Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 22:42   #361
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sorry, maar je blijft in sprookjes geloven blijkbaar.

Er zijn goede (erg goede) ing's die uit de A2 richtingen komen.
Ik heb er zo gekend, de meeste afgestudeerden A2 geraakten echter nooit door het eerste jaar ing, terwijl dat bij de ASO-afgestudeerden ongeveer 75% was in mijn jaar. (niet veralgemeenbaar maar wel indicatief)

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de 4 jaar ing peanuts waren na 6 jaar latijn-wetenschappen aan een vlaams college.

In ieder geval zijn A2'ers veel minder breed gevormd en hebben ze een quasi onoverbrugbare achterstand op vlakken die niet puur technisch zijn.
En ja, amerikaanse bedrijven (en vlaamse) zien dat verschil zeer zeer goed.
Sorry, vroeger deden de meeste A2-ers een extra voorbereidend jaar vooraleer te beginnen aan de A1. Ongeveer 95 % van degenen die dat jaar goed beêindigden, deden een normale cyclus in de A1.
Nu zijn de mensen die uit de IW komen, zonder voorbereidend jaar, even bekwaam als (bijna) alle anderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 05:54   #362
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We zien de resultaten van zo'n publiek opvangvuilbaksysteem met verve nietwaar.
Kijk, het is nu eenmaal zo dat er leerlingen zijn met wie niet veel aan te vangen is. Ik zou stellen dat zij nu al 30 jaar centraal staan in het didactische onderzoek, en ik zou ook durven stellen dat het hierdoor is dat men de rest omzeep heeft geholpen: door ongeveer alle aandacht naar de "slechte leerling" te brengen, heeft men de gemiddelde en de goeie leerling helemaal aan de kant gezet, behalve in enkele uitzonderlijke plekken waar men nu voor vecht om binnen te geraken.

Troost U, 't is in Frankrijk 10 keer erger dan in Belgie - Frankrijk heeft zich "aan de spits" geweten van al dat didactisch onderzoek en betaalt er nu 't resultaat van ; en het Franstalig onderwijs in Belgie dat zich een gematigde copie weet van het Franse onderwijs deelt ook serieus in die klappen ; maar het fenomeen is universeel in de westerse wereld. Niet dat dat didactisch *onderzoek* allemaal bullshit zou zijn, dat zeg ik ook niet (hoewel er veel bullshit tussen zit, maar er zijn ook veel goeie dingen), maar het is gewoon dat als men alle hervormingen erop toespitst om varkens doen te vliegen, wel, dan vergeet men de vogels eten te geven he.

Altijd 't zelfde: teveel gepamper en 't spel is helemaal omzeep.

Dat lost de vraag natuurlijk niet op: wat moet men met al die kinderen waar "niks mee aan te vangen is" ? Ik weet het ook niet. Maar wat ik wel weet is dat je niet gans het systeem op hen moet richten, want je krijgt dan 2 keer een slecht resultaat: er is nog altijd niks mee aan te vangen, maar je hebt nu ook de anderen met wie wel iets te doen was, een minder goeie opvoeding gegeven.

Ik blijf bij mijn idee om een zo ruim mogelijke waaier aan te bieden, en een zo vrij mogelijke keuze toe te laten (keuze aan de twee kanten) en ik zie een volledig geprivatiseerd onderwijs als een van de mogelijkheden om dat te bereiken.

Citaat:
Daar zit iets.
40 Euro net per uur, enkele uurtjes in de week, dat geeft rap een extraatje he. Die 40 Euro dient niet alleen om het rendabel te maken, het dient ook om de "klant te motiveren" he. En ze weigert klanten, vraag genoeg.
__________________
Al moordend problemen oplossen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2011 om 05:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 05:59   #363
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, het is nu eenmaal zo dat er leerlingen zijn met wie niet veel aan te vangen is. Ik zou stellen dat zij nu al 30 jaar centraal staan in het didactische onderzoek, en ik zou ook durven stellen dat het hierdoor is dat men de rest omzeep heeft geholpen: door ongeveer alle aandacht naar de "slechte leerling" te brengen, heeft men de gemiddelde en de goeie leerling helemaal aan de kant gezet, behalve in enkele uitzonderlijke plekken waar men nu voor vecht om binnen te geraken.

Troost U, 't is in Frankrijk 10 keer erger dan in Belgie - Frankrijk heeft zich "aan de spits" geweten van al dat didactisch onderzoek en betaalt er nu 't resultaat van ; en het Franstalig onderwijs in Belgie dat zich een gematigde copie weet van het Franse onderwijs deelt ook serieus in die klappen ; maar het fenomeen is universeel in de westerse wereld. Niet dat dat didactisch *onderzoek* allemaal bullshit zou zijn, dat zeg ik ook niet (hoewel er veel bullshit tussen zit, maar er zijn ook veel goeie dingen), maar het is gewoon dat als men alle hervormingen erop toespitst om varkens doen te vliegen, wel, dan vergeet men de vogels eten te geven he.

