Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2011, 20:42   #21
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

straks gaat cynara ook nog eisen dat niet-landbouwsters mogen meedingen naar de titel schoonste boerin van Vlaanderen.

Zo'n missverkiezing is trouwens een ferme discriminatie van de man. Zelfs al staat hij beeldig in bikini, hij zal nooit de eerste prijs wegkapen !
Oud 5 augustus 2011, 08:08   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dus, als ik het goed begrijp, is de vraag of ludieke verkiezingen mogen worden gehouden of niet binnen een selectieve doelgroep.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 08:12   #23
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp, is de vraag of ludieke verkiezingen mogen worden gehouden of niet binnen een selectieve doelgroep.
Inderdaad. Er worden zo ook Miss Africa verkiezingen gehouden waar enkel donkerkleurige Afrikaanse dames aan mee mogen doen. Dus is mijn vraag of er dan ook verkiezingen van etnische vlaamse dames-only mogen worden gehouden. Ik vermoed namelijk dat die laatste zal veroordeeld worden wegens discriminatie.

Wat vindt U zo ludiek aan die Maghreb verkiezing? of vindt U alle schoonheidswedstrijden ludiek?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 augustus 2011 om 08:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 08:21   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Inderdaad. Er worden zo ook Miss Africa verkiezingen gehouden waar enkel donkerkleurige Afrikaanse dames aan mee mogen doen. Dus is mijn vraag of er dan ook verkiezingen van etnische vlaamse dames-only mogen worden gehouden. Ik vermoed namelijk dat die laatste zal veroordeeld worden wegens discriminatie.

Wat vindt U zo ludiek aan die Maghreb verkiezing? of vindt U alle schoonheidswedstrijden ludiek?
Is het nooit in u opgekomen dat er daar gewoon niemand in geïnteresseerd is om zo'n vlaamse dames-only te organiseren?

Wat is het probleem eigenlijk?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 08:27   #25
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is het nooit in u opgekomen dat er daar gewoon niemand in geïnteresseerd is om zo'n vlaamse dames-only te organiseren?

Wat is het probleem eigenlijk?
de twee maten en gewichten van het CGKR tiens. wat dacht je? dat ik mezelf als Miss etnische Vlaamse wou laten verkiezen?

Zelfs Miss Belgique is de laatste tijd een Miss Maghreb of Miss Turkije. Als ze een groene kandidate vinden, dan wint die ook.

Wat ik wel grappig vond was dat de beeldmooie Miss Nederland aan Miss Universe deelnam voor.... haar eigen land, nl. Turkije.

En trouwens, was het hier of in Frankrijk dat men niet mocht eisen dat de nationale voetbalploeg minstens voor de helft uit autochtone Fransen moest bestaan. Klaarblijkelijk mogen ze wel eisen dat ze een Maghreb-ploeg bijeenzoeken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 augustus 2011 om 08:30.
Oud 5 augustus 2011, 08:29   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, schoonheidswedstrijden vind ik iets ludieks hebben. En de winnares is de schoonste. So what ?

Hoe dan ook, ik zie niet in waarom geen schoonheidswedstrijd mag worden gehouden om de mooiste blondinne, of de mooiste rosse.

Daarbij. Waarom miss-verkiezingen, en niet m/v ?

Stel je een verkiezing miss-Antwerpen voor. Wil je dan enkel autochtone kandidaten ? Antwerpse of Antwerpenaar zijn worden relative begrippen.
Oud 5 augustus 2011, 08:32   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
de twee maten en gewichten van het CGKR tiens. wat dacht je? dat ik mezelf als Miss etnische Vlaamse wou laten verkiezen?

Zelfs Miss Belgique is de laatste tijd een Miss Maghreb of Miss Turkije. Als ze een groene kandidate vinden, dan wint die ook.

Wat ik wel grappig vond was dat de beeldmooie Miss Nederland aan Miss Universe deelnam voor.... haar eigen land, nl. Turkije.

