Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 18:51   #401
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
In de Bijbel wordt volgens u niet opgeroepen ongelovigen te doden?
niet dat ik weet. In de bijbel wordt verhaald over de verschillende veldslagen die plaatsvonden, maar ik heb nog nooit een bijbels vers gezien dat specifiek in de tegenwoordige tijd verklaart om te wachten tot de heilige maanden voorbij zijn (komen jaarlijks terug en de koran is van en voor alle tijden) om dan de ongelovigen hun hoofd af te kappen.

Uitzondering hierop is dan wel als men als muzelman in een land verblijft met een "covenant" (zoals ze hier allemaal eerst hebben getekend... alle verdragen met Turkije, Marokko... allemaal zeer eenzijdige verdragen (of dacht U dat deze ook zouden gelden voor de belg die naar Turkije vertrekt?)
Enkel als ze met voldoende migranten zijn (10% van de bevolking, dan mogen ze die convenant eenzijdig verbreken volgens hun eigenste geloof. Het wordt nog leuk).

Maar... u mag me gerust dat bijbelse vers tonen hoor.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 18:54   #402
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
niet dat ik weet. In de bijbel wordt verhaald over de verschillende veldslagen die plaatsvonden, maar ik heb nog nooit een bijbels vers gezien dat specifiek in de tegenwoordige tijd verklaart om te wachten tot de heilige maanden voorbij zijn (komen jaarlijks terug en de koran is van en voor alle tijden) om dan de ongelovigen hun hoofd af te kappen.
Behalve dan dat ene versje in het nieuwe testament waarin Jezus zijn volgelingen direct oproept om ongelovigen voor hem te brengen en dood te slaan.

PS: Het is belachelijk om de bijbel als referentie te nemen voor een "vreedzaam" religieus boek. Zelfs de boeddhisten die meestal als meest vredelievend worden beschouwd hebben minder fraaie kantjes

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2011 om 19:01.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 18:55   #403
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uitzondering hierop is dan wel als men als muzelman in een land verblijft met een "covenant" (zoals ze hier allemaal eerst hebben getekend... alle verdragen met Turkije, Marokko... allemaal zeer eenzijdige verdragen (of dacht U dat deze ook zouden gelden voor de belg die naar Turkije vertrekt?)
Enkel als ze met voldoende migranten zijn (10% van de bevolking, dan mogen ze die convenant eenzijdig verbreken volgens hun eigenste geloof. Het wordt nog leuk).

Maar... u mag me gerust dat bijbelse vers tonen hoor.
http://www.atheistrev.com/2005/03/bi...s-to-kill.html

Deuteronomy 17
If there be found among you, within any of thy gates which the LORD thy God giveth thee, man or woman, that hath wrought wickedness in the sight of the LORD thy God, in transgressing his covenant; 17:3 And hath gone and served other gods, and worshipped them, either the sun, or moon, or any of the host of heaven, which I have not commanded; 17:4 And it be told thee, and thou hast heard of it, and enquired diligently, and, behold, it be true, and the thing certain, that such abomination is wrought in Israel; 17:5 Then shalt thou bring forth that man or that woman, which have committed that wicked thing, unto thy gates, even that man or that woman, and shalt stone them with stones, till they die.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 19:01   #404
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat niemand, of quasi niemand, de Bijbel nog ernstig neemt, en zeker niet het Oude Testament.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 19:03   #405
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Behalve dan dat ene versje in het nieuwe testament waarin Jezus zijn volgelingen direct oproept om ongelovigen voor hem te brengen en dood te slaan.

PS: Het is belachelijk om de bijbel als referentie te nemen voor een "vreedzaam" religieus boek. Zelfs de boeddhisten die meestal als meest vredelievend worden beschouwd hebben minder fraaie kantjes
ik refereer nooit aan de bijbel. dus waarom begin je erover? ik doe niet aan tu quoque toestanden. Men heeft hier afgerekend met de macht en invloed van het christendom, dus dat hoofdstuk is afgesloten. Het nieuwe kolonialisme is echter veel en veel gevaarlijker. Als boeddhisten hier met massa's binnenstormen dan ga ik eens het boeddhisme onder de loep nemen. Op dit moment heb ik voldoende aan de fascistische islamideologie.

dat vers uit het NT is me ook altijd ontgaan, maar ik was dan ook gebuisd op godsdienst.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 augustus 2011 om 19:05.
Oud 8 augustus 2011, 19:04   #406
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Met dat verschil dat niemand, of quasi niemand, de Bijbel nog ernstig neemt, en zeker niet het Oude Testament.
Bwa op een paar kruisvaarders en fundamentalisten in de VS en Israel kijken we niet.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 8 augustus 2011, 19:05   #407
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik refereer nooit aan de bijbel. dus waarom begin je erover? ik doe niet aan tu quoque toestanden.

dat vers uit het NT is me ook altijd ontgaan, maar ik was dan ook gebuisd op godsdienst.
Alzheimer?

