Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 11:47   #101
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
D

STEL dat de onderhandelingen mislukken, wat moet er dan gebeuren volgens u?
Deze vraag stelt zich toch niet nu dat iedereen weet dat de onderhandelingen gedoemd zijn te lukken.
speurneus is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:49   #102
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Welja, maar het is een mening en geen feit.
Aangezien je nog niet lang op het forum bent zal ik je uitleggen hoe Henri1 redeneert : alleen mijn mening telt, dus mijn mening is een feit. Bovendien zit Henri1 hier om slechts 2 redenen : de N-VA trachten te beschadigen met de meest belachelijke argumenten in het beste geval en zonder argumenten voor de rest van de gevallen. Tweede reden : de Nederlanders op alle manieren trachten onderuit te halen. Ik gebruik het woord "trachten" opzettelijk, in geen van zijn betrachtingen lukt het hem.
robert t is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:50   #103
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die overblijvers gaan m.a.w. niet naar de centrumkruipers van Open VLD gaan.

Beke zit vast aan de MR, dus dat kan wel eens lelijk tegenvallen. Des te beter als er een goed akkoord komt, maar die kans acht ik ongelofelijk klein.
Beke wist dat hij zonder N-VA aan tafel overgeleverd zou zijn aan de grillen van de MR. Toch heeft hij het risico genomen. Dat maakt van hem een lam aan de onderhandelingstafel: ofwel slikt hij alles om toch maar tot een Belgisch akkoord, slecht akkoord voor Vlaanderen dus, te komen, ofwel trekt hij er de stekker uit en bewijst hij dat N-VA gelijk had. Wie denkt dat hij de Franstaligen tot een goed akkoord voor Vlaanderen kan bewgen, is een fantast. Beke heeft zichzelf en zijn partij in nesten gewerkt. Wat wel zal gebeuren is dat de traditiokes en de het groentje elk akkoord zullen propageren als het meest haalbar, ook al lijkt het helemaal op niets. De bedoeling van heel het circus is duidelijk: de Vlaamse traditio's wille de N-VA-flow breken en de Franstaligen willen het tegengewicht dat N-VA levert zo snel mogelijk uit de wereld helpen zodanig dat ze alleen maar met de Vlaamse 'poesies' rekening te houden hebben. Hierin vinden beide belangengroepen zich samen met het koningshuis dat in N-VA ook een bedreiging ziet voor haar voortbestaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:50   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Deze vraag stelt zich toch niet nu dat iedereen weet dat de onderhandelingen gedoemd zijn te lukken.
Zeg maar dat vele Vlaams-nationalisten hunkeren naar de dag dat het mislukt. Goed of slech akkoord.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 11:53.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:51   #105
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben je juist mis. Of we begrijpen mislukken anders.

Mislukken wil zeggen: de toestand NA is erger dan de toestand VOOR. Dat is zo voor de Vlamingen als er een akkoord komt.

Zonder akkoord is de toestand NA tenminste niet erger dan de toestand VOOR.

Beter zou zijn een akkoord te vinden zodat het NA beter is dan ervoor, maar we weten nu dat dat er niet in zit via onderhandelingen.
Bewijs me nu eens dat deze nota de toestand zal verergeren.
Ik vraag dat nu al dagen en niemand wil of kan me daar op antwoorden, of apen jullie alleen maar na wat NVA zegt.

Laatst gewijzigd door speurneus : 30 juli 2011 om 11:52.
speurneus is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:55   #106
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We kunnen beter uit elkaar gaan. Logische oplossing.
Als BHV al 40 jaar aansleept, hoeveel eeuwen gaan die onderhandelingen dan duren?
speurneus is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:56   #107
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zeg ik niet.
Voor de betrokken partijen is het wel essentiëel.
Juist het slagen van deze onderhandelingen is ESSENTIEEL VOOR DE BETROKKEN PARTIJEN, NIET VOOR DE VLAAMSE BURGER! Snap je hem? Ze gaan dus gewoon een akkoordje uitwerken om zelf te overleven! Of dat nefast is voor de man in de straat, zal hen worst wezen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:56   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Foute post

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 11:58.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:56   #109
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

We zouden het land voor enkele dagen helemaal moeten platleggen. Overal staakacties en betogingen. Dan beseffen onze vlaamse postjesjagers misschien eens dat ze fout bezig zijn.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 30 juli 2011 om 11:58.
matthias999 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:56   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs me nu eens dat deze nota de toestand zal verergeren.
Ik vraag dat nu al dagen en niemand wil of kan me daar op antwoorden, of apen jullie alleen maar na wat NVA zegt.
De meesten zijn "spreekbuis" van N-VA.
Velen staan ook op de N-VA loonlijst.
Henri1 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:57   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
We zouden het land voor enkele dagen helemaal moeten platleggen. Overal staakacties en betogingen. Dan beseffen onze vlaamse postjesjagers misschien eens dat ze fout bezig zijn.
"we" ?

