddellijk makkelijkheidshalve gaat aan nemen dat Breivik wel gek zal zijn omdat een normaal mens dat niet zou doen. De geschiedenis van de mensheid druipt van het bloed. En als jij morgen een bom afzet en 70 mensen neerknalt (en dan nog onder invloed van drugs of medicijnen om jezelf er toe te kunnen brengen) dan ga je tegen je advocaat ook niet veel zinnigs meer zeggen de dag erna. Dan ben je volledig van de kaart.
|
![]() |
![]() |