Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 23:39   #41
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormbeest Bekijk bericht
110db... waar heb je dat gemeten? Op een centimeter van de mond van een krijsend kind? In een afgesloten ruimte zou ik dat nog kunnen geloven, maar in een open lucht lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat krijsende kinderen 110db zouden kunnen produceren, daarvoor zouden ze met wel 1000 moeten zijn, en dan allemaal tegelijk hun keelgat openzetten.
denk je dat? 'k Woon op 200m van een schooltje en je moet in onze tuin niet vragen wanneer het speeltijd is...als dat vlak naast uw deur is, 7/7 24uur per dag....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 00:13   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf hier gewoon hyperverbaasd achter.
Wensen dat kinderen geen lawaai maken, is even debiel als vragen dat de zon geen licht zou geven.

Kinderen en hun lawaai maken onverbrekelijk deel uit van het leven onder de mensen.
Wie daar niet mee om kan, moet dringend naar een totaal eenzame plek een kluizenaarsbestaan opbouwen.
Een drastischer oplossing voor de kinderhaters: neem kontakt op met de arts van de dichtsbijzijnde palliatieve dienst, en laat u pijnloos uit uw lijden verlossen.
Oud 4 augustus 2011, 01:07   #43
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
denk je dat? 'k Woon op 200m van een schooltje en je moet in onze tuin niet vragen wanneer het speeltijd is...als dat vlak naast uw deur is, 7/7 24uur per dag....
DAt is gelijk ne kerktoren of een trein. Op den duur hoor je dat niet meer. Je hoort dat nog wel, maar je hoort dat niet meer omdat je dat al zo gewoon bent.
Oud 4 augustus 2011, 01:10   #44
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Dat lawaai storend kan zijn zeker bij herhaaldelijk of op niet passende momenten staat buiten kijf.
Echter is de vraag hierbij in hoe tolerant je zelf bent alsook hoe consequent je zelf bent in minstens het zelf vermijden van lawaai te produceren.
En laat dat net een duidelijk waarneembaar feit zijn dat we met zijn allen minder tolerant blijken dan we zelf vaak beweren. Zo is vooral in deze discussie over de kinderopvang in vooral steden of stedelijke gebieden en hun teveel aan lawaai producerende kinderopvangen in feite totaal absurd! Absurd omdat men in een stad gaat wonen omdat men zich niet kan aarden in ruraal gebied omdat dat "te rustig is" maar dan wel gaat klagen over het lawaai dat een stad meebrengt, of een economie waar men wel de vruchten van wil plukken maar niet de prijs (gevolg) van wil betalen.

Het gemekker van iedereen over vanalles en nog wat neemt constant toe wat paradoxaal genoeg daardoor nog meer regeltjes en wetten oplevert zodat het een zelf bedruipend en escalerende stroom wordt die de bron voed.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 02:05   #45
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik blijf hier gewoon hyperverbaasd achter.
Wensen dat kinderen geen lawaai maken, is even debiel als vragen dat de zon geen licht zou geven.

Kinderen en hun lawaai maken onverbrekelijk deel uit van het leven onder de mensen.
Wie daar niet mee om kan, moet dringend naar een totaal eenzame plek een kluizenaarsbestaan opbouwen.
Een drastischer oplossing voor de kinderhaters: neem kontakt op met de arts van de dichtsbijzijnde palliatieve dienst, en laat u pijnloos uit uw lijden verlossen.
In het Journaal van 3/8 is er een cardioloog aan het woord geweest die effectief wetenschappelijk bewijs gaf dat ook 'kinderlawaai' en vooral de permanente blootstelling daaraan schadelijk kan zijn voor het hart en dus hart- en vaatziekten kan teweegbrengen. Zulke kinderopvang past gewoon niet midden in een dichtbevolkte woonbuurt als daar in Brugge, punt uit. Dat ze verhuizen naar de rand of een industrieterrein in de buurt en dat ze de mensen die speciaal voor de rust in het centrum van Brugge wonen met rust laten !

