Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2011, 08:30   #221
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Link werkte niet, maar het is deze denk ik?
http://www.youtube.com/watch?v=6qtjI8eGtvM

Heb ik gezien, en is geen nieuw nieuws. Vroeger werd ge ervoor neergeschoten zoiets te posten. Nu negeren ze het Maar het krijgt steeds meer en meer aandacht.
't is alvast veel gezelliger dan van die fantastische wezentjes die je moet aanbidden
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 08:51   #222
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat je mij verkeerd interpreteerde.
Met 'begrip' bedoelde ik 'het begrijpen van...'
Vele mensen verklaren wat ze niet begrijpen met een god(heid)
Ik verkies 'geen verklaring', 'niet begrijpen' boven een ridicule, infantiele onzin zoals een 'verklaring' waar god(en) in voorkomen.
Ik heb daar respect voor. Gij het uwe, ik het mijne.
Maar ik geloof liever in iets, dan in niets Hoewel we uit het niets geschapen zijn...

Citaat:
Er is niets.
Als jij beweert van wel, toon het me dan.
http://www.youtube.com/watch?v=QlgLI0tW7lQ

Er is iets Iets, of gij en ik waren er niet.

Laatst gewijzigd door Alienation : 2 augustus 2011 om 08:51.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:11   #223
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't is alvast veel gezelliger dan van die fantastische wezentjes die je moet aanbidden
Ik geloof ook dat er hierboven meer aan de gang is dan ons wordt getoond.
De aarde is -vergeleken met andere planeten- een oase aan grondstoffen.
Ruilhandel of uitbuiting? In ieder geval, het fijne zullen wij als niemendalletjes nooit weten.
Als ik mijn theorie daarover zou neerpennen doe ik mijn nickname alle eer aan.
Maar zo zet ik de deur wagenwijd open voor confrontatie die ik liever mijd.
Oud 2 augustus 2011, 09:20   #224
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is emergentie op basis van een materiele omgeving die aan bepaalde fysische regels voldoet, meer niet.

Zelfs vrije wil is niet meer dan een illusie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 augustus 2011 om 09:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:21   #225
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wie is WE in deze?
God is de absolute Geest, geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie.
GOD is de eenheid van een oneindig aantal microwezentjes.

Als je daar eens mee begint.

Waar een wil is is een weg en GOD zal je leiden.

We is de mensheid. Wie zegt God te begrijpen heeft het net niet begrepen naar mijn mening. God is een onweerlegbaar begrip. We kunnen enkele definities geven, maar volgens mij komt er geen enkele dichtbij de waarheid die God eer zou aandoen.
Ik heb zo mijn eigen plaatje over God geboetseerd, jij duidelijk ook.
Het probleem bij iedereen die gelovig is, ze zijn meestal te koppig hun beeld over God even los te laten. Je bekijkt dat volgens mij allemaal beter van op afstand (figuurlijk gesproken dan harrie).

Enfin, volgens mij is dat uiteindelijk niet belangrijk. We moeten terug op zoek naar de kracht BINNEN ons zelf om ons over alle bullshit heen te zetten. Wat nu nodig is dat de mens mekaar niet meer in de haren zit, maar even de wereldproblematiek op tafel gooit.

Plastiek in de oceaan, gisteren op TV.... Vandaag vergeten... Maar de zinloosheid gaat door en neemt toe. Ik ben daar ook ne grote schuldige in, en ik begin mij meer en meer af te vragen "waarom" ik zo ben. Waarom mensen zo zijn, ...

Waarom he?
Oud 2 augustus 2011, 09:39   #226
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er is emergentie op basis van een materiele omgeving die aan bepaalde fysische regels voldoet, meer niet.

Zelfs vrije wil is niet meer dan een illusie.
We are born this way.
As slaves.

Emergentie is toch een fantastisch schouwspel?
Waarom zou daar geen goddelijkheid kunnen in schuilen? Maar dan ben ik weer "de pantheïst" zeker?
Oud 2 augustus 2011, 09:45   #227
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God is een onweerlegbaar begrip.
Goden zijn net heel makkelijk weerlegbaar.
Beschrijf me uw god en ik weerleg hem in een paar zinnen.

Citaat:
Plastiek in de oceaan, gisteren op TV.... Vandaag vergeten... Maar de zinloosheid gaat door en neemt toe. Ik ben daar ook ne grote schuldige in, en ik begin mij meer en meer af te vragen "waarom" ik zo ben. Waarom mensen zo zijn, ...

Waarom he?
La condition humaine.
Oud 2 augustus 2011, 09:47   #228
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emergentie is toch een fantastisch schouwspel?
Waarom zou daar geen goddelijkheid kunnen in schuilen? Maar dan ben ik weer "de pantheïst" zeker?
Een fantastisch schouwspel?

