Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 16:01   #101
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Als je ervoor betaald hebt, zal Arno het wellicht worst wezen.
Inderdaad.

Zo zal het die andere artiesten even weinig kunnen schelen dat een hoopje schuimbekkende Vlaams-nationalisten nog weigeren om naar hun muziek te luisteren, enkel omdat ze een andere mening hebben.

Wat uiteindelijk toch behoorlijk zielig en kinderachtig is van die mensen. Dat daar dan nog eens types tussen zitten, zoals blijkt uit de link van de topicstarter, die dan nog eens hun kinderen gaan verbieden naar die muziek te luisteren is gewoonweg intriest.

En om verder te bomen op boa's opmerking: waarom is dit eigenlijk nieuws?
Oud 12 augustus 2011, 16:16   #102
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht

Dit is gewoonweg geen nieuws, maar omdat de propaganda-pers van het belgicistische establishment meent dat dit wel eens het imago van de N-VA zou kunnen schaden, maakt men er dus "nieuws" van...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:16   #103
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is de spijker op de kop.
Integendeel, het antwoord van de poster is maar zwakjes. Het doet me denken aan Koen Wauters. Er was geen vuilje aan de lucht bij die zanger.Er werd zelden over zijn optredens geklaagd, noch over zijn stem, noch over zijn liedjes.

Totdat de zanger ervoor uitkwam dat hij voor het behoud van België was. Toen kwamen de Vlaams-nationalistsche wolven uit hun hol: Clouseau deugde niet, hij had een stem van niks, zijn liedjes trokken nergens op, enz enz. Ik denk eerder dat die Vlaams-nationalistsche rakkertjes voor geen cent deugen.
Het Oosten is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:18   #104
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Inderdaad.

Zo zal het die andere artiesten even weinig kunnen schelen dat een hoopje schuimbekkende Vlaams-nationalisten nog weigeren om naar hun muziek te luisteren, enkel omdat ze een andere mening hebben.

Wat uiteindelijk toch behoorlijk zielig en kinderachtig is van die mensen. Dat daar dan nog eens types tussen zitten, zoals blijkt uit de link van de topicstarter, die dan nog eens hun kinderen gaan verbieden naar die muziek te luisteren is gewoonweg intriest.

Komkommertijd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:21   #105
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel, het antwoord van de poster is maar zwakjes. Het doet me denken aan Koen Wauters. Er was geen vuilje aan de lucht bij die zanger.Er werd zelden over zijn optredens geklaagd, noch over zijn stem, noch over zijn liedjes.

Totdat de zanger ervoor uitkwam dat hij voor het behoud van België was. Toen kwamen de Vlaams-nationalistsche wolven uit hun hol: Clouseau deugde niet, hij had een stem van niks, zijn liedjes trokken nergens op, enz enz. Ik denk eerder dat die Vlaams-nationalistsche rakkertjes voor geen cent deugen.

Generaliseren is een vorm van racisme! Daaraan bezondigen onze belgicistjes zich nogal graag! En dit terwijl ze er heilig van overtuigd zijn dat zij bij de 'correcten' horen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:22   #106
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
Een artiest heeft, net als om het even wie, recht op een eigen mening. Hij moet er zich wel van bewust zijn dat aan die mening omwille van zijn "bekendzijn" door het publiek een groter belang wordt gehecht . Als hij wetens en willens van zijn bekendheid gebruik maakt om uitgesproken meningen te ventileren, moet de artiest er ook tegen kunnen dat hij daar ongezouten kritiek op krijgt, hij kan niet verwachten dat iedereen in beate bewondering valt voor zijn scherpzinnig intellect.

Maar nog, een artiest kan uiteraard unieke talenten hebben waardoor hij bekend is, maar dat geeft hem niet het aureool van verheven autoriteit inzake de hedendaagse politiek. In se zal hij daar doorgaans evenveel over weten als de gemiddelde burger of zelfs minder daar het gehalte wereldvreemdheid bij artiesten wellicht hoger dan gemiddeld zal zijn , al dan niet in de hand gewerkt door het gebruik van allerhande substanties.

Kan men zich voorstellen dat een politicus, zakenman of wetenschapper zijn persoonlijke (negatieve) evaluatie over kunstenaars en kunstvormen zo uitgesproken en publiekelijk zou verkondigen? Het kunstenaarsheir zou collectief in opstand komen wegens ontoelaatbare artistieke inmenging. En terecht.