De reclamerende buren zijn geenszins kinderhaters (dat is wel erg simplistisch gedacht), wel mensen die permanent worden blootgesteld aan een vrijwel industriële productie van lawaai, doordat daar vele uren achter elkaar meerdere kinderen bij elkaar gepropt worden, de ouders willen uit gemakzucht immers hun kooters zo dicht mogelijk in het centrum deponeren. Kinderen maken nu eenmaal schelle geluiden (zeker in groep) en die kunnen na uren aan een stuk enerverend werken en ook een biologische neerslag op de omwoners hebben. Constante geluiden van 100 DB en meer zijn geen uitzondering ! Vinden al die 'kinderlovers' het bijvoorbeeld ook OK dat er straalmotoren in een historische binnenstad midden in een woonwijk getest worden, die maken 'maar' evenveel lawaai, of zien ze met deze vergelijking eindelijk het absurde in van 'hun zaak'? Kinderen hebben misschien dan wel het recht op buiten spelen, omwoners hebben echter ook het recht op rust op bepaalde momenten van de dag ! En al zeker op een gezond leven !

Het is spijtig dit te moeten vaststellen, maar ouder worden maakt vele mensen associaal. Ik wil gerust respect tonen voor mensen met (kleine) kinderen, maar ik vraag aan de ouders ook dat ze beseffen dat niet iedereen er zin in heeft lange tijd met huilerige of schreeuwerige kinderen in het openbaar geconfronteerd te worden. Niets is vreselijker dan op een terrasje te zitten en twee uur het gebleit van een ander zijn kinderen te moeten aanhoren of naar een kuuroord te gaan (ook al meegemaakt) en niet te kunnen relaxeren doordat sommige ouders per se hun troep (te kleine) kinderen wensen mee te nemen. Gelukkig zijn er nu al kuuroorden en hotels, zeker in het buitenland op zonnebestemmingen, die een leeftijdsgrens van 6 of 10 jaar hanteren of zelfs 16/18 jaar. Deze drastische maatregelen zijn ook vaak nodig, omdat vele ouders niet beseffen dat zulke plaatsen minder geschikt zijn voor te jonge kinderen en dat ze redeneren dat buitenstaanders dit lawaai maar moeten pikken, het zijn immers 'kinderen'.

En nee, ik ben absoluut geen kinderhater, ben reeds meer dan tien jaar actief in het vrijwilligerswerk met speelpleinwerking, vakantieverblijven en vroeger jarenlang jobstudent als 'opvoeder' gedaan, maar ouders moeten ook de mensen respecteren die niet gediend zijn van 'kinderlawaai' en allerhande drukdoenerij. Als men daar iets op durft te zeggen, wordt men echter bekeken en wordt je gebrandmerkt als 'kinderhater'. Ik denk dat vele mensen niet gediend zijn constant geconfronteerd te worden met gehuil en geschreeuw, maar dit niet durven zeggen om 'problemen' met de ouders en de omgeving te vermijden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 08:06   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Kinderen maken nu eenmaal schelle geluiden (zeker in groep) en die kunnen na uren aan een stuk enerverend werken en ook een biologische neerslag op de omwoners hebben. Constante geluiden van 100 DB en meer zijn geen uitzondering !

Dat klopt. Degenen die dit wensen toe te laten mogen zich ook afvragen of je je kind 9u per dag wil achterlaten in zo'n situatie.
Ik alvast niet.
Oortjes van kinderen zijn zeer gevoelig. Al dat geroep en geschreeuw (niet van een paar kinderen, maar van een hele hoop kinderen, en dat vaak uren na elkaar) kan écht voor gehoorschade zorgen. Om nog maar te zwijgen van de psychische onrust die zo'n situatie met zich meebrengt.
Oud 4 augustus 2011, 08:10   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat klopt. Degenen die dit wensen toe te laten mogen zich ook afvragen of je je kind 9u per dag wil achterlaten in zo'n situatie.
Ik alvast niet.
Oortjes van kinderen zijn zeer gevoelig. Al dat geroep en geschreeuw (niet van een paar kinderen, maar van een hele hoop kinderen, en dat vaak uren na elkaar) kan écht voor gehoorschade zorgen. Om nog maar te zwijgen van de psychische onrust die zo'n situatie met zich meebrengt.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 09:12   #48
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het gras mag je niet maaien op zondag, een half uurtje lawaai, maar een ganse dag, dag in dag uit een krijsende bende naast uw deur, no prob. Kinderen zijn nu eenmaal de heilige huisjes van vandaag en kritiek hierop is verboden.
Oud 4 augustus 2011, 09:26   #49
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon op 5 huizen afstand van een grote school, midden in het centrum. Kleuteronderwijs, lager onderwijs en middelbaar onderwijs.....allemaal in die school gevestigd. Het rumoer en lawaai is tijdens de week idd best heftig, om dan nog te zwijgen over het gedreun van de schoolbel, de muziek die ze afspelen tijdens de middagpauze en het lawaai en geroezemoes van het verkeer 's ochtends en 's avonds aan de schoolpoort.