Altijd 't zelfde: teveel gepamper en 't spel is helemaal omzeep.

Dat lost de vraag natuurlijk niet op: wat moet men met al die kinderen waar "niks mee aan te vangen is" ? Ik weet het ook niet. Maar wat ik wel weet is dat je niet gans het systeem op hen moet richten, want je krijgt dan 2 keer een slecht resultaat: er is nog altijd niks mee aan te vangen, maar je hebt nu ook de anderen met wie wel iets te doen was, een minder goeie opvoeding gegeven.

Ik blijf bij mijn idee om een zo ruim mogelijke waaier aan te bieden, en een zo vrij mogelijke keuze toe te laten (keuze aan de twee kanten) en ik zie een volledig geprivatiseerd onderwijs als een van de mogelijkheden om dat te bereiken.



40 Euro net per uur, enkele uurtjes in de week, dat geeft rap een extraatje he. Die 40 Euro dient niet alleen om het rendabel te maken, het dient ook om de "klant te motiveren" he. En ze weigert klanten, vraag genoeg.

er bestaan nochthans van die volkswijsheden: van een ezel maak je geen koersepaard;.. EN socialisten denken dat ze een ezel de indruk kunnen geven dat het een koersepaard is. Er bestaat nochthans een eenvoudigere theorie: je moet iedereen zijn talenten gebruiken die het heeft. Mijn opiniei is altijd, ok mijn kinderen halen nu hun diploma, maar in feite is mijn vraagstuk zelfs nooit helemaal opgelost: wat is in feite hun talent ?? ALs ze 18 jaar zijn en al 15jaar gekneed zijn door het onderwijs weet ik nog altijd niet

WAT IS MIJN KIND ZIJN TALENT ???

Ik moet geen fake 'diploma' hebben die hem de indruk geeft dat hij bvb vanuit de humane psychologie kan studeren. Ik moet weten of hij het nu kan of niet zonder zijn 'tijd te verprutsen'

WAT IS MIJN KIND zijn TOEKOMST ???

Ik moet dus geen studie hebben waar je er 199.999 aan den dop hebt, ik wil een studie helpen kiezen voor mijn kind, die past bij zijn TALENT , en waarvan ik weet dat hij op een normale manier zal kunnen deelnemen aan het arbeidscircuit, zonder 'te moeten ontdekken' dat hij 'de loozer is van de maatschappij' omdat hij gewoon zijn talent bvb in een richting steekt waarvan er maatschappelijk geen vraag naar is, type museum conservator, type kantklosser, type typist, type offsetdrukker bvb omdat de technologie dan voorbijgestreefd wordt

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 augustus 2011 om 06:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:20   #364
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Leerlingen die "schoolmoe" zijn zo snel mogelijk richting een job loodsen kan logisch zijn, maar ik wil toch enige voorzichtheid pleiten.

De manier waarop mensen stand kunnen houden in de huidige maatschappij wordt geassocieerd met hoe goed ze zich kunnen aanpassen aan veranderingen: mee gaan met technologie, andere talen, andere gewoontes, etc...

Ook hoe ze omgaan met complexere dingen zoals een belastingbrief, contracten, etc...

Als je iemand enkel leert hoe hij een goede timmerman is, kan hij snel verloren lopen in het leven. Het is triestig om te zeggen maar een algemene opleiding met wat taal, wiskunde, economie en wetenschappen is zo goed als noodzakelijk geworden om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Je moet er dus voor zorgen dat mensen die een beroep leren wel een basis hebben. Of ze kunnen wel geld verdienen maar worden langs de andere kant belazerd. Algemene opvoeding levert kritische geesten. En niet iedereen is zo slim als maddox dat hij zoiets niet nodig zou hebben....

Dus is mijn vraag: doe je die kinderen wel een plezier door ze zo snel mogelijk werken te sturen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:28   #365
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leerlingen die "schoolmoe" zijn zo snel mogelijk richting een job loodsen kan logisch zijn, maar ik wil toch enige voorzichtheid pleiten.

De manier waarop mensen stand kunnen houden in de huidige maatschappij wordt geassocieerd met hoe goed ze zich kunnen aanpassen aan veranderingen: mee gaan met technologie, andere talen, andere gewoontes, etc...