Citaat:

Oud 8 augustus 2011, 19:06   #408
kiko

Standaard

Citaat:
Bwa op een paar kruisvaarders en fundamentalisten in de VS en Israel kijken we niet.
Dus hier zijn er geen, of ze zijn verwaarloosbaar.

Net hetgeen wat ik zei. Fijn dat je akkoord gaat.
Oud 8 augustus 2011, 19:06   #409
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.atheistrev.com/2005/03/bi...s-to-kill.html

Deuteronomy 17
If there be found among you, within any of thy gates which the LORD thy God giveth thee, man or woman, that hath wrought wickedness in the sight of the LORD thy God, in transgressing his covenant; 17:3 And hath gone and served other gods, and worshipped them, either the sun, or moon, or any of the host of heaven, which I have not commanded; 17:4 And it be told thee, and thou hast heard of it, and enquired diligently, and, behold, it be true, and the thing certain, that such abomination is wrought in Israel; 17:5 Then shalt thou bring forth that man or that woman, which have committed that wicked thing, unto thy gates, even that man or that woman, and shalt stone them with stones, till they die.
tja, daarom dat de joden in Israel nog dagelijks die stenigingen uitvoeren natuurlijk.
In de christelijke gebieden werd het door Jezus afgeschaft hoor, heb je dat gemist?
Oud 8 augustus 2011, 19:07   #410
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Alzheimer?
nee een antwoord op Gehuigert!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 augustus 2011 om 19:08.
Oud 8 augustus 2011, 19:07   #411
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus hier zijn er geen, of ze zijn verwaarloosbaar.

Net hetgeen wat ik zei. Fijn dat je akkoord gaat.
Tjah aan 1 kruisvaarder hadden wij in Europa genoeg.

Oud 8 augustus 2011, 19:12   #412
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens U hadden ze beter de binnenvallende moslimtroepen laten doen tot ze heel Europa hadden veroverd neem ik aan?

Vind je ook dat de Amerikanen, Engelsen en andere geallieerden beter den Dolf hadden laten begaan in plaats van ons hier te komen bevrijden?

Het enige verschil is dat de kruisvaarders verloren (de moslims waren die kruisvaarten al lang vergeten trouwens, tot een paar Eurabia-stichters dat persé als "onze grote excuses" moesten naar voren brengen). Waarom in feite? Mochten we de Byzantijnen niet ter hulp schieten? Niet als je Eurabia wil stichten en een groot islamitische rijk moet gaan bouwen zeker?

Citaat:
O mijn excuses voor de kruistochten oo allemachtigste Ummah. Kom en neem mijn straten in, en verover onze steden, we verdienen niet beter. Eet onze vetpotten op, verloeder onze straten, buurten en scholen, zodat onze kinderen later samen met jullie kunnen verloederen, verrekken en verhongeren. Pas dan zal het rijk van Allah volledig zijn!
Oud 8 augustus 2011, 19:12   #413
kiko

Standaard

Citaat:
Zeg je nu dat Breivik zich inspireerde op het Oude Testament ? Of was het nu toch Wilders ?
Oud 8 augustus 2011, 19:13   #414
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tja, daarom dat de joden in Israel nog dagelijks die stenigingen uitvoeren natuurlijk.
In de christelijke gebieden werd het door Jezus afgeschaft hoor, heb je dat gemist?
Je haalt twee dingen door elkaar.

Van de ene kant concentreer je je op wat er in een boek staat.
Van de andere kant concentreer je je op wat er in de praktijk gebeurt.

Oud 8 augustus 2011, 19:15   #415
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
volgens U hadden ze beter de binnenvallende moslimtroepen laten doen tot ze heel Europa hadden veroverd neem ik aan?
Je verwart politiek met religie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2011 om 19:16.
Oud 8 augustus 2011, 19:25   #416
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg je nu dat Breivik zich inspireerde op het Oude Testament ? Of was het nu toch Wilders ?
neenee Kiko, je loopt achter! het was professor Matthias Storme ! Want alhoewel die geen ongewenste mail kreeg van Breivik, op die ongewenst mail stonden wel zeker drie adressen van mensen die aan Storme konden gelinkt worden en die dus zo'n ongewenste mail kregen en DUS was Storme verantwoordelijk!

