![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er is er maar één die elke serieuze draad telkens met twee regels vakkundig om zeep komt helpen.
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je buikgevoel imponeert mij niet. Je gaat meer op tafel moeten brengen dan dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zet me maar op je negeerlijst. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Irrelevant. Ik ben niet op de wereld gezet om jou te imponeren.
Citaat:
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Sociale uitsluiting begrijp ik nog maar wat bedoel je met politieke uitsluiting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Je hebt dus werkelijk niets concreets, behalve wat krampen in je buik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, oei, oei, straf mij!
![]() |
#212 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou bepaalde mensen hier dan ook willen aanraden om zo snel mogelijk een lief te zoeken ![]() Anyway, we zien inderdaad veel overeenkomsten, ook met niet-politiek geïnspireerde massamoordenaars. Zoals je terecht opmerkt: bovengemiddelde intelligentie, sociaal isolement, frustratie, vaak (maar niet altijd) uit gebroken gezinnen. En de behoefte om zich met wapens en uniformen te manifesteren en zo hun eigenwaarde op te krikken (zie ook Columbine) Maar dit gezegd zijnde, en hoewel ik dus grotendeels meega in je analyse, denk ik niet dat dit betekent dat zijn daad niet politiek geïnspireerd is. Er moet toch een reden zijn dat hij er niet voor koos om te gaan schieten op de speelplaats van zijn vroegere school, zoals vele anderen al hebben gedaan, maar in plaats daarvan jongeren op een politiek zomerkamp uitkoos? Ik denk dus dat hij wel degelijk een politiek doel heeft, al is het dan een politiek doel dat grenst aan het waanzinnige. Ten slotte, over de vrijheid van meningsuiting: ik denk dat dit de grote uitdaging wordt voor de democratische samenleving. Hoe kunnen we de toon van het debat veranderen zonder dit basisrecht in gedrang te brengen? Ik denk dat de enige oplossing is om allemaal aan een soort 'zelfcensuur' te gaan doen. Ik weet het, het klinkt niet mooi. Maar ik vrees dat het noodzakelijk is. Een collectieve inspanning van opiniemakers, politici, journalisten, zelfs columnisten, om tot een ander soort debatcultuur te komen. Het is een moeilijk evenwicht, ik weet het. Maar een vrijwillige inspanning komende vanuit een beroep op morele principes lijkt mij in ieder geval te verkiezen boven een wettelijke vorm van censuur. Aanzetten tot haat is nu de drempel, ik vind niet dat we daaraan moeten sleutelen, juridisch gezien.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 27 juli 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitsluiting is de trigger. Voorbeelden van politieke uitsluiting zijn er genoeg nee? Afrikaanse landen waar maar één etnie de hefbomen in handen heeft (bv. Rwanda). Of het cordon sanitaire in België. Etc. etc.
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als we volgende link mogen geloven, dan lopen er nog meer van die gekken rond.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals u wenst.
![]() |
#218 |
|
![]() Geen idee. Als Cauwelaert mijn principe huldigt - en wie doet dat niet - vindt hij de vergelijking echt wel een brug te ver.
Je moet trouwens oppassen met het demoniseren van Wilders en hem gedeeltelijk verantwoordelijk te houden van de tragedie in Noorwegen. Na een tijd kan dat een averechts effect hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
|
![]() Ja maar, 'politieke uitsluiting', daar koos hij toch zelf voor? We kunnen toch moeilijk mensen gaan verplichten om allemaal massaal op extremistische splinterpartijtjes te gaan stemmmen omdat de leden daarvan zich anders politiek uitgesloten voelen?
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast ook verschillende getuigenissen van mensen die heel dicht bij hem stonden en unisono spreken over een normale, vriendelijke, evenwichtige en vrij sociale jongeman.
![]() |