De geest is bijvoorbeeld het resultaat van de emergentie van hersencellen, de kleuren die we zien zijn het resultaat van emergentie van atomen, evolutie is het resultaat van de emergentie van dna-structuren.

Als je goddelijkheid reduceert tot een 'idee', louter een spirituele spielerei met geen enkel reel raakpunt aan de werkelijkheid kan ik je wel volgen.

Het goddelijke is dan het resultaat van de emergentie van ideeen en mythes en de cultuur van een volk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:48   #229
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar respect voor.
Hoeft niet.
Ik heb nooit a priori respect voor een opinie.
Ik vraag en geef enkel respect om meningen te uiten, zelfs al zijn ze onzinnig en geen respect waard.

Citaat:
Zijn fractalen uw goden?
Nou, veel lol ermee.

Citaat:
Wij zijn er, maar voor de rest....
Oud 2 augustus 2011, 10:11   #230
Alienation
Minister

Standaard

Fractals zijn voor mij geen goden neen, het is wel de oneindige reeks singularities en similarities, doch in oh zoveel diversiteit, wat me ertoe trekt.
It's just a show, nothing more. En het leven, "It's just a ride". Bill Hicks.
Ge zijt toeschouwer van iets significant en bovennatuurlijk, ...
Het speelt zich allemaal tegelijk af in één manifestatie die alle verbeelding tart en een mens op de knieën kan doen droppen van aanbidding.
De Goddelijke kracht is waarlijk het beste dat U als mens kan overkomen, en al mag deze een illusie zijn, ... Ik ga U een voorbeeld geven, maar komt van een hele aparte kant. Laten we even zweven...

Laatst zag ik nog op TV een programma waarin een vrouw een "poltergeist" over zich heen had geroepen. Hiervoor zijn wetenschappelijke termen, maar niet echt iets sluitends.
In ieder geval, dat is iets dat je zelf in leven roept door een psychische reactie. Maar het is daar echt. Zoiets als een stigmata. Onze psychische identiteit kan dus de fysische wereld beïnvloeden zonder fysiek te handelen? Strange, dan creëren wij onze eigen realiteit/Goden/demonen/...
Zo had die angst van die vrouw iets "gecreëerd" uit angst dat zich fysisch uitte met onderwerpen te smijten, mensen te duwen, ...

Dus... Als er mensen zijn die geloven in een kracht en dat met volle liefde (dus geen angst) praktiseren, waarom zouden deze niet in staat zijn hun engelen tevoorschijn te toveren? Aangezien de mens resultaten kan behalen in de fysische wereld door hun psyche te bewegen. So what als dat een holograaf is? Als een holograaf mijn uiterlijke wereld van chaos naar orde kan laten, waarom niet?
Zo mysterieus, onverklaarbare dingen.... maar ik hoop dat je snapt wat ik hier wil zeggen.
Oud 2 augustus 2011, 10:14   #231
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Fractals zijn voor mij geen goden neen, het is wel de oneindige reeks singularities en similarities, doch in oh zoveel diversiteit, wat me ertoe trekt.
It's just a show, nothing more. En het leven, "It's just a ride". Bill Hicks.
Het speelt zich allemaal tegelijk af in één manifestatie die alle verbeelding tart en een mens op de knieën kan doen droppen van aanbidding.
De Goddelijke kracht is waarlijk het beste dat U als mens kan overkomen, en al mag deze een illusie zijn, ... Ik ga U een voorbeeld geven, maar komt van een hele aparte kant. Laten we even zweven...

Laatst zag ik nog op TV een programma waarin een vrouw een "poltergeist" over zich heen had geroepen. Hiervoor zijn wetenschappelijke termen, maar niet echt iets sluitends.
In ieder geval, dat is iets dat je zelf in leven roept door een psychische reactie. Maar het is daar echt. Zoiets als een stigmata. Onze psychische identiteit kan dus de fysische wereld beïnvloeden zonder fysiek te handelen? Strange, dan creëren wij onze eigen realiteit/Goden/demonen/...
Zo had die angst van die vrouw iets "gecreëerd" uit angst dat zich fysisch uitte met onderwerpen te smijten, mensen te duwen, ...