LEES EN HUIVER : http://www.dewereldmorgen.be/artikel...storme-en-oslo

Het wonderkind dat zich op zijn 69ste de kindertjes herinnert die op de kamions geladen werden toen hijzelf aan de moederborst lurkte terwijl hij anderhalf jaar was

Il faut le faire.
Oud 8 augustus 2011, 19:36   #417
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is misschien maar een detail in uw betoog maar ik vraag het mij al geruime tijd af. Af en toe komt altijd maar opnieuw de verwijzing naar hoofddoeken terug als argument tegen moslims. Dat ge iets hebt tegen boerka's, kan ik volledig inkomen, ge ziet niet wie of wat er onder zit. Maar hoofddoeken? Zelfs in het katholieke Vlaanderen liep het vroeger vol met nonnen die doeken op hun hoofd hadden.
Hoofddoeken zijn de meest externe, zichtbare manier om aan te tonen dat (die) moslims zich niet willen integreren in onze maatschappij. Zich integreren wil altijd en onvermijdelijk zeggen dat je een klein beetje moet aanpassen. Wie dat rabiaat niet wil, moet ook niet komen argumenteren dat dit nu eenmaal niet kan gezien moslim. Er zijn miljoenen moslims die daar geen probleem mee hebben. Zijn dat geen goede mensen misschien ? Het probleem is gewoon dat een kleine minderheid van hen, de boel naar de kloten heeft geholpen (sorry voor de uitdrukking) en dat ik eerlijk gezegd niet direkt een oplossing zie.

Hoofdoeken zullen nooit een ruime aanvaarding krijgen in west europa, nooit. En ondertussen groeit de kloof, van dag tot dag.

Als een moslima op straat of in de winkel met een doek op haar hoofd stoicijns loopt vooruit te kijken, dan kan men niet anders begrijpen dan dat zij de rest van ons bewust negeert.

Vraag dan nog maar naar begrip...

Feel free to disagree.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 20:18   #418
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En toch leven er nog steeds meer dan 1 miljard katholieken op deze wereld. Naarmate de Verlichtingsideeën zullen doordringen in het oosten (wat waarschijnlijk komt bij een technologische, wetenschappelijke evolutie aldaar) zal ook daar minder en minder mensen letterlijk de Koran nemen.

Net zoals er moslims de Koran letterlijk nemen, zijn er ook Amerikanen en Nederlanders (er is daar zelfs een kleine partij van, waarvan ik de naam kwijt ben) die de Bijbel letterlijk nemen. Daarom moet nog niet hun ganse godsdienst afgeschoten worden, in strijd met het mensenrecht godsdienstvrijheid.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 8 augustus 2011, 20:22   #419
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hoofddoeken zijn de meest externe, zichtbare manier om aan te tonen dat (die) moslims zich niet willen integreren in onze maatschappij. Zich integreren wil altijd en onvermijdelijk zeggen dat je een klein beetje moet aanpassen. Wie dat rabiaat niet wil, moet ook niet komen argumenteren dat dit nu eenmaal niet kan gezien moslim. Er zijn miljoenen moslims die daar geen probleem mee hebben. Zijn dat geen goede mensen misschien ? Het probleem is gewoon dat een kleine minderheid van hen, de boel naar de kloten heeft geholpen (sorry voor de uitdrukking) en dat ik eerlijk gezegd niet direkt een oplossing zie.

Hoofdoeken zullen nooit een ruime aanvaarding krijgen in west europa, nooit. En ondertussen groeit de kloof, van dag tot dag.

Als een moslima op straat of in de winkel met een doek op haar hoofd stoicijns loopt vooruit te kijken, dan kan men niet anders begrijpen dan dat zij de rest van ons bewust negeert.

Vraag dan nog maar naar begrip...

Feel free to disagree.
Hun hoofddoeken zijn een teken van hun geloof, en in onze westerse maatschappij is er godsdienstvrijheid. Ik zie niet in wat dat met integratie in een maatschappij te maken heeft, ik zie soms ook mensen in hippiekleren rondlopen en ik vind die ook niet zo heel mooi.

"En hoofddoeken zullen nooit een ruime aanvaarding krijgen in West-Europa" Dat hadden ze nochtans wel bij de nonnen, ik kan mij toch geen enkel feit uit de geschiedenis herinneren waar mensen en masse op straat zijn gekomen tegen de nonnenkap.

Over uw laatste paragraaf over stocijnse moslima's begrijp ik uw opmerking zelfs helemaal niet, ik loop soms ook al dagdromend over straat, terwijl ik quasi iedereen negeer. Als dat al niet meer mag

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 8 augustus 2011, 20:25   #420
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hoofddoeken zijn de meest externe, zichtbare manier om aan te tonen dat (die) moslims zich niet willen integreren in onze maatschappij.
Waarom zouden moslims niet mogen dragen wat ze willen en joden wel?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be