Bart Peeters, Daan Struyven, Arno en anderen hun mening is evenveel (of even weinig) waard als die van om het even welke universiteitsprofessor of dorpsidioot. Wat hypocriet is, is dat ze doelbewust misbruik maken van hun (relatieve) artistieke roem om een forum te verwerven en ongenuanceerde en simplistische uitspraken te doen over zaken waar ze geen kennis van zaken van hebben , wetende dat een hele hoop mensen dan als zoete koek van hen zullen aannemen.
Ik ben daar toch niet zo zeker van, hoor. Misschien dat 16- tot 18-jarige bakvisjes nog zo verblind en naïef zijn om alles wat hun popidolen zeggen kritiekloos te slikken, maar ik denk dat de doorsnee fan toch iets genuanceerder is en zich niet zo maar een idee laat aanpraten enkel en alleen omdat een muzikant dat zegt.
SDG is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:23   #107
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De vraag die in de eerste plaats zou moeten gesteld worden, is waarom zangers en andere artiesten zomaar een vrije politieke tribune krijgen als het erover gaat op de N-VA op of Dewever te kakken.
Ik zie je die tribune niet krijgen als je kritiek hebt op paardenmuiltje of Donkey Croo Junior.
Oud 12 augustus 2011, 16:25   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
[/b]
Generaliseren is een vorm van racisme! Daaraan bezondigen onze belgicistjes zich nogal graag! En dit terwijl ze er heilig van overtuigd zijn dat zij bij de 'correcten' horen!
Omdat u het blijkbaar niet snapt, zal ik het verduidelijken:

Ik denk eerder dat die Vlaams-nationalistsche rakkertjes voor geen cent deugen, als ze zo bezig zijn.
Het Oosten is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:36   #109
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik ben daar toch niet zo zeker van, hoor. Misschien dat 16- tot 18-jarige bakvisjes nog zo verblind en naïef zijn om alles wat hun popidolen zeggen kritiekloos te slikken, maar ik denk dat de doorsnee fan toch iets genuanceerder is en zich niet zo maar een idee laat aanpraten enkel en alleen omdat een muzikant dat zegt.
Klopt! Ik denk dat fans gemakkelijk het onderscheid kunnen maken tussen artistiek talent en politieke onbekwaamheid! ik denk dat er ook heel wat mensen zouden opkijken e ermee lachen moest BDW zich moest opwerpen als een muziekrecensent. Idem voor de artiestenwereld en politiek. De weinigen onder de artiesten die een stap naar de politiek hebben gezet (owv hun naambekendheid), hebben er nooit iets van terecht gebracht. Dat is wel voor iedereen duidelijk! Dus die politieke outing van sommge artiesten is folklore. Een fait divers, om het eens op zijn politiek-Brussels te zeggen. Het enige wat mij eraan stoort is dat ze een uitgebreid forum hiervoor kruijgen in de media. Daar gaan de media dus danig in de fout! Maar ja, we kennen de beroemde 'neutraliteit' van de Vlaamse media! Die zijn te verwijten: die artiest met een mening niet! Geen kat die er aandacht zou voor hebben, laat staan zich er politiek door zou laten beïnvloeden, moest het allemaal niet met opzet in de media uitgesmeerd worden!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2011 om 16:39.
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:38   #110
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Ik denk eerder dat die Vlaams-nationalistsche rakkertjes voor geen cent deugen, als ze zo bezig zijn.
Dat is al genuanceerder! Klinkt ook wat geloofwaardiger!
edit: Beter was nog geweest: ik denk dat Vlaams-nationalistische rakkertjes die zo bezig zijn, voor geen cent deugen! DAT was nog minder subjectief geweest!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2011 om 16:42.
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:40   #111
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Klopt! Ikdenk dat fans gemakkelijk het onderscheid kunnen maken tussen artistiek talent en politieke onbekwaamheid! ik denk dat er ook heel wat mensen zouden opkijken e ermee lachen moest BDW zich moest opwerpen als een muziekrecensent. Idem voor de artiestenwereld en politiek. De weinigen onder de artiesten die een stap naar de politiek hebben gezet (owv hun naambekendheid), hebben er nooit iets van terecht gebracht. Dat is wel voor iedereen duidelijk! Dus die politieke outing van sommge artiesten is folklore. Een fait divers, om het eens op zijn politiek-VBrussels te zeggen. Het enige wat mij eraan stoort is dat ze een uitgebreid forum hiervoor kruijgen in de media. Daar gaan de media dus danig in de fout! Maar ja, we kennen de beroemde 'neutraliteit van de Vlaamse media! Die zijn te verwijten: die artiest met een mening niet! Geen kat die er aandacht zou voor hebben, laat staan zich er politiek door zou laten beïnvloeden, moest het allemaal niet met opzet in de media uitgesmeerd worden!
Jan Verheyen die zich (tot tweemaal, eens in "Reyers Laat" en nog eens in "de Zevende Dag" ) als N-VA kiezer outte, kreeg ook dat forum van diezelfde media. Merkwaardig dat ik daarover hier nooit kritiek heb gelezen.
Pietje is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:41   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar het sommige mensen aan ontbreekt is respect voor iemand anders zijn mening. Bart Peeters heeft zijn mening en daar heeft hij recht op.
Ik vind zijn muziek niet goed en zal het niet kopen daar ik meer van het stevige genre houd. Haatmail sturen is voor mij een vorm van iemands mening niet respecteren. Een hele groep mensen bestempelen als vlaams nationalistische rakkertjes die niet deugen is ook een gebrek aan respect voor iemand anders zijn mening en verlaagt u tot dezelfde soort als degenen die het nodig vinden om haatmail te sturen.
stuyckp is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:41   #113
fransV
Gouverneur

