Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 20:10   #241
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Schattig toch?
Hij ziet graag naar tieten maar voelt zich ongemakkelijk bij monokini? Ik vind dat niet schattig neen
Oud 7 augustus 2011, 20:11   #242
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Hij ziet graag naar tieten maar voelt zich ongemakkelijk bij monokini? Ik vind dat niet schattig neen
Ik vind zulke mannen wel schattig.
Oud 7 augustus 2011, 20:12   #243
Alienation
Minister

Standaard

Dan gaat ge mij heel onschattig vinden.

Ik zou er nog op roepen: amai ziet die heur prammen en inzoomen met de gsm
Oud 7 augustus 2011, 20:13   #244
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dan gaat ge mij heel onschattig vinden.

Ik zou er nog op roepen: amai ziet die heur prammen en inzoomen met de gsm
Dat zijn inderdaad van die ventenstreken waar ik van walg.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 augustus 2011 om 20:14.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:14   #245
Alienation
Minister

Standaard

Vetzakken
Oud 7 augustus 2011, 23:39   #246
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

zijn kwallen hallal ?

zo nee ben ik absoluut voorstander van een hallal strand
Oud 8 augustus 2011, 15:50   #247
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Naaktstranden behoren niet vanouds tot de maatschappelijke voorkeur in ons land. Is er plaats voor hallal stranden aan onze vlaamse kust? Dat wil zeggen enkel met aura bedekt toegelaten. En wat het boerkaverbod betreft (dat beter niqab verbod zou heten) naaktlopen in de stad is strafbaar maar het mag op sommige stranden, daarom zou ik pleiten voor de oprichting van een hallalstrand voor het hele gezin en voor iedereen die liever bedekt het strand bezoekt. Graag uw mening?
Vanouds ? Hoogstwaarschijnlijk. We hebben het klimaat niet om buitenshuis in ons bloten te lopen. We gaan wel naar het zuiden.
Ik heb m'n huwelijksvakantie doorgebracht op Cap d'Agde, naturist, en heb veel schoons en lelijks mogen aanschouwen.
Ik stel voor dat je op snikhete dag naar het Mechels provinciaal domein van Hofstade gaat, waar Brusselse mannen in tanga-slip de macho uitgangen en hun vrouwen in het zwart ingeduffeld zitten te zweten. Echt halal.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 16:18   #248
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we dat stukje "strand" in Antwerpen niet aan de tentmadammen en hun gebroed schenken? Dan blijft de echte kust gevrijwaard
Oud 8 augustus 2011, 16:22   #249
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Kunnen we dat stukje "strand" in Antwerpen niet aan de tentmadammen en hun gebroed schenken? Dan blijft de echte kust gevrijwaard
Neen.
Oud 8 augustus 2011, 16:38   #250
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
gij blijft van mijn strand af zolang we nog een meerderheid hebben in Antwerpen!
Binnen een paar jaar hebben we er toch niks meer over te zeggen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 16:46   #251
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Cynara Cardunculus , a ge weeet dat kalf alvrdronken is , waaarom dan .... ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 17:07   #252
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Cynara Cardunculus , a ge weeet dat kalf alvrdronken is , waaarom dan .... ??
genieten van het galgenmaal hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 17:32   #253
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
gij blijft van mijn strand af zolang we nog een meerderheid hebben in Antwerpen!
Binnen een paar jaar hebben we er toch niks meer over te zeggen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 17:44   #254
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
genieten van het galgenmaal hé.
Zo negatief ????

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 06:49   #255
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praktiserende moslims voelen zich nogal ongemakkelijk bij een bikkini dress code of mono kini, daarom zou het leuk zijn moesten we een plek hebben waar we niet steeds naar de grond moeten kijken, en waar we onze kinderen kunnen meenemen.
De wintermaanden....

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 06:57   #256
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het huidige klimaat is er een van clash off civilisations en laat geen echte dialoog toe.
Vreemd dat die dialoog steeds enkel in dar-al-harb moet gebeuren.

