![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook? | |||
Ik ook |
![]() ![]() ![]() |
56 | 61,54% |
ik niet |
![]() ![]() ![]() |
29 | 31,87% |
ik weet het eigenlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,59% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister-President
|
![]() Ah, 't is weeral de fout van de consumenten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() 't Is wel eigenaardig dat (klein)links nooit de werking van onze openbare dienst in vraag stelt... en hoe de 'ontvangsten' 'aangewend' worden...
Dan zouden waarschijnlijk vele mensen bij het betalen van hun belastingen niet het gevoel hebben dat ze geld in een vergeetput smijten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen Vlaming met gezond verstand gaat ontkennen dat het volgende plaatje nooit zal kunnen opgaan: - studeren tot je 20° (om gemakkelijk te tellen) - werken tot je 50° (30 jaar bijdragen) - prepensioen en pensioen tot je 80° (30 jaar ontvangen) (waarvan eventueel de laatste 5 jaar nog met enorme medische kosten: een nieuwe heup, een by-pass, een vals gebit, een elektische rolstoel ...) Ten tweede: als een bedrijf vertrekt naar een ontwikkelingsland, dan is er tenminste werk in dat ontwikkelingsland. In zulke landen ga je niet moeten afkomen met een productie die moet geleverd worden door vele hooggeschoolden .. bla bla ... kunt gij u een betere en meer nutvolle ontwikkelingshulp inbeelden ? Vertrouwt gij er niet op dat zelfs in die landen langzamerhand ook vakbonden zullen betere werkvoorwaarden afdwingen (of zijt ge een racist, dat gij vindt dat die mensen ginder tot minder in staat zouden zijn dan wij hier in 't verleden?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) De vrije Europese markt sluiten voor die bedrijven uit landen, die zich niet houden aan sociale verplichtingen. 2) Binnen Europa de sociale, economische en fiscale voorwaarden gelijk stellen. Is toch niet zo moeilijk een grootste gemene deler te vinden. zowel voor de werkgever als voor de werknemer. 3) Alle winsten, ook uit beleggingen in alle Europese landen gelijk belasten. Enkel vrijstelling of vermindering van de belasting op beleggingen na 10 jaar. 4) Tobin taks wereld wijd invoeren. Hoogte van deze taks in overleg te bespreken tussen de landen. 5) Afschaffing belastingparadijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: die markten afsluiten die sociale verplichtingen niet naleven: zullen we beginnen met de olie-exporterende landen ? 't Zal rap gedaan zijn ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daar zal links nooit een 'protteke' over laten... Ze vinden trouwens dat de staat nog moet 'versterkt' worden... Het is een pure schande hoe onze openbare instellingen werken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juli 2011 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat is er verkeerd aan een correcte behandeling van de werkende bevolking na te streven?
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin maar met te proberen dat succesvolle filmacteurs, voetballers, tenniskampioenen, zangers, wielrenners, ... in Vlaanderen, een ongelooflijk mooi bedrag binnenhalen per jaar; en dat sommige bekwame, arbeidende, ... mensen dan gaan 'geloven' dat zij ook wel zoveel mogen verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ah, 'k ben mee en ook correct ; maar zo af en toe een ballontje oplaten noem ik niet nastreven.
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk hierbij aan die gedrochten van gebouwen in een aantal steden. Natuurlijk zijn er nog meer voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het wel over over openbare bedrijven die grotendeels draaien op onze belasting €'s. ![]() |
|
![]() |
![]() |