Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 16:49   #241
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt het hier altijd laten voorkomen dat u een gewone, alledaagse Vlaming bent die ruimdenkend wil zijn en openstaan voor alle meningen zonder vooroordeel, dus ook voor de islam.
Nu zegt u plots dat u tijdens de ramadan niet on-line komt. Hoezo? Bent u moslim? ? Erg vreemd om u zo anders voor te doen!
Inderdaad, vreemd gedrag.
Oud 30 juli 2011, 16:51   #242
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Inderdaad, vreemd gedrag.
gij zit gewoon zonder paf
Oud 30 juli 2011, 17:08   #243
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ah fijn!!! Iemand las veel van zijn werken.
Deelt ge de gevraagde informatie dan ook nog? Ik ga het geen tien keer vragen he
U leest toch niet wat medeposters schrijven, en ik heb geen zin het voor U nog eens uit te spellen;

Marie van de Koster schreef netjes voor U uitgespeld:

Citaat:
Wat betreft die oorlogsgeschriften in de koran, misschien zijn die heden nog geen dreiging, er staan nog vele andere geschriften in de koran die wel degelijk een dreiging zijn voor onze moderne samenleving waarin vrijheid van meningsuiting tot hier toe een belangrijk punt is.
Wat ik schrijf kan u duidelijk niet overtuigen. Daarom haal ik er de woorden bij van Etienne Vermeersch. Het volledige artikel kan u hier lezen en ik raad de lectuur sterk aan vooraleer u alles wat met islam te maken heeft, blijft vergoelijken:
http://www.etiennevermeersch.be/arti...ere-benadering
........................
d. De moeilijkheden die daaruit voortvloeien komen scherp tot uiting in verband met normen die radicaal met de Europese wetgevingen in strijd zijn.

(1) Zo keurt de koran uitdrukkelijk de veelwijverij goed (Soera 23, v. 1-6 en S 4, 4): een man mag seksuele betrekkingen hebben met vier echtgenoten en een onbepaald aantal slavinnen. Een man kan huwen met een meisje dat niet geslachtsrijp is (S 65, 4). Een man kan zijn echtgenote verstoten, terwijl het omgekeerde niet mogelijk is (S 65, 1). Het getuigenis van een man is dat van twee vrouwen waard (S 3, 282). De erfenis van een vrouw is de helft van die van een man (S 4, 176). De man heeft het recht zijn vrouw te slaan bij ongehoorzaamheid (S 4, 34). Op geloofsafval staat de doodstraf ( S 9, 11-12; en hadiths bij Bukhari en Abu Dawud). Overspel wordt volgens de sharia op veel plaatsen gestraft met steniging.
............
De gehoorzaamheidsplicht van de vrouw aan haar man; het recht van de vader om de huwelijkskeuze van zijn dochter te bepalen of te weigeren; het gebruik om meisjes uit te huwelijken op heel jonge leeftijd; het hoederecht van de man na verstoting, over de jongens vanaf 7 jaar en over de meisjes vanaf 12 jaar; het gezag van broers over hun zusters; de tegenzin van mannen om onder het gezag van een vrouw te werken; de weigering van een man om zijn vrouw door een mannelijke arts te laten behandelen; de weigering om een hand te geven aan een vrouw; het weigeren van gemengd zwemmen; het weigeren van mannelijke redders bij exclusief vrouwelijk zwemmen; de weigering van een moslim voetbalclub om een reglementair voorziene match te spelen tegen een ‘gay’ club; de druk van ouders op kinderen om een hoofddoek te dragen; de eis van sommige moslima’s om overal een hoofddoek te kunnen dragen, ongeacht dress-codes; de eis van sommigen om overal een niqab (die het gezicht bedekt), een jilbab (lang verhullend gewaad) of een burqa te mogen dragen; de eis om een eigen gebedsruimte te hebben in scholen en andere instellingen; de eis om in gemeenschappelijke refters altijd halal vlees te krijgen; de eis om geen lessen te volgen over evolutietheorie, seksuele voorlichting of de shoah; het voorstellen van homoseksualiteit als ergerlijk wangedrag, enz.
en wat is het antwoord van onze jeugdige allesweter?