Maar die school is hier al jaren, en die was er al toen ik hier kwam wonen.
Dus neen, ik klaag niet. Ik wist wat ik kon verwachten toen ik hier kwam wonen.

Ik erger mij dan ook enorm aan die klagers in bv Zaventem. Eerst kunnen ze daar spotgoedkoop een stuk bouwgrond kopen (spotgoedkoop net omwille van die aanvliegroute ) ,en eens ze er wonen maken ze van hun oren omwille van het lawaai.

Komaan hé, dat weet je toch voor je daar gaat wonen. Iemand die net naast een spoorweg een huis koopt zal daar ook een lage prijs voor betalen. Maar je gaat toch achteraf ook niet eisen dat ze die spoorweg verleggen?
Wie naast een boer gaat wonen weet ook dat hij last kan krijgen van geurhinder.

En laat nu net dat kinder'dagverblijf in Brugge er al langer zijn dan de buren die nu klagen. Ja dat stoort mij.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 4 augustus 2011 om 09:28.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 09:27   #50
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Het geluid van een tikkende bal is ook zoiets dat echt op de zenuwen werkt.
Bij ons (bivak) is het verboden om met de bal rond de gebouwen te spelen omdat:
- Het een zeer vervelend geluid is.
- De ruiten sneuvelen.
Oud 4 augustus 2011, 09:39   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Niet in mijn achtertuin

Buren van een overbevolkt en slecht ingepland kinderdagverblijf zitten in hetzelfde schuitje als de vele tienduizenden die uit hun slaap of concentratie worden gehouden door vliegverkeer, een hoge snelheidslijn, wegverkeer, industrie. Zij krijgen al snel het label 'not in my backyard' (Nimby) opgespeld, als ze zich proberen te beschermen. Ook hier treedt de overheid de richtlijnen van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WGO) met de voeten en vindt men dat het algemeen belang (de economie) primeert.

Bij de kinderdagverblijven schuilt achter een ogenschijnlijk louter humaan aspect - de bescherming van de kinderrechten - een economisch imperatief: de zeven-dagen-op-zeven-economie die een toenemend beslag legt op wat nog een legitieme kans op stilte biedt: de avond, de nacht, het weekend, de vakantie.

Natuurlijk hebben kinderen recht op spelen. Maar moet je dit concentreren in een kinderdagverblijf gelegen in een woonzone, met grote aantallen kinderen die daar van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, tijdens weekend en vakantie worden gedropt?

Lawaai van kinderdagverblijven wordt zo gelijk gesteld met het lawaai van spelende kinderen. Kinderen moeten in de woonomgeving kunnen spelen, maar daar - mag je aannemen - treden de ouders regulerend op. In het ergste geval, bij betwistingen, komt de vrederechter tussen.

Het lawaai van spelende kinderen in een kinderdagverblijf is van een volstrekt andere orde: niet alleen omdat het veel intenser is, maar ook omdat het de normale rustperioden niet respecteert.

bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=IO3DG8P7
Bij die Nimby's is de grote vraag, wie was er het eerst ...

Namelijk ik heb 2 windmolens op een km of 2 , 3 van mijnen hof, ik moet daar niet over zagen, ze stonden er al voor ik er kwam wonen.

