![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
|
![]() vervolg, referte vergeten van VW-grafieken:
ook de toerentallen/kmh van een VW Golf TDI Bluemotion (enkel 5-bak) met lange 4 - 5e= eindversnelling (1,6 TDI-motor vd rechtse grafiek, max koppel 1500-2500 t/min): - 50 km/u 4de: 1100 tpm * wslk > 4 maal meer roetdeeltjes. - 50 km/u 3de: 1600 tpm * minste roetdeeltjes. - 70 km/u 5de: 1150 tpm * wslk > 4 maal meer roetdeeltjes - 70 km/u 4de: 1500 tpm * nipt minste roetdeeltjes - 90 kmh 5de: 1500 tpm * nipt minste roetdeeltjes. ... plots optrekken onder de 1200 tpm -zie grafiek- zal voor geen meter werken... *Ref Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2011 om 11:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Heb je ook cijfers over het volgende?
In de (verkeerde) vooronderstelling dat een mindering van 90 naar 70 maximum snelheid, niet minder verkeersongevallen genereert, maar evenveel: welke is het verschil in ecologische voetafdruk tussen een ongeval van 90 per uur en een van 70 per uur ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Ze zouden een marge kunnen invoeren en die systematisch verkleinen als de inkomsten van de staat dienen verhoogd te worden. Zo van...verplicht tussen 60 en 65 km per uur te rijden.
Serieus. Ik hoop dat men ooit zal terugkomen om verkeersboetes te gebruiken om de bevolking uit te melken. Er is al politiestaat genoeg in België. Het klimaat is er verstikkend ondertussen en de onverdraagzaamheid stijgt telkens maar door steeds maar bijkomende verplichtingen en verboden. Hopelijk ziet met dit verband ooit in. De levenskwaliteit van de Belg is er op aan het achteruit gaan door het pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Citaat:
Steek uw vingertje niet altijd uit naar die "overheid" want die is tenslotte toch door ons allemaal zelf "verkozen". Nog iets.. jullie lopen hier te roepen dat het een politiestaat is hier.. wel waar is dat vandaag de dag dan niet? Overal is er wel iets war de bevolking over loopt te klagen, in Duitsland is het ook kommer en kwel, in Nederland, in frankrijk, italie, spanje, amerika.. noem maar op. Als je wil weten wat een échte politiestaat inhoud kijk dan eens naar voormalig kroon spannende DDR met zijn stasi (Das Leben Der Anderen geeft daar een apart maar mooi portret van).
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
|
![]() Als ge het over verkeersongevallen in België hebt, daar is geen onderzoek naar ongevalsoorzaak "snelheid", letterlijk: " Snelheid wordt door de politie (in de officiële ongevallenstatistieken) niet als ongevalsoorzaak geregistreerd ". Geen cijfers dus.
Citaat:
Citaat:
![]() Indien geen bewijs, waarom zet je dan (verkeerde) tussen () ? Er zijn namelijk studies met ongevalmetingen waar evenzo een te lage snelheidlimiet (x-lager als *V85-percentieel van de verkeersstroom) het aantal ongevallen significant deed toenemen. Citaat:
Is dat botsen aan 90 kmh ? Verwissel snelheidslimiet niet met botssnelheid of impactsnelheid bij een eventueel ongeval. (lees studie onderaan). Het hangt dus van vele factoren af of 70-limiet daar beter is dan een 90-limiet qua aantal ongevallen, bij limiet 90 kmh kunnen zeker voldoende minder ongevallen gebeuren als de V85 daar 90 kmh is, en 70 kmh duidelijk te laag is, geen ongeval is geen ongevalgevolg, gebeuren er meer ongevallen maar met dan minder zware gevolgen kan het nog altijd zijn dat 90 kmh de minste doden en gewonden geeft. Hangt van alle parameters-oorzaak en -gevolg af, en zeker met de aard weggebruiker. Een limiet die 20 kmh of nog lager ligt als de V85 van een bepaalde weg (wegeigenschappen) moet vermeden worden, zegt de literatuur daarover. Citaat:
Komen er kwetsbare weggebruikers en/of zwaar verkeer bij (zeggen we vanaf lintbebouwing en 70 kmh en lagere limieten) gaat het tot pakweg 5 kmh of zelfs minder wat dodelijk kan zijn. Of dat het nu een bus of vrachtwagen of auto of moto of bromfiets of fiets of voetganger is aan een bepaalde botssnelheid is. Massa x snelheid² (kinetische energie) bij impact is rechtevenredig met het ongevalgevolg. Citaat:
voorweg: geen rechtstreekse relatie Citaat:
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/V85
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 augustus 2011 om 13:31. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik moet nogal lachen met zo'n "étalage de connaissance" ...