Citaat:
Ge ontwijkt mijn vraag met iets anders naar voren te schuiven, verdorie toch
Hebt gij nu last van de koran zijn voorschriften al hier? Zoja, in welke mate en hoe?
Denk je nu echt dat ik het nog ga voorkauwen ook?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 17:13   #244
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons het grote geheel eens samenlijmen en tot de vaststelling komen dat IEDEREEN vrede wenst.
Ook de schrijver van het boek '' De weg naar de islam'' waarin hij oproept homo's te vermoorden door ze van de hoogste torens te gooien en liefst nog met het hoofd naar beneden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 17:14   #245
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Koenraad Elst baseert zich op de statistische veronderstellingen van K.S. Lal. Iets meer daarover hier : http://en.wikipedia.org/wiki/K._S._Lal en hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_...Medieval_India

Die statistische veronderstellingen over de bevolkingsgroei 600 jaar geleden in een subcontinent als India lijken me vooral ideologisch geïnspireerd giswerk, bij gebrek aan betrouwbare bronnen.
Kleurenblind of zo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Indien U bovendien de moeite zou doen om het befaamde stukje over India in "Islam voor Ongelovigen" te lezen, dan wist U dat Elst zich baseert op verslagen van toenmalige historici.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel4.html

Citaat:
Koenraad Elst gebruikt dat gretig in zijn kruistocht (Breivik was een bewonderaar van Koenraad Elst, gemakkelijk terug te vinden via Google)
Breivik bewonderde ook Poetin, Osama en Obama. Wat nu?
Oud 30 juli 2011, 17:15   #246
Alienation
Minister

Standaard

Geknipt wegens belediging.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 31 juli 2011 om 08:16.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2011, 17:15   #247
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks is de Ramadam bezig en zal ik misschien de gehele periode niet online komen.
Mag ik toch een oproep doen om het grotere geheel te bekijken en ons niet vast te pinnen op enkele historici, noch op enkele passages uit de koran.

Laat ons het grote geheel eens samenlijmen en tot de vaststelling komen dat IEDEREEN vrede wenst.
waarom kunt ge niet online komen tijdens de ramadan? eet gij uw pc op of zo?
Oud 30 juli 2011, 17:17   #248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zijde gij een referentie dan Marie? Niet slecht bedoeld, maar ge stoort U aan onderdrukte vrouwen. Ge neemt dat volgens mij te serieus, uw pispot beklaag bijgenomen.

Ik vroeg U niet hoe ge er via een ander last van had, de vraag is welke last gij persoonlijk hebt.
Pardon, stoort u zich niet aan onderdrukte vrouwen??????????
Vindt u dat dat moet kunnen!
U bent inderdaad aardig op weg om moslim te worden!

En ja, ik had er persoonlijk last van toen vorige zomer een paar Marokkaanse jongetjes probeerden de deur van het toilet in te stampen waar ik op zat omdat ik hen stoorde bij het willen lastig vallen van jonge meisjes en toen ze die deur niet kapot kregen een brandende sigaret binnen gooiden die me net miste.
Ja, ik had er persoonlijk last van dat een hele moslim-familie de gang in het Stuivenberg-hospitaal blokkeerde toen ik met mijn zus en haar kleinkindje ons haastten om voor dat kind zsm bij de dokter te geraken, terwijl die voltallige familie gewoon stond te wachten.
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat de vrijheid van meningsuiting bedreigd wordt door een totalitaire godsdienst die geen andere overtuigingen naast zich toelaat.
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat het gevoel voor humor bedreigd wordt hier in het Westen omdat een simpel mopje waarin de islam betrokken is als reden wordt aanzien om doodsbedreigingen te uiten (cfr de fameuze mohammed-cartoons).
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat mensen die voor hun mening uitkomen ongestraft mogen vermoord worden door de eerste de beste moslim, zoals Salmon Rushdie mag ondervinden (u weet wel die essayist en schrijver van fictie en voorvechter van de vrijheid van meningsuiting).