In dar-al-islam is er geen dialoog, daar heeft de inwijkeling zich aan te passen, op straffe van stokslagen of erger.
Oud 9 augustus 2011, 07:57   #257
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Als het je kan troosten: ik voel me ook erg ongemakkelijk als er in monokini gebaad wordt. Ik kijk dan ook altijd weg, hoewel ik graag blote borsten zie. Toch gun ik de dames de vrijheid om dat te doen. Ik zou het erg egocentrisch van mij vinden moest mijn ongemakkelijkheid hun doen en laten inperken.
Heel wat van die monokinibaadsters zijn permanent bezorgd of niemand naar hen zit te loeren. Vervelend als je de blik van zo'n baadster kruist die je dan een blik toewerpt van "is er iets te zien ?". Mijn gevoel is dan eerder medelijden.

Ik heb met verbazing gestaard, een tiental jaren geleden tijdens een snikhete zomer, in het provinciaal domein van Hofstade, waar van kop tot teen in het zwart geklede dames zich bezighielden met de kroost naast hun man in slip. Mijn gevoel was nogmaals medelijden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 08:15   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heel wat van die monokinibaadsters zijn permanent bezorgd of niemand naar hen zit te loeren. Vervelend als je de blik van zo'n baadster kruist die je dan een blik toewerpt van "is er iets te zien ?". Mijn gevoel is dan eerder medelijden.
Hangt van de monokiniste af.
Ik heb bepaald gevoel als ik in volle "satorial splendor", kilt, zijden hemd, jacura en werkschoenen rondloop. Het is een gevoel van "'t is comfortabel, ik voel me er goed in, bekijk het maar.".

Citaat:
Ik heb met verbazing gestaard, een tiental jaren geleden tijdens een snikhete zomer, in het provinciaal domein van Hofstade, waar van kop tot teen in het zwart geklede dames zich bezighielden met de kroost naast hun man in slip. Mijn gevoel was nogmaals medelijden.
Exact mijn gedacht de laatste keer in daar geweest ben. Alleen waren de "speedo-macho's" niet vergezeld van zwarte tenten.
Die zwarte tenten zaten bij soepjurkerige mannen, die tesamen dan een kinderschare overkeken. (max leeftijd, zo'n 8 jaar, voor die kinderschare)
Oud 9 augustus 2011, 13:00   #259
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar als je zegt dat het niet moet maar mag dan ga je rebelleren tegen het woord van Allah.
Het woord van Allah laat me zo koud als de noordpool voor de opwarming van de Aarde.

Het is echter uw goed recht te geloven in eender welk woord of boek wat mij betreft.

Over uw Halalstrand, want dat was het topic.

U stelt dat vele moslims, of misschien wel alle moslims, zich ongemakkelijk voelen bij een monokini, bikini, topless of eender welke andere vorm van niet bedekking van het lichaam op een zomersestranddag. U stelt dan ook voor dat, om de gelijkheid te laten spelen en iedereen zich rustig en ontspannen te laten voelen op het strand, er een hallalstrand zou mogen komen.
Met andere woorden een strand waar men zich houdt aan de religieuze kledingsvoorschriften van de geïnstitutionaliseerde waanbeelden waarin U en vele anderen geloven, wat uiteraard uw recht is.

Ik kan niet akkoord gaan met dergelijk strand omwille van diverse redenen maar ik zal mij beperken tot mijn meest fundamentele bezwaar.

Het strand is openbaar domein. Het behoort toe aan de staat en dus de gemeenschap. Ieder lid van de gemeenschap moet dus dit strand op een gelijke manier kunnen gebruiken binnen het algemene kader van de wettelikheid. Men noemt dit overigens het gelijkbenuttigingsbeginsel.

Zo is het u en uw geloofskroost toegestaan bedekt het strand te betreden en plaatst te nemen tussen de andere mensen. Deze andere mensen hebben evenzeer het recht plaatst te nemen op ditzelfde strand al, dan niet volledig bedekt.
Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat U geschaadt wordt in de uitoefening van de riten en gedragsregels van uw geloof aangezien u op dit gemeenschappelijke gekleed kan gaan hoe U wil, binnen de wettelijke context. Dat kan dus niet de reden zijn dat U om een halal strand verzoekt.