Ook hoe ze omgaan met complexere dingen zoals een belastingbrief, contracten, etc...

Als je iemand enkel leert hoe hij een goede timmerman is, kan hij snel verloren lopen in het leven. Het is triestig om te zeggen maar een algemene opleiding met wat taal, wiskunde, economie en wetenschappen is zo goed als noodzakelijk geworden om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Je moet er dus voor zorgen dat mensen die een beroep leren wel een basis hebben. Of ze kunnen wel geld verdienen maar worden langs de andere kant belazerd. Algemene opvoeding levert kritische geesten. En niet iedereen is zo slim als maddox dat hij zoiets niet nodig zou hebben....

Dus is mijn vraag: doe je die kinderen wel een plezier door ze zo snel mogelijk werken te sturen....

100% mee eens, en we zijn terug bij af in deze draad
__________________
Al moordend problemen oplossen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:29   #366
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door me gusta Bekijk bericht
Wat hebt u dan gestudeerd?
Overigens mag ik veilig vast stellen dat De wever meer bereikt heeft dan u ooit zal doen.
Zoals ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:29   #367
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.927
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leerlingen die "schoolmoe" zijn zo snel mogelijk richting een job loodsen kan logisch zijn, maar ik wil toch enige voorzichtheid pleiten.
Dat werkt blijkbaar niet he. Een goeie job heeft een degelijke basis nodig.
Dat was een gegeven in België dat een werkgever goed opgeleid personeel in dienst kon nemen, die door hun brede basis snel nieuwe dingen konden oppikken.
Aan de knelpuntberoepen te zien is dat idee toch de vuilbak ingegaan.

Citaat:
De manier waarop mensen stand kunnen houden in de huidige maatschappij wordt geassocieerd met hoe goed ze zich kunnen aanpassen aan veranderingen: mee gaan met technologie, andere talen, andere gewoontes, etc...Ook hoe ze omgaan met complexere dingen zoals een belastingbrief, contracten, etc...
Aanpassen of uitsterven.

Citaat:
Als je iemand enkel leert hoe hij een goede timmerman is, kan hij snel verloren lopen in het leven. Het is triestig om te zeggen maar een algemene opleiding met wat taal, wiskunde, economie en wetenschappen is zo goed als noodzakelijk geworden om mee te kunnen draaien in de maatschappij.
Dat klopt, maar iemand die de mogelijkheden heeft om een goeie timmerman te worden, heeft meestal ook de capaciteit om een gedegen basis mee te krijgen.

Citaat:
Je moet er dus voor zorgen dat mensen die een beroep leren wel een basis hebben. Of ze kunnen wel geld verdienen maar worden langs de andere kant belazerd. Algemene opvoeding levert kritische geesten.
Volmondig mee eens. Alleen, wat is een bruikbare algemene opvoeding? En in hoeverre moeten ouders hierin meehelpen?

Citaat:
En niet iedereen is zo slim als maddox dat hij zoiets niet nodig zou hebben....
Of ik bespeur hier sarcasme, of het begint een gewoonte te worden dat ik als "slim" omschreven wordt. 'k ben de bierbuikige buurman die weliswaar nors, maar eigenlijk met plezier een stuk aan de brommer last, de fiets hersteld. Slim. misschien, handig, eigenlijk niet, maar't lukt toch.

Citaat:
Dus is mijn vraag: doe je die kinderen wel een plezier door ze zo snel mogelijk werken te sturen....
Sommigen wel. De meesten heb ik echt wel mijn twijfels over.
Maar daarvoor bestaan leercontracten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:34   #368
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Geen sarcasme bedoeld.

Er zit een boodschap achter: met intelligentie en nieuwsgierigheid komt ge ver in het leven. Maar we weten uit ervaring dat de meerderheid van de mensen deze twee eigenschappen niet bezitten en een drang hebben naar zich te nestelen in een comfortabele zone.

Voor deze laatste soort mensen is de schoolplicht er. En inderdaad leercontracten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:37   #369
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.927
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dank U Tavek.

Intelligent, nieuwsgierig of knap, 2 van de 3, niet meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 06:40   #370
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.927
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals ?
Groot pak met mayonaise en 7 bickies verdiende als beroepsleugenaar. Da's een betere prestatie dan U als Francofiele forumbezoeker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 07:58   #371
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leerlingen die "schoolmoe" zijn zo snel mogelijk richting een job loodsen kan logisch zijn, maar ik wil toch enige voorzichtheid pleiten.

De manier waarop mensen stand kunnen houden in de huidige maatschappij wordt geassocieerd met hoe goed ze zich kunnen aanpassen aan veranderingen: mee gaan met technologie, andere talen, andere gewoontes, etc...

