Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 14:36   #141
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De financiele belangen van Duitsland in de andere Eurolanden is zo groot dat Duitsland nooit eenzijdig uit de euro zal stappen.
Dit zou gewoonweg een catastrofe voor de Duitse bankwereld en de daaraan gekoppelde economie betekenen.
Dat moet je ons nog eens uitleggen. Tegen dat Duitsland uit de euro stapt, zal ik wel een bankrekening in D-Mark geregeld hebben, hoop ik. De heer K. Kodo is overigens al grotendeels uit de euro gestapt, in z'n eentje. Nee, niet ingestapt in een deux-chevauxtje, eendje met een t.
Oud 1 augustus 2011, 00:00   #142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Niet een gedwongen hereniging, maar een weer naar elkaar toegroeien. Het is eigelijk niet Belziek dat gesplitst wordt, maar de Nederlanden die in 1830 geschieden zijn door de staatsgreep vanuit Frankrijk gedirigeerd. En die Nederlanden worden herenigt. Mij motivatie is als volgt gegroeid:

"Belgist wordt Orangist
10 Jan. 1971-Jan. 2010: 40 jaar hier en toch thuis.

Door persoonlijke omstandigheden genoodzaakt, los van politieke motieven, aspiraties en inspiraties ben ik in Limburg terecht gekomen, voor verdere studie. Ik had al een voorliefde voor Limburg door een verkering met meisje. Zij heeft een goede en grote invloed gehad maar de relatie was, door omstandigheden buiten ons beiden, niet blijvend.

Dus de onverwachtse terugkeer in Limburg, weliswaar Nederlands deel, brachten goede herinneringen boven. Het was wel wennen want toch keek men vanuit de Nederlandse visie op een Belg neer. Toen vooral kwam dat in de Belgenmop tot uiting.
Mijn studie afgemaakt, met diploma en de opzet om hiermee terug naar België te gaan en werken.
Doch dit ging in die tijd (jaren 1970) door, diploma’s werden toen nog niet erkend en dus noodgedwongen blijven hangen. Dat vergde wel de nodige aanpassing want ik kwam in een situatie waar ik niet op voorbereid was en niet direct voor gekozen had. Een aanpassing die dan ook eerder verkeerd uitdraaide in een overdreven verhollandsing.
Jaren gingen voorbij, vrouw hier leren kennen, getrouwd 25 augustus, een datum die later een historische betekenis kreeg. De kindertjes kwamen en ook het heimwee naar België . Ze had begrip voor het heimwee en een eventuele verhuis naar Vlaanderen zag ze ook wel als nieuwe uitdaging. Bleef wel in Limburg en de keus viel op Maaseik want dat was niet zo ver.
De kleinkinderen kwamen en toen… viel mijn droomhuis in de Maas. En begrijpelijk vanwege de kleinkinderen zag zij die verhuis naar Maaseik niet zo direct meer zitten.
Ondertussen las ik op een discussie forum over de Belse politiek over de splitsing van België en de historische achtergronden. En de gedachte drong zich op: wat nu, wil ik naar een land terug wat straks niet meer bestaat. Waar sta ik dan, bij wie hoor ik thuis? Ben ik daar dan ook niet meer thuis als België ophoudt te bestaan?
Toen ben ik voor mezelf mijn positie rond België gaan heroriënteren ook m.b.t. de splitsing. Wat hadden we ook weer gemeenschappelijk aan historie? Via een link op politics kwam ik op de site http://users.telenet.be/alexanderc/begin.html
Daar las ik over onze gemeenschappelijke achtergrond, die ik enkel vanuit Francofone positie kende, en hoe de scheidingsvork werkelijk aan de steel zat.
Het besef drong door dat ik eigenlijk, vanuit historisch perspectief gezien, niet in een ander land was gaan wonen, maar nog steeds in Confederatio Belgica of de Nederland was. Hangt er vanaf welke naam men gebruikt. Ik was enkel verhuisd van Vlaanderen naar Limburg. Dit maakte de keuze om me ook hier thuis te voelen makkelijker zonder dat ik mijn Vlaamse aard moet afwijzen en Nederland in het historisch perspectief te zien als feitelijk ook eigen land. Het was niet meer het buitenland, waarbij die heroriëntatie in de geschiedenis geholpen heeft.
Het was nodig gemotiveerd worden om hier te blijven en ik kreeg dat motief: vanuit onze gemeenschappelijke vaderlandse geschiedenis kwam de grondslag en motivatie om mij toch thuis te voelen in NL- Limburg en zeker nu het Charter er is wat Limburg weer één maakt.
Het begrip België ging ik zien vanuit de geschiedenis in een nieuwe betekenis voor mij. Het is maar of ik de Germaanse of Romaanse benaming gebruik zoals op de site van http://users.telenet.be/alexanderc/be.html werd uitgelegd.

