Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2011, 06:26   #241
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je hebt zelf een deel van de "links" aangegeven, de ontslagpremies.
Alsof dat geld niet uit die giften zou komen?

Trouwens, al eens nagegaan welke "lonen" VN bureaucraten ontvangen?
Ik wel, en hun laagste wedde is pak'em beet €3000 per maand voor een "professionele" medewerker. En da's alleen belast met een kleine bijdrage voor de VN zelf.
Ongeveer dezelfde setup als voor de Eurocraten.
Ik ontken niet dat er misbruiken zijn.
Maar ik had graag een bron voor
het in werkelijkheid zo goed als integraal in hun eigen zakken verdwijnt.
Akkoord dat lonen moeten geplafonneerd worden, dat er meer controle en transparantie moet komen.
Maar je kan daar toch geen discussie over voeren op basis van zo'n onwaarheden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:10   #242
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gij niet manneke.
Uwe pa en uw ma wel omdat ze kweken als konijnen en u daardoor veroordeelden tot de hongerdood.
U bedoelt dat die kleine een konijnenjong is?
En dus niet moet geholpen worden?

Bent U zeker dat uzelf (of uw ouders) geen konijnenjong bent?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:55   #243
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo kennen we de fanatieke solidairen weer.
Ze geven 5€ aan Broederlijk StDelen, maken anderen uit voor egoïst, en wensen in een adem door iemand de dood toe.
Heel nobel.
Heel moreel hoogstaand.
Geef volgende keer 100 €, misschien moogt ge dan een niet-gever hoogst persoonlijk doodschoppen.
Dat zal u waarschijnlijk deugd doen.
Een onmens minder op de wereld, en een Afrikaanse dictator een extra steentje in zijn ring.
't Leven kan toch schoon zijn voor wilde weldoeners met een wereldgeweten en een goedkoop afgekochte doch torenhoge superioriteitswaan.
Gezien uw quotes hier de laatste tijd, zou dat superioriteitsgevoel van mij wel eens terecht kunnen zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 09:42   #244
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

U bedoelt dat die kleine een konijnenjong is?
En dus niet moet geholpen worden?

Lees jij wel wat ik schrijf?
Of interpreteer je wat ik schrijf moedwillig verkeerd om me iets wat ik niet zeg toch in de mond te kunnen leggen?
Als dit laatste het geval is, dan is dat een smerige vlek op je witte afgekochte altruïstische donateurszieltje.
Als je mijn reputatie wil bekladden, door mij zaken in de schoenen te schuiven die ik niet schreef, dan is dat gewoon een lafhartige streek.
En daar verhelpt geen enkele gift, hoe groot ook, ten voordele van ontwikkelingsoplichters of Afrikaanse krijgsheren een donder aan.

Ten gerieve van uzelf, maar vooral van de eerlijke debaters zal ik hier nogmaals stellen dat ik de ouders als grote schuldige aanwijs, omdat zij een kind verwekken dat tot de hongerdood veroordeeld is.
Ik zal in een adem meteen ook naar de religeuze leiders verwijzen die kondoomgebruik verboden.
Zij zijn mede verantwoordelijk voor de hongerdood van die gastjes, om nog maar te zwijgen van de vele aidsslachtoffers die ze op hun geweten hebben.
Duidelijk voor u?
Oud 17 augustus 2011, 09:43   #245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Gezien uw quotes hier de laatste tijd, zou dat superioriteitsgevoel van mij wel eens terecht kunnen zijn.
Blijven zwaaien naar jezelf!

Vullen maar die collectebussen!
Is het daar niet koud zo hoog in uw toren van morele hoogmoed, afgekocht met uw koperen centjes bij Unicef?
Oud 17 augustus 2011, 09:45   #246
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Trollolo Trollolo Trollolo Trollolo
Oud 17 augustus 2011, 09:47   #247
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afrikaantjes helpen, is één ding.
Uw medemens op het forum respecteren en, geen persoonlijke aanvallen schrijven, ligt blijkbaar wat moeilijker.

