![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#222 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof liever in iets, dan in niets ![]() Citaat:
![]() Er is iets Iets, of gij en ik waren er niet. Laatst gewijzigd door Alienation : 2 augustus 2011 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De aarde is -vergeleken met andere planeten- een oase aan grondstoffen. Ruilhandel of uitbuiting? In ieder geval, het fijne zullen wij als niemendalletjes nooit weten. Als ik mijn theorie daarover zou neerpennen doe ik mijn nickname alle eer aan. Maar zo zet ik de deur wagenwijd open voor confrontatie die ik liever mijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Er is emergentie op basis van een materiele omgeving die aan bepaalde fysische regels voldoet, meer niet.
Zelfs vrije wil is niet meer dan een illusie. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 2 augustus 2011 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb zo mijn eigen plaatje over God geboetseerd, jij duidelijk ook. Het probleem bij iedereen die gelovig is, ze zijn meestal te koppig hun beeld over God even los te laten. Je bekijkt dat volgens mij allemaal beter van op afstand (figuurlijk gesproken dan harrie). Enfin, volgens mij is dat uiteindelijk niet belangrijk. We moeten terug op zoek naar de kracht BINNEN ons zelf om ons over alle bullshit heen te zetten. Wat nu nodig is dat de mens mekaar niet meer in de haren zit, maar even de wereldproblematiek op tafel gooit. Plastiek in de oceaan, gisteren op TV.... Vandaag vergeten... Maar de zinloosheid gaat door en neemt toe. Ik ben daar ook ne grote schuldige in, en ik begin mij meer en meer af te vragen "waarom" ik zo ben. Waarom mensen zo zijn, ... Waarom he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister
|
![]() Citaat:
As slaves. Emergentie is toch een fantastisch schouwspel? Waarom zou daar geen goddelijkheid kunnen in schuilen? Maar dan ben ik weer "de pantheïst" zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goden zijn net heel makkelijk weerlegbaar.
Beschrijf me uw god en ik weerleg hem in een paar zinnen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De geest is bijvoorbeeld het resultaat van de emergentie van hersencellen, de kleuren die we zien zijn het resultaat van emergentie van atomen, evolutie is het resultaat van de emergentie van dna-structuren. Als je goddelijkheid reduceert tot een 'idee', louter een spirituele spielerei met geen enkel reel raakpunt aan de werkelijkheid kan ik je wel volgen. Het goddelijke is dan het resultaat van de emergentie van ideeen en mythes en de cultuur van een volk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet.
Ik heb nooit a priori respect voor een opinie. Ik vraag en geef enkel respect om meningen te uiten, zelfs al zijn ze onzinnig en geen respect waard. Citaat:
Nou, veel lol ermee. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister
|
![]() Fractals zijn voor mij geen goden neen, het is wel de oneindige reeks singularities en similarities, doch in oh zoveel diversiteit, wat me ertoe trekt.
It's just a show, nothing more. En het leven, "It's just a ride". Bill Hicks. Ge zijt toeschouwer van iets significant en bovennatuurlijk, ... Het speelt zich allemaal tegelijk af in één manifestatie die alle verbeelding tart en een mens op de knieën kan doen droppen van aanbidding. De Goddelijke kracht is waarlijk het beste dat U als mens kan overkomen, en al mag deze een illusie zijn, ... Ik ga U een voorbeeld geven, maar komt van een hele aparte kant. Laten we even zweven... Laatst zag ik nog op TV een programma waarin een vrouw een "poltergeist" over zich heen had geroepen. Hiervoor zijn wetenschappelijke termen, maar niet echt iets sluitends. In ieder geval, dat is iets dat je zelf in leven roept door een psychische reactie. Maar het is daar echt. Zoiets als een stigmata. Onze psychische identiteit kan dus de fysische wereld beïnvloeden zonder fysiek te handelen? Strange, dan creëren wij onze eigen realiteit/Goden/demonen/... Zo had die angst van die vrouw iets "gecreëerd" uit angst dat zich fysisch uitte met onderwerpen te smijten, mensen te duwen, ... Dus... Als er mensen zijn die geloven in een kracht en dat met volle liefde (dus geen angst) praktiseren, waarom zouden deze niet in staat zijn hun engelen tevoorschijn te toveren? Aangezien de mens resultaten kan behalen in de fysische wereld door hun psyche te bewegen. So what als dat een holograaf is? Als een holograaf mijn uiterlijke wereld van chaos naar orde kan laten, waarom niet? Zo mysterieus, onverklaarbare dingen.... maar ik hoop dat je snapt wat ik hier wil zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Varens, kusten, .... allemaal natuurlijke fractals waar niks bovennatuurlijks aan is. Citaat:
