Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 13:35   #9021
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Hoe naïef kun je zijn?

Doe die oogkleppen eens af, en ga eens een kijkje op een doorsnee islamitisch forum nemen, artisjok! Dan zul je zien dat wat "Moslim!" hier op dit forum schrijft, heel normaal is op die islamitische fora. Sterker nog, vergeleken bij wat er op islamitische fora allemaal geschreven wordt, is hetgeen "Moslim!" op dit forum schrijft zelfs nog "gematigd" te noemen.

Ik snap wel dat dat niet goed van pas komt in jouw multiculturele sprookjeswereld, maar zulke mensen afdoen als "constructs", vind ik niet alleen dom en naïef, maar ook levensgevaarlijk en ronduit misdadig.
Niet te ver gaan zoeken, hij is zelf moslim.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:42   #9022
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
artisjok is een "zij" hoor. Naar eigen zeggen, mama van een dochter.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:46   #9023
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oftewel, als het niet in uw kraam past,negeert U het.

En het feit is dat Suqar_7loe een goeie discusiepartner is, in tegenstelling tot U. U prikkeld alleen maar mijn "schoolmeesterinstinct". Althans, het minimum ik daarvan heb.
Nog iemand die het door heeft...als moslim! met zijn fundamentalisme een construct is dat zijn alle islamfora in de benelux waarschijnlijk ook opgezet door Wilders en co..

De kernsplitsing is niet door Einstein uitgevonden maar door de sossen...ze zitten al jaren met het trauma dat hun kiesvee diep religieus is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 22:03   #9024
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, positieve discriminatie is nog altijd discriminatie.
Dus worden er ook mensen gekwetst door positieve discriminatie.
Dus is positieve discriminatie even slecht als andere discriminatie.
Dus : weg met positieve discriminatie!
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 07:07   #9025
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doet je denken dat ik moslim zou zijn?
Jij hebt toch geen last van vooroordelen en hokjesdenken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 07:09   #9026
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
2!
Ja, we zoeken nog steeds naar een minder slechte maatregel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 07:50   #9027
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

De sossen? Kom aan zeg!
Het zijn niet de sossen die de steenkoolmijnen en de industrie bezaten en met de winsten gingen lopen.

[/url]
Dit lijkt me een leugen te zijn, maar ik houd het maar op onwetendheid.
De migranten werkten in de steenkoolmijnen. De mijnindustrie in Belgie maakte toen allang GEEN FRANK WINST meer.
De mijnen werden enkel opengehouden om strategische redenen, omdat men (ten onrechte) dacht dat Belgie zelfbedruipend moest zijn. Structureel waren de mijnen al verlieslatend lang voor de eerste migrant in Belgie toekwam. Dus neen, migranten hebben geen economische bijdrage geleverd.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 09:12   #9028
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer hier niet te zeggen wat je moet doen. Ik bedoel dat er geen enkele logica achter je daden zit. Je zet me op je negeerlijst omdat ik onzin uitkraam.
Nee, omdat je constant spamt.
Probeer te lezen wat ik schrijf.

Citaat:
Maar dan wil je toch plots weten wat ik te zeggen heb. Het is het ene of het andere e. Kortom, je had me helemaal niet op je negeerlijst staan en je kon het deze keer gewoonweg niet laten om op mij te reageren.
Ge zijt precies wel echt geobsedeerd door wat anderen denken van u hé?
Ok, dan.
Ik vind dat ge niets zinnigs te vertellen heb en vind uw posts dan ook niet de moeite om te lezen. Omdat ik niet alle tijd van de wereld heb, heb ik u al een hele tijd geleden op de negeerlijst gezet (ik heb u dat toen ook gemeld).
Om u een plezier te doen zal ik dat terug doen.
Groetjes.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 augustus 2011 om 09:14.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 10:58   #9029
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee , maatregelen die zorgen voor gelijke kansen/toegang zijn geen positieve discriminaties..
Dus is het niet meer dan normaal dat men quota opstelt die de demografische samenstelling weerspiegelen. Op die manier heeft iedereen gelijke kansen.

Ik ben blij dat u het met mij eens bent.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 11:12   #9030
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dus is het niet meer dan normaal dat men quota opstelt die de demografische samenstelling weerspiegelen. Op die manier heeft iedereen gelijke kansen.

Idd
Oud 13 augustus 2011, 12:50   #9031
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laten we jouw onlogica even doortrekken:

De samenleving herbergt ook een bepaald percentage geestelijk gehandicapten, dus is het niet meer dan normaal dat men quota opstelt die de demografische samenstelling weerspiegelen. Dat percentage geestelijk gehandicapten moet overal evenredig verdeeld worden, nietwaar. Dus een evenredig aantal geestelijk gehandicapte nieuwslezers op tv bijvoorbeeld, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten bij callcenters, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten in de topleiding van bedrijven, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten als leraars voor de klas, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten als chauffeur op bus en tram, enzovoorts. Dat die verder van toeten noch blazen weten, doet er niet toe, ze weerspiegelen immers de demografische samenstelling van de maatschappij en daar gaat het toch om. Iedereen gelijke kansen!