Standaard

De " strangers" hebben ook hun mening eens gezegd destijds met als gevolg een levenslange banning....
fransV is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:42   #114
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De vraag die in de eerste plaats zou moeten gesteld worden, is waarom zangers en andere artiesten zomaar een vrije politieke tribune krijgen als het erover gaat op de N-VA op of Dewever te kakken.
Ik zie je die tribune niet krijgen als je kritiek hebt op paardenmuiltje of Donkey Croo Junior.
Humor, zeker ??
Pietje is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:44   #115
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waar het sommige mensen aan ontbreekt is respect voor iemand anders zijn mening. Bart Peeters heeft zijn mening en daar heeft hij recht op.
Ik vind zijn muziek niet goed en zal het niet kopen daar ik meer van het stevige genre houd. Haatmail sturen is voor mij een vorm van iemands mening niet respecteren. Een hele groep mensen bestempelen als vlaams nationalistische rakkertjes die niet deugen is ook een gebrek aan respect voor iemand anders zijn mening en verlaagt u tot dezelfde soort als degenen die het nodig vinden om haatmail te sturen.
Ik ga het geen twee maal verduidelijken. Mogelijk lijdt u aan een selectieve leeszwakte.
Het Oosten is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:44   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan Verheyen die zich (tot tweemaal, eens in "Reyers Laat" en nog eens in "de Zevende Dag" ) als N-VA kiezer outte, kreeg ook dat forum van diezelfde media. Merkwaardig dat ik daarover hier nooit kritiek heb gelezen.
Voor zover ik het mij herinner zat hij daar niet alleen. Dus was het geen free podium voor zijn mening alleen. Er zaten mensen van allerlei slag. De situatie is niet helemaal hetzelfde mijns inziens.
stuyckp is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:46   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga het geen twee maal verduidelijken. Mogelijk lijdt u aan een selectieve leeszwakte.
Dat is ook niet nodig, het gedeelte van niet deugen was duidelijk genoeg.
stuyckp is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:47   #118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is ook niet nodig, het gedeelte van niet deugen was duidelijk genoeg.
U lijdt wel degelijk aan een selectieve leeszwakte.
Het Oosten is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:47   #119
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U lijdt wel degelijk aan een selectieve leeszwakte.
Heel respectvol, nog steeds.
stuyckp is offline  
Oud 12 augustus 2011, 16:49   #120
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Heeft Jan Verheyen daarbij politici met naam en al aangevallen? Of heeft hij er alleen zijn politieke overtuiging verdedigt zonder op de man te spelen zoals uw 'vrienden' Daan en Bart ik-kan-niet-stil-zitten-en-vind-mijn-eigen mopkes-best-wel-grappig Peeters, dat wel gedaan hebben? Mensen kunnen ook dat onderscheid beslist wel maken! En ik denk zelfs niet dat ze van de aanpak-Peeters en de stijl-Daan houden, maar ik kan me vergissen, natuurlijk!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be