Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 17:37   #201
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Moest Suqar de fixatie op "alles is racisme" laten vallen zou ze nog op 't vb stemmen als 'k het goed begrijp...

Ondertussen kan je er wel vanuit gaan dat bots==>weerbots geeft en dat er nog wel wat te wachten staat in de buurt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:23   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En laten ze nu net dealen omdat het illegaal is.
Legaliseer het, maw haal de woekerwisten weg, en dan moeten ze weer iets anders zoeken dat illegaal is.
Waarom doen ze dat nu nog niet?
Uiteraard zullen een deel van die gasten andere criminaliteit opzoeken. Maar een deel zal eerzaam drugshandelaar worden. Zonder overlast.
Citaat:
Denk toch eens na voor je iets zegt!
Ik zal mijn best doen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:24   #203
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Welke partijen willen af van dat laks beleid?
Welke partij(en) heb(ben) een beleid?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:27   #204
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De meeste jonge mensen die ik Nederlands en Duits mag bijbrengen wonen net wél in kansarme achtergestelde buurten, en die nemen een standpunt in dat wel wat op dat van suqar_7loe lijkt:

ZERO TOLERANCE voor AL het crimineel gespuis, dus ja, ook voor corrupte sossen.
Personen zoals jij en Sugar hebben gemakkelijk praten, zelf woon je niet in zo een buurt. Ik geloof dus geen snars van wat jij hier allemaal schrijft. Hetgeen jij wil is dat deze mensen braafjes arm zijn en zich verstoppen vol met schaamte opdat ze u en uw corrupte politiekers ten goede zouden komen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:30   #205
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar om van het islamtoertje weg te draaien, als jij dan toch in de meest geweldige stad aan deze kant van het Noordelijk halfrond (Antwerpen die schone) bent gaan toeren, wat hoor je dan van de ouderen/jongeren in die gemeenschappen, trekken die partij voor een kant of zijn het te verschillende gemeenschappen onderling?
Wat ik hoor en zie binnen onze gemeenschap is dat ouderen en goede jongeren het tuig kotsbeu zijn maar dat ze zelf niet weten hoe ze die 'jongeren' moeten aanpakken. Ik heb ook de indruk dat oudere allochtonen de autochtonen heel goed begrijpen als ze zeggen dat ze de jongeren beu zijn. Beu is zelfs nog ligt uitgedrukt. Het is die minderheid die het verbrot voor alle anderen die het wel goed menen. Ik hoorde de ouderen die van de moskee kwamen roepen naar die gast die gearresteerd werd 'vervloekt ben jij en vervloekt zijn uw ouders die u geen opvoeding hebben gegeven'. De politie liet ze gewoon begaan. De maat is vol zoals ik al schreef.
Oud 12 augustus 2011, 18:33   #206
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat ik hoor en zie binnen onze gemeenschap is dat ouderen en goede jongeren het tuig kotsbeu zijn maar dat ze zelf niet weten hoe ze die 'jongeren' moeten aanpakken. Ik heb ook de indruk dat oudere allochtonen de autochtonen heel goed begrijpen als ze zeggen dat ze de jongeren beu zijn. Beu is zelfs nog ligt uitgedrukt. Het is die minderheid die het verbrot voor alle anderen die het wel goed menen. Ik hoorde de ouderen die van de moskee kwamen roepen naar die gast die gearresteerd werd 'vervloekt ben jij en vervloekt zijn uw ouders die u geen opvoeding hebben gegeven'. De politie liet ze gewoon begaan. De maat is vol zoals ik al schreef.
Vervloekt zijn zij die geen geld hebben?
Oud 12 augustus 2011, 18:36   #207
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Wat scheelt er Caroline ?...pissig omdat de allochtoonse middenklasse zich stilaan gaan afkeren van de sossen ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 augustus 2011 om 18:36.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:37   #208
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Geloof me, niet iedereen onder die gasten is arm. En ik spreek uit ervaring.
Oud 12 augustus 2011, 18:39   #209
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat scheelt er Caroline ?...pissig omdat de allochtoonse middenklasse zich stilaan gaan afkeren van de sossen ?

Je zit bijna juist, het is de middenklasse die nu aan het huilen is om het verlies van hun centjes. Ze staan er echter niet bij stil dat ze dit zelf mee in de hand gewerkt hebben. De ikke eerst mentaliteit waar zij aan deelnemen is nu net het probleem.
Oud 12 augustus 2011, 18:44   #210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zit bijna juist, het is de middenklasse die nu aan het huilen is om het verlies van hun centjes. Ze staan er echter niet bij stil dat ze dit zelf mee in de hand gewerkt hebben. De ikke eerst mentaliteit waar zij aan deelnemen is nu net het probleem.
Ja laten we zeker een voorbeeld nemen aan de altruistische drugdealer en plunderaar..