Zo'n mensen kunt ge bovendien plagen, met een eigen studie te citeren: toen ik zes jaar was, heb ik zo'n ongevallenproefje zelf opgesteld, en uitgevoerd. Ik kwam tot de wetenschappelijke vaststelling, dat hoe rapper ik reed, hoe minder ik de appelboom of de haag van de buren kon mijden; en hoe rapper ik reed, hoe meer pijn het deed als ik viel. Maar ik geef toe: als je het slim aan boord legt, dan kan je wel een uitleg bedenken die zeer geleerd overkomt, en die het tegengestelde overtuigend bewijst. Is er trouwens dan niemand tevreden met de daling van het aantal verkeersdoden per jaar; ik schat zeven tot tien jaar terug: 1.500 per jaar; nu nog iets van 800 of nog minder ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
|
![]() wat ik even vergat, ook op de ernst van het ongeval heeft de snelheidslimiet geen rechtstreekste relatie:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoiets noemt men eventjes met aangepaste snelheid rijden als het veilig nodig is. Een appelboom of haag is enorm goed zichtbaar niet ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan ik gemakkelijk statistisch aantonen met de cijfers van fgov.be, fluitje van een cent. Ben jij tevreden met die strohalm verkeersdoden ? Andere landen hebben een betere verkeersdodenevolutie en die hanteren 100 kmh op hun gewone 1+1-wegen. ![]() V85 en anticiperend met aangepaste snelheid rijden waneer het nodig is, weet je. ![]() Be oefent vooral in treintjes, en hersendood rijden, en zolang mogelijk in mekaars dode hoeken blijven hangen met te weinig veiligheidsafstand, als men maar niet te snel rijdt! Flitsgevaar ! En zeker snelheidsverschillen met meer als 5 kmh vermijden als men op en langs mekaar in conflict rijdt (op de snelweg). Lekker veilig. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 augustus 2011 om 14:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
|
![]() Officieel fgov.be:
12 jaren verkeersdodenevolutie vóór de "focussering snelheid", de rest vergeten we even ![]() 1996 1.356 } 1995 1.449 }1499 gemiddeld 3 jaar, ~ 18,8 doden per mrd vtgkm 1994 1.692 } 1993 1.660 1992 1.672 1991 1.873 1990 1.976 1989 1.993 1988 1.967 1987 1.922 1986 1.951 } 1985 1.801 }1882 gemiddeld 3 jaar, ~ 35 doden per mrd vtgkm. 1984 1.893 } Evolutie verkeersdoden : daling -20,3 % Evolutie doden per mrd vtgkm : -46,3 % - - - - 1997 ~begin flitspalen, vanaf dan 12 jaar steeds meer focus op "snelheid", steeds meer lagere snelheidslimieten. De rest (veiligheidsevolutie) vergeten we even. ![]() 2009 944 } 2008 944 } 986 gemiddeld 3 j, ~ 10,1 doden per mrd vtgkm 2007 1.071 } 2006 1.073 2005 1.089 2004 - 2003 - 2002 1.355 2001 1.486 2000 1.470 1999 1.397 } 1998 1.500 }1420 gemiddeld 3 j, ~ 16,4 doden per mrd vtgkm 1997 1.364 } Evolutie verkeersdoden : daling -30,5 % Evolutie doden per mrd vtgkm : -38,3 % Citaat:
Evolutie voertuigkilometers: ´97-´09 : ~ + 17,6 %. Tja, per voertuigkilometer ziet de evolutie er heel anders uit
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 augustus 2011 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Die rijden ook maar een 90, natuurlijk, maar er is een verschil: daarvan verwacht je dat ook en dan is de kans dat je je daar op miskijkt kleiner. Van auto's verwacht je dat niet en al zeker niet als je zoals in het geval dat ik beschreef, zelf al aan de trage kant rijdt.
|
![]() |
![]() |