Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 13:15   #21
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Anderzijds kan inderdaad gesteld worden dat de hogere lonen ook %-gewijs meer bijgedragen hebben en dus recht hebben op meer pensioen.
Meer bijgedragen hebben staat niet gelijk aan recht hebben op meer pensioen. Meer bijgedragen hebben stond gelijk aan een groter netto inkomen mogen overhouden, dus de beloning voor de 'grotere bijdrage' (tussen aanhalingstekens, want wie minder belastingen betaalt vanwege een kleiner inkomen levert niet per se minder bijdrage aan de maatschappij, werkt niet minder hard of zo, maar krijgt minder beloning, dus die grotere bijdrage waarover gesproken wordt wilt niet per se zeggen een grotere bijdrage aan de maatschappij), maar dus de beloning voor een grotere bijdrage is al gegeven. Mensen met een klein inkomen nog meer benadelen is echt niet nodig. Vanaf het pensioen mag die kloof wel eens verdwijnen, zeker omdat die kloof bestaat terwijl iedereen hetzelfde doet voor dat inkomen: niets.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 27 juli 2011 om 13:16.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:53   #22
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Meer bijgedragen hebben staat niet gelijk aan recht hebben op meer pensioen. Meer bijgedragen hebben stond gelijk aan een groter netto inkomen mogen overhouden, dus de beloning voor de 'grotere bijdrage' (tussen aanhalingstekens, want wie minder belastingen betaalt vanwege een kleiner inkomen levert niet per se minder bijdrage aan de maatschappij, werkt niet minder hard of zo, maar krijgt minder beloning, dus die grotere bijdrage waarover gesproken wordt wilt niet per se zeggen een grotere bijdrage aan de maatschappij), maar dus de beloning voor een grotere bijdrage is al gegeven. Mensen met een klein inkomen nog meer benadelen is echt niet nodig. Vanaf het pensioen mag die kloof wel eens verdwijnen, zeker omdat die kloof bestaat terwijl iedereen hetzelfde doet voor dat inkomen: niets.
En gaat Di Rupo er 'iets' aan doen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 14:39   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetzelfde krijgen is hetzelfde bijdragen. Over naar absolute afhoudingen dus ipv procentuele afhoudingen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:19   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan zijn eigen keuze. Hij kon zich verzekeren. Deze luxe heeft ne arbeider/bediende niet. Hij moet zich verzekeren.
Het verschil is dat de zelfstandige zich uit eigen portemonnee extra moet verzekeren en dat de magistraat uit de verzekering van de zelfstandigen wordt betaald zonder dat die uit eigen portemonnee heeft moeten bijdragen.

Ambtenaars = parasieten
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:27   #25
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hetzelfde krijgen is hetzelfde bijdragen. Over naar absolute afhoudingen dus ipv procentuele afhoudingen.
Hetzelfde bijdragen is bruto evenveel verdienen en netto evenveel overhouden. Ik denk niet dat jij daar voorstander van bent.

En op het moment dat mensen gepensioneerd zijn betekent 'hetzelfde krijgen is hetzelfde bijdragen' ook dat allen hetzelfde pensioen moeten krijgen, aangezien zij niet meer bijdragen voor dat pensioen, en de bijdrage van vroeger, daar zijn ze allang voor beloond. Tijdens de jaren voor het pensioen betekent meer bijdragen trouwens ook al meer krijgen, aangezien wie bruto meer verdient nog steeds netto meer overhoudt.

Gelijke pensioenen is dus het eerlijkste systeem.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 27 juli 2011 om 15:28.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 15:51   #26
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetzelfde bijdragen is bruto evenveel verdienen en netto evenveel overhouden. Ik denk niet dat jij daar voorstander van bent.

En op het moment dat mensen gepensioneerd zijn betekent 'hetzelfde krijgen is hetzelfde bijdragen' ook dat allen hetzelfde pensioen moeten krijgen, aangezien zij niet meer bijdragen voor dat pensioen, en de bijdrage van vroeger, daar zijn ze allang voor beloond. Tijdens de jaren voor het pensioen betekent meer bijdragen trouwens ook al meer krijgen, aangezien wie bruto meer verdient nog steeds netto meer overhoudt.

Oud 27 juli 2011, 16:00   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan zijn eigen keuze. Hij kon zich verzekeren. Deze luxe heeft ne arbeider/bediende niet. Hij moet zich verzekeren.
Och ik ben zelfstandige en ik wil gerust voor mezelf zorgen en niet zoals nu mijn eigen pensioen 4 keer betalen. Ik heb dat eens uitgerekend, onder de veronderstelling dat ik tot 65 jaar werk en dan daarna een gemiddelde levensverwachting heb. .
Wat heeft de staat met de andere 3 kwart van mijn bijdragen gedaan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:02   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Och ik ben zelfstandige en ik wil gerust voor mezelf zorgen en niet zoals nu mijn eigen pensioen 4 keer betalen. Ik heb dat eens uitgerekend, onder de veronderstelling dat ik tot 65 jaar werk en dan daarna een gemiddelde levensverwachting heb. .
Overgeheveld naar de ambtenaren.
Oud 27 juli 2011, 16:13   #29
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Overgeheveld naar de ambtenaren.
Oud 27 juli 2011, 16:20   #30
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Moet er nog zand zijn?
Met gemiddeld 5.788 euro bruto per maand krijgt een gepensioneerde magistraat van het comité P ruim drie keer zoveel als de gemiddelde gepensioneerde ambtenaar. De gemiddelde gepensioneerde werknemer moet het met zes keer minder stellen, de modale zelfstandige op rust met acht keer minder.
De zelfstandigen zullen waarschijnlijk niet gaan eisen dat die toppensioenen worden afgeschaft maar dat die van hen tot op dezelfde hoogte worden aangepast...