En dan staat ze er van te zien dat partijen die dit soort onzin verkopen de kiesdrempel nie halen..man man..
Oud 12 augustus 2011, 18:51   #211
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja laten we zeker een voorbeeld nemen aan de altruistische drugdealer en plunderaar..

En dan staat ze er van te zien dat partijen die dit soort onzin verkopen de kiesdrempel nie halen..man man..
Je kan beter een voorbeeld nemen aan zij die zich elke dag inzetten om hun buurt aangenamer te maken. Er zit krapuul, maar het grootste krapuul woont niet in die buurten.
Oud 12 augustus 2011, 18:56   #212
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Personen zoals jij en Sugar hebben gemakkelijk praten, zelf woon je niet in zo een buurt. Ik geloof dus geen snars van wat jij hier allemaal schrijft. Hetgeen jij wil is dat deze mensen braafjes arm zijn en zich verstoppen vol met schaamte opdat ze u en uw corrupte politiekers ten goede zouden komen.
Het zou mij toch wel verwonderen dat uitgerekend u zou weten in welke buurt ik nu woon en/of in welke buurten ik reeds gewoond heb.

U hoeft helemaal niets te geloven van wat ik schrijf, maar ik ga er voor het gemak van uit dat ik tot nu toe nog altijd beter veel beter dan u wéét wat mijn leerlingen mij vertellen. Ik hoor het namelijk met mijn eigen oren, en daar is voorlopig niks mis mee.

U hebt duidelijk niet het flauwste benul van wat ik mijn armere medemens toewens. Wees gerust: schaamte is daar in elk geval niet bij.

Er is niet één corrupte politieker die ik de mijne kan/mag/wil noemen, en ik zou dat ook erg graag zo houden.

Corrupte politiekers horen met z'n allen in de gevangenis, en telkens wanneer ik mijn steentje kan bijdragen om ze daar ook te krijgen, zal ik mij met véél plezier van deze nobele taak kwijten.

Nog een prettige avond verder,

djimi
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:58   #213
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou mij toch wel verwonderen dat uitgerekend u zou weten in welke buurt ik nu woon en/of in welke buurten ik reeds gewoond heb.

U hoeft helemaal niets te geloven van wat ik schrijf, maar ik ga er voor het gemak van uit dat ik tot nu toe nog altijd beter veel beter dan u wéét wat mijn leerlingen mij vertellen. Ik hoor het namelijk met mijn eigen oren, en daar is voorlopig niks mis mee.

U hebt duidelijk niet het flauwste benul van wat ik mijn armere medemens toewens. Wees gerust: schaamte is daar in elk geval niet bij.

Er is niet één corrupte politieker die ik de mijne kan/mag/wil noemen, en ik zou dat ook erg graag zo houden.

Corrupte politiekers horen met z'n allen in de gevangenis, en telkens wanneer ik mijn steentje kan bijdragen om ze daar ook te krijgen, zal ik mij met véél plezier van deze nobele taak kwijten.

Nog een prettige avond verder,

djimi

En welke bijdrage mag dat dan wel zijn? Op welke wijze breng jij uw steentje bij?
Oud 12 augustus 2011, 18:59   #214
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan beter een voorbeeld nemen aan zij die zich elke dag inzetten om hun buurt aangenamer te maken. Er zit krapuul, maar het grootste krapuul woont niet in die buurten.
De allochtone winkeliers ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 augustus 2011 om 19:01.
Oud 12 augustus 2011, 19:02   #215
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
De allochtone winkeliers ?
Er zijn er zeker die dat doen. De werkgroepen bestaan voornamelijk uit vrijwilligers en iedereen is welkom.
Oud 12 augustus 2011, 19:07   #216
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zalig zijn de armen van geest, zelfs al geraken zij het Koninkrijk der Hemelen niet binnen omdat ze er niet in slagen de toegangspoort te vinden:

http://www.rva.be/

Oud 12 augustus 2011, 19:09   #217
karo
Banneling

Standaard

Citaat:

Zalig zijn de armen van geest, zelfs al geraken zij het Koninkrijk der Hemelen niet binnen omdat ze er niet in slagen de toegangspoort te vinden:

http://www.rva.be/

Je bewijst bij dit schrijven enkel maar wat ik al vermoede over u als persoon.
Oud 12 augustus 2011, 19:11   #218
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Uiteraard is het taboe om over de origine van zowel de winkeliers als de dealers te praten, ik wist dus niet dat die winkeliers ook allochtoon waren.
In de handelsstraat en offerandestraat zijn de handelaars voornamelijk allochtonen ja. Bij deze weet ge het dan.