PRO(vinciarum) CONFOEDER(atarum) BELG(icarum) (Belgicae Confoederatae), dat was de republiek van `de Verenigde Nederlanden in de engste betekenis’ Holland’ en in de ruimste alle gebieden tot in Picardië.

Als "Belg zijn" echter moet inhouden, verfranst of Frans sprekend zijn, om van taal en cultuur vervreemd te worden dan zeg ik: België Barst!!! Belgique n’existe plus pour moi, fin !!!

Vlaanderen is eigenlijk via de taalpolitiek bezet gebied. De taal is hier een wapen, taal en identiteit zijn wezenlijk verbonden, taal maakt deel uit van wie ge zijt.
Iemands identiteit veranderen doet ge door o.a. hem een andere taal op te dringen, Frans maakt deel uit van de Franse identiteit. Dus de bezetting is nog niet voorbij.
Die parallel tussen mijn persoonlijke beleving, de politieke situatie en de historische achtergrond vd Nederlanden maakt dat ik de hereniging van het vlaams gewest (eigenlijk Nederlands-talig gewest) met het oorspronkelijke vaderland, in wat voor constructie ook, steun.
De scheiding in 1830 begon op 25 augustus met de Opera van Portici
Mijn huwelijksdatum 25 august en het kerkelijk huwelijk van zoon en meisje (uit Belgisch Limburg) op 25 augustus 2006 kregen dus een symbolische betekenis en niet enkel dat, ook en reeële inhoud: de hereniging der Nederlanden, een mini VKN in familieverband.
En de beide datum zijn niet uit die motivatie gekozen Ik was mij bij mijn trouw nog niet politiek bewust en was allang die geschiedenisdatum vergeten Ik moet toegeven dat ik vanuit gelovig zijn daar een stukje leiding van boven in zie. Het was anders te toevallig geweest.

De enige oplossing is een vreedzame scheiding, en broer\zus weer in het Oranje gezin herenigen.
Belg is nu : Ben Eens Limburger Geworden."

Vanuit mijn persoonlijk motivatie is een politieke motivatie gegroeid waarbij ik steeds de geschiedenis der Lage Landen als referentie kader zie.
En wees gerust: ik ben daardoor genen Ollander geworden, wel beetje verlimbursgt
Plan-N van de Baarlegroep en Storme lijkt de meest redelijke beste oplossing.
http://www.baarlewerkgroep.org/
leer uw geschiedenis een hé. Ja inderdaad zijn we gescheiden van Nederland in 1830 maar wat betekenen die enkele armzalige jaartjes voorheen dat we zijn samen geweest met Nederland? Zeker niets om over naar huis te schrijven.

Gewoon, niets blijft zoals het is; niet de situatie van Vóór dat we samen waren met Nederland,... niet de situatie van Tijdens dat we samen waren met Nederland,... en ook niet de situatie van NA dat we samen waren met Nederland.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 augustus 2011 om 00:12.
Garry is offline  
Oud 1 augustus 2011, 01:15   #143
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Moet er uberhaupt ergens gevoegd worden ?