Maar je hebt geluk.
Ik ben geen klikspaan met het rode driehoekje.
Ik laat pseudo-altruïsten graag zichzelf exposeren, wanneer ze 'verdraagzaam' reageren op hun medeforumgebruikers.

Way to go, gratis lanceerder, ..... way to go.....
Oud 17 augustus 2011, 09:52   #248
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, de helft van de mensen, dat zijn net diegenen met de kalashnikovs.
Wat je hier aanhaalt, zou ik ook graag eens verklaard willen zien door de naïeve donateurs.
Hoe verklaar je het dat landen die met het opgeheven handje om financiële steun bedelen, wél geld hebben om massaal duur wapentuig te betalen?
Hoe rijm je het: geen nagel om hun hol te scharten, geen broek aan hun gat, maar wél een kalashnikov in de knuisten?
Of leveren de Russen hun AK-47 tegenwoordig gratis?
Oud 17 augustus 2011, 10:35   #249
Albrecht
Banneling

Standaard

Misschien is het interessant een hulporganisatie die in eigen land werkt op te richten of te steunen. Niet uit het principe van "eigen volk eerst", maar dan kun je tenminste zien wat er met je geld gebeurt.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 augustus 2011 om 10:35.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 10:52   #250
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je hier aanhaalt, zou ik ook graag eens verklaard willen zien door de naïeve donateurs.
Hoe verklaar je het dat landen die met het opgeheven handje om financiële steun bedelen, wél geld hebben om massaal duur wapentuig te betalen?
Hoe rijm je het: geen nagel om hun hol te scharten, geen broek aan hun gat, maar wél een kalashnikov in de knuisten?
Of leveren de Russen hun AK-47 tegenwoordig gratis?
U hebt wel geluk dat ik geen rode driehoek gebruiker ben...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 11:05   #251
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Afrika gewoon Afrika laten, ons er niet mee bemoeien en ze het zelf laten uitzoeken, lijkt mij het beste.

Wij, d.w.z. onze voorouders, hebben het hier destijds ook zelf moeten uitzoeken. Ook hier stierven de mensen destijds bij bosjes door oorlogen, mislukte oogsten en daaropvolgende hongersnoden en epidemieën. En toen waren er ook geen 111111-acties om ze er weer bovenop te helpen tot de volgende keer dat het misging. Onze voorouders hebben zélf bloed, zweet en tranen vergoten om iets aan hun eigen erbarmelijke omstandigheden te doen.

Dus laat die Afrikanen dat ook eens doen in plaats van dat wij telkens paternalistisch hun handje gaan vasthouden. Dat kweekt alleen maar afhankelijkheid en chronische lethargie.
De enige ontwikkelingshulp die we zouden moeten geven, zou het verspreiden van "An Essay on the Principle of Population" van Thomas Malthus moeten zijn.
Oud 17 augustus 2011, 11:23   #252
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De hoofdtaak van NGO's is ons geweten sussen.
Bij een eerlijke handel binnen de economie en politiek zouden er geen noodlijdende gebieden zijn.
Moest het westen eerlijk zijn, dan had het reeds lang zijn krijgsmacht ingezet om de problemen in Afrika op te lossen.
Moest het westen eerlijk zijn dan hadden we mondiaal al lang een eerlijke handel.
Oud 17 augustus 2011, 11:25   #253
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ten gerieve van uzelf, maar vooral van de eerlijke debaters zal ik hier nogmaals stellen dat ik de ouders als grote schuldige aanwijs, omdat zij een kind verwekken dat tot de hongerdood veroordeeld is.
Ik zal in een adem meteen ook naar de religeuze leiders verwijzen die kondoomgebruik verboden.
Zij zijn mede verantwoordelijk voor de hongerdood van die gastjes, om nog maar te zwijgen van de vele aidsslachtoffers die ze op hun geweten hebben.
Het heeft niet zoveel met de verantwoordelijkheid van ouders te maken.
Citaat:
If you find the argument that famine is man-made to be credible, then famine is not just an inevitable outcome of the structural conditions of "failed states" but rather it is purposeful, systematic, and systemic human rights abuse and therefore criminal.
http://duckofminerva.blogspot.com/20...of-famine.html
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 11:28   #254
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij niet manneke.
Uwe pa en uw ma wel omdat ze kweken als konijnen en u daardoor veroordeelden tot de hongerdood.
Indien je wil tegengaan, dat er te kroostrijke gezinnen zijn, moet er onderwijs en sociale zekerheid op poten gezet worden.
Oud 17 augustus 2011, 11:49   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U hebt wel geluk dat ik geen rode driehoek gebruiker ben...
Dus U weet dat U een naïeve donateur bent? Da's pas een contradictie in terminis.
Oud 17 augustus 2011, 12:11   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat er misbruiken zijn.
het in werkelijkheid zo goed als integraal in hun eigen zakken verdwijnt.
Akkoord dat lonen moeten geplafonneerd worden, dat er meer controle en transparantie moet komen.
Maar je kan daar toch geen discussie over voeren op basis van zo'n onwaarheden.
Artisjok, misschien iets nieuws voor je, maar beseft U wel dat tekst in't blauw soms wel eens een link is?

Maar even zonder verdere links.

De VN en EU ambtenaren die over vluchtelingen, voedselbeleid en gezondheid gaan hebben allemaal, zelfs naar onze maatstaven een goed loon. Geen probleem daarmee, maar dat geld zou evengoed naar de mensen ginder kunnen gaan in de vorm van gereedschap en noodzakelijkheden om van de huidige situatie naar de hun gewenste levensstandaard te gaan.
Zonder dat er een paar witsmoelen zich gaan moeien. Dat hebben deze bwana's een paar 100 jaar gedaan, en wat is het resultaat?

Ik heb al een paar keer vermeld dat "we" (en bedoel ik ook de Chinezen) beter de grondstoffen uit Afrika eerlijk vergoeden, dan de half-genocidale plunderingen die nu gesponsord worden door enkele "grootheden".

Organisaties zelfs al zijn ze bona-fide zitten met een bepaalde reeks onkosten waar ze niet van onder kunnen.
Hier geld/goederen verzamelen en verschepen. Schepen en vliegtuigen bewegen niet gratis hoor.
Om dan te ontschepen in een door een bepaalde groep gedomineerde lucht/-haven. Daar zit al een probleem. Die bepaalde groep wil de alle macht hebben, en de 2 gemakkelijke manieren zijn:
  • Het afpersen van de "hulpverleners" die toch te veel middelen hebben.
  • Het ontzeggen van de hulpgoederen aan de groepen die "niet bij de dominanten" behoren.

Dan komt er nog eens, voor de oorlogszones, de wapentrafiek bij.1 van de leukere trukjes voor "malafiede" figuren is het "toevoegen" van containers/kratten per bepaalde ladingen , of nog erger, de hulpgoederen wisselen voor wapens, die royaal betaald worden door de dominante groep. Soms eten de "leveranciers" van de 2 walletjes. Het stelen en verkopen van de hulpgoederen, en de vrijgekomen plek in de "humanitaire hulpcontainers" gebruiken als wapensmokkelmethode.
(ik stel voor dat U de zeer verhelderende film "Lord of War", met Nicolas Cage kijkt.Die film doet meer voor de situatie dan al Uw giften tesamen)

Maar helaas, uw wil waarschijnlijk linkjes, met naam en toenaam van 1 of ander corrupt ontwikkelingshelpertje, waarna U of van het onderwerp gaat afwijken, of 25 tegenwerpingen gaat brengen.
Waaronder de mogelijkheid dat de link een vervalsing is, overdreven, blatante leugens, etc etc. of dat de geviseerde "corrupteling" goeie redenen had de dingen te doen die deze doet.
Oud 17 augustus 2011, 12:16   #257
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien je wil tegengaan, dat er te kroostrijke gezinnen zijn, moet er onderwijs en sociale zekerheid op poten gezet worden.
Gniffel, voor je die 2 dingen kan doen, moet je er voor zorgen dat de mensen mee willen werken. Dat doe je niet door ze een aalmoes te geven.

Nu komt er een "witte leraar" toe, die probeerd een hoop kinderen basis onderwijs te geven, en tegen de tijd ze iets geleerd hebben, zijn de meisjes al zwanger, en de jongens of dood, of voorzien van een kalashnikov, en mogen ze hun "stam/dorp/stadwijk/whatever" mee gaan verdedigen.

En bij regelmaat van de klok, mag die leraar het afbollen, want de verdediging laat het afweten (wegens dood of gaan lopen), de school en de weinige hulpmiddelen geplunderd en afgebrand.

En dan spreken we nog niet over de complete idioteriën van bepaalde religieuze groepen, die hele demografische groepen buiten het hele "beschavingsproces" zetten.
Oud 17 augustus 2011, 12:18   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest het westen eerlijk zijn dan hadden we mondiaal al lang een eerlijke handel.
U ziet Europa en de VS als oneerlijk nietwaar.

Verrassing, U hoort bij die oneerlijken.
Een paar euro hier , een paar euro daar, een protestmarsje, en wat fulmineren tegen "de rechtse onmenselijke facisten" hier op't forum, linkjes vragen en uw geweten is best tevreden.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2011 om 12:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 12:44   #259
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Artisjok, misschien iets nieuws voor je, maar beseft U wel dat tekst in't blauw soms wel eens een link is?

Maar even zonder verdere links.

De VN en EU ambtenaren die over vluchtelingen, voedselbeleid en gezondheid gaan hebben allemaal, zelfs naar onze maatstaven een goed loon. Geen probleem daarmee, maar dat geld zou evengoed naar de mensen ginder kunnen gaan in de vorm van gereedschap en noodzakelijkheden om van de huidige situatie naar de hun gewenste levensstandaard te gaan.
Zonder dat er een paar witsmoelen zich gaan moeien. Dat hebben deze bwana's een paar 100 jaar gedaan, en wat is het resultaat?

Ik heb al een paar keer vermeld dat "we" (en bedoel ik ook de Chinezen) beter de grondstoffen uit Afrika eerlijk vergoeden, dan de half-genocidale plunderingen die nu gesponsord worden door enkele "grootheden".

Organisaties zelfs al zijn ze bona-fide zitten met een bepaalde reeks onkosten waar ze niet van onder kunnen.
Hier geld/goederen verzamelen en verschepen. Schepen en vliegtuigen bewegen niet gratis hoor.
Om dan te ontschepen in een door een bepaalde groep gedomineerde lucht/-haven. Daar zit al een probleem. Die bepaalde groep wil de alle macht hebben, en de 2 gemakkelijke manieren zijn:
  • Het afpersen van de "hulpverleners" die toch te veel middelen hebben.
  • Het ontzeggen van de hulpgoederen aan de groepen die "niet bij de dominanten" behoren.

Dan komt er nog eens, voor de oorlogszones, de wapentrafiek bij.1 van de leukere trukjes voor "malafiede" figuren is het "toevoegen" van containers/kratten per bepaalde ladingen , of nog erger, de hulpgoederen wisselen voor wapens, die royaal betaald worden door de dominante groep. Soms eten de "leveranciers" van de 2 walletjes. Het stelen en verkopen van de hulpgoederen, en de vrijgekomen plek in de "humanitaire hulpcontainers" gebruiken als wapensmokkelmethode.
(ik stel voor dat U de zeer verhelderende film "Lord of War", met Nicolas Cage kijkt.Die film doet meer voor de situatie dan al Uw giften tesamen)

Maar helaas, uw wil waarschijnlijk linkjes, met naam en toenaam van 1 of ander corrupt ontwikkelingshelpertje, waarna U of van het onderwerp gaat afwijken, of 25 tegenwerpingen gaat brengen.
Waaronder de mogelijkheid dat de link een vervalsing is, overdreven, blatante leugens, etc etc. of dat de geviseerde "corrupteling" goeie redenen had de dingen te doen die deze doet.
Kijk maar eens naar Darwin's nightmare
http://www.darwinsnightmare.com/
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 13:22   #260
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat komt voor de bakker.
Lijkt me een verhelderend filmpje hoe het "noorden" het "zuiden" pakt, zonder glijmiddel.
Het enige verschil is dat deze situatie geen "donaties" moet krijgen. Er is zo al geld aan te verdienen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be