![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is geen kind.
|
|
|
|
#22 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Die, op dood na geboren kindjes, met hun domme en egoïstische Ouders, die een uiterst kort maar niettemin pijnlijk leven te wachten staat. 'Europa' zou tenminste al die kindjes naar hier kunnen halen, zoals destijds werd gedaan voor de 'Serbische'. Is er zelfs geen ruimte meer voor het 'Humanisme'? Poor World |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een industrie waar heel veel geld verdient word. En iedereen in dit land geeft aan ontwikkelingshulp, de overheid heeft zelfs een minister die zich bezig houd met ontwikkelingshulp en een eigen budget heeft dat hij mag uitgeven. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Daar word zeker op ingespeelt? Laatst gewijzigd door OilOnFire : 13 augustus 2011 om 16:20. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
het concept dat de armen uit rijke landen geld geven voor de rijken uit de armen is niet mijn ding. ik wil doneren maar dan wil ik niet meer zin dat boeren met varkenskoppen gooien maar dat dat vlees naar ginder gaat. dan ik wil ik niet zien dat franse boeren de oogst vd spaanse boeren vernietigen dan wil ik dat hulporganisaties stoppen met bedelen om geld. nu lijken ze op de bedelaar hier om de hoek. hij heeft honger maar brood wil hij niet, hij wil enkel geld. ik wil ook niet meer zien dat delhaize, aldi, lidl, gb, carrefour dagelijks duizende tonnen eten weggooien maar dat er een systeem komt waarmee dat voedsel over nacht op het vliegtuig richting somalie gezet wordt. pas als ik dat zie en ik zie dat al die talloze hulporganisaties op een veel kostenefficientere wijze gerund worden en samenwerken dan wil ik nadenken om misschien te sponsoren. nu 10 euro geven waarvan 4 euro aand e organisatie blijft hangen, 2 euro aan transport, nog eens 2 euro ervoor dient als corruptiegeld en de arme uiteindelijk 1 of 2euro krijgt zie ik niet zitten Laatst gewijzigd door 1207 : 13 augustus 2011 om 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is niets natuurlijk aan ontwikkelingshulp en mensen die anders denken, moet zich maar eens realiseren dat de ene zijn dood de andere zijn brood is. Mensen misbruiken de goedgelovigheid van andere om zichzelf een goed en rijkelijk leven te bezorgen. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Gewoonweg in die kansarme gebieden, voedsel gaan 'droppen'?!. - Het enige tijd (neem ik aan) procedureel en regelmatig onderhouden en de ganse sexueel rijpe bevolking zal zich gaan vermenigvuldigen!!!. (tenzij er eveneens steriliseerpillen bij te voegen en dan nog.) Het enige, dat in die gebieden nog een beetje geluk op slagen zou kunnen brengen, is ondoenbaar en ondenkbaar wegens de algemeen schrijnende corruptie, winstbejag en hebzucht van het overkoepelend 'Democratische' Establishment.!!! Degenen die de touwtjes in handen hebben zijn vaak gewapend met slechte bedoelingen naar derden (Wereld) toe. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
je hebt korte en lange termijn. op korte termijn heb je niet veel keuze maar vraag geen geld bij mij als delhaize zijn zalm weggooit en de overheid geen moeite doet om dat naar ginder te krijgen dan pas ik |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waar een wil is, is een weg. Daar twijfelt niemand nog aan. (hum, enfin) Vrede en geluk, horen toe aan mensen van goede wil? Zouden deze laatste aan het uitsterven zijn? |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zalm loste het diplomatisch op en prees De Vries voor zijn idealisme en Karskens voor zijn zin voor realiteit. Ik geef ook niets , om diverse redenen. Laatst gewijzigd door Pericles : 13 augustus 2011 om 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ginder achter (somalië, Kenya enz) alleman steriliseren en het gebied ( met der tijd) mens onvriendelijk te verklaren. En vooral ophouden met: misseriewezens aan te kweken. Ik kan er wel in komen, dat den 'Delhaize' verbeurd verklaarde Zalm u geweldig pijnigt, maar: moest ge'r iets meer kopen, wanneer den datum nog goe is . . . .? |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die zou van 2008 zijn en werd hier in 2010 ook al gepost. http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=44 Een originele bron vind ik niet voor deze cijfers. Ik vind alleen copieën op diverse fora.Wat is er nu van aan? Zijn deze cijfers correct? Kent iemand de originele bron? |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
De meeste van de posters alhier... zullen waarschijnlijk willen bijdragen als men ginder voor een vergassingsprogramma zou zorgen...
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Burgemeester
|
Dit soort topics tonen altijd aan hoe erg het gesteld is met de mentaliteit in Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het voor te bombarderen is dan staan sommigen op de eerste plaats om te 'helpen'. als het gaat om de hongerigen te voeden dan mogen ze creperen van diezelfde schijnhumanisten.
Als het over de aardbeving in Haïtie gaat dan willen sommigen helpen, maar Somalië daar wonen moslims en die mogen creperen van een ander soort schijnhumanisten. Zeer jammer allemaal en vooral hypocriet ook. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Wordt hier niet bewezen dat onmensen ook mensen zijn?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk kan ik dat.
Beschuldigt ge mij misschien van leugens te posten? Eerst een van de talrijke voorbeelden van geld dat aan wapens besteed wordt: En dan eentje over de verhouding kosten (van de collecte) vs. baten (voor het goede doel): Samengevat van site Vlaamse Ontwikkelingssamenwerking: Toegelaten kosten: personeelskosten: tot 30% van de projectbegroting per diems: tot 30% van het projectbudget administratieksten: tot 10% van de projectbegroting investeringskosten: geen % maar daar kan dus heel fors mee gegoocheld worden. auditkosten en evaluatiekosten: tot 1% Tel zelf maar op... Een paar bevindingen van het franstalige rekenhof: Het franse Rode Kruis had 115 miljoen Euro tsunami-hulp verzameld. Op 31 december 2005 hadden zij hiervan nog 98 miljoen Euro op hun bankrekening staan o “Secours Catholique” had 36 miljoen Euro ingezameld, maar op 31 december 2005 stond hiervan nog 29 miljoen Euro op hun bankrekening Lees gerust het hele verslag, maar pas op dat uw ogen niet uit hun kassen rollen... Nog een paar grappige uit Nederland: Een half miljoen Euro om in Mali en Burkina Faso een groep Belgen aan Afrikanen te leren dansen. 10 miljoen aan een werkgelegenheidsproject dat 6 mensen aan werk helpt
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, een walgelijke mentaliteit: voor het geven van een paar tientallen euro's zo een morele superioriteit etaleren dat is zum kotzen.
|
|