Hoeveel % van de vlamingen was dat alweer ?
Henri1 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:58   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen beter uit elkaar gaan. Logische oplossing.
Hoe ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:58   #113
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeg maar dat vele Vlaams-nationalisten hunkeren naar de dag dat het mislukt. Goed of slech akkoord.
Nu NVA het pleit heeft verloren mag je daar zeker van zijn.
speurneus is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:04   #114
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als je het echt wil weten, de CEO van Unizo staat nog altijd achter zijn eerste standpunt maar heeft dat door politieke druk moeten wijzigen.
Anderzijds heeft de NVA in niks bewezen dat de nota slecht zou zijn.
Ik heb hen een mail naar Jambon gestuurd om meer uitleg , chiffres �* l'appui, en heb dan de tekst van de persconferentie teruggekregen zonder meer. Blijkbaar kunnen ze hun argumentatie dan toch niet hard maken.
Maar als ik je zo bezig hoor weet jij meer af van hun argumentatie. Wil je die dan eens uit de doeken doen?
Blijkbaar kan de communicatie bij N-VA beter. Ze hadden via e-mail op Uw vraag het formele antwoord van de N-VA kunnen geven. Ik heb een beetje googlen en het is wel te vinden:

http://herselt.n-va.be/files/afdelin...er07072011.pdf

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 juli 2011 om 12:04.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:05   #115
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vrees dat voor een een bepaald deel van de NVA-militanten het enige goed akkoord gelijk staat aan geen akkoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een bescheiden deel.
Het andere overgrote deel zal na de vorming van een regering zonder N-VA gedégouteerd zijn omdat Bar dé kans verkwanseld heeft.
Ik vind het altijd bewonderenswaardig hoe Belgicisten in de hoofden van anderen kunnen kijken. En de toekomstige electorale successen kunnen voorspellen. Knap.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:05   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar ben je nu net mis. Elk akkoord op federaal vlak is nefast voor de Vlaming. Voor de Vlaming is het veel minder erg dat er geen regering komt, dan dat er een federaal akkoord komt en een regering.

De Vlaming had liever nog iets anders gehad, namelijk wat meer autonomie, maar dat zat er in elk geval niet in - dat is wat de N-VA heeft vastgesteld. Welnu, als dat er niet in zit, is het voor de Vlaming veel beter van geen federale regering te hebben.
Geen regering is de status quo en die is ook niet goed natuurlijk. Tevens kan een regering in lopende zaken niet eeuwig blijven duren. In het verleden zijn er al veel slechte akkoorden geweest voor de Vlaming, en het wordt stilaan tijd om dit te veranderen. Alleen zit het er nu waarschijnlijk niet in. Als het toch gebeurt, wat weinig waarschijnlijk is, dan is dit zelfs nog steeds te danken aan de NVA. Want je kan wel degelijk iets realiseren door zgn aan de zijlijn te staan roepen. De andere partijen gaan vrezen om bij de volgende verkiezingen afgemaakt te worden en zullen toch met iets moeten komen. Dat is dan niet noodzakelijk alleen hun verdienste maar voor een stuk ook die van de NVA. Zo heb je in het verleden toch wel gezien dat er wel degelijk standpunten van het VB werden overgenomen, in afgezwakte vorm weliswaar en met wisselend success.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:06   #117
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als je het echt wil weten, de CEO van Unizo staat nog altijd achter zijn eerste standpunt maar heeft dat door politieke druk moeten wijzigen.
Bron

Citaat:
Zie persconferentie.

Citaat:
Ik heb hen een mail naar Jambon gestuurd om meer uitleg , chiffres �* l'appui, en heb dan de tekst van de persconferentie teruggekregen zonder meer. Blijkbaar kunnen ze hun argumentatie dan toch niet hard maken.
Maar als ik je zo bezig hoor weet jij meer af van hun argumentatie. Wil je die dan eens uit de doeken doen?
Zie persconferentie. Als je het dan nog niet snapt, zul je het nooit inzien denk ik.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:08   #118
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zijn er echt pro-belgie aanhangers te vinden die een werkbare uitkomst zien in de onderhandelingen?
Iemand die een beetje logisch nadenkt ziet toch wel in dat de verzameling van partijen daar onmogelijk een regering kunnen vormen...
manta is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:08   #119
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Sukkelaar, de enige die tekst en uitleg bij zijn beslissing inzake de nota-DR gegeven heeft is N-VA geweest. Van de 'maars' van de andere partijen hebben we nog niets gehoord of gelzen, behalve van CD&V inzake Brussel, maar dat is ook maar omdat Beke zijn nek daarvoor had uitgestoken tijdens zijn opdracht en had gepronkt met een resultaat. Natuurlijk getuigt het niet van gode belgicistische traditie van alles zo veel mogelijk in de openbaarheid te gooien zoals N-VA dat doet. Bedisselen in achterkamertjes, ver weg van de publieke opinie is standaard in het belgicistische milieu. Corruptie, valsheid en achterbaksheid zijn er de regel!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 juli 2011, 12:08   #120
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discussiëren met u heeft geen nut. U begrijpt de inhoud van het woord 'stel' niet.

Dus nogmaals aan de Belgicisten: stel dat de onderhandelingen die gedoemd zijn te 'lukken' mislukken, wat dan?

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be