Wat zullen 6 Miljoen vlamingen in de groot nederlandse pap van 26 Miljoen mensen te brokken hebben ?
Meer dan in een Francophone zee 110 miljoen. Daarbij blijf ik als Brabander vinden, dat de splitsing toevallig was, desondanks ben ik niet voor de gedwongen samenvoegingen (democratisch is een optie
).
Oud 1 augustus 2011, 07:01   #144
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Meer dan in een Francophone zee 110 miljoen. Daarbij blijf ik als Brabander vinden, dat de splitsing toevallig was, desondanks ben ik niet voor de gedwongen samenvoegingen (democratisch is een optie
).
Véél minder dan in de ONAFHANKELIJKE republiek Vlaanderen. Buiten een paar rariteiten die hier op het forum rondzwerven, kom je nergens Vlamingen tegen die graag "hollander" zouden worden. En geloof me, ik stel de vraag aan enorm veel mensen. Er is géén markt in Vlaanderen voor het orangisme. De mensen lachen je uit gewoon door de vraag te stellen, of bekijken je zo van "waar komt die zot mee af"
En eh... democratie is NIET een optie, het is de enige regel. NAdat Vlaanderen er zolang voor gevochten heeft zal het met niet minder tevreden zijn dan een goed democratisch systeem én van de vrijheid genieten. Met een beetje geluk blijven we ineens uit de EU.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 augustus 2011, 08:49   #145
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Véél minder dan in de ONAFHANKELIJKE republiek Vlaanderen. Buiten een paar rariteiten die hier op het forum rondzwerven, kom je nergens Vlamingen tegen die graag "hollander" zouden worden. En geloof me, ik stel de vraag aan enorm veel mensen. Er is géén markt in Vlaanderen voor het orangisme. De mensen lachen je uit gewoon door de vraag te stellen, of bekijken je zo van "waar komt die zot mee af"
En eh... democratie is NIET een optie, het is de enige regel. NAdat Vlaanderen er zolang voor gevochten heeft zal het met niet minder tevreden zijn dan een goed democratisch systeem én van de vrijheid genieten. Met een beetje geluk blijven we ineens uit de EU.
Als je dat vraagt aan een Groninger gaat ie ook eens lachen hoor.
Misschien je vraag eens aanpassen :
Vraag eens of ze 'Nederlander' zouden willen worden.
Wedden dat het antwoord meermaals bevestigend zal beantwoord worden. Of er geantwoord wordt dat ze dat al 'Nederlander' zijn, daar ze als Vlaming wonen in de 'Lage Landen', in 'de Nederlanden'.

Laatst gewijzigd door job : 1 augustus 2011 om 08:50.
job is offline  
Oud 1 augustus 2011, 09:10   #146
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Hebben de Duitsers nog nooit land ingepikt?
Wie heeft u dat verteld?
Wie heeft jou ooit wijsgemaakt dat de Duitsers 'ons' land ooit ingepikt hebben ?
Bij mijn weten nog nooit. Oke, ze hebben het meermaals bezet, maar onze contreien zijn nooit gedwongen ingelijfd bij Duitsland of hun Reich.
Frankrijk, daarentegen, heeft onze contreien wel met geweld manu militari ingelijfd in hun Patrie (1795 tot 1813).
De oprichting van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden in 1815 was trouwens het logische gevolg op de Brabantse Omwenteling van 1790 die leidde tot de oprichting van de Verenigde Nederlandse Staten, waarin de Zuidelijke en de Noordelijke Nederlanden terug herenigd werden. Wat op zich al een logisch vervolg was op de Verenigde Provinciën...

Laatst gewijzigd door job : 1 augustus 2011 om 09:11.
job is offline  
Oud 1 augustus 2011, 14:54   #147
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Als je dat vraagt aan een Groninger gaat ie ook eens lachen hoor.
Misschien je vraag eens aanpassen :
Vraag eens of ze 'Nederlander' zouden willen worden.
Wedden dat het antwoord meermaals bevestigend zal beantwoord worden. Of er geantwoord wordt dat ze dat al 'Nederlander' zijn, daar ze als Vlaming wonen in de 'Lage Landen', in 'de Nederlanden'.
Ik stel de vraag of ze aansluiting bij Nederland zien zitten. Dat "hollander worden" komt als spontane respons. Je moet niet prob eren het licht van de zon te ontkennen: Vlamingen zijn géén Nederlanders en willen het ook nooit worden, die enkele uitzonderingen niet in acht genomen wegens verwaarloosbaar cijfermateriaal.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 1 augustus 2011, 15:00   #148
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel de vraag of ze aansluiting bij Nederland zien zitten. Dat "hollander worden" komt als spontane respons. Je moet niet prob eren het licht van de zon te ontkennen: Vlamingen zijn géén Nederlanders en willen het ook nooit worden, die enkele uitzonderingen niet in acht genomen wegens verwaarloosbaar cijfermateriaal.
Idd. Aansluiting bij Nederland is gewoon een 'pipe dream'. Onrealistisch gewoon, of dat goed is of slecht. Net zoals mensen die afkomen met voorstellen tot een Benelux-federatie of een Unie tussen Wallonie en Luxemberg doen - die dingen zijn gewoon haalbaar, wat de voordelen ook mogen zijn...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 1 augustus 2011 om 15:02.
Salvadorii is offline  
Oud 1 augustus 2011, 15:29   #149
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier maak je een kleine redeneringsfout hoor. Niks verplicht Europa om haar hoofdstad in Brussel te hebben. Destijds had dat een zin. Met zijn zessen en Belgie in het midden, bovendien een slap landje dat trouwens een "voorbeeld" was van "integratie" van verschillende kulturen. Europa diende toen voornamelijk als pacificatiemiddel tussen Frankrijk en Duitsland, en welk land "toonde beter aan" dat men goed kon "samenleven" tussen een Germaanse en een Latijnse cultuur ?