Ook hoe ze omgaan met complexere dingen zoals een belastingbrief, contracten, etc...

Als je iemand enkel leert hoe hij een goede timmerman is, kan hij snel verloren lopen in het leven. Het is triestig om te zeggen maar een algemene opleiding met wat taal, wiskunde, economie en wetenschappen is zo goed als noodzakelijk geworden om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Je moet er dus voor zorgen dat mensen die een beroep leren wel een basis hebben. Of ze kunnen wel geld verdienen maar worden langs de andere kant belazerd. Algemene opvoeding levert kritische geesten. En niet iedereen is zo slim als maddox dat hij zoiets niet nodig zou hebben....

Dus is mijn vraag: doe je die kinderen wel een plezier door ze zo snel mogelijk werken te sturen....
Je hebt gelijk.
Wat ik er eigenlijk mee wou zeggen is hetvolgende.
Er zijn gewoon mensen die niét aarden in een schoolsysteem. Ge weet wel, van 8 tot 4 op de schoolbanken zitten, luisteren, gequoteerd worden. Iedereen gaat er precies van uit dat dit HET systeem is om mensen voor te bereiden op een volwassen leven, op het arbeidsleven,... Ik betwijfel dat heel sterk. En mensen die heel hard botsen met zo'n systeem zitten in een continue nachtmerrie. In plaats van hen in dat systeem te proberen dwingen, kan men ze er beter gewoon uit verlossen. Er zijn echt ook wel andere manieren om te leren dan in een schoolgebouw. De wereld ingaan, bijvoorbeeld. Stuur mensen met een interesse in landbouw naar één van die megaboerderijen in Duitsland en laat ze daar meehelpen. Ze zullen daar méér leren dan tussen die vier muren. Maar dan vertrekken ze best met een aantal basisvaardigheden.
Ik wil gewoon zeggen: leren hoe je niet verloren loopt in het leven hoeft echt niet op school geleerd te worden. Er zijn overigens genoeg mensen die wel slaagden in het MB en later toch verloren lopen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 07:59   #372
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geen sarcasme bedoeld.

Er zit een boodschap achter: met intelligentie en nieuwsgierigheid komt ge ver in het leven. Maar we weten uit ervaring dat de meerderheid van de mensen deze twee eigenschappen niet bezitten en een drang hebben naar zich te nestelen in een comfortabele zone.

Voor deze laatste soort mensen is de schoolplicht er. En inderdaad leercontracten.
we hebben geen schoolplicht. wel leerplicht.
ik vind dat een belangrijke nuance.
daarnaast kunt ge mensen niet DWINGEN te leren.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 11:34   #373
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zijn echt ook wel andere manieren om te leren dan in een schoolgebouw. De wereld ingaan, bijvoorbeeld. Stuur mensen met een interesse in landbouw naar één van die megaboerderijen in Duitsland en laat ze daar meehelpen. Ze zullen daar méér leren dan tussen die vier muren. Maar dan vertrekken ze best met een aantal basisvaardigheden.
Ik wil gewoon zeggen: leren hoe je niet verloren loopt in het leven hoeft echt niet op school geleerd te worden. Er zijn overigens genoeg mensen die wel slaagden in het MB en later toch verloren lopen.
De struktuur van het klassikaal onderricht komt eigenlijk uit de tijd van voor de drukpers, waar de enige redelijk efficiente manier om informatie en kennis over te dragen was van iemand die het wist voor een groep mensen te zetten die het niet wisten, en die die het wist het laten uit te leggen aan die groep.

Rijke mensen konden zich veroorloven van individueel onderwijs te hebben, wat veruit de beste manier is: de Socratische dialoog tussen leerling en leermeester.

Ondertussen zijn er veel meer mogelijkheden bijgekomen: boeken, video materiaal, interactieve computer applicaties, e-learning en distance learning, discussiefora,....

Men mag echter ook niet de psychologische factoren uit het oog verliezen, zoals inter-persoonlijke relaties, peer-druk, motivering en dergelijke, die vaak ontbreken of niet voldoende aanwezig zijn bij deze alternatieve manieren van leren, en vooral juist een probleem vormen bij probleem-leerlingen.

Maar de klassieke officiele strukturen willen niet altijd mee. Mijn vrouw had destijds enkele experimenten gedaan met een gemengde vorm van klassikaal en e-learning van oud-Grieks, en dat is een fenomenaal succes gebleken: in een redelijk kleine school had ze 40 leerlingen in haar klas die zich vrijwillig ingeschreven hadden. Toen is de inspectie langs gekomen, dat project "geofficialiseerd", het haar afgepakt en daar een kliek "belangrijke personen" in de plaats van gezet en alles naar de kl*ten geholpen. Op 2 jaar was 't omzeep en mijn vrouw gedegouteerd.

