![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Hetzelfde met kleding en andere goederen. Er bestaat een hulpmiddel om u ervan te vergewissen wat de juiste inzameling kan zijn http://buildingmarkets.org/blogs/blo...sell-or-trash/ |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Minister
|
Realisten.
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als die arbeider een mooier loon wil en minder zware monotome arbeid, moet hij maar bereid zijn om zijn gezin voor enkele maanden achter te laten en als ontwikkelingshelper te gaan werken. Ik heb trouwens al gepost, dat ik zelf voor een bedrijf heb gewerkt dat opdrachten voor NGO's uitvoerde. Als ik dus naar het buitenland moest voor die opdrachten, moest daar een deftige vergoeding tegenover staan anders mocht de baas zelf die opdracht uitvoeren. Iedereen hier schijnt te vergeten dat ontwikkelingshulp een economische sector van onze economie is. Een bedrijf dat handwaterpompen maakt kan enkel overleven dankzij de ontwikkelingshulp, het aantal pompen dat ze in Europa verkopen is verwaarloosbaar. En het is niet omdat de ene alle dagen thuis wil zijn en daarom een goed betaalde job niet wil uitvoeren dat je een ander dat moet verbieden. Trouwens de artsen van AZG verdienen minder dan hun collega's in de Belgische ziekenhuizen en moeten vaak in veel slechtere omstandigheden werken. Alles is dus relatief. Ik ga je trouwens een voorbeeld geven als bewijs dat ontwikkelinghulp geld mag kosten en dat die mensen ged betaald mogen worden, want dat hun hoofdtaak ons geweten sussen is. In de jaren 80 van vorige eeuw, hadden onze reders nog 10.000 lagere Belgische bemanningsleden in dienst, vandaag zijn dat er zelfs geen 1000 meer. De lagere bemanningsladen zijn namelijk vervangen door goedkope krachten uit ontwikkelingslanden, want de Belgische bemanning was te duur voor de consument. Vandaag verdient een matroos op een Belgisch schip nog niet de helft per jaar van wat zijn collega uit de jaren 80 van vorige eeuw verdiende per maand. Reden hiervoor, wel de consument wilde niet betalen voor de kosten van die dure bemanning en de rederijen moesten dus een oplossing zoeken. Bananen kosten vandaag minder dan in de jaren 80 van vorige eeuw in arbeidstijd gerekend, waarom? Wel, omdat de arbeider in Afrika geen eerlijk loon krijgt van de Europese consument voor zijn arbeid. Vandaag kost een kilo bloem minder in arbeidstijd dan in de jaren 80, gewoon omdat de Latijns-Amerikaans boer geen eerlijke prijs krijgt voor zijn graan van de Europese consument. Betaal die matroos, die arbeider en die boer een evenwaardig loon als dat van een arbeider hier en betaal een eerlijke prijs voor je producten en je hebt geen ontwikkelingshelpers meer nodig om je geweten te sussen. Alleen is die ontwikkelingshelper beterkoop voor het westen en de boer ploegde verder. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je beseft ook wel dat we niet kunnen verwachten dat die mensen (zo goed als) gratis werken. Er mag gerust een debat komen welke lonen als schappelijk kan aanvaard worden. (maar graag op basis van correcte cijfers) Uit de link van Apocalyps blijkt dat in Nederland Medewerkers van ontwikkelingsorganisaties mogen niet meer verdienen dan een directeur-generaal bij de rijksoverheid, wat neerkomt op 121 duizend euro.Is dat aanvaardbaar voor jou? Uit één van de linken van Supe®Staaf blijkt (het is wel van een blogger die geen bronnen geeft) In Nederland moeten ngo's op hun website per project opnoemen hoeveel geld er naartoe is gegaan en moet men uitleggen waarom een project is mislukt.Is 80% aanvaardbaar? Voor mij is het een reden om uit te kijken aan welke NGO ik mijn geld toevertrouw. |
|
|
|
|
|
|
#127 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Is een ontslagpremie van 600 000 vaccins realistisch? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#128 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor mijn part verdienen die bedelbrokken het tiendubbele, maar ik betaal niet mee, en moet er dan ook ferm mee lachen als dat gebrandmerkt wordt als egoïsme, cynisme, amoraliteit of whatever....
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vaak word vergeten dat ontwikkelingshulp vooral werken uitvoeren in Europa betekend. De verplichting in Nederland zorgt trouwens voor extra werkgelegenheid in Nederland, want de NGO's moeten dus extra mensen aannemen om hun website in orde te houden en de gegevens er op te plaatsen. En wanneers is een project mislukt? |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Banneling
|
Dus eigenlijk de conclusie van deze draad:
Een kernbom gooien op Afrika. ? |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allemaal bullshit die armoe en honger daar. Iedereen kan kippen en varkens of geiten houden en kweken en opeten, dat kost u niks. Al die vruchtbare grond daar kunnen ze ook gebruiken maar ze vallen liever dood van de honger dan dat ze een spade in de grond moeten steken.
Wel dat ze doodvallen. |
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, de mensen ginder gewoon met rust laten , en eerlijk betalen voor de gewonnen grondstoffen.
|
|
|
|
#135 |
|
Banneling
|
Het wordt hier misselijker met de minuut...
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb jou noch iemand anders gebrandmerkt 'als egoïsme, cynisme, amoraliteit of whatever...." Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 13:21. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
Ik begin steeds meer te geloven in de evolutietheorie.
Alleen is de verbinding tussen veel forumers met primaten te direct. Laatst gewijzigd door giserke : 14 augustus 2011 om 13:54. |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pericles : 14 augustus 2011 om 14:06. |
|
|
|
|
|
|
#139 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeerde cijfers. Jij bijt je er in vast als een dolleman en vraagt bronnen, vanwaar ik die cijfers haal. Ik geef je die bronnen bij bosjes. Uit die bronnen blijkt dat ik mijn cijfers nog onderschatte. Als jij die niet aanvaardt: whatever. Aan je Goebeliaans-repetitief ontkennen van die feiten besteed ik dan verder geen aandacht meer. Dan is het aan jou om met andere cijfers en andere bronnen te komen. Citaat:
Alle dagen dezelfde groenten verorberen wordt immers eentonig.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 augustus 2011 om 14:16. |
||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Banneling
|
|