Ook over de koeien en het maisveld dat voor mijn neus staat moet ik ook niet zagen,

Als er morgen echter een of andere gek een vliegplein wil aanleggen naast mijn deur dan heb ik recht van spreken.

Dat is iets waar men bij al die protesten duidelijk rekening mee moet houden.

Als je dus een huis koopt voor veel geld in een residentiele wijk, dan heb je recht van spreken als er plotseling een creche naast je woning opduikt.

Ga je onder de startbaan in Zaventem wonen, sorry, dan moet ge uw muil houden, ge weet goed genoeg waarom die grond daar goedkoper was, dan 10 km verderop.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2011, 09:41   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Met een goeie begeleiding heb je veel minder last van krijsende kinderen (ben zelf 12 jaar jeugdleider geweest)
Begeleiding is natuurlijk non-stop altijd was er een verantwoordelijke bij de kinderen, maar wat ik nu zie zijn kinderverblijven waar kinderen spelen (vrij spel niet georganiseerd) en geen begeleiding te bespeuren is. Misschien kan de FOD Volksgezondheid daar ook eens een controle op doen, liefst samen met subsidiërende diensten.
Ik denk ook dat het probleem eerder een gebrek is aan decipline, en leiding... een kind dat speelt of een hele dag van zijn viool staat te maken, dat is een groot verschil, en dat heeft vooral te maken met leiding, en respecteren wat mag en niet mag.
Oud 4 augustus 2011, 09:46   #53
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik woon op 5 huizen afstand van een grote school, midden in het centrum. Kleuteronderwijs, lager onderwijs en middelbaar onderwijs.....allemaal in die school gevestigd. Het rumoer en lawaai is tijdens de week idd best heftig, om dan nog te zwijgen over het gedreun van de schoolbel, de muziek die ze afspelen tijdens de middagpauze en het lawaai en geroezemoes van het verkeer 's ochtends en 's avonds aan de schoolpoort.

Maar die school is hier al jaren, en die was er al toen ik hier kwam wonen.
Dus neen, ik klaag niet. Ik wist wat ik kon verwachten toen ik hier kwam wonen.

Ik erger mij dan ook enorm aan die klagers in bv Zaventem. Eerst kunnen ze daar spotgoedkoop een stuk bouwgrond kopen (spotgoedkoop net omwille van die aanvliegroute ) ,en eens ze er wonen maken ze van hun oren omwille van het lawaai.

Komaan hé, dat weet je toch voor je daar gaat wonen. Iemand die net naast een spoorweg een huis koopt zal daar ook een lage prijs voor betalen. Maar je gaat toch achteraf ook niet eisen dat ze die spoorweg verleggen?
Wie naast een boer gaat wonen weet ook dat hij last kan krijgen van geurhinder.

En laat nu net dat kinder'dagverblijf in Brugge er al langer zijn dan de buren die nu klagen. Ja dat stoort mij.
dat weet ik niet, en ik klaag absoluut niet over dat schooltje hier in de buurt, de 7/7 en 24/24 was in die post bepalend...

Ik erger me aan diegenen die kinderen hebben en het vanzelfsprekend vinden dat liefst anderen er de last van dragen. Het zijn ook diegenen die de buren aanmanen stil te zijn omdat hun kinderen slapen......
Oud 4 augustus 2011, 09:51   #54
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk ook dat het probleem eerder een gebrek is aan decipline, en leiding... een kind dat speelt of een hele dag van zijn viool staat te maken, dat is een groot verschil, en dat heeft vooral te maken met leiding, en respecteren wat mag en niet mag.
Het woordje viool doet mij aan iets denken....

Stel dat ik verhuis, en bij mijn nieuwe buren zit er een beginnende vioolspeler.
Kind of volwassene ....maakt niks uit. Maar ik moet een hele dag/avond op het valse en hoog snerpende geluid zitten luisteren van die klote viool....

Wat dan? Mijn buren verbieden van te oefenen op hun instrument tot ik niet thuis ben? Een klacht gaan neerleggen omwille van dat "irritante lawaai" ?

Of wat met de bejaarde buurvrouw die potdoof is en van 's ochtends tot 's avonds haar radio en tv loeihard heeft aanstaan? Haar verbieden van naar de radio te luisteren en verbieden van naar de tv te kijken? Haar een proces aandoen en eisen dat ze verhuisd?

Ik heb hier zo de indruk dat er heel wat forumers het voorval van het kinderdagverblijf gebruiken om hun afkeer van kinderen te uiten ipv hun afkeer voor irritant lawaai. Spijtig.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 4 augustus 2011, 10:00   #55
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat weet ik niet, en ik klaag absoluut niet over dat schooltje hier in de buurt, de 7/7 en 24/24 was in die post bepalend...

Ik erger me aan diegenen die kinderen hebben en het vanzelfsprekend vinden dat liefst anderen er de last van dragen. Het zijn ook diegenen die de buren aanmanen stil te zijn omdat hun kinderen slapen......
Lantjes, ik ken je leeftijd niet ,maar heb jij als kind/puber nooit op straat gespeelt met andere kinderen uit de buurt? Ravotten tot het tijd was om te gaan slapen? En tijdens vakanties was dat echt niet voor 22u dat wij binnenkwamen.
Zitten ze godshele dagen voor de tv ,pc,spelconsole ....dan krijgen ouders het commentaar dat ze gemakzuchtig zijn en kinderen geen kinderen meer laten zijn. Laten we ze buiten ravotten dan krijgen we te horen dat we geen rekening houden met de buren.
Nemen ouders hun ouderschapsverlof op om zelf hun kids op te vangen dan zijn we profiteurs die teren op de premies van de staat en kiezen we om toch fulltime te gaan werken maar dan wel met ons kids in de opvang, dan zijn we slechte ouders omdat we ze dumpen.

Is er eigenlijk iets wat ouders WEL goed doen in jullie ogen ?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 4 augustus 2011 om 10:01.
Oud 4 augustus 2011, 10:14   #56
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik begrijp niet waar die urban legend vandaan komt. De prijzen hier in Melsbroek en Zaventem zijn hoger dan in Vilvoorde of Zemst. Die kaart heb ik hier al eens gepost. Aanvliegroute of niet drukt de prijs nauwelijks.
Oud 4 augustus 2011, 10:16   #57
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lantjes, ik ken je leeftijd niet ,maar heb jij als kind/puber nooit op straat gespeelt met andere kinderen uit de buurt? Ravotten tot het tijd was om te gaan slapen? En tijdens vakanties was dat echt niet voor 22u dat wij binnenkwamen.
Zitten ze godshele dagen voor de tv ,pc,spelconsole ....dan krijgen ouders het commentaar dat ze gemakzuchtig zijn en kinderen geen kinderen meer laten zijn. Laten we ze buiten ravotten dan krijgen we te horen dat we geen rekening houden met de buren.
Nemen ouders hun ouderschapsverlof op om zelf hun kids op te vangen dan zijn we profiteurs die teren op de premies van de staat en kiezen we om toch fulltime te gaan werken maar dan wel met ons kids in de opvang, dan zijn we slechte ouders omdat we ze dumpen.

zeker wel, met soms wel 30 op een pleintje waar niemand last had van ons, ze hebben er nu een parking van gemaakt, met een annex woonblok waar er zelfs een verbod is om met een bal te spelen.... Let wel, als het er over ging kwamen de ouders ons wel even op ons plaats zetten hoor, of de flikken.....
Ook de buren hebben kinderen en, met hun zwembadje bv, kan dat al eens lawaai geven maar dat stoort me absoluut niet, waarom zou het. Respect moet echter van twee kanten komen. Wij hebben er bewust voor gekozen geen kinderen te hebben en gaan het dus ook zeker niet zoeken om naast een chréche met 50 kinderen te gaan wonen, daar ging het hier over.
Telkens we ergens eentje tegenkomen, op straat, in een winkel, dat de buurt onder krijst, kijken we naar elkaar en prijzen ons gelukkig dat we geen hebben.
Zelfs onze kat slaakte ooit eens een diepe zucht toen mijn broer met zijn twee, na een paar uur bij ons op bezoek, huiswaarts keerden....

De onverdraagzaamheid en het egoïsme van sommige ouders gaat wel heel ver. Een ex-collega gooide ooit eens op tafel dat, om de file naar zee te beperken, men "die zonder kinderen" moest verplichten met de trein te gaan ipv met de auto.....tja....

Laatst gewijzigd door lantjes : 4 augustus 2011 om 10:20.
Oud 4 augustus 2011, 10:16   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woordje viool doet mij aan iets denken....

Stel dat ik verhuis, en bij mijn nieuwe buren zit er een beginnende vioolspeler.
Kind of volwassene ....maakt niks uit. Maar ik moet een hele dag/avond op het valse en hoog snerpende geluid zitten luisteren van die klote viool....

Wat dan? Mijn buren verbieden van te oefenen op hun instrument tot ik niet thuis ben? Een klacht gaan neerleggen omwille van dat "irritante lawaai" ?

Of wat met de bejaarde buurvrouw die potdoof is en van 's ochtends tot 's avonds haar radio en tv loeihard heeft aanstaan? Haar verbieden van naar de radio te luisteren en verbieden van naar de tv te kijken? Haar een proces aandoen en eisen dat ze verhuisd?

Ik heb hier zo de indruk dat er heel wat forumers het voorval van het kinderdagverblijf gebruiken om hun afkeer van kinderen te uiten ipv hun afkeer voor irritant lawaai. Spijtig.
Ik moet u teleurstellen, ik heb niet noodzakelijk een afkeer van kinderen.

Mijn gebuur vroeger, zijnen tv stond inderdaad ook te luid, als ge de gangn inkwam, die mens was ook een beteke doof, mijn tv stond elders ik had daar geen last van.

Mijn onderbuur was ook zo een zaag die altijd maar moest komen neuten, ja die had een jaar daar gewoond zonder dat er iemand boven hem woonde die was dat dus niet gewoon, Ik had daar begrip voor, heb viltjes onder mijn stoelen gezet, en ik lette op wanneer te stofzuigen en wanneer niet, en zette mijne stereo niet te luid.

Ik houd dus rekening met mijn omgeving, ik verwacht dus een minimum inspanning terug, niet meer dan dat. Ik kan ook best leven met het geluid van de koeitjes en mocht er iemand naast mij gewoond hebben met een bedrijf zou ik daar ook niet over zagen , heb dat overigens ooit gehad, s morgens de kiepwagens die hun metalen ladklep lieten dichtvallen, nooit van wakker geworden en ook nooit over gezaagd.

Maar stel ge koopt u ergens een woning in wat een rustige buurt zou moeten zijn, ge betaald daar veel geld voor. En dan nadat je er dus al woont, komt er iemand gelijk welke lawaaierige activiteit uitoefenen, dan heb je recht van spreken.
Oud 4 augustus 2011, 10:18   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp niet waar die urban legend vandaan komt. De prijzen hier in Melsbroek en Zaventem zijn hoger dan in Vilvoorde of Zemst. Die kaart heb ik hier al eens gepost. Aanvliegroute of niet drukt de prijs nauwelijks.
Maar ge zijt wel volslagen debiel als je daar gaat wonen en vervolgens gaat zagen over het geluid of de stank van kerosine, of de lichtvervuiling s'nachts.

Ge zijt toch akkoord dat dat er over is.

Als ge besluit van in een overstromingsgebied te gaan wonen , net hetzelfde trouwens.
Oud 4 augustus 2011, 10:25   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zegt toch niemand dat uw kinderen niet buiten mogen spelen, ? In tegendeel laat ze buiten spelen, genieten van de natuur etc... geen enkel probleem, wij deden dat ook als we klein waren, maar ik moest daar niet staan kreisen gelijk nen losgeslagen aap. Dan kreegt ge onder uw kloten van de pater (was in een bos rond een klooster ) of van gelijk welke ouder die daar rond zou gelopen hebben.

Spelen mag dus wel degelijk en dat is gezond en goed voor klein mannen maar er is een serieus verschil tussen spelen en de beest uithangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be