Citaat:
Ik ben overigens uitzonderlijk blij dit te weten, omdat het mij hoop geeft. In de hoop geen racist genoemd te worden, ben ik bijzonder kritisch voor het migratiebeleid in België dat alles en iedereen maar binnen laat zonder zich af te vragen of die persoon hier zal integreren. En dan bedoel ik niet katholiek worden, koterij aan zijn woonst zetten en frieten eten, maar werken, sociale bijdragen betalen en op constructieve manier deelnemen aan het politieke leven (en dus alle Belgen te vertegenwoordigen, niet enkel de eigen gemeenschap).
Ik zou niet weten waarom een kritisch iemand een racist is. Wat dat binnenlaten van migranten betreft vind ik dat de mensen verplicht moeten worden om de taal te leren en te werken. Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Ik kom vaak in contact, als liefhebber van exotische producten, met allochtoonse handelaars (niet in Antwerpen, anders had ik dat geweten) en eerlijk gezegd vond ik die wel okee, maar het gespuis dat men op TV "jongeren" durft noemen (en waarvoor ik mij als destijds 16-jarige zou schamen) kreeg zo weinig tegenstand, niet van de politiek en ook niet uit de eigen gemeenschap, dat je op den duur gaat denken dat ze het stilzwijgend goedkeuren.
Niemand kan zo'n toestanden goedkeuren alleen ander krapuul. Ik houd niet van dat soort uitspraken trouwens. Ik vind niet dat iemand kan zeggen dat we zo'n fratsen goedkeuren alleen maar omdat we zwijgen. Ik weet niet hoor, maar ik voel me niet geroepen om mezelf te verantwoorden als iemand anders wat heeft uitgestoken.

Citaat:
Dat die allochtoonse winkeliers nu zélf het heft in eigen handen moeten nemen en dat ook doen, vind ik een duidelijk teken van afkeuring. En erg beschamend voor de politiek en en de politie, twee toch voornamelijk autochtoonse instellingen. Ik denk nu dat die allochtoonse winkeliers hoofdschuddend op ons westerlingen neerkijken, als de machteloze wezels die we zijn. Der Untergang des Abendlandes...
Ik hoop dat ze nu eens eindelijk door zullen hebben dat niemand nood heeft aan tuig. Niet de autochtonen maar ook niet de allochtonen die het goed menen en die dankzij dit soort mensen een slechte naam krijgen.

Citaat:
De strijd zal in 2012 gaan tussen "Bart" en "Patrick". Ik kan me niet voorstellen dat jij op "Bart" wil stemmen wegens het centrum-rechtse profiel (communautair speelt niet zo op stedelijk niveau in Antwerpen). Dus zal je op "Patrick" moeten stemmen of ergens een kleine linkse lijst als Rood of PVDA, wat ook "Bart" zal ten goede komen.
Dan stem ik wel op een kleine partij. Ik heb één keer op de SPA gestemd en heb daar best wel spijt van gehad achteraf. Dat was de eerste en laatste keer.
Citaat:
Misschien is het heilzamer om te petitioneren? Het is maar een idee. Hoe je het ook draait of keert, de allochtonen stemmen vaak op SP.A en als "Patrick" weet dat die allochtonen niet gediend zijn bij een zachte aanpak van de criminaliteit, zou er wel meer kunnen veranderen dan je denkt.
Ik kan niet spreken voor alle allochtonen maar wat de Marokkaanse gemeenschap betreft, die hebben genoeg van de SPA en die stemmen nu vaak op groen! of de pvda. De Turken stemmen vaak nog vld of cd&v. Ik ken veel allochtonen in Antwerpen en die hebben ook genoeg van Janssens. Ik zie ze dus niet snel stemmen op die man of zijn partij.
Oud 12 augustus 2011, 19:12   #219
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke bijdrage mag dat dan wel zijn? Op welke wijze breng jij uw steentje bij?
Ik werk, ik geef geld aan goede doelen en mensen, ik studeer, ik neem deel aan het politieke debat, ik stem(de), en nu ben ik bezig met het oprichten/uitbouwen van een nieuwe partij waarmee ik zélf aan verkiezingen deel wil nemen.

U zult nog wel van ons horen.

Om het met de vrt.be te zeggen: "nog even geduld".
Oud 12 augustus 2011, 19:14   #220
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bewijst bij dit schrijven enkel maar wat ik al vermoedde over u als persoon.
Oei, nu is het maar een 'vermoeden' meer.

Ik dacht nochtans dat u mij kende, dat u wist waar ik woonde, en dat u wist wat mijn leerlingen mij vertellen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be