![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Geen van beide kunnen onze mening staven. Ik zei u ook al dat de links beide kanten weergeven om een neutraal subjectief beeld te scheppen. Natuurlijk grijp jij er meteen uit wat voor u van toepassing is. Ach bon ![]() Citaat:
![]() God bestaat, en daarin zijn wij oneens. Het paranormale bestaat ook, daarin zijn wij oneens. Er is Iets, maar wat weet ik niet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die iets beweert, moet bewijs leveren. Zolang jij geen bewijs levert dat iets bestaat, hoef ik niet te bewijzen dat het niet bestaat, want de claim van niet bestaan blijft overeind tot iemand aantoont dat het geclaimde bestaat. Citaat:
Wij staan allemaal boven onzin. Tenzij je onzin begint serieus te nemen. Citaat:
Citaat:
Met onzin ben ik het steeds oneens, tenzij af en toe eventjes voor de lol. Citaat:
Heb je er bewijzen voor? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Das juist hetzelfde. Ik beweer en weet zeker dat ordehandhavers al succesvol resultaat hebben behaald dankzij een paragnost. Een heel bekende Greta Alexander heb ik daar van naar voren geschoven. Met kort erna een subjectieve blog van een onderzoeker. Enfin ik vind hem toch subjectief. Ik heb dus wel degelijk iets gegeven. U schreef het al direct als nonsens af dat er resultaten zijn behaald dankzij paragnosten. Terwijl het wel zo is en ik er 100 procent zeker van ben. Wat eigenlijk de discussie niet is, het gaat mij er vooral om dat de menselijke geest heel wat kan bereiken. Dat er een grotere realiteit achter deze "realiteit" huist. It's just my riddle to solve. Gij hebt uw eigen hoofddoel in het leven, ik het mijn. Citaat:
Citaat:
Als het leven het ons toelaat zal de wetenschap ooit naar dat beginpunt kunnen keren... En van daar nog verder terug kijken. Een glimp vangen van het bovennatuurlijke dat jij ontkent, en de wetenschap poogt te vinden daarboven. Citaat:
![]() "Onzin". Citaat:
Anders bent U iemand dat het nog niet zal geloven als het pal voor zijn neus zou staan ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant maakt een god de wereld ontzettend complex, plus god impliceert magische dingen zoals visoenen, paranormale geven, de magische effecten van bidden etc etc, allemaal dingen die bewezen zijn dat ze niet werken. De bewijslast ligt volledig bij de gelovigen. Claimen dat god bestaat is de complexe claim die invloed heeft op je leven. Of met andere woorden: ik beweer dat er een theepot rond mars zweeft, bewijs dat ik ongelijk heb. De theepot is zo klein dat geen enkele telescoop ze kan detecteren... Als ik claim dat die theepot bestaat, dan ligt de bewijslast bij mij. Hetzelfde geldt voor skyman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Minister
|
![]() Waarom zou God dat impliceren? Heeft hem U iets verteld dan dat hij mij niet wil vertellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() god heeft nog nooit iemand iets verteld. Net zoals nog nooit iemand persoonlijk met pippi langkaus heeft gepraat. Hij is gewoon een personage in een heel oud sprookjesboek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb Superstaaf net uitgelegd hoe ik God zie, als de energie waaruit alles verder komt. Dat kunt ge toch zelf niet ontkennen? Er moet toch iets er altijd al geweest zijn waar het allemaal uit verder komt. Ik kan dat concept maar niet uit mijn denkwereld bannen, en dat concept noem ik God om het te kunnen plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij claimt een godheid, aan jou dus om ze mij te tonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En lukt het een beetje?
Laat iets weten als je een god gevonden hebt om één mee te worden.
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik en velen weten intussen dat er iets oneindigheid lang aanwezig is, was en zal zijn. Daaruit is het leven ontstaan. Het moet ergens vandaan komen he. Zelfs al neem je "the big bang". Dat miniscule dingetje dat bang zei, moet ergens een "evolutie" hebben gehad voor dat "bang" kon zeggen. In heel die shockwave van die "bang" is het universum ontstaan. Wat ligt daarbuiten, en daarbuiten? We kunnen alleen maar op oneindigheid uitkomen. Mag ik die oneindigheid niet God noemen om het te kunnen plaatsen voor mezelf? Die oneindigheid noem ik God, maar de wetenschap zal er ooit een andere term voor geven. Ik hoef mijn persoonlijk geloof toch niet te staven om het reëel voor mij te maken? Waarom wil je dat ik het reëel voor u maak? Het is toch niet uw geloof ![]() Ik mis mensen als parcifal en the dude op dit moment, als we even emergentie nemen bijvoorbeeld. Dat heeft een wetenschappelijke term, maar ik zie daar iets goddelijks in. Waarom zou jij daar persé een bewijs voor willen hebben wat een ander gelooft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat vasthouden is iets moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem volgende maal een foto.
![]() |
![]() |
#253 |
Minister
|
![]() Heb U al eentje getoond
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het beeld van de (al)machtige goden is niet meer dan een middel geweest om het onverklaarbare te verklaren, en om de mensen te onderdrukken (in dit laatste was vooral de katholieke kerk een meester die nooit zijn gelijke zal kennen). Zoals ik het zie is het de god-illusie ontstaan door de vraag 'maar waarom?', hoe meer de wetenschap voorruit gaat hoe vaker ze kunnen antwoorden, maar vaak komt bij een oplossing van de wetenschap een nieuwe maar waarom vraag, bovendien worden antwoorden steeds complexer en is het voor de meeste doorsnee mensen nog moeilijk te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft niet. Dat is zelfs onwaarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat wetenschap alleen maar complexer zal worden is een deugd. We zullen altijd wel iets te ontdekken hebben. Alles wat is, heeft zich niet beperkt. En in dat alles wat is, kunnen twee waarheden die haaks op mekaar slaan naast elkaar lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kan het ook De Kracht noemen, maar dan gaan we de Star Wars toer op ![]() When sci fi becomes sci fact. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister
|
![]() Er moet toch iets de bloemekes bestuiven nu de bij zo'n zware verliezen heeft geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() Kun je dan aan God De Kracht het verschil eens uitleggen tussen een bloem en een glas cola?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 augustus 2011 om 12:22. |
![]() |
![]() |