Meestal kunnen ze die fenomenen 'toevallig' nooit reproduceren met camera's in de buurt.... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Zo moet je eens zien met welke technologie de mens nu animaties kan maken. Hoe ze in detail bijna uitleggen hoe zonnestelsels ontstaan, hoe sterrenstelsels tegenover mekaar kunnen reageren, wat voor nieuwe mogelijkheden dit schept, waar we binnekort naartoe gaan staren. Nu hebben we Hubble voor prachtige shoots, en Kepler dat naar "bewoonbare" planeten zoekt, ... In mijn leven kijken we misschien nog buiten dit universum naar een ander universum. Zo kunnen we eindelijk een beeld schetsen hoe ons universum er nu eigenlijk echt uit ziet. Ik word extatisch van die evolutie in technologie. We maken iets significant en bovennatuurlijk mee. Anders zou de wetenschap er nooit zoveel aandacht aan besteden. Het Vaticaan kijkt ook gretig naar boven, waarom? Hoe meer we kijken hoe meer dingen we vinden die om verklaring vragen. We lossen dat uiteindelijk wel op, maar dan komen ze uit op een nieuw vraagstukken. Allemaal zever in pakskes voor U misschien, maar voor mij niet ![]() Citaat:
Een kadertje dat viel, maar toevallig op die moment wanneer we met die mens contact zochten. Misschien was dat ons collectief bewustzijn, misschien dus zelf geschapen. Zo iets actief als een poltergeist heb ik nog nooit gezien. Maar er zijn wel heel veel getuigen die spreken van wel. I.i.g. ik hou mij er heilig aan vast dat het menselijk brein toe veel in staat is. Want ze zeiken over paranormaliteit, maar er zijn al wel moorden met opgelost, vermisten met teruggevonden, ... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Minister
|
![]() U staat er niet open voor. Het is dus wel degelijk dat er via "helderzienden" al veel zaken zijn opgelost. Dat U dat nu nonsens vindt of niet, verandert er niets aan.
Citaat:
Citaat:
Het zijn niet de gelovigen die hun geloof opdrukken, het zijn de ongelovigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta inderdaad niet open voor 'van horen zeggen' of 'gelezen in een lezersbrief van de Flair of de Libelle Roswitta. Citaat:
Citaat:
Ik druk helemaal niks op. Ik druk enkel mijn ongeloof uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.kronosworld.nl/Detective.htm http://www.kronosworld.nl/Oogwenk.htm Citaat:
http://arendlandman.wordpress.com/20...10-in-utrecht/ Ik vind dat een mooie blog omdat het beide perspectieven toont. Het weerlegt dat er veel onzin tussen te vinden is, maar dat er echter wel bruikbare tips opduiken. Men heeft regelmatig gebruik gemaakt van deze helderzienden, en resultaten behaald. Zie artikel over bovenstaand en wat die zekere Greta Alexander kon delen. Citaat:
![]() Ik denk dat er een grotere realiteit aan de gang is, eentje die we niet kunnen zien en daarom ontkennen. Citaat:
Onzin dit, onzin dat, ... Laatst gewijzigd door Alienation : 3 augustus 2011 om 11:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ge zegt het wel mooi, en bij dat laatste kunt ge wel eens gelijk hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Peter Hurkos werd wel "de man met de radarhersenen" genoemd, maar bij proeven presteerde hij niet veel, en wat hij beweert over zijn verbijsterende gaven blijkt niet juist." De onderzoekers kwamen tot de conclusie "we hebben geen bewijs voor buitenzintuiglijke waarneming tijdens dit experiment gevonden" LOL. Citaat:
Voor bovennatuurlijke micmac, hocuspocus, goden en ander obscurantisme, heb ik geen enkel respect. Wie die onzin als verklaring voor wat hij niet begrijpt naar voor schuift, degradeert zichzelf. Jammer voor hen dat ik daar boven lijk te staan.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 augustus 2011 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |