![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in een draad over het rookverbod. Tekenen van obsessief gedrag Henri, ik zou eens een dokter raadplegen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in de gazet:
Een rookvrij strand omringd door as Kwart meer toeristen sinds invoering rookverbod http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=AV3E1U2B Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt groot gelijk dat het de overheid niet te doen is om de gezondheid van de mens. Geen intelligente kat die daaraan twijfelt, geen Bonobo die dat betwijfelt. Het is volledig terecht dat de overheid zich geen zier aantrekt van de roker zelf. Die beslist namelijk zelf over zijn gezondheidsrisico's. In alle vrijheid. Het is de overheid wel te doen om de gezondheid van de niet-rokers. Daarom wil men absoluut vermijden dat mensen last krijgen van passief roken; van tabaksrook in sportcomplexen, openbare gebouwen, werkplaatsen; van tabaksrook in ontspanningslokalen waar het sociale leven bloeit, gelijk restaurants en café's. En dus straks wordt dit lijstje eventjes langer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik ben nog steeds voorstander van een wereldwijd rookverbod...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee, het is de overheid te doen om het roken terug te dringen zodat rokers tot hun 70ste blijven arbeiten en uiteindelijk al kwijlend 110 jaar worden en zo hun gezondheidszorgomzet in het verpleeghuis halen. Roken tegengaan is dus gewoon omzetverhoging en winstmargeverhoging. Voor de ziekenhuisdirecteuren, voor de zorgverzekeraars en voor de farmaceutische industrie. Daarom bieden de zorgverzekeraars stoppen met roken programma's aan en willen ze ons aan het fitnessen krijgen, en daarom betaalt de farmaceutische industrie het gegoochel met cijfertjes in onderzoeken om het via het meeroken verboden te krijgen. Citaat:
Het gaat hier echter om plekken waarin de eigenaar/uitbater je dat recht geeft en waar mensen die dat niet op prijs stellen absoluut niet hoeven te zijn. Maar dan komen de zeikerds die ruimte en je gezelschap opeisen voor zichzelf en het tegen de wil van de eigenaar en de andere bezoekers in verbieden. De rechtvaardiging van dat egoisme bestaat er dan in dat eigenlijk niemand zou moeten roken want jij weet beter wat mensen zouden moeten doen dan die mensen zelf, en 'we' moeten met zijn allen de kant op van het niet-roken. Laatst gewijzigd door Coldwave : 18 augustus 2011 om 00:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom mogen uitbaters zelf niet kiezen of ze al dan niet een rookverbod willen in hun café? Omdat iedereen in de café's zou zitten waar er gerookt wordt. Bewijst toch genoeg hoe mensen zelf kiezen of ze passief willen meeroken of niet?
Anders blijf je toch gewoon uit het café? Alsof drinken geen oorzaak is van lever- en hartaandoeningen. Wat komt er na roken? Drank? Drooglegging zoals in de VS in '20? Zal nooit haalbaar zijn. Alles zal gewoon in de illegaliteit verdergezet worden. Laat de overheid eens uw verantwoordelijkheid niet inperken.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 18 augustus 2011 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() De kern van het hele probleem is gewoon dat de mensen die geen rook willen gewoon niet voor zichzelf kunnen zorgen in die zin dat ze dan leuk uit kunnen gaan. Nu wil ik gerust meedenken met de zwakke broeders, maar laten we wel vaststellen dat dat in de eerste plaats het probleem is van de rookvrijen.
Laatst gewijzigd door Coldwave : 18 augustus 2011 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Is je moeder en je vader aan kanker gestorven weet je gegarandeerd hoe je zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat komt omdat de rokers verslaafd zijn. Met rokers valt dus niet te redeneren. Ze zijn gelijk kleine kinderen. Voorbeeld: je gaat met enkele ouders of grootouders naar een sportwedstrijdje van zoon/klein/zoon/dochter .. en men beslist van onderweg wat gezellig iets te drinken op de kennismaking. Denkt gij dat de rokers gaan toegeven? No way. Ze zijn immers verslaafd. Wat mij betreft, is het nu duidelijk. De medische wetenschap heeft de nodige hulp geboden. De huidige en de komende maatregelen plaatsen de rokers waar ze horen: in het kamp van de loosers, de nietsnutten, de pestlijders ... en daar horen ze gewoonweg thuis. Overigens is het niet 'de overheid' die zulks oplegt, maar wel degelijk een meerderheid der mensen. Ik zie het bewijs daarvan in het volgende (en ik herhaal ![]() Face it beste rokers: jullie zijn terecht de opvolgers van de vreemdelingen die ongestraft gediscrimineerd mochten worden. Zelfs gaia komt niet meer op voor jullie. Herhaling van iets anders: een roker kussen, is hetzelfde als een vuile asbak proper likken. Kots.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nu zullen enkel nog niet-rokers met hun zatte kloten in hun auto rijden. Strak plan!
![]() |
#55 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of gaat het jou eigenlijk helemaal niet om de inhoud en sta je maar wat te trollen? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie het al gebeuren ![]() in bepaalde gevallen kun je kiezen, in andere niet hier op de hoek is sinds een jaar of 3 een café. dat ze in het weekend over nacht buiten lawaai maken kan me niet schelen. in de week moet ik er om 10 in en ik hoef dan om 11u echt geen halfzatte paffende discussie mee te horen over de voetbal. ik vind het geweldig vervelend als men paft als ik eet (zomers terrasje). te veel rokers rieken de stank zelf niet dus zij begrijpen eht probleem niet en vinden mij een zaag als ik geen 10 paffers rond mij wil als ik eet. zelfs mijn de stank vd onderburen die gewoon binnenwaait als ze met z'n 5 op hun terras paffen? gezond of niet, het is storend. waar is mijn vrije keuze als de overheid mij niet beschermt? van mij mag je paffen en het gros vd rokers is attent genoeg maar je hebt een klein groepke en die verpesten het voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hangt ervan af. Roken op een plek waarvan de eigenaar dat zelf niet wil? Asociaal. Maar als ik rook op een plek waarvan bekend is dat er gerookt wordt en waar je op geen enkele manier hoeft te zijn, dan kan ik daarmee niemand tot last zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, een overgroot deel van de rokers zijn dermate verslaafd dat ze zich geen kloten aantrekken van niet-rokers. Ik steun me op mijn ervaring met rokende familieleden, vrienden en bekenden. Iedereen zal zich wel herinneren hoe die rokers fanatiek anti waren, toen er gepalaberd werd om een rookverbod in restaurants in te stellen. Pas na het instellen van het rookverbod, zijn ze willens nillens wat bijgedraaid, en trachten ze nu te argumenteren: "wij zijn natuurlijk akkoord in de restaurants, .. maar in café's ...". Dikke zever allemaal. Rokers moeten actief gehinderd worden te roken. Op zoveel plaatsen als mogelijk, behalve op zeer strikte plaatsen (hun eigen toilet in hun private eigendom bijvoorbeeld; doet me denken aan het middelbaar, waar ze (zowel leraars als leerlingen) gingen roken op de toiletten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan deze discussie nog eens wat nieuw leven inblazen.
Niet omdat ik het zelf zo graag doe, helemaal niet. (leugen) Wel omdat er nog eens iets in de pers verschenen is, dat de moeite loont om jullie mee te delen: Aantal rokers in New York drastisch gedaald dankzij streng verbod http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gez...g-verbod.dhtml Citaat:
(bijvoorbeeld .. iets bijvoorbeeld geven is geen mening dat dit voorbeeld het summum is van de zaak waarvoor het geldt als voorbeeld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Consequent blijven maat, want dat gaat ook anderen aan. |
|
![]() |
![]() |