Dat de melk ondertussen zuur geworden is wisten ze toen nog niet he.

Maar nu hebben ze keus zat. Waarom Luxemburg niet als hoofdstad. Ligt korter bij Straatsburg ook. Of Heidelberg ? Of Munchen ? Of Den Haag ?
Je moet niet alleen de unie in acht nemen maar ook alle instellingen en de paar duizend europese bedrijven die rond de unie cirkelen. Dit zijn honderdduizenden m² bureelruimten. Als de Unie morgen beslist om naar X te verhuizen storten de vastgoedprijzen in Brussel in en swingen ze in X de pan uit. Het financiele verlies dat de unie en aanleunende instellingen hierdoor zullen lijden zal enorm zijn. Dus verhuizen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 15:52   #150
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dikke 2
Eddy koop al maar ne caravan om op reis te gaan. Als ik die kaaslovers hier bezig hoor zal het niet meer lang duren of ge hebt Hollander op uwe pas staan..
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 15:55   #151
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, ge hebt gelijk, alleen zou ik zeggen dat Wallonië beter past bij Luxemburg dan bij Frankrijk.
En waarom wel?
In Frankrijk spreekt men tenminste hun taal.
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 15:59   #152
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eddy koop al maar ne caravan om op reis te gaan. Als ik die kaaslovers hier bezig hoor zal het niet meer lang duren of ge hebt Hollander op uwe pas staan..
Een antwoord geheel in de ziel van het volgende: http://www.youtube.com/watch?v=sYY9GZ1FBN8
Weyland is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:00   #153
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is ook mijn positie, en ik zou er aan toevoegen: de Vlaamsnationalisten zijn een uiterst handig breekijzer om de Belgische macht gebroken te krijgen. Eenmaal dat doel bereikt is, zullen ze een ijzersterke staat moeten opbouwen én verdedigen om het einddoel (de Verenigde Nederlanden) tegen te kunnen houden.
Eén jaar geleden beweerde jij bij hoog en bij laag dat Wallonie ook bij dat grote Nederland moest horen.
Nu is dat blijkbaar niet meer nodig dus als je zo verder gaat zal er volgend jaar van een verenigd Nederland wel geen sprake meer zijn zeker?
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:03   #154
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wallonië bij de Nederlanden is wel lachwekkend. Dat wilden ze 450 jaar geleden zelfs al niet, toen ze er in los verband min of meer bijhoorden.
Weyland is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:05   #155
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan? Een kleine staat kan nog steeds weigeren een bepaald verdrag goed te keuren.
Enkel als het een voorstel van verdrag is.
Maar ook dat laatste zal in 2015 verdwijnen als er met meerderheden zal gestemd worden.
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:20   #156
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom ? Omdat ze van binnenlandse arbeid afhangen. Welnu, als een bedrijf zijn werknemer ipv 1000 Euro, maar 330 Euro moet betalen, dan kan hij zijn produkt ook 3 keer goeiekoper verkopen. Dus in Euro blijft dat het zelfde verhaaltje als met een "devaluatie".

1ste manier: via de Euro.
Lonen worden door 3 gedeeld. Iemand die 1000 Euro verdiende, krijgt nu nog 330 Euro. Hierdoor worden de marges van bedrijven die enkel maar met binnenlands spul te maken hebben, veel groter. Een bakker die een brood voor 1 Euro verkocht, omdat hijzelf en zijn gasten en de bloem en de boter en weet ik veel allemaal een zekere kost hadden, zal nu al die dingen grotendeels 3 keer minder betalen, en daardoor zijn brood KUNNEN verkopen aan 0.3 Euro. De concurrentie zal hem DWINGEN om dat te doen.