Dus... Als er mensen zijn die geloven in een kracht en dat met volle liefde (dus geen angst) praktiseren, waarom zouden deze niet in staat zijn hun engelen tevoorschijn te toveren? Aangezien de mens resultaten kan behalen in de fysische wereld door hun psyche te bewegen. So what als dat een holograaf is? Als een holograaf mijn uiterlijke wereld van chaos naar orde kan laten, waarom niet?
Zo mysterieus, onverklaarbare dingen.... maar ik hoop dat je snapt wat ik hier wil zeggen.
Ik wil je toch vragen naar je bron waarbij extreem geloof in een poltergeist geresulteerd heeft in een fysieke manifestatie. En de gebruikte onderzoeksmethodes.
Oud 2 augustus 2011, 10:16   #232
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik wil je toch vragen naar je bron waarbij extreem geloof in een poltergeist geresulteerd heeft in een fysieke manifestatie. En de gebruikte onderzoeksmethodes.
Discovery A Haunting
Oud 2 augustus 2011, 10:17   #233
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zie je fout.
Varens, kusten, .... allemaal natuurlijke fractals waar niks bovennatuurlijks aan is.
Citaat:
En heb je die poltergeest gezien, of waargenomen?
Meestal kunnen ze die fenomenen 'toevallig' nooit reproduceren met camera's in de buurt....

Citaat:
Eerst zien, en daarna geloven...

Citaat:
Ik snap er geen hol van, hoe mensen in die zooi geloven.
Oud 2 augustus 2011, 10:33   #234
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zie je fout.
Varens, kusten, .... allemaal natuurlijke fractals waar niks bovennatuurlijks aan is.
Ge moet is iets anders proberen bekijken als varens en kusten.
Zo moet je eens zien met welke technologie de mens nu animaties kan maken. Hoe ze in detail bijna uitleggen hoe zonnestelsels ontstaan, hoe sterrenstelsels tegenover mekaar kunnen reageren, wat voor nieuwe mogelijkheden dit schept, waar we binnekort naartoe gaan staren. Nu hebben we Hubble voor prachtige shoots, en Kepler dat naar "bewoonbare" planeten zoekt, ... In mijn leven kijken we misschien nog buiten dit universum naar een ander universum. Zo kunnen we eindelijk een beeld schetsen hoe ons universum er nu eigenlijk echt uit ziet.

Ik word extatisch van die evolutie in technologie. We maken iets significant en bovennatuurlijk mee. Anders zou de wetenschap er nooit zoveel aandacht aan besteden. Het Vaticaan kijkt ook gretig naar boven, waarom? Hoe meer we kijken hoe meer dingen we vinden die om verklaring vragen. We lossen dat uiteindelijk wel op, maar dan komen ze uit op een nieuw vraagstukken.

Allemaal zever in pakskes voor U misschien, maar voor mij niet Ik moet het weten. Ik wil weten wat er zich boven mij afspeelt, ... En hoe meer ze te weten komen, hoe meer ik geloof in God. Dat maakt mij dan maar een pantheïst.
Citaat:
En heb je die poltergeest gezien, of waargenomen?
Meestal kunnen ze die fenomenen 'toevallig' nooit reproduceren met camera's in de buurt....
Ik en veel mensen in de oude kliek, waaronder nuchtere ouders, hebben zo eens een kleine gebeurtenis gehad. Niets significant, gewoon iets raar.
Een kadertje dat viel, maar toevallig op die moment wanneer we met die mens contact zochten.
Misschien was dat ons collectief bewustzijn, misschien dus zelf geschapen.
Zo iets actief als een poltergeist heb ik nog nooit gezien. Maar er zijn wel heel veel getuigen die spreken van wel.
I.i.g. ik hou mij er heilig aan vast dat het menselijk brein toe veel in staat is.
Want ze zeiken over paranormaliteit, maar er zijn al wel moorden met opgelost, vermisten met teruggevonden, ...

Citaat:
Ik snap er geen hol van, hoe mensen in die zooi geloven.
Maar toch ga je de discussie aan. Wat wil zeggen, beide partijen zijn nog niet zeker over hun besluit.
Oud 3 augustus 2011, 01:12   #235
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want ze zeiken over paranormaliteit, maar er zijn al wel moorden met opgelost, vermisten met teruggevonden, ...
Baarlijke nonsens.

Citaat:
Maar toch ga je de discussie aan.
Uit pure filantropie en waarheidslievendheid.
Citaat:
Wat wil zeggen, beide partijen zijn nog niet zeker over hun besluit.
Liever onzeker en niet weten dan klaarblijkelijke onzinverklaringen zoals goden.
Oud 3 augustus 2011, 10:20   #236
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Baarlijke nonsens.
U staat er niet open voor. Het is dus wel degelijk dat er via "helderzienden" al veel zaken zijn opgelost. Dat U dat nu nonsens vindt of niet, verandert er niets aan.

Citaat:
Uit pure filantropie en waarheidslievendheid.
Welke waarheid dan?

Citaat:
Liever onzeker en niet weten dan klaarblijkelijke onzinverklaringen zoals goden.
Onzeker is inderdaad beter dan zeker te zijn van iets fout. Maar niemand is hier zeker he, ik kan alleen maar zeggen: Ik geloof in een Godvorm. En aangezien we hier toch over God lullen, weerleg ik hoe ik hem zie.