Verder zou ik graag willen dat u het debat hier op het forum voert. Wat betreft uw PB "Maar zo'n schrik dan dat ik me zou bekeren? Waarom eigenlijk? Msschien zijn die bekeringen nodig om de islam te doen evolueren." kan ik dan ook enkel antwoorden : lees mijn bovenstaande opmerkingen, lees het artikel van Etienne Vermeersch. En vooral - als u van uw kinderen houdt - realiseer u dan dat een dochter evenveel waard is als een zoon.
Oud 30 juli 2011, 17:17   #249
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan doe is ff serieus en doe uw ogen open.
Zie waartoe de Islam in staat is en zie wat het zionisme allemaal kan bereiken vandaag.
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Islam's Latest Contributions to Peace
"Mohammed is God's apostle. Those who follow him are ruthless
to the unbelievers but merciful to one another" Quran 48:29
Oud 30 juli 2011, 17:18   #250
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunnen we die meneer Elst daar niet op de een of andere manier voor straffen? Hem broodroven ofzo?
Dat hebben ze al gedaan hoor. Net zoals ze het met Urbain Vermeulen deden.
Dat is één van de redenen waarom ik de boeken van Elst KOOP en ze niet gewoon in de bib ga halen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 17:18.
Oud 30 juli 2011, 17:19   #251
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Islam's Latest Contributions to Peace
"Mohammed is God's apostle. Those who follow him are ruthless
to the unbelievers but merciful to one another" Quran 48:29
Echt een kunst he, uit de context rukken.
Gij verdient er zonder twijfel de eerste prijs in
Oud 30 juli 2011, 17:20   #252
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Pardon, stoort u zich niet aan onderdrukte vrouwen??????????
Vindt u dat dat moet kunnen!
U bent inderdaad aardig op weg om moslim te worden!

En ja, ik had er persoonlijk last van toen vorige zomer een paar Marokkaanse jongetjes probeerden de deur van het toilet in te stampen waar ik op zat omdat ik hen stoorde bij het willen lastig vallen van jonge meisjes en toen ze die deur niet kapot kregen een brandende sigaret binnen gooiden die me net miste.
Ja, ik had er persoonlijk last van dat een hele moslim-familie de gang in het Stuivenberg-hospitaal blokkeerde toen ik met mijn zus en haar kleinkindje ons haastten om voor dat kind zsm bij de dokter te geraken, terwijl die voltallige familie gewoon stond te wachten.
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat de vrijheid van meningsuiting bedreigd wordt door een totalitaire godsdienst die geen andere overtuigingen naast zich toelaat.
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat het gevoel voor humor bedreigd wordt hier in het Westen omdat een simpel mopje waarin de islam betrokken is als reden wordt aanzien om doodsbedreigingen te uiten (cfr de fameuze mohammed-cartoons).
Ja, ik heb er persoonlijk last van dat mensen die voor hun mening uitkomen ongestraft mogen vermoord worden door de eerste de beste moslim, zoals Salmon Rushdie mag ondervinden (u weet wel die essayist en schrijver van fictie en voorvechter van de vrijheid van meningsuiting).

Verder zou ik graag willen dat u het debat hier op het forum voert. Wat betreft uw PB "Maar zo'n schrik dan dat ik me zou bekeren? Waarom eigenlijk? Msschien zijn die bekeringen nodig om de islam te doen evolueren." kan ik dan ook enkel antwoorden : lees mijn bovenstaande opmerkingen, lees het artikel van Etienne Vermeersch. En vooral - als u van uw kinderen houdt - realiseer u dan dat een dochter evenveel waard is als een zoon.
Ik stoor mij nergens aan. Ahhhhhhhhhhhhhh lekker relax. Ge zou da ook eens moeten proberen.
Overigens, het was toch U dat klaagde dat de man één pispot meer had den vrouw? Zoja, in welke mate kunnen we U serieus nemen in het betoog "onderdrukking van de vrouwen".

En ja, ik laat de essentie van uw post open. U laat vragen open
2 can play that game.
Oud 30 juli 2011, 17:22   #253
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan hadden we het nog niet over dat gelekt artikel, de hongersnood in Afrika he
Gekoppeld aan welk religie? Juist ja... Dat is vandaag nochtans.
Hoezo? ze hebben toch helemaal geen honger? Die onnozelaars van de VN werden toch door uw vredelievende troepen tegengehouden omdat er helemaal geen hongersnood is? Gemist of zo?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...and,buitenland

Citaat:
'Hongersnood complot van heidenen'

MOGADISHU - Volgens de radicaalislamitische beweging al-Shabaab is er helemaal geen sprake van hongersnood in het zuiden van Somalië, zoals de Verenigde Naties hebben vastgesteld. Het is erg droog, maar lokale moslims gaan op verstandige wijze om met de problemen, zo meldde een woordvoerder van al-Shabaab zaterdag.

Al-Shabaab, dat een aantal regio's in Somalië controleert, beschouwt de berichten over hongersnood als onderdeel van een complot van heidenen tegen moslims in de regio. De beweging stelt dat „de buitenlandse vijand” een nieuwe strategie tegen moslims heeft bedacht. „De nieuwe strategie is erop gericht hen naar het buitenland te brengen, in het bijzonder naar christelijke landen zoals Ethiopië en Kenia, zodat hun geloof kan worden vernietigd en ze soldaten kunnen worden voor de christenen.”

In de afgelopen jaren zijn miljoenen Somaliërs op de vlucht geslagen voor geweld en honger. Velen trokken naar de buurlanden Kenia en Ethiopië. Honderdduizenden Somaliërs wonen daar in overbevolkte vluchtelingenkampen.

Extreme droogte bedreigt ongeveer 12,5 miljoen mensen in de Hoorn van Afrika, maar het door burgeroorlog verscheurde Somalië is het zwaarst getroffen. Al-Shabaab heeft in de afgelopen jaren een aantal hulporganisaties de toegang ontzegd tot gebieden die onder controle staan van deze beweging.

(...)
Oud 30 juli 2011, 17:24   #254
Alienation
Minister

Standaard

Och ni zeveren Cyanara
Oud 30 juli 2011, 17:26   #255
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb last van een godsdienst die zo duidelijk vrouwen benadeelt. Ik heb last van een godsdienst die vrouwen openlijk discrimineert tegen alle principes van onze Westerse cultuur in.
Ik heb er last van dat mensen veelwijverij goedkeuren. Ik heb er last van dat mannen jonge meisjes mogen huwen en zonder meer hun vrouw mogen verstoten.
Ik vind het vreselijk dat het getuigenis van een man twee keer meer waard zou zijn dan dat van een vrouw. Ik vind het schandalig dat een vrouw maar de helft erft van een man.
Ik vind het onmenselijk dat men ter dood gebracht kan worden als men zijn godsdienst de rug wil toekeren.
Ik vind het vernederend dat een vrouw gehoorzaam moet zijn aan haar mannelijke familieleden. Ik vind het vernederend dat een man de hand van een vrouw weigert. Ik vind het schandalig dat een man mag beslissen dat zijn vrouw niet door een mannelijke dokter wordt behandeld enzovoort, enzovoort.

Het is duidelijk dat u het artikel dat ik hierboven gepost hebt niet wilt lezen. En u zegt dat ik niet antwoord? Waarom hebt u nog steeds niet geantwoord op mijn opmerkingen over vrouwen in alles omhullende kledij hier in België?
Deze zin van Vermeersch klopt in feite niet:
Citaat:
De man heeft het recht zijn vrouw te slaan bij ongehoorzaamheid (S 4, 34).
Vers 4.34 stelt duidelijk dat hij mag slaan als hij ongehoorzaamheid VREEST (dwz. ze moet zelfs nog niks verkeerd gedaan hebben, hij moet het zelfs enkel maar vrezen: vb.
- hij vreest dat ze een minnaar heeft als ze naar de bakker gaat
- hij vreest dat ze over hem kwaad vertelt als ze naar de groentewinkel gaat
- hij vreest dat ze naar de vlaamse bakker en vlaamse groentenwinkel gaat ipv naar die van zijn broeder en landgenoot

etc... etc....
Oud 30 juli 2011, 17:27   #256
Alienation
Minister

Standaard

Dus we maken er een sport van wat de koran zegt?
OK!!!
Na de ramadam zullen we eens vergeljken, moslims en volgers van de bijbel.

Is het goed?
We gaan vergelijken!!!!
Oud 30 juli 2011, 17:27   #257
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook de schrijver van het boek '' De weg naar de islam'' waarin hij oproept homo's te vermoorden door ze van de hoogste torens te gooien en liefst nog met het hoofd naar beneden?
daar heeft hij toch nog nooit over gehoord. Onze alleswetende vriend léést toch geen boeken, dat is tijdverlies zegt 'm.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 17:49.
Oud 30 juli 2011, 17:31   #258
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn antwoord stond er al, ge leest het gewoon niet.
ik citeer uw hoogstaande zin zelfs.

Citaat:
Ik druk U op de feiten dat zo'n boek in die tijden geschreven is, dat mensen het hier niet meer zo letterlijk nemen. Integendeel, ze gaan lopen van mensen die het letterlijk nemen en dan worden ze door mensen als U hier onwelkom geheten.
als ge u wil bekeren ga je toch moeten weten dat de koran van en voor alle tijden is, letterlijk het woord van Allah en BIJGEVOLG weldegelijk letterlijk te nemen (liefst in het arabisch, allah verstaat geen vlaams).

Citaat:
Zo ontstaat er een vicieus cirkeltje dat telkens woester en woester zal circuleren.
Onder de nick Circe had U nog argumenten, enfin, naar het einde toe verloor dat veel geloofwaardigheid. Onder de nick Cyanara wilt U iets hoog houden dat niet te houden valt.

Citaat:
De noties vatten het geheel niet samen. Het geheel vat de noties niet samen.
Het geheel gaat verloren.
welke noties?
Oud 30 juli 2011, 17:36   #259
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
ik citeer uw hoogstaande zin zelfs.
Hoezo? Ge laat hem eraf Als ik over Koenraad begin zijt ge ook al snel op nen andere tak gesprongen. Filosoof wordt overigens prompt genegeerd door U. Bang dat hij toch bevooroordeeld is zoals ik van in den beginnen zei?

Citaat:
als ge u wil bekeren ga je toch moeten weten dat de koran van en voor alle tijden is, letterlijk het woord van Allah en BIJGEVOLG weldegelijk letterlijk te nemen (liefst in het arabisch, allah verstaat geen vlaams).
De Koran roept meer respect op dan de hele bijbel samen doet.
ALS ik ervoor zou kiezen de Koran te volgen, moet ik als moslim door het leven. En als ik dat zou doen volgens de koran voorschrijft, moet je mij niet vrezen. Dan zal ik het respect voor de medemens eruit nemen, en niet het oorlog voeren tegen de ongelovigen. Want die teksten zijn geschreven in tijden van oorlog en moet je relativeren in DIE TIJDEN.

Citaat:
welke noties?
De noties die jullie hier samenvatten om één oordeel te vellen.
Bekijk de mensen, ... Marie sprak van wat er gebeurt in Afghanistan. Maar ze zwijgt van de moslims die het daar hier ontlopen.
Eenzijdige stories zijn noties.
Oud 30 juli 2011, 17:51   #260
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus we maken er een sport van wat de koran zegt?
OK!!!
Na de ramadam zullen we eens vergeljken, moslims en volgers van de bijbel.

Is het goed?
We gaan vergelijken!!!!
wat gaat ge vergelijken? uw suikerniveau? uw kilo's dat je bent aangekomen tijdens het "vasten", ook wel nachtelijke vreetpartijen genoemd?

Hoe zit het met je liefdesleven? al bekeerd en gehuwd voor de imam zodat ge haar na 21.30 kan bevredigen (eten, neuken, slapen, eten en oeps het is al terug 5 uur).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be