Maar ja, een buitenlandse BMW kost nog altijd, zeg maar, 35 000 Euro, en dat is voor de Griek dus "3 keer langer werken" dan vroeger om die te betalen.

2de manier: via "devaluatie"
Alle nominale bedragen blijven dezelfde, maar ze stellen 3 keer minder Euro's voort. Het verhaal is hetzelfde op 1 puntje na: men moet niet wachten op "marktevenwichten". De bakker verkoopt zijn brood DIRECT voor wat nog 0.3 Euro waard is. Enfin, hij kan natuurlijk 3 keer meer gaan vragen, om nog altijd het equivalent van 1 Euro te bekomen, maar hij zal doodgeconcurreerd worden door de andere bakkers die dat NIET doen.

De twee zijn identiek. Het tweede is een truukje om dezelfde getallen te houden in een eenheid die gekrompen is, terwijl het eerste een "eerlijke" manier is in dezelfde meeteenheid.

Als ik U drie keer minder stof wil verkopen dan gisteren, dan kan ik dat op twee manieren doen. Ik kan U zeggen dat ik U gisteren 60 meter stof wilde verkopen, en vandaag 20 meter. Of ik kan U zeggen dat ik U gisteren 60 meter stof wilde verkopen, en vandaag nog altijd 60 "nieuwe meters" stof wil verkopen. Waarbij een "nieuwe meter" 33 cm is.

Je kan arbeid ook goeiekoper maken door alle lonen door 3 te delen, he. Infeite is dat wat er ECHT gebeurt.

Waar je vroeger 35 maanden loon moest krijgen om een BMW te kopen (en dus 1000 Euro verdiende), moet je nu 105 maanden loon krijgen om diezelfde BMW te kopen.

Of ik nu 10 000 "nieuwe Drachmen" (gedevalueerde drachmen) krijg, die 330 Euro waard zijn, terwijl ik vroeger 10 000 "oude Drachmen" kreeg, die 1000 Euro waard waren, of ik krijg nu 330 Euro, en gisteren 1000 Euro, dat is IDENTIEK HET ZELFDE.

De lokale bevolking levert wel in. Alleen neem je ze allemaal samen bij de neus omdat ze denken dat "oude Drachmen" en "nieuwe (gedevalueerde) Drachmen" hetzelfde zijn, zoals bij de stof die je verkoopt in 60 "oude meters" en nadien in "60 nieuwe meters".

Het boerenbedrog is iets minder doorzichtig, ja.
overbodige posting

Laatst gewijzigd door speurneus : 1 augustus 2011 om 16:35.
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:23   #157
EddyBal

Standaard

Citaat:
Enkel als het een voorstel van verdrag is.
Maar ook dat laatste zal in 2015 verdwijnen als er met meerderheden zal gestemd worden.
Tijd om op te stappen dus.

In het geval van Vlaanderen: ONafhankelijk in 2014 en zegt "neen" aan het deel uit te maken van de rotte EU.
EddyBal is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:26   #158
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar heeft de bank het vlaggen. Dat is wat ik zeg. Een devaluatie is een gedwongen schuldherschikking en de schuldeiser (de laatste in het piramidespelleke) is de sigaar.
overbodig

Laatst gewijzigd door speurneus : 1 augustus 2011 om 16:29.
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:29   #159
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We gingen er wel van uit dat Griekenland niet tot de Euro zou zijn toegetreden en dus zijn Drachme had behouden dacht ik. Een hypothetische oefening dus.

Inderdaad, NU overgaan op de Drachme is het onherroepelijke totale failliet van Griekenland.
En dat zeg jij nu pas!!!!
speurneus is offline  
Oud 1 augustus 2011, 16:34   #160
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tijd om op te stappen dus.

In het geval van Vlaanderen: ONafhankelijk in 2014 en zegt "neen" aan het deel uit te maken van de rotte EU.
Vlaanderen gaat nooit uit de EU stappen hoor.
Ik leef officieel nog in Belgie maar ben hier nog maar 1 week per maand. Voor de rest woon ik in de winter in Zuid Spanje en in de zomer in Zuid Frankrijk. Dat is pas genieten man.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be