Het zijn niet de gelovigen die hun geloof opdrukken, het zijn de ongelovigen.
Oud 3 augustus 2011, 10:34   #237
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U staat er niet open voor. Het is dus wel degelijk dat er via "helderzienden" al veel zaken zijn opgelost. Dat U dat nu nonsens vindt of niet, verandert er niets aan.
Refereer naar een concrete zaak, daar sta ik open voor.
Ik sta inderdaad niet open voor 'van horen zeggen' of 'gelezen in een lezersbrief van de Flair of de Libelle Roswitta.

Citaat:
Welke waarheid dan?
De aantoonbare, bewijsbare, reproduceerbare realiteit.

Citaat:

Het zijn niet de gelovigen die hun geloof opdrukken, het zijn de ongelovigen.
Weer zo een rare uitspraak!
Ik druk helemaal niks op.
Ik druk enkel mijn ongeloof uit.
Oud 3 augustus 2011, 11:00   #238
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Refereer naar een concrete zaak, daar sta ik open voor.
Ik sta inderdaad niet open voor 'van horen zeggen' of 'gelezen in een lezersbrief van de Flair of de Libelle Roswitta.

http://www.kronosworld.nl/Detective.htm

http://www.kronosworld.nl/Oogwenk.htm

Citaat:
Als de voorspellingen van paranormale detectives toeval zijn, zoals veel sceptische wetenschappers volhouden, dan is het moeilijk om te verklaren waarom Greta Alexander zo ongelooflijk nauwkeurig op de hoogte was in de zaak-Cousett. "Puur toeval" kan niet altijd een bevredigend antwoord zijn. Als een paranormale voorspelling niets anders is dan toevallig iets goed raden, waarom roept de politie in de hele wereld dan steeds vaker de hulp in van paragnosten, in weerwil van sceptische rechercheurs?
Een oprechte blog:
http://arendlandman.wordpress.com/20...10-in-utrecht/

Ik vind dat een mooie blog omdat het beide perspectieven toont. Het weerlegt dat er veel onzin tussen te vinden is, maar dat er echter wel bruikbare tips opduiken.

Men heeft regelmatig gebruik gemaakt van deze helderzienden, en resultaten behaald. Zie artikel over bovenstaand en wat die zekere Greta Alexander kon delen.

Citaat:
De aantoonbare, bewijsbare, reproduceerbare realiteit.
Tjah Die kan ik U niet geven, maar niemand kan mij ook het tegendeel bewijzen. Daarvoor moeten we effe buiten de doos denken. Wat is realiteit eigenlijk? Opstaan, eten, douchen, bokes smeren en de dag aanvatten?

Ik denk dat er een grotere realiteit aan de gang is, eentje die we niet kunnen zien en daarom ontkennen.

Citaat:
Weer zo een rare uitspraak!
Ik druk helemaal niks op.
Ik druk enkel mijn ongeloof uit.
Ik ervaar toch dat ge u opduwt naar mij. En mij dus naar beneden duwt.
Onzin dit, onzin dat, ...

Laatst gewijzigd door Alienation : 3 augustus 2011 om 11:06.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:03   #239
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een fantastisch schouwspel?

De geest is bijvoorbeeld het resultaat van de emergentie van hersencellen, de kleuren die we zien zijn het resultaat van emergentie van atomen, evolutie is het resultaat van de emergentie van dna-structuren.

Als je goddelijkheid reduceert tot een 'idee', louter een spirituele spielerei met geen enkel reel raakpunt aan de werkelijkheid kan ik je wel volgen.

Het goddelijke is dan het resultaat van de emergentie van ideeen en mythes en de cultuur van een volk.
Dan is emergentie Goddelijk Het gereedschap van God.
Ge zegt het wel mooi, en bij dat laatste kunt ge wel eens gelijk hebben
Oud 3 augustus 2011, 12:02   #240
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik citeer van uw link:
"Peter Hurkos werd wel "de man met de radarhersenen" genoemd, maar bij proeven presteerde hij niet veel, en wat hij beweert over zijn verbijsterende gaven blijkt niet juist."

De onderzoekers kwamen tot de conclusie "we hebben geen bewijs voor buitenzintuiglijke waarneming tijdens dit experiment gevonden"

LOL.

Citaat:
Ik ervaar toch dat ge u opduwt naar mij. En mij dus naar beneden duwt.
Onzin dit, onzin dat, ...
Ik ben gewoon rechtaf.
Voor bovennatuurlijke micmac, hocuspocus, goden en ander obscurantisme, heb ik geen enkel respect.
Wie die onzin als verklaring voor wat hij niet begrijpt naar voor schuift, degradeert zichzelf. Jammer voor hen dat ik daar boven lijk te staan.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 augustus 2011 om 12:02.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be