Een reden te meer om te gaan voor geprivatiseerde en geindividualiseerde oplossingen.
__________________
Al moordend problemen oplossen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2011 om 11:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 13:12   #374
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen.
Het verschil zit hem in welke richting iets draait. Alez voornamelijk dan toch. Kwestie van niet los te draaien. Middelpunt vliegende krachten en zo van die dingen.
En wat denk je dat een spiegeling is?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 13:19   #375
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
we hebben geen schoolplicht. wel leerplicht.
ik vind dat een belangrijke nuance.
daarnaast kunt ge mensen niet DWINGEN te leren.
Klopt.

Jongeren kunnen zich dan ook in sommige CVO's inschrijven vanaf dat ze het derde jaar secundair met vrucht hebben afgelegd. Doch het is hen verboden om meer te doen dan een studenten job, wegens de wet op kinderarbeid.
Bij thuisstudie moeten ze bewijzen dat ze ook echt de eindnormen volgen en worden ze daar op gecontroleerd.
Ze worden dus wel gedwongen te studeren en het word hen verboden op de werkvloer te leren voor ze 18 zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 13:30   #376
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En wat denk je dat een spiegeling is?
De andere kant jantje.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 14:53   #377
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sorry, vroeger deden de meeste A2-ers een extra voorbereidend jaar vooraleer te beginnen aan de A1. Ongeveer 95 % van degenen die dat jaar goed beêindigden, deden een normale cyclus in de A1.
Nu zijn de mensen die uit de IW komen, zonder voorbereidend jaar, even bekwaam als (bijna) alle anderen.
Een voorbereidingsjaar doen om de studie graduaat te kunnen aanvangen???

IW en TW zijn trouwens enkel ingedeeld bij het TSO omdat er toegepaste techinesche vakken worden gegeven en minder uren taalvakken, verder is de opleiding evenwaardig aan de ASO opleidingen. De wiskunde ligt zelfs hoger dan in de humane wetenschappen.
Industriele en technische wetenschappen zijn trouwens TSO richtingen die leerlingen klaar stomen om naar hoger onderwijs of unief te gaan en niet om na hun secundaire opleiding op de arbeidsmarkt te gaan, hoewel zij het wel kunnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 14:56   #378
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De andere kant jantje.
Wel, dat is niet helemaal juist.
Net als niet enkel de draairichting bepalend is voor de keuze van de richting van de schroefdraad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 15:23   #379
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een voorbereidingsjaar doen om de studie graduaat te kunnen aanvangen???

IW en TW zijn trouwens enkel ingedeeld bij het TSO omdat er toegepaste techinesche vakken worden gegeven en minder uren taalvakken, verder is de opleiding evenwaardig aan de ASO opleidingen. De wiskunde ligt zelfs hoger dan in de humane wetenschappen.
Industriele en technische wetenschappen zijn trouwens TSO richtingen die leerlingen klaar stomen om naar hoger onderwijs of unief te gaan en niet om na hun secundaire opleiding op de arbeidsmarkt te gaan, hoewel zij het wel kunnen.
Zeer juist.

Alles klopt wat ge hier zegt.

Alleen slagen ze gewoon niet zo vaak als ASO wet-wisk, lat-wet, gr-wisk.....

Maar ik wil wel even stellen dat ik IW op het TSO een zeer deftige, goede opleiding vind, hoger aangeschreven dan humane wetenschappen bvb.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 15:34   #380
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeer juist.

Alles klopt wat ge hier zegt.

Alleen slagen ze gewoon niet zo vaak als ASO wet-wisk, lat-wet, gr-wisk.....

Maar ik wil wel even stellen dat ik IW op het TSO een zeer deftige, goede opleiding vind, hoger aangeschreven dan humane wetenschappen bvb.
Hun slaagkansen zijn inderdaad voor een deel afhankelijk van de gekozen verdere opleiding.
Daarnaast zitten er vaak leerlingen in die richtingen die dan doorgaan naar de uniefs die eigenlijk niet in die richting thuis horen.
Ook heb je vaak studenten die aan een master beginnen, maar eigenlijk slechts een bachelor of zelfs een graduaat aankunnen.

We kunnen dus stellen dat door het feit dat ouders steeds het beste willen voor hun kinderen, er eigenlijk veel geld en tijd verloren gaat in het onderwijs en er daardoor veel talent verloren gaat, omdat onze politici van het onderwijs een eenheidsworst waarin iedereen een diploma haalt willen maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be