Gelukkig hoeven de politieke partijen die voor "positieve discriminatie" pleiten zich geen zorgen te maken, zij voldoen immers al aan de demografie weerspiegelende quota van een evenredig aantal geestelijk gehandicapten, aangezien je wel geestelijk gehandicapt moet zijn om zoiets überhaupt in alle ernst te kunnen bepleiten.
Oud 13 augustus 2011, 13:04   #9032
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we jouw onlogica even doortrekken:

De samenleving herbergt ook een bepaald percentage geestelijk gehandicapten, dus is het niet meer dan normaal dat men quota opstelt die de demografische samenstelling weerspiegelen. Dat percentage geestelijk gehandicapten moet overal evenredig verdeeld worden, nietwaar. Dus een evenredig aantal geestelijk gehandicapte nieuwslezers op tv bijvoorbeeld, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten bij callcenters, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten in de topleiding van bedrijven, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten als leraars voor de klas, een evenredig aantal geestelijk gehandicapten als chauffeur op bus en tram, enzovoorts. Dat die verder van toeten noch blazen weten, doet er niet toe, ze weerspiegelen immers de demografische samenstelling van de maatschappij en daar gaat het toch om. Iedereen gelijke kansen!

Gelukkig hoeven de politieke partijen die voor "positieve discriminatie" pleiten zich geen zorgen te maken, zij voldoen immers al aan de demografie weerspiegelende quota van een evenredig aantal geestelijk gehandicapten, aangezien je wel geestelijk gehandicapt moet zijn om zoiets überhaupt in alle ernst te kunnen bepleiten.
Als die geestelijke gehandicapte de juiste diploma's en kwalificaties heeft voor de job waarvoor hij solliciteert is dat toch geen probleem????
Quota's helpen er dus voor dat mensen gelijke kansen krijgen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 augustus 2011 om 13:05.
Oud 13 augustus 2011, 13:10   #9033
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quota helpen mensen prioritair aan werk omdat ze toevallig tot een groep behoren die arbitrair in de gunst van het establishment staat.
Het individu wordt daardoor gedegradeerd en kenmerken toegedicht naargelang zijn groepsaanhorigheid en gereduceerd tot zijn ras-sociale klasse-religie... onafgezien of dat individu wel aan dat stereotiep voldoet.
Het is dus een onvervalst nieuw soort discriminatie, iets wat overheden niet zouden mogen toestaan, en wat enkel aan priveepersonen dient te worden voorbehouden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 augustus 2011 om 13:21.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 13:17   #9034
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die geestelijke gehandicapte de juiste diploma's en kwalificaties heeft voor de job waarvoor hij solliciteert is dat toch geen probleem????
Aha, het gaat dus wél om de juiste diploma's en kwalificaties?

In dat geval dient gewoon degene met de juiste diploma's en kwalificaties de job te krijgen, ongeacht afkomst.
Wie de beste papieren heeft, krijgt de job.

PS, "quota" is de meervoudsvorm van "quotum". "Quota's" is derhalve foutief en overbodig.
Oud 13 augustus 2011, 13:59   #9035
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aha, het gaat dus wél om de juiste diploma's en kwalificaties?

In dat geval dient gewoon degene met de juiste diploma's en kwalificaties de job te krijgen, ongeacht afkomst.
Wie de beste papieren heeft, krijgt de job.
En indien er meerdere kandidaten zijn met gelijkaardige papieren kijkt men naar de quota.

PS: Het is wel degelijk quota gezien er meerdere zijn.

Oud 13 augustus 2011, 14:03   #9036
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Quota helpen mensen prioritair aan werk omdat ze toevallig tot een groep behoren die arbitrair in de gunst van het establishment staat.
Eerste fout: quota zijn een weerspiegeling van de demografische vertegenwoordiging. In feite wordt niemand bevoordeeld of benadeeld.

Citaat:
Het individu wordt daardoor gedegradeerd en kenmerken toegedicht naargelang zijn groepsaanhorigheid en gereduceerd tot zijn ras-sociale klasse-religie... onafgezien of dat individu wel aan dat stereotiep voldoet.
Gezien dat in de praktijk reeds gebeurt quota of niet is dit punt niet echt relevant.

Oud 13 augustus 2011, 14:22   #9037
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste fout: quota zijn een weerspiegeling van de demografische vertegenwoordiging. In feite wordt niemand bevoordeeld of benadeeld.
En toch kregen discotheekuitbaters het aan de stok met het hypocriet CGKR toen ze quota wilden instellen voor allochtonen/demografische vertegenwoordiging.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 14:42   #9038
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vertrekt van een hoogst foutief en verwerpelijk dogma, nl. dat er afspiegeling moet zijn.

Moet bijvoorbeeld RSC Anderlecht een afspiegeling van de maatschappij zijn?
Als een een-benige verplicht penalties gaat trappen, dan zal de lol niet opkunnen vrees ik....
Oud 13 augustus 2011, 14:53   #9039
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij vertrekt van een hoogst foutief en verwerpelijk dogma, nl. dat er afspiegeling moet zijn.

Moet bijvoorbeeld RSC Anderlecht een afspiegeling van de maatschappij zijn?
Als een een-benige verplicht penalties gaat trappen, dan zal de lol niet opkunnen vrees ik....
Citaat:
En indien er meerdere kandidaten zijn met gelijkaardige papieren kijkt men naar de quota.
Kortom:
Kwalificaties => eerst.
Indien gelijke kwalificatie => quota.

Oud 13 augustus 2011, 15:37   #9040
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom:
Kwalificaties => eerst.
Indien gelijke kwalificatie => quota.
Je geeft hier een perfecte reden die aansluit bij de vraag in de openingspost.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be