En trouwens, was het hier of in Frankrijk dat men niet mocht eisen dat de nationale voetbalploeg minstens voor de helft uit autochtone Fransen moest bestaan. Klaarblijkelijk mogen ze wel eisen dat ze een Maghreb-ploeg bijeenzoeken.
Volgens mij creeërt u problemen waar er gewoon geen zijn.
Oud 5 augustus 2011, 08:33   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel je een verkiezing miss-Antwerpen voor. Wil je dan enkel autochtone kandidaten ? Antwerpse of Antwerpenaar zijn worden relative begrippen.
tja het zal niet evident zijn natuurlijk. Maar ze kunnen dezelfde criteria hanteren als de Miss Maghreb kandidaten: hoe zouden ze die sorteren? sommigen zijn ook hier geboren... blijkbaar weten ze dus wèl goed waar de verschillen zitten.

Dubbelpaspoortigen niet toegelaten?
Stamboom voorleggen (oei... dat gaat niet mogen)
Westerse achternaam verplicht? (zegt ook niet veel als papa met een afrikaanse huwde).

Nou ja, ik denk dat het een pure persoonlijke bedoening zal worden.
Oud 5 augustus 2011, 08:44   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Oei...

Citaat:
Miss Brussel kondigt scheiding met Standard-voetballer op tv aan: "Hij mishandelde me"

Ayse Ozdemir, de 19-jarige Miss Brussel, trouwde in maart voor de wet met Onder Turaci, een Turkse voetballer die nog voor Standard heeft gespeeld. Maar kort daarop liep het vreselijk mis. De Miss vertelde haar verhaal op de Turkse TV omdat Turaci gedreigd zou hebben haar te vermoorden.
Je zal maar Miss Brussel zijn!
http://www.vandaag.be/lifestyle/7491...ndelde-me.html

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 augustus 2011 om 08:44.
Oud 5 augustus 2011, 08:53   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja het zal niet evident zijn natuurlijk. Maar ze kunnen dezelfde criteria hanteren als de Miss Maghreb kandidaten: hoe zouden ze die sorteren? sommigen zijn ook hier geboren... blijkbaar weten ze dus wèl goed waar de verschillen zitten.

Dubbelpaspoortigen niet toegelaten?
Stamboom voorleggen (oei... dat gaat niet mogen)
Westerse achternaam verplicht? (zegt ook niet veel als papa met een afrikaanse huwde).

Nou ja, ik denk dat het een pure persoonlijke bedoening zal worden.
't Is nochtans simpel. Als iemand het in zijn of haar hoofd haalt miss negerin verkiezingen te houden dan zal jij niet welkom zijn. En het zou nogal belachelijk zijn een blanke te zien tussen al die zwarte.
Oud 5 augustus 2011, 08:55   #31
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

[quote=Cynara Cardunculus;5605472]Zal ik je even wakker maken?
Citaat:
"Vlaamse Leeuwinnen" is op zoek naar kandidaten voor het meest exclusieve event van de hele benelux. Dit zal plaats vinden in het najaar van 2011

WTF !!!!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 08:57   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei...

Je zal maar Miss Brussel zijn!
http://www.vandaag.be/lifestyle/7491...ndelde-me.html
Standard heeft trouwens verloren tegen Zürich.
Oud 5 augustus 2011, 08:59   #33
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is nochtans simpel. Als iemand het in zijn of haar hoofd haalt miss negerin verkiezingen te houden dan zal jij niet welkom zijn. En het zou nogal belachelijk zijn een blanke te zien tussen al die zwarte.
ho! onze rudy gaat de racistische toer op? zo ver had ik het zelfs nog niet gezocht. Doe je ook missverkiezingen in verschillende tinten van bruin? Miss lichtbruine Maghrebijn, Miss donkerbruine Maghrebijn?

vraag jij het eens aan Yussuf of dat mag?
Oud 5 augustus 2011, 09:00   #34
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

[quote=Vlaamse Leeuwin;5608830]
Citaat:
Zal ik je even wakker maken?

WTF !!!!
plagiaat ?
Oud 5 augustus 2011, 09:11   #35
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie het probleem niet Cynara .
Trouwens zo'n Miss verkiezing staat bol van de discriminerende regels.
Neem nu de Miss Belgie verkiezing.
Enkel ongehuwde meisjes/vrouwen mogen meedoen. Dus een super knappe ,en bovendien slimme, rasechte vlaamse meid van pakweg 20 mag niet deelnemen indien ze gehuwd zou zijn.
Is toch ook discriminatie ?

Of wat met meisjes die bv wel superslanke en knap zijn,maar die pakweg maar 1m65 groot zijn.....die mogen ook niet deelnemen.

Iedere verkiezing heeft zijn eigen regelment en voorwaarden tot deelname. En da's toch het volste recht van de organisatie, of niet soms?
Als een bedrijf zoals Eukanuba een wedstrijd uitschrijft om de schoonste chihuahua van het land te verkiezen, dan ga ik toch ook niet eisen dat mijn windhonden mogen deelnemen en ga ik zeker niet klagen over discriminatie .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 09:12   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet Cynara .
Trouwens zo'n Miss verkiezing staat bol van de discriminerende regels.
Neem nu de Miss Belgie verkiezing.
Enkel ongehuwde meisjes/vrouwen mogen meedoen. Dus een super knappe ,en bovendien slimme, rasechte vlaamse meid van pakweg 20 mag niet deelnemen indien ze gehuwd zou zijn.
Is toch ook discriminatie ?

Of wat met meisjes die bv wel superslanke en knap zijn,maar die pakweg maar 1m65 groot zijn.....die mogen ook niet deelnemen.

Iedere verkiezing heeft zijn eigen regelment en voorwaarden tot deelname. En da's toch het volste recht van de organisatie, of niet soms?
Als een bedrijf zoals Eukanuba een wedstrijd uitschrijft om de schoonste chihuahua van het land te verkiezen, dan ga ik toch ook niet eisen dat mijn windhonden mogen deelnemen en ga ik zeker niet klagen over discriminatie .
Alle aanzetten zijn goed om haar moslimobsessie te voeden.
Oud 5 augustus 2011, 09:17   #37
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Iedere verkiezing heeft zijn eigen regelment en voorwaarden tot deelname. En da's toch het volste recht van de organisatie, of niet soms?Als een bedrijf zoals Eukanuba een wedstrijd uitschrijft om de schoonste chihuahua van het land te verkiezen, dan ga ik toch ook niet eisen dat mijn windhonden mogen deelnemen en ga ik zeker niet klagen over discriminatie .
Dat was dus mijn vraag aan het CGKR. Blijkbaar is er inderdaad geen enkel probleem om op bepaalde kenmerken te discrimineren, zelfs niet op afkomst (maghreb-kandidaten), maar ik vraag me dus weldegelijk af of die afkomst ook puur vlaams moet kunnen. Als ik antwoord krijg laat ik het onmiddellijk weten.
Oud 5 augustus 2011, 09:18   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
waar lees jij "moslim"? graag quote+link zou Artisjok zeggen.
Oud 5 augustus 2011, 09:24   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
waar lees jij "moslim"? graag quote+link zou Artisjok zeggen.
Nergens, maar iedereen voelt op zijn kousen aankomen waar het weer over gaat.
Oud 5 augustus 2011, 09:28   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie begon er over moslims?
Een evenement als dit is een perfect voorbeeld van racisme.
U zou de eerste moeten zijn om hiet tegen te protesteren, maar 't lijkt er op dat racisme in uw ogen éénrichtingsverkeer is...
Als dit evenement geen klacht van het cgkr aan z'n pan krijgt moet men alle vormen van discriminatie op basis van ras of afkomst toelaten.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be