U verzoekt om een Halal strand omdat U niet langer geconfronteerd wenst te worden met anderen die niet dezelfde waanideeën delen en die, zeker als het warm is, al eens iets willen uittrekken, of die zich graag ontspannen in design bikini's hiertoe ontworpen. Het is dus niet zozeer uw halal zijn dat het probleem is, doch het niet halal zijn van anderen.

Een halal strand zou dan betekenen dat dit strand wordt afgesloten voor mensen die zich niet wensen te gedragen of kleden volgens de voorschriften van UW geloof, dit terwijl dit niet noodzakelijk is voor de uitoefening van uw geloof, u kan immers bedekt plaatsnemen op het strand. Zoals ook de orthodoxe Jood in Duinbergen plaatsneemt op het strand met zwarte jas en hoed.
Het zou dus de rechten van anderen inperken op een manier die niet noodzakelijk is en redelijk te verantwoorden.

U zal moeten leren leven met het feit dat niet iedereen het woord van Allah waardevol vind en dat niet iedereen uw mening en geloof deelt. U zal moeten respecteren dat anderen zich op het strand anders willen kleden net zoals zij dienen te respecteren dat U graag volledig bedekt in het zand speelt.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 14:48   #260
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het woord van Allah laat me zo koud als de noordpool voor de opwarming van de Aarde.

Het is echter uw goed recht te geloven in eender welk woord of boek wat mij betreft.

Over uw Halalstrand, want dat was het topic.

U stelt dat vele moslims, of misschien wel alle moslims, zich ongemakkelijk voelen bij een monokini, bikini, topless of eender welke andere vorm van niet bedekking van het lichaam op een zomersestranddag. U stelt dan ook voor dat, om de gelijkheid te laten spelen en iedereen zich rustig en ontspannen te laten voelen op het strand, er een hallalstrand zou mogen komen.
Met andere woorden een strand waar men zich houdt aan de religieuze kledingsvoorschriften van de geïnstitutionaliseerde waanbeelden waarin U en vele anderen geloven, wat uiteraard uw recht is.

Ik kan niet akkoord gaan met dergelijk strand omwille van diverse redenen maar ik zal mij beperken tot mijn meest fundamentele bezwaar.

Het strand is openbaar domein. Het behoort toe aan de staat en dus de gemeenschap. Ieder lid van de gemeenschap moet dus dit strand op een gelijke manier kunnen gebruiken binnen het algemene kader van de wettelikheid. Men noemt dit overigens het gelijkbenuttigingsbeginsel.

Zo is het u en uw geloofskroost toegestaan bedekt het strand te betreden en plaatst te nemen tussen de andere mensen. Deze andere mensen hebben evenzeer het recht plaatst te nemen op ditzelfde strand al, dan niet volledig bedekt.
Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat U geschaadt wordt in de uitoefening van de riten en gedragsregels van uw geloof aangezien u op dit gemeenschappelijke gekleed kan gaan hoe U wil, binnen de wettelijke context. Dat kan dus niet de reden zijn dat U om een halal strand verzoekt.

U verzoekt om een Halal strand omdat U niet langer geconfronteerd wenst te worden met anderen die niet dezelfde waanideeën delen en die, zeker als het warm is, al eens iets willen uittrekken, of die zich graag ontspannen in design bikini's hiertoe ontworpen. Het is dus niet zozeer uw halal zijn dat het probleem is, doch het niet halal zijn van anderen.

Een halal strand zou dan betekenen dat dit strand wordt afgesloten voor mensen die zich niet wensen te gedragen of kleden volgens de voorschriften van UW geloof, dit terwijl dit niet noodzakelijk is voor de uitoefening van uw geloof, u kan immers bedekt plaatsnemen op het strand. Zoals ook de orthodoxe Jood in Duinbergen plaatsneemt op het strand met zwarte jas en hoed.
Het zou dus de rechten van anderen inperken op een manier die niet noodzakelijk is en redelijk te verantwoorden.

U zal moeten leren leven met het feit dat niet iedereen het woord van Allah waardevol vind en dat niet iedereen uw mening en geloof deelt. U zal moeten respecteren dat anderen zich op het strand anders willen kleden net zoals zij dienen te respecteren dat U graag volledig bedekt in het zand speelt.
U slaat de bal mis wat mij betreft maar bedankt voor het gedeelte van uw bijdrage dat wel on topic is.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be