![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Het "semmelen" wordt aangemoedigd door de Vlaamse regering en sommige gemeentebesturen door de max snelheid op secundaire wegen buiten de bebouwde kom te beperken dmv plaatselijke reglementering en het doen verdwijnen van rijstroken.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ge ergens nog 50 moogt dan tuffen ze tegen amper 45 voort, op een 70 per uur baan halen ze soms nog met veel moeite 55 per uur, en dat zijn echt geen uitzonderingen al meermaals meegemaakt. Moet ge weten dat ge vroeger op die 70 per uur baan 90 kon rijden... maar omdat ze daar te weinig mensen flitsten vroeger hebben ze gewoon de snelheid verlaagd, zo laag dat het gewoon absurd weinig is voor die specifieke infrastructuur... Met de citroen visa ontwikkeld in de jaren 80 racete ik tegen 90 per uur van dorpskom naar dorpskom, het karreke in kwestie kon steeds tijdig stoppen en was goed onder controle te houden, ondanks het feit dat er geen ABS, EPS , traction controll , 4WD of wat dan ook aan was toegevoegd, gewoon een dieselmoteurke met 4 wielen onder en een stuur in, ja er zaten al gewoon schokdempers onder ook. En nu zou ik op diezelfde baan met ne moderne Volvo, met SIPS, ABS, City Safety, 4 WD, EPS, traction control, trailler stability, servo stuur en nen hoop electronische shit die u eventueel ook nog waarschuwt wanneer ge een tas koffie moet gaan drinken, maar 70 en zelf maar 50 meer mogen... Ge moet mij daar echt eens de logica van uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Rij:
- Tegen een boom met citroën visa aan 90 km/u. - Tegen een boom met een moderne volvo aan 50 km/u. Probeer daar de logica van te vinden. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 augustus 2011 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En dan hebben ze mij nog liggen. Gisteren voor het eerst sinds mijn rij carrière een bekeuring in de bus gekregen. Ik reed 60 waar ik maar 50 mocht. De baan is zo breed dat er makkelijk een 2 x 2 van gemaakt kan worden en dan nog met behoud van parkeermogelijkheid. Die dag had ik een rit van 1400 km achter de rug en moest dringend gaan tanken. Daardoor reed ik in een gebied dat mij niet bekend was met de gevolgen vandien. Zuur geld wetende dat de helft van het boetegeld naar het zuiden gaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij te lage snelheid wordt wel degelijk rekening gehouden met de omstandigheden.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doordat er niet op gecontroleerd wordt.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je rijexamen maar eens afleggen, te traag rijden is een geldige reden om je te flessen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs te lang wachten aan een rond punt (lees niet vlot oprijden) kan je een keertje terugkomen.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met een tank van het leger?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de borden met getallen op, of soortgelijke, een maximumsnelheid aangaven. Maar blijkt nu dat dat opgelegde snelheden zijn. Allez Schoofie, terug naar de rijschool.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ga jij 'dringend' tanken : je weet toch dat het niet helpt om rapper te rijden, als je tank bijna leeg is ... ?? En dan in een gebied dat je niet bekend was, niet op de verkeersborden letten ?? Mmmm 100 percent akkoord. 100 percent !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Volgens sommigen is de maximum toegelaten snelheid de verplichte snelheid!
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik reed op een baan van 90, daar sloeg ik af om 1km verderop te tanken. Dan meteen gekeerd om weer naar die 90-baan te gaan en daar had ik prijs. En met dringend bedoelde ik dat mijn reserve er ook ver door was en we misschien ieder moment gingen stil vallen. Als het peil niet zo laag stond was ik niet van m'n route afgeweken. Maar goed, dat is allemaal vijgen na Pasen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt heel veel over die veranderde getallen bij dezelfde wegen.
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanaf wanneer, welk snelheidsverschil, is traag té traag??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Wil je een tjoeke-tjoeke-treintje antwoord of laten we het hierbij?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 augustus 2011 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik was hetzelfde aan het denken.
![]() |
#40 |
|