---------------------------------------

Stel dat een zelfstandige evenlang van zijn pensioen kan 'genieten' als een gepensioneerde magistraat van het comité P - laat ons veronderstellen 20 jaar - dan heeft die magistraat meer dan 1.200.000 € geïncasseerd...

En wat staat hiervan in de formateursnota van Di Rupo?
Volkomen TERECHT!

Gedurende z'n ganse loopbaan heeft de zelfstandige immers aan de lopend eband fiscale fraude gepleegd en daardoor gigantische sommen geld dat aan de gemeenschap behoorde, gestolen. De dag dat men NIKS meer kan inbrengen in de belastingen, mogen zelfstandigen wat mij betreft een hoger pensioen krijgen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:21   #31
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat de zelfstandige zich uit eigen portemonnee extra moet verzekeren en dat de magistraat uit de verzekering van de zelfstandigen wordt betaald zonder dat die uit eigen portemonnee heeft moeten bijdragen.

Ambtenaars = parasieten
Ambtenaren hebben een elitaire functie als mensnen die werken voor de gemeenschap.

Het patronaat en de zelfstandigen daarentegen zijn parasieten omdat ze frauderen tegen de sterren op.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:25   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geld is verstandig besteed.

Oh nee, wacht, dat is opgebrast.
Oud 27 juli 2011, 16:48   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ambtenaars = parasieten
De magistraat, zoals hier bedoeld (iemand uit het gerechtelijk apparaat) is wel aan ambtenaar. Hij wordt betaald met belastingsgeld (niet uit de verzekering van de zelfstandigen - tenzij de magistraten zelf een kas hebben opgericht (kan van pas komen als er dan toch iemand aan hun pensioen gaat knabbelen)), maar deze wordt dan ook weer gevuld met belastingsgeld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:53   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik mij ook af. Misschien een hoop administratieve kosten, uitbetalen van degenen die nooit of nauwelijks hebben bijgedragen, overheveling naar andere kassen van de sociale zekerheid, vroeger de gemakkelijke weg gekozen en nu de weerbots hiervan betalen... ?
In elk geval liggen de arbeiders/bedienden pensioenen in Belgie laag, terwijl de bijdragen toch niet zo laag zijn.
Oud 27 juli 2011, 16:57   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ambtenaren hebben een elitaire functie als mensnen die werken voor de gemeenschap.

Het patronaat en de zelfstandigen daarentegen zijn parasieten omdat ze frauderen tegen de sterren op.
Het gaat wel over arbeiders/bediendenpensioenen, in vergelijking met ambtenarenpensioenen.
Misschien een nieuwe wet invoeren :
"pensioen is omgekeerd evenredig met de arbeid tijdens de loopbaan verricht"
Oud 27 juli 2011, 17:38   #36
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Ook ambtenaartje?
Oud 27 juli 2011, 18:46   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volkomen TERECHT!

Gedurende z'n ganse loopbaan heeft de zelfstandige immers aan de lopend eband fiscale fraude gepleegd en daardoor gigantische sommen geld dat aan de gemeenschap behoorde, gestolen. De dag dat men NIKS meer kan inbrengen in de belastingen, mogen zelfstandigen wat mij betreft een hoger pensioen krijgen.
Fiscale fraude is strafbaar met celstraffen tot 5 jaar.
Niks belet u om fraude aan te geven.

Frauderende ambtenaren daarentegen valt soms moeilijk aan te geven, die vallen onder de dekkende mantel der liefde waar alle ambtenaren onder zitten. Die klacht zal dus niet altijd ontvankelijk zijn bij het gerecht.

Zelfstandigen kennen nochtans allemaal wel minstens 1 frauderende ambtenaar. Boekhouders kennen er doorgaans meerderen.
Oud 27 juli 2011, 19:25   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, neen. Hetzelfde bijdragen is een degressieve taxatieschaal instellen.
Alleen al daarom ben jij tegen en ga je idiote dingen als wat je nu net zei posten.

Voor een progressief te zijn zit je toch wel enorm vastgeroest in vaste denkpatronen, en dat op jouw leeftijd!

Citaat:
En op het moment dat mensen gepensioneerd zijn betekent 'hetzelfde krijgen is hetzelfde bijdragen' ook dat allen hetzelfde pensioen moeten krijgen, aangezien zij niet meer bijdragen voor dat pensioen, en de bijdrage van vroeger, daar zijn ze allang voor beloond.
Nee, daar zijn ze op belast. Een beloning kan je dat niet noemen.

Citaat:
Tijdens de jaren voor het pensioen betekent meer bijdragen trouwens ook al meer krijgen, aangezien wie bruto meer verdient nog steeds netto meer overhoudt.
Wie niet hetzelfde doet, hoeft niet hetzelfde te krijgen. Jouw argumentatie raakt hier kant noch wal.

Citaat:
Als je iedereen eenzelfde bedrag laat afstaan wel ja. Zoniet is het nog grotere diefstal dan het vandaag al is.
Oud 27 juli 2011, 19:27   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Misschien voor een maatschappij gaan waar iedereen ambtenaar is dan.

Weet je ook met welk geld je ze dan gaat betalen?
Oud 27 juli 2011, 19:40   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Misschien voor een maatschappij gaan waar iedereen ambtenaar is dan.

Weet je ook met welk geld je ze dan gaat betalen?
Misschien voor een maatschappij gaan waar niemand ambtenaar is